BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Ogłoszenia
Teraz jest 22 lipca 2019, 14:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 15:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Pawel! napisał(a):
Rafał, co byś zaproponował do Mondeo 2,5Turbo 220KM 2009 rok?
Katalog podaje XF 5w30, nie wiem czemu skoro auto generuje dość spore temperatury, i z racji posiadanej mocy czasem dostaje trochę "po gaciach".
Do BMW nie miałbym obaw zamiast 5w30 wlać 5w40, ale z tym silnikiem Forda nie wiem co oni tam sobie wymyślili :niepewny:

uwierz mi Pawle, że Ford należy do specyficznej grupy producentów, która dyktuje warunki pasowania silników, a tym samym specyfikacji olejów
np. popularny 1.0 ecoboost potrzebuje oleju 5w20

co do konkretnego przypadku: jak najbardziej 5w30 eco jest najlepszym wyborem. Zarówno w wersji XF (premium) jak i EE (nanotechnologia). Jeśli właściciel lub pojeździć mocniej to polecam wersję EE, wraz ze wzrostem temperatury ochrona rośnie :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 15:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: 328i
rorafalki napisał(a):
Ford należy do specyficznej grupy producentów, która dyktuje warunki pasowania silników, a tym samym specyfikacji olejów
np. popularny 1.0 ecoboost potrzebuje oleju 5w20

No właśnie, coś mi świtało że ich silniki są pasowane pod dziwne oleje.

rorafalki napisał(a):
jak najbardziej 5w30 eco jest najlepszym wyborem. Zarówno w wersji XF (premium) jak i EE (nanotechnologia). Jeśli właściciel lub pojeździć mocniej to polecam wersję EE, wraz ze wzrostem temperatury ochrona rośnie :)

Dzięki, przekaże właścicielowi.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 15:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Pawel! napisał(a):
rorafalki napisał(a):
Ford należy do specyficznej grupy producentów, która dyktuje warunki pasowania silników, a tym samym specyfikacji olejów
np. popularny 1.0 ecoboost potrzebuje oleju 5w20

No właśnie, coś mi świtało że ich silniki są pasowane pod dziwne oleje.

rorafalki napisał(a):
jak najbardziej 5w30 eco jest najlepszym wyborem. Zarówno w wersji XF (premium) jak i EE (nanotechnologia). Jeśli właściciel lub pojeździć mocniej to polecam wersję EE, wraz ze wzrostem temperatury ochrona rośnie :)

Dzięki, przekaże właścicielowi.

:ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 13 września 2016, 08:31 
Offline
Specjalista

Posty: 4338
Kod silnika: 1.9 TDI
Jeśli już ktoś chce płukać olejem napędowym silnik co uważam za bardzo słaby pomysł , to bardziej polecam użyć oleju zielonego stosowanego do kutrów praktycznie brak zawartości siarki i jest o wiele czystsze i spełnia bardzo rygorystyczne normy. Zgadzam się z Rora że ON nie ma w sobie tzw pakietów czyli środków poprawiających smarowanie , antykorozyjnych itd. Może do starych aut ok, ale nowsze silniki słabo.

A teraz ja o coś zapytam bo szukam po forach i nie mogę znaleźć żadnej informacji. Bardzo się zastanawiam nad jak to nazwał Maad hardkorową płukanką It flush. Problemem w moim silniku 2AD-FHV jest ponoć odkładający się nagar, co w dalszym okresie prowadzi do wypalenia głowicy i trzeba zmieniać motor bo nie ma czegoś takiego jak planowanie głowicy i wrzucenie nowej uszczelki (no może z 10 tys to wytrzyma ale to górna granica). Ja mam na szczęście silnik nowy wrzucony w ASO ponoć bez wad, ale wolę dmuchać na zimno. Czy takie profilaktyczne płukanie nie zaszkodzi mu skoro on taki delikatny ;) ? Masz może jakieś doświadczenia z IT flush i silnikami 2AD ? Może ktoś z firmy Millers ma ?

A jeśli już bym się zdecydował na IT flush to również interesował by mnie porządny olej. Obecnie mam motula 5w30. DPF oraz EGR off , niebawem wleci program na +/- 200 kucy i ok 460 Nm. Przebieg silnika ok 50 tys. Śmigam głównie po mieście, auto stoi pod chmurką.

Jeśli chodzi o dodatki to bym też chciał wskoczyć o półkę wyżej, obecnie leję kleen flo i mam same pozytywne doświadczenia, spalanie co najmniej spadło ponad 1 litr w dół.

Dodam jeszcze tylko że raz mając jeszcze dpfa skorzystałem z dodatku millersa do jego czyszczenia , jak dymił tak dymił dalej, ale ten silnik to wynalazek i skuteczną metodą na dpfa jest chyba tylko pozbycie się go :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 13 września 2016, 08:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
IT Flushing jest bezpiecznym olejem płuczącym dla każdego silnika. No może prawie dla każdego, wyjątkiem jest np. V10 w M5/6, bo tam jest zagłębienie w misce olejowej i po spuszczeniu zostaje niespełna litr oleju.
Sam zamysł tego oleju jest świetny, bo oprócz rozpuszczania osadów/nagarów (jak płukanka) wchłania je, więc nie ma ryzyka przy zaszlamionym silniku że kanał olejowy ulegnie przytkaniu.
Niestety, w Twoim IS220d jest podobny problem, napełnianie serwisowe wynosi 6L, natomiast napełnianie suche 6,7L, więc wg mnie każda płukanka odpada. No chyba, że zdjąłbyś miskę, bo to raczej w niej gromadzi się oliwa. W przeciwnym razie po płukance zalecałbym ponowne napełnienie olejem, uruchomienie silnika i po chwili spuszczenie go.
Co do samego oleju - wg mnie najlepszym wyborem do tego silnika jest olej z nanotechnologią EE 5w30 ECO. Sprawdza się świetnie w większości japończyków i fordów. Myślę, że ze spalania mógłbyś jeszcze trochę ugrać. O ochronie tej wrażliwej jednostki nie wspomnę :)
http://piatekolo.pl/olej%2Bsyntetyczny% ... eco%2B5w30
ewentualnie jego odmiana bez nanotechnologii, czyli XF 5w30 ECO
http://piatekolo.pl/olej%2Bsyntetyczny% ... eco%2B5w30

nie wiem czy zmieniałeś oliwę w tylnym dyferencjale, ale wiem po swoim aucie, że po zmianie oleju w dyfrze na wersję z nanotechnolgią (u Ciebie również można go zastosować) urwałem kolejne 0,5 ze spalania

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 13 września 2016, 20:00 
Offline
Specjalista

Posty: 4338
Kod silnika: 1.9 TDI
rorafalki, dzięki ;) Postaram się coś więcej dowiedzieć co i jak z tym moim 2ad, niby silnik mam prawie nowy i wolny od wad, ale lepiej dbać niż potem sobie w brodę pluć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 13 września 2016, 20:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Miłosz napisał(a):
rorafalki, dzięki ;) Postaram się coś więcej dowiedzieć co i jak z tym moim 2ad, niby silnik mam prawie nowy i wolny od wad, ale lepiej dbać niż potem sobie w brodę pluć ;)

zdecydowanie :ok:
rozpoznaj teren, podumaj i jak coś - zapraszam :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 20 września 2016, 16:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Miłosz napisał(a):
rorafalki, dzięki ;) Postaram się coś więcej dowiedzieć co i jak z tym moim 2ad, niby silnik mam prawie nowy i wolny od wad, ale lepiej dbać niż potem sobie w brodę pluć ;)

po wielu testach na słynnych silnikach 2,2 D4D Millers zaleca olej EE 5w40. Na nim silnik pracuje najlepiej, odkłada się najmniej nagaru oraz konsumpcja oleju jest minimalna. Najlepiej byłoby przed wymianą użyć IT Flushing i ściągnąć miskę, ale bez płukanki (oleju płuczącego) też będzie dobrze :)

PS wszystkiemu winna jest Toyota, która zapomniała, że do tego silnika powinien być zalewany olej mid/low saps, nawet w instrukcji o tym nie wspomnieli, dlatego wiele silników miało poważne problemy przez to niedopatrzenie. Dopiero po 2008 roku obudzili się i zaczęli zalewać (i zalecać) inne oleje

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 22:10 
Offline
Specjalista

Posty: 4338
Kod silnika: 1.9 TDI
Żeby pozostawić jakiś ślad w temacie. Ja zmieniałem olej z motula na ten z nanotechnologią ee millersa i auto chodzi ciszej.
Motul


millers ee


Za namową kolejny znajomy też zapodał millersa, wcześniej miał castrola

Castrol


Millers XF Longlife C2 5w-30


Także jest różnica :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 22:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Miłosz, dobre testy, różnica kolosalna :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 3 lipca 2019, 22:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13397
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Temat trochę umarł, a szkoda. Odświeżę więc.

Jakby ktoś zastanawiam się czy preparat do czyszczenia wtrysków/układu paliwowego, Rora pomóż o który mi dokładnie chodzi ;) to ostatnio zrobiłem test.
Pacjent to VW T4 1.9 TD, od jakiegoś czasu po nocy odpalał z trudem, jak załapał to jakby na 3 gary, do tego chmura dymu dobre pół minuty. Skoro i tak silnik był skreślony i plan był na remont, postanowiłem zrobić test i zalałem dodatek do paliwa do czyszczenia układu paliwowego. dawka to pół buteki na 20 litrów paliwa, powtórzone dwukrotnie. Efekt ? VW odpala dużo lepiej, od razu pracuje normalnie i dymi ze 3-4 sekundy. Przy dobrze pracujących silnikach te dodatki nie pokazują co potrafią.. tu widać jak na dłoni że to jednak działa :super:

_________________


"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"
-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 lipca 2019, 08:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DanyU napisał(a):
Jakby ktoś zastanawiam się czy preparat do czyszczenia wtrysków/układu paliwowego, Rora pomóż o który mi dokładnie chodzi

Diesiel Injector Cleaber
Obrazek

spostrzeżenia DanyU nie są jedyne. Preparat naprawdę działa, wg mnie sporo lepiej od popularnego LM Diesel Spullung. Ale najlepiej wlać do swojego auta, testować, sprawdzić korekty przed i po

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 lipca 2019, 08:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 236
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Witam,
czy ten preparat należy dolać do paliwa ?
czy raczej auto powinno pracować na samym preparacie w sensie takim że wężyki umieszczone są w butelce z preparatem i pracuje to na zamkniętym obiegu tylko preparatu czyszczącego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 lipca 2019, 08:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
orzelx5 napisał(a):
Witam,
czy ten preparat należy dolać do paliwa ?
czy raczej auto powinno pracować na samym preparacie w sensie takim że wężyki umieszczone są w butelce z preparatem i pracuje to na zamkniętym obiegu tylko preparatu czyszczącego?

Diesel Injector Cleaner od Millers'a wlewa się do paliwa. Wg producenta zawartość opakowania należy wlać na 60L paliwa. I jeździć.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 lipca 2019, 08:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 236
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Dzięki za szybkie info,
szczegóły wysłałem na Mail.
zobaczymy czy będzie poprawa umnie.
to jeszcze tylko pytanko do Ciebie i forumowiczów.
Czy powinienem wymienić filtr paliwa po zabiegu wlania dwóch butli na cały bak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 lipca 2019, 09:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
orzelx5 napisał(a):
Dzięki za szybkie info,
szczegóły wysłałem na Mail.
zobaczymy czy będzie poprawa umnie.
to jeszcze tylko pytanko do Ciebie i forumowiczów.
Czy powinienem wymienić filtr paliwa po zabiegu wlania dwóch butli na cały bak?

filtr zostaw stary, przy kolejnej obsłudze wymień
no chyba, że masz naprawdę stary, to wówczas podmień

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 lipca 2019, 09:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 236
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Filtr wymieniony w maju.
razem z obsługą olejową i całą resztą filtrów.
FIltr MANN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 lipca 2019, 09:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 35826
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zostaw go na miejscu - zmień przed zimą

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 lipca 2019, 09:55 
Online
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 48
Posty: 62
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: e 61 535d
Kod silnika: m57
Wlalem niedawno LM do paliwa korekty przed byly + 1,7 po +2,5 tak wiec polepszylem sobie.

_________________
ROGER TO JESZCZE NIE KONIEC
https://www.youtube.com/watch?v=_CRkFCQqakg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: off topic - luźne dyskusje o produktach
PostNapisane: 4 lipca 2019, 21:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 236
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
Dzisiaj zrobiłem pomiar.
Na zimnym inaczej niż na ciepłym
Na zimnym
Obrazek

Obrazek

A na ciepłym...
Obrazek

Obroty tez duzo stabilniejsze po wyłączeniu korekt

Zobaczymy jak będzie po wylataniu zbiornika z dodatkiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL