BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 288 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 19 marca 2016, 18:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5065
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Ja jestem pewien Twojego podejścia. To jest długookresowy plan na E28, więc jeden sezon nie zrobi temu autu różnicy. Pamiętam, że sam pisałeś, że to E28 ma u Ciebie dożywocie? :)
Beatles napisał(a):
coraz większej "pracy" budy itd.
tak, pewnie masz rację. Uważam, że 16" w cale nie będzie wyglądało gorzej, tym bardziej przy obniżeniu.
Masz zapasową kanapę? Nieźle, w takim razie regeneracja fotela, to też nie powinno być nic strasznego :)

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 20 marca 2016, 23:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Tak, ma dożywocie. I faktycznie, przyzwyczaiłem się już do długookresowych planów. A raczej przyzwyczajam się do tego żeby nic długookresowo nie planować bo to zawsze inaczej wychodzi ;)

Tymczasem muszę przygotować listę brakujących gratów, zamówić i pomyśleć jak rozłożyć wszystko w czasie żeby na sezon wyjechać bez większych opóźnień.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 21 marca 2016, 21:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
16 Mahle i kocur będzie :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 21 marca 2016, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 437
Moje BMW: 316
W sumie od dłuższego czasu przeglądam Twój temat, ale dopiero teraz postanowiłem zabrać głos :rotfl:
Auto na zdjęciach prezentuje się świetnie lub wręcz idealnie. Co do planów to pięknie by tu wyglądały klasyczne bbsy rs, lekkie obniżenie i może hella yellow. Uwzględniając to, że lubisz zapuszczać się w dalekie trasy, raczej odpuściłbym wszelkie gwinty. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że zbyt twarde zawieszenie skutecznie psuje radość z jazdy i napewno niekorzystnie wpływa na całą budę. Sam miałem plan na troche ciekawsze koło niż rc, ale to spory wydatek... W każdym razie gratuluję świetnego klasyka i do zobaczenia na jakimś spocie/zlocie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 18 maja 2016, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
kuba93 napisał(a):
W każdym razie gratuluję świetnego klasyka i do zobaczenia na jakimś spocie/zlocie


dzięki, ale raczej do zobaczenia na drodze - na spoty/zloty nie mam w zwyczaju jeździć ;)

Kolejny sezon jestem spóźniony z gotowością samochodu, ale akurat do tego powoli się przyzwyczajam.
W skrócie - udało się skompletować części do złożenia nowych kolumn mcphersona, choć - tutaj obserwując poczynania kolegów ewenement, bo zarówno sprężyny jak i amortyzatory będą seryjne. U mnie podejrzewam, że jest końcówka tego co zawias może znieść, jakieś 2 lata temu przełożona została na szybko i na chwilę (taa - 2 lata jeżdziłem) jedna kolumna z tyłu, z której zresztą na dziurach dochodzą jakieś dziwne odgłosy.

Świadomość tego, że na tak starym aucie wyląduje cały bagażnik nowych części zawsze cieszy.

Obrazek

Zbieranina części to amortyzatory+odboje, sprężyny, poduszki i podkładki gumowe, wszystko z innej parafii - jest Sachs, TRW, Monroe, K+F(obecnie Bilstein), Meyle i ASO. Mam nadzieję, że wszystko uda się złożyć w niedługim czasie.

Mam też nowe łozyska na tył i piasty na przód, ale jeśli nie będzie trzeba to chyba zrezygnuję z ich zakładania, bo mam taki pomysł żeby je założyć niezależnie od stanu starych przy okazji kompletnej wymiany i remontu układu hamulcowego, który chciałbym zrobić przyszłej jesieni/zimy.

Od dawna mój cichy plan to zbliżyć właściwości jezdne e28 do fabrycznych, dlatego jakiś czas temu wyleciał dyfer z szperą który zawiozłem do regeneracji. Miałem nadzieję na maksymalne skasowanie luzów. Był podobno w bdb stanie, natomiast wymienione zostały jakieś podkładki i tarcze cierne. Tak wyglądają tarcze, nie spodziewałem się że to coś tak małego.

Obrazek

Obrazek

Zimą chciałbym oprócz układu hamulcowego kompleksowo zregenerować półosie i wał.


Podziałałem też trochę z głupotami, np. przejrzeniem ukladu ogrzewania - zauważyłem, że nie da się ustawić górnego i dolnego nawiewu na zimno - grzał cały czas. Wyjąłem i rozebrałem elektrozawór - wyczyściłem, przy okazji rozebrałem podszybie/ścianę grodziową i wyczyściłem + przesmarowałem wentylator, rozebrałem tunel środkowy, dół deski żeby sprawdzić panel ogrzewania, poprawiłem przy okazji niezamowcowany, hałasujący przy dużych prędkościach tunel wpadającego powietrza po czym znalazłem winowajcę ciepłego nawiewu w postaci urwanego kabelka od czujnika sterującego elektrozaworem. Wyjęcie czujnika zajęłoby 5 min, ale co zrobiłem przy okazji na marne nie pójdzie.

tutaj już rozebrany elektrozawór - myślałem że będzie w dużo gorszym stanie
Obrazek

więcej fot nie robiłem albo szkoda czasu na wstawianie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 19 maja 2016, 20:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
ciekawy serwis niema co...........

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 19 maja 2016, 20:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Sporo gratów nazbierałeś :ok:
Śledzę i czekam na kolejne relacje :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 20 maja 2016, 16:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 185
Moje BMW: e39 540
Kod silnika: M62B44TU
Bardzo podoba mi się twoje e28. Dobrze utrzymane klasyki zawsze przyciągają oko.
Życzę powodzenia oraz szerokości :)

_________________
e39 540iA M62B44TU 286km/440nm V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 23 maja 2016, 15:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: Podbeskidzie
Moje BMW: X3 LCI M Performance
Klimatyczne auto, dbaj o nią, aby cieszyła oczy i zmysły.

_________________
Benzyna zamiast krwi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 23 maja 2016, 15:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Jaki koszt regeneracji szpery?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 24 maja 2016, 08:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Niestety robota stoi, bo zapomniałem że potrzebne będą jeszcze odboje i osłony na amortyzatory. Dzisiaj zamówiłem, więc może już niedługo...

waskii napisał(a):
Jaki koszt regeneracji szpery?


u mnie obyło się bez spodziewanych kosztów bo nie było wiele do wymiany więc na równo 1000. Z tym, że to raczej dolna granica tego ile może kosztować regeneracja dwudziestoparoletniej szpery - drogie są głównie tarcze cierne.

Pewnie taniej byłoby w Strykowie ale bardzo dużo negatywnych opinii o nich słyszałem, więc raczej nie ma alternatywy dla człowieka u którego ja regenerowałem - na mforum czy syndykacie pod nickiem wojtasm5. W strykowie pewnie byłoby taniej, ale...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 24 maja 2016, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Nie wiem jak E28, ale seryjny zawias w E30 jest nieciekawy.

Wiadomo, z użyciem wszystkich nowych części i tak będzie się przyjemniej jeździło, ale ja bym się tutaj pokusił o jakieś lepsze klocki... :dontgetit:

Tak czy siak ważne, że idziesz do przodu z robotą :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 24 maja 2016, 11:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Junior Vintage napisał(a):
Nie wiem jak E28, ale seryjny zawias w E30 jest nieciekawy.

Wiadomo, z użyciem wszystkich nowych części i tak będzie się przyjemniej jeździło, ale ja bym się tutaj pokusił o jakieś lepsze klocki... :dontgetit:

Tak czy siak ważne, że idziesz do przodu z robotą :ok:


Jasne, że wolałbym nowe B6 + jakieś sprężyny 15/30 H&R albo najchętniej kompletny zestaw KAW obniżający serie minimalnie, tyle że jak to częsta bywa, wszystko rozbija się o $$. Zestawy o których piszę to realny koszt 2500 PLN +, a ja miałem przednie amortyzatory za darmo jako leżak magazynowy, za przednie sprężyny - też leżak magazynowy zapłaciłem niewiele więcej niż za odboje do nich. Cena reszty też powalająca nie była.

To jeszcze dla mnie nie czas na zabawę w bezkompromisowe modyfikacje, a nie ma nic gorszego niż zabieranie się za inwestowanie w modyfikacje zamiast w mechanikę/utrzymanie bazy jeśli już trzeba wybrać. No i ciekaw jestem prowadzenia auta na nowych sprężynach. To jest 520iA, także nie potrzebuje w trybie nagłym jakiegoś sztywnego zawiasu ;)

Ja się cieszę, że co sezon, udaje się pewne rzeczy mocno poprawić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 23 lipca 2016, 14:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Takie tam grzebanie w igielnej igle...

róg przednich prawcyh drzwi
pierwsze dłubanie:
Obrazek

tadam:
Obrazek

tylne lewe:
Obrazek

jest tego więcej - nadkola tył, pas tylny nad wydechem, uszczelka rantu bagażnika, odpryski na przednich błotnikach - na razie bez rdzy ale...

no. na zewnatrz auta nie widać kropki rdzy. Dlatego jeśli ktoś twierdzi, że w 20kilku letnim aucie (z wyjątkiem takich co mają 50.000 przebiegu i to tylko niektórych) nie ma rdzy, to śmiać mi się chce. To tylko kwestia tego jak mocno zacznie się dłubać i rozbierać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 23 lipca 2016, 14:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
Takie zobrazowania dają naprawdę do myślenia bo faktycznie patrząc na Twoje auto przez pryzmat innych zdjęć oraz nakładu pracy i ich efektów jakie zostały włożone w to auto można by pokusić się o stwierdzenie że jest ono w 100 % wolne od "wad"
..... a jednak tak nie jest . Z druguej strony na tym właśnie rzecz polega aby cały czas dopieszczac auta , coś przy nich robić to jest właśnie poniekąd hobby ale trzeba tez powiedziec ,że czasami ręce opadają, że znowu coś i znowu trzeba ładować kasę i wtedy rozumiem czasami swoją marudzącą żonę :rotfl: ale tylko wtedy ;)
a tak po za tym auto jest piękne wiec dopieszczać, dopieszczać i jeszcze raz dopieszczać i co najważniejsze czerpać z tego satysfakcję .....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 23 lipca 2016, 15:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Mastello napisał(a):
100 % wolne od "wad"


owszem, że takie są. wszystkie na forach :] dopóki nie zaczniesz grzebać. U mnie nie widać było z zewnątrz nic, można by powiedzieć zero rdzy.

a bardziej serio, są w PL takie samochody, w mniejszym czy większym stopniu "wolne od wad" - jeśli chodzi o starsze BMW - e28 czy podobne...znam osobiście obecnie może 4-5 sztuk takich lub zbliżonych. Są to samochody praktycznie rozebrane jednorazowo do ostatniej śrubki, doinwestowane jednorazowo 6 cyfrową kwotą - wtedy mają szansę takimi być. Inaczej nie da rady. Jest na tym forum jedna e28 która przedstawia taki stan, druga wygląda na to że się robi - kolega Mulik robi świetną robotę ze swoją. Przynajmniej tak można przypuszczać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 23 lipca 2016, 16:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 841
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Beatles napisał(a):
no. na zewnatrz auta nie widać kropki rdzy. Dlatego jeśli ktoś twierdzi, że w 20kilku letnim aucie (z wyjątkiem takich co mają 50.000 przebiegu i to tylko niektórych) nie ma rdzy, to śmiać mi się chce. To tylko kwestia tego jak mocno zacznie się dłubać i rozbierać.


Jest dokładnie tak jak piszesz. Albo pełna renowacja, albo ideał ze znikomym przebiegiem spod koca. Ewentualnie import z Sycylii albo Kalifornii i tym podobnych - wtedy może rdzy nie będzie, ale za to lakier i wnętrze zniszczone słońcem ;)

Świetnie działasz, to jeden z moich ulubionych tematów na forum - masz pięknego klasyka i nie boisz się pisać i pokazywać "jak jest", ani nie robisz z niego samochodu-kaleki :ok:
Szkoda tylko, że poznikały wszystkie poprzednie zdjęcia z wątku :(

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 23 lipca 2016, 16:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
_KL_ napisał(a):
Szkoda tylko, że poznikały wszystkie poprzednie zdjęcia z wątku :(


Dokładnie . Beatlesw wolnej chwili mógłbyś zaktualizować galerię bo jest to jeden z ciekawszych tematów na forum .

Z innej beczki . Sorry , że zaśmiecam Ci temat. Mam nadzieję , że ani TY ani właściciel tego auta się na mnie nie wkurzycie ale widzę to auto bardzo często ponieważ parkuję swoje e38 w tym samym garażu i myślę , że jest to jeden z niewielu świetnie zachowanych egzemplarzy . Być może nawet jest Ci to auto znane , może z jakiegoś innego forum . . .
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 23 lipca 2016, 16:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Oczywiście, że znam i nieraz podziwiałem auto, a z właścicielem Przemkiem niejedną flaszkę się obaliło :]

Pisząc o niewielu sztukach w PL, które są tymi bez wad albo bliskich temu, miałem na myśli m.in. to auto. Jest to natomiast zupełnie inny poziom zaangażowania finansowego w samochód, a i to nie uchroniło od mniejszych czy większych poprawek po zrobieniu całości. Nie zmienia to tego, że obecnie jego e28 można sobie postawić za wzór.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Beatles-->> e28 520iA
PostNapisane: 23 lipca 2016, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
Beatles napisał(a):
Oczywiście, że znam i nieraz podziwiałem auto, a z właścicielem Przemkiem niejedną flaszkę się obaliło :]


Jaki ten świat mały :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 288 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL