BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 03:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 14:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
W temacie o M550dx padła teoria ze diesel powyżej 2 litrów to przerost formy nad treścią. User BARNABA stwierdził ze gdyby nie jego firma zamieniłby swoje 535d na 530i oraz ze mimo ze jego 535d sie nie psuje to i tak sa wysokie koszty utrzymania takiego silnika.
Co wy o tym sadzicie.
BARNABA dlaczego koszty serwisowania sa dużo większe niz 530i?

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 15:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
Przecież to chyba logiczne kolego...
Ogólnie benzyna była mniej kłopotliwym silnikiem niż ropa, ale ropniaki rekompensowały to mniejszym zużyciem paliwa.
W dieslach ma się co psuć, w benzynie zdecydowanie mniej. Poza tym - jesli już cos padnie w benzynie to naprawy idą w setki złotych, w dieslu jak coś padnie to zazwyczaj naprawa idzie w tysiące.

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 16:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Moim zdaniem, to tu bardzo nie ma nad czym rozkminiać. :)

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 18:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Chyba nie rozumiecie tematu. Dlaczego jak stwierdził BARNABA diesel powyżej 2 litrów to przerost formy nad treścią. Wiadomo 2 litrowy diesel spali mniej niż 2 litrowa benzyna, ale to sie nie zmienia np w 3 litrowym dieslu z twinturbo w porównaniu do benzyny z twinturbo, diesel pali mniej.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 18:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
GP-T1000, też mnie ta wypowiedz zaciekawiła, ale nie rozpoczynałem dyskusji...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 18:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
deejeys, i tak już ta wypowiedz została skasowana w ramach czyszczenia tematu z OT :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
GP-T1000 napisał(a):
Wiadomo 2 litrowy diesel spali mniej niż 2 litrowa benzyna
Moje 2.0 w benzynie mało paliło ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 18:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Hubson napisał(a):
Moje 2.0 w benzynie mało paliło


Co nie zmienia faktu ze w dieslu spali jeszcze mniej ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 18:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
GP-T1000, z tego powodu już się tam nie wypowiadałem, bo mam już dwa osty - zresztą jeden właśnie z tamtego tematu ;) Bo napisałem co myślę (zresztą nie tylko ja ) no ale ;)



Co do tematu - każdy tak wytyka, że naprawy diesla są kosztowne... U mnie na podwórku od hmmmm... ~15 lat? Same diesle praktycznie. Pierwsza turbina jaka padła wśród domowników... Była moja :/ Do tej pory tata u siebie robił raz wtryski (1 czy 2 szt) w Vito, tak to non stop wszystko śmiga tylko filtry oleje...

Prawdą jest, że nowsze diesle są bardziej naszpikowane elektroniką , delikatnymi częściami... Ale na to nic się nie poradzi. Benzyny z ostatnich lat do prostych w budowie nie należą ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
GP-T1000 napisał(a):
Hubson napisał(a):
Moje 2.0 w benzynie mało paliło


Co nie zmienia faktu ze w dieslu spali jeszcze mniej ;)
4,2L/100 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Hubson napisał(a):
GP-T1000 napisał(a):
Hubson napisał(a):
Moje 2.0 w benzynie mało paliło


Co nie zmienia faktu ze w dieslu spali jeszcze mniej ;)
4,2L/100 ;)


z gorki z wiatrem, z podniesiona klapa :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 19:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
AD/HD, a kierowca bieg za autem. Mój skuter tyle palił, no bez jaj :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 19:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
co do dizli w pl...

bo tak- kupi polak 5 letniego dizla w kombi z przelotem 100tys
i sie zacznie sypac
no i idzie fama

a to, ze dizelek ma pol miliona, swoje juz dawno zarobil, swoje dawno zaoszczedzil to juz inna historia :]

ja mialem kilka dizli, w domu bylo lacznie kilkanascie, jesli nie ponad 20- raczej ku temu bym sie sklanial, byla e klasa po taxi, cofane cudaki tez byly

na te ilosci to padly 2 pompy (jedna w e klasie- pompa lucasa- wszystko jasne), jedna w e46, jeden wtrysk (e46 ktora jak sie okazalo byla wczesniej napedzana olejem kutrowym) i to wszystko
dodam, ze kiedys niektore napedzane byly olejem opalowym

takze z ta awaryjnascia dizli bym tu nie szalal :zabawa:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
deejeys napisał(a):
AD/HD, a kierowca bieg za autem. Mój skuter tyle palił, no bez jaj :rotfl:
Właściciel jechał sam z Łodzi do Tomaszowa :) Średnia z tego co pamiętam w okolicach 60-70km/h.

Na youtube był filmik jak gościu w n42b20 ma spalanie 4,8-5L przy 80-100km/h :luka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Znow robicie OT. Dlaczego powyzej 2 litrow diesel to przerost formy nad trescia? Dalej pali mniej, dalej jest elastyczny, ma wiecej mocy.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 20:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15802
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Bez sensu temat jak ktoś umie liczyć, jak nie umie to i tak nic mu nie pomoże. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Hubson napisał(a):
4,8-5L przy 80-100km/h :luka:

na tempomacie zejsc ponizej 4l to zaden wyczyn

GP-T1000 napisał(a):
Dlaczego powyzej 2 litrow diesel to przerost formy nad trescia?

nikt Ci nie odpowie, bo tak nie jest
standardowe przeglady i w on i pb w wiekszych motorach sa podobnie kosztowne, tak samo jak ubezpieczenie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 20:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
AD/HD napisał(a):
na tempomacie zejsc ponizej 4l to zaden wyczyn
To nie było na tempomacie.
Ja wtedy też jeszcze bez tempomatu :)

Nie da się ukryć, że n42 to chyba najbardziej oszczędna benzyna w BMW

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 20:36 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15749
GP-T1000 napisał(a):
Dlaczego powyzej 2 litrow diesel to przerost formy nad trescia? Dalej pali mniej, dalej jest elastyczny, ma wiecej mocy.


Pierwszy przykład z brzegu

530i - 218 900 PLN

530d -236 900 PLN

ceny http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/prices/prices.html , policz ile trzeba przejechać tysięcy km, żeby zakup diesla sie opłacał.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przerost formy nad trescia, czyli diesel pow 2l
PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 20:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
renoraines napisał(a):
policz ile trzeba przejechać tysięcy km

policz rowniez, ze wiecej zaplacisz- ale i wiecej za niego dostaniesz, bo poprostu wiecej bedzie kosztowal
jesli oczywiscie diesiel straci na wartosci procentowo tyle co benzyna- czesto traca wolniej
nastepny plus dla dizla- szybciej sie sprzeda

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL