BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 15:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 21 czerwca 2022, 20:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
renoraines, jeśli to prawda to jest to głos rozsądku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 21 czerwca 2022, 20:30 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
///david napisał(a):
renoraines, jeśli to prawda to jest to głos rozsądku

Owszem rozsadek i pieniądze. Dolna Saksonia jest udziałowcem Volkswagena co przekłada sie bezpośrednio na korzysci finansowe dla tego landu.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 21 czerwca 2022, 20:43 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
Ogólnie koncernom niemieckim to nie na rękę (ten zakaz )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 21 czerwca 2022, 21:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
KU84 napisał(a):
Ogólnie koncernom niemieckim to nie na rękę (ten zakaz )


To jest im bardzo na rękę, co więcej, każdy z nich uczestniczy w elektryfikacyjnych inicjatywach.
Polska gałąź:
https://pspa.com.pl/czlonkostwo/nasi-czlonkowie/

Rynek wtórny skutecznie obniżał koncernom motoryzacyjnym zyski, ludzie mogli sobie jeździć tanimi starymi samochodami, więc postanowiono to zmienić, żeby zarobić więcej, tak więc wymyślono sobie ekologiczną argumentację, dzięki której jednym ruchem w krótkim okresie czasu można dosłownie zmieść wszystkie używane samochodziki z rynku, jednocześnie skracając 'cykl życia' produktu (samochodu, chodzi o baterię).

I tu wchodzi elektryfikacja, i dlatego właśnie logo prawie każdego z producentów widnieje w powyższym linku, żeby zarabiać hajs na baranach.
Teraz Ci którzy chcą poruszać się jak ludzie, będą musieli sięgnąć do skarpety po hajs, lub wziąć kredyty. A całą reszta - niech [cenzura] rowerem i dąży do tego by zdobyć hajs na elektryka, i tak była bezużyteczna dla koncernów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 21 czerwca 2022, 21:53 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
KU84 napisał(a):
Ogólnie koncernom niemieckim to nie na rękę (ten zakaz )

To prawda. Audi, porsche , bmw inwestuja w paliwa syntetycze. Niemcy nie poprą zakazu i dołączy do tego rowniez Francja. Panstwo francuskie jest udziałowcem renault, a nie po to francuski PSA kupil od GM opla, żeby na tym dlugofalowo tracic miliardy euro. Zatem bedziemy musieli jezdzic , jak to leciało, lewackimi autami z pedalskimi g*wnami :rotfl: .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 21 czerwca 2022, 22:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Kyokushin napisał(a):
KU84 napisał(a):
Ogólnie koncernom niemieckim to nie na rękę (ten zakaz )


To jest im bardzo na rękę, co więcej, każdy z nich uczestniczy w elektryfikacyjnych inicjatywach.



Właśnie tak jak napisał Kyo, to jest im mega na rękę. Aby fabryki nie siadły potrzebna jest sprzedaż, dlatego ciągle coś wymyślają, aby nakręcać produkcję. Mniej więcej taki sam problem miał 100 lat temu Philips i Osram - efekt to spisek żarówkowy o którym chyba każdy słyszał. Są głosy, że to właśnie dlatego rozpadł się ZSRR. Gospodarka planowana wytwarzała zbyt trwałe produkty, np otwórzcie sobie taką starą lodówkę Mińsk - zwykle mają one jeszcze w środku oryginalną działającą żarówkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 22 czerwca 2022, 06:54 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
Chyba nie chcecie powiedzieć, że sprzedaż spalinówek jest koncernom nie na rękę a elektryków już tak ? Obecnie na większość aut czeka się rok, dwa, popyt przewyższa podaż i to mocno. W styczniu zamówiłem nowe g21 i do dzisiaj dealer nie wie nawet na kiedy BMW wyznaczy termin produkcji (temat z opóźnieniami na BMW KLUB ma blisko 300 stron...) i podobnie jest w wielu innych markach.

Aut elektrycznych ludzie kupowaliby mniej, koncerny przestałyby zarabiać dużą część na serwisach bo co w elektryku serwisować ? Nie ma za bardzo co przez najbliższe lata, nie ma zmian oleju itp.

Ogólnie nie jestem za tym zakazem ale auto elektryczne ma baaaardzo dużo plusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 22 czerwca 2022, 10:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
KU84 napisał(a):
Chyba nie chcecie powiedzieć, że sprzedaż spalinówek jest koncernom nie na rękę a elektryków już tak ? Obecnie na większość aut czeka się rok, dwa, popyt przewyższa podaż i to mocno. W styczniu zamówiłem nowe g21 i do dzisiaj dealer nie wie nawet na kiedy BMW wyznaczy termin produkcji (temat z opóźnieniami na BMW KLUB ma blisko 300 stron...) i podobnie jest w wielu innych markach.

Aut elektrycznych ludzie kupowaliby mniej, koncerny przestałyby zarabiać dużą część na serwisach bo co w elektryku serwisować ? Nie ma za bardzo co przez najbliższe lata, nie ma zmian oleju itp.

Ogólnie nie jestem za tym zakazem ale auto elektryczne ma baaaardzo dużo plusów


Koncerny są uzależnione od rządów, a te dymają ludzi bez mydła. Co ciekawe ludzie chcą być dymani wybierając takie rządy sami sobie. Obudź się wreszcie...

Skoro można było postarzeć zwykły samochód aby się drogo psuł, to myślisz, ze elektryka się nie da? Same baterie ukręcają im łeb przecież.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 22 czerwca 2022, 10:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
KU84 napisał(a):
Chyba nie chcecie powiedzieć, że sprzedaż spalinówek jest koncernom nie na rękę a elektryków już tak ? Obecnie na większość aut czeka się rok, dwa, popyt przewyższa podaż i to mocno. W styczniu zamówiłem nowe g21 i do dzisiaj dealer nie wie nawet na kiedy BMW wyznaczy termin produkcji (temat z opóźnieniami na BMW KLUB ma blisko 300 stron...) i podobnie jest w wielu innych markach.

Aut elektrycznych ludzie kupowaliby mniej, koncerny przestałyby zarabiać dużą część na serwisach bo co w elektryku serwisować ? Nie ma za bardzo co przez najbliższe lata, nie ma zmian oleju itp.

Ogólnie nie jestem za tym zakazem ale auto elektryczne ma baaaardzo dużo plusów


Ludzie by kupowali więcej nie tylko elektryków, ale więcej nowych aut ogólnie - które byłyby elektrykami, ponieważ zamiast kupować używane, rozbilijaliby świnki skarbonki na nowe - z konieczności, nie chęci, mając perspektywę jazdy zimą na rowerze.
I ja się zastanawiam, czy na dniach nie zamówić megane e-tech, bo e92 traci na wartości, jest dobry moment żeby sprzedać (może ktoś chce?), a elektryki tylko będą drożeć, bo co do zasady mają być drogie i dla plebsu niedostępne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 22 czerwca 2022, 15:05 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
Kyokushin, nowa 4 gran coupe zaczyna się od 210k (184km), i4 gran coupe zaczyna się od 270, różnica 60k z tym, że w i4 masz 340km w najtańszym konfigu i więcej opcji niż golas 420i. Do tego możesz odliczyć cały vat a nie połowę, jeździsz bus pasem, nie płacisz za parking w mieście, odpadają Ci zmiany oleju ( w serii 3 obecnie przegląd w ASO to 2-3k) a za 100km przejechanych płacisz ułamek tego co na orlenie.

No ale cofamy się o kilkaset lat :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 22 czerwca 2022, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
KU84 napisał(a):
Kyokushin, nowa 4 gran coupe zaczyna się od 210k (184km), i4 gran coupe zaczyna się od 270, różnica 60k z tym, że w i4 masz 340km w najtańszym konfigu i więcej opcji niż golas 420i. Do tego możesz odliczyć cały vat a nie połowę, jeździsz bus pasem, nie płacisz za parking w mieście, odpadają Ci zmiany oleju ( w serii 3 obecnie przegląd w ASO to 2-3k) a za 100km przejechanych płacisz ułamek tego co na orlenie.

No ale cofamy się o kilkaset lat :rotfl: :rotfl:


Nie o kilkaset. Wiedza z fizyki to nie jest prosta sprawa dla wielu umysłów, ale historia już powinna być prostsza, około 150 lat, pierwsze auta były elektryczne. I4 będzie fajne dla kogoś z własna ładowarka, żeby się kręcić po mieście i w nocy ładować. Jako auto powszechne i uniwersalne to utopia i długo jeszcze tak pozostanie. A propagandowe przywileje socjalne i dotacje… są tylko i wyłącznie tymczasowym chwytem marketingowym. Jak się bubel sam nie broni, to trzeba kombinować.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 22 czerwca 2022, 16:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Alw 99% spoleczenstwa nie ma 240 czy 150 czy 70k.
Wiec tak, to krok wstecz do wpoki kamienia łupanego dla wielu, ale jednocześnie zysk dla korporacji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 23 czerwca 2022, 07:07 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
jiGsaw napisał(a):
Nie o kilkaset. Wiedza z fizyki to nie jest prosta sprawa dla wielu umysłów, ale historia już powinna być prostsza, około 150 lat


jiGsaw napisał(a):
Czyli fakt zniszczenia motoryzacji, regresu cywilizacyjnego, sprowadzenia większości ludzi do roli chłopa pańszczyźnianego cofniętego kilkaset lat jest Ok?


:rotfl: :rotfl:


Już wiem czemu ciebie to aż tak boli - w elektryku to gazu nie założysz :/

Kyokushin napisał(a):
Alw 99% spoleczenstwa nie ma 240 czy 150 czy 70k.

A kto powiedział, że w 35r rynek aut używanych umrze ? Zobacz, że sam masz 13 czy ile tam letnie e92, ja też i jest to spoko auto, patrząc w przyszłość mielibyśmy rok 2048, myślisz, że w 2048 tańsze elektryki dalej będą miały zasięgi 350km i nie będzie ich gdzie ładować ?

W 35 już będzie to zupełnie inaczej wyglądało, jak było 13 lat temu ?

Jeszcze raz powtarzam, że ten zakaz spalinówek mi się nie podoba ale elektryki to przyszłość i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 23 czerwca 2022, 07:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Kuba do tego czasu w salonach po elektrykach tak samo jak po spalinowych nie będzie śladu. Zrobią zakaz elektryków twierdząc ,ze po wnikliwych analizach nie są wcale eko i nadejdzie era aut zasilanych wodorem. Właśnie Ci o tym wspominałem wyżej, ze musza coś ciągle wymyślać ,żeby się koło kręciło - fabryki produkowały. Tez zauważ ,ze to wszystko o czym tyle opowiadałem to tylko ciemna strona medalu, a jest jeszcze ta jasna - dlatego ciężko dokładnie przewidzieć jak to wszystko się potoczy. Plan jest tylko planem, a ja zwracałem Wasza uwagę ,ze akurat taki i taki plan istnieje i jest duża liczba osób, która to wciela w życie. Efektem tego np są niedobory materiałów w fabrykach (zerwane łańcuchy dostaw) ktoś niszczy stare, żeby mogło powstać nowe.


Ostatnio edytowano 23 czerwca 2022, 09:26 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 23 czerwca 2022, 08:12 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
alduwiel napisał(a):
Kuba do tego czasu w salonach po elektrykach tak samo jak po spalinowych nie będzie śladu

Ja tak nie uważam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 23 czerwca 2022, 08:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Przecież zrobienie elektryka i jego finalna utylizacja to szkody dla środowiska nieporównywalnie większe, niż produkcja i jazda dyszlem spelniającym obecne normy emisji przez 20 lat. gdzieś widziałem wyliczenia, może Kyo wstawi ile średnio się zużywa ropy , aby zrobić taką jedną baterię na jednego elektryka.

Obrazek


Ostatnio edytowano 23 czerwca 2022, 10:13 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 23 czerwca 2022, 09:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
KU84 napisał(a):
Kyokushin, nowa 4 gran coupe zaczyna się od 210k (184km), i4 gran coupe zaczyna się od 270, różnica 60k z tym, że w i4 masz 340km w najtańszym konfigu i więcej opcji niż golas 420i. Do tego możesz odliczyć cały vat a nie połowę, jeździsz bus pasem, nie płacisz za parking w mieście, odpadają Ci zmiany oleju ( w serii 3 obecnie przegląd w ASO to 2-3k) a za 100km przejechanych płacisz ułamek tego co na orlenie.

No ale cofamy się o kilkaset lat :rotfl: :rotfl:


Odliczenie VAT od elektryka jest na takich samych zasadach jak od spalinowego. Jak używasz też prywatnie to odliczasz 50%.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 23 czerwca 2022, 09:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
Abstrahując od ekologicznosci, czysto ekonomicznie, jaka jest wg was lepsza alternatywa dla np. i3 na codzienny dupowoz robiący z 50-60km głownie po miescie, dla kogos z chatą pod miastem (czyli mozliwoscia ladowania w garazu) i fotowoltaiką na dachu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 23 czerwca 2022, 10:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
i8 po FL ;)
A tak serio wybór auta mogących pokonać te 50km na prądzie jest spory nawet w BMW np 330e fajna opcja w takim wypadku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czy ktoś jeszcze chce być w UŃ Europejskiej?
PostNapisane: 23 czerwca 2022, 10:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
KU84 napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Nie o kilkaset. Wiedza z fizyki to nie jest prosta sprawa dla wielu umysłów, ale historia już powinna być prostsza, około 150 lat


jiGsaw napisał(a):
Czyli fakt zniszczenia motoryzacji, regresu cywilizacyjnego, sprowadzenia większości ludzi do roli chłopa pańszczyźnianego cofniętego kilkaset lat jest Ok?


:rotfl: :rotfl:


Już wiem czemu ciebie to aż tak boli - w elektryku to gazu nie założysz :/

Kyokushin napisał(a):
Alw 99% spoleczenstwa nie ma 240 czy 150 czy 70k.

A kto powiedział, że w 35r rynek aut używanych umrze ? Zobacz, że sam masz 13 czy ile tam letnie e92, ja też i jest to spoko auto, patrząc w przyszłość mielibyśmy rok 2048, myślisz, że w 2048 tańsze elektryki dalej będą miały zasięgi 350km i nie będzie ich gdzie ładować ?

W 35 już będzie to zupełnie inaczej wyglądało, jak było 13 lat temu ?

Jeszcze raz powtarzam, że ten zakaz spalinówek mi się nie podoba ale elektryki to przyszłość i tyle.



Ja to pisałem w szerszym nieco kontekście, a Twój wywód brzmiał jakbyś to odniósł do powstania elektryków. Ja miałem na myśli w ogóle erę sprzed rewolucji przemysłowej. Nvm.

Czy gdy powstały auta spalinowe i zaczęły się upowszechniać to aby zachęcić koniarzy/bryczkarzy do zakupu auta obwarowywano ich opłatami, zakazami wjazdu do centr miast, podrazano i komplikowano systemowo produkcje bryczek i utrzymanie koni? Utrudniano systemowo ich używanie?!

Czy dopłacano i nadawano specjalne przywileje samochodziarzom?

Nie masz zielonego pojęcia o elektrotechnice, twierdzisz, że w 15 lat rozwiążemy problemy techniczne, których nie rozwiązano od 150 lat? Z czego chcesz wyprodukować tyle energii?!

Rachunek się nie spina bez powszechnej demotoryzacji społeczeństwa. A to się nie spina gospodarczo i socjologicznie bez depopulacji.

Ale jak ktoś widzi wyraźnie tylko czubek swojego nosa i podwórko przez mgłę, to łatwiej mu łyknąć każdy komuszy zabobon.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL