BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 10:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW E36 Turbo dla Grzesia / stage 2 . -430KM 0,9 bar by k64
PostNapisane: 11 lipca 2013, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
Witam, chciałbym przedstawić projekt Grzesia który postanowił nieco poprawić swoje e36 sedan (kolejny raz).
Poprzednio był tam kompresor acz kolwiek instalacja nie była zbyt udana wedłóg mnie, wymagała by dużo poprawek a ja nie lubię poprawiac.
całośc stan ogólny prosił o pomoc, wszedzie lało olejem, tu wyciek tam coś stuka , a sam kompresor nie dawał tego co Grześ chciał, a jak by dawał to i tak na moc nie ma rady - zawsze mało.
Tak więc Grześ zawital do k64 garage.
Instalacja cała przerobiona, ze stage 1 zostały właściwie tylko zegary , cała reszta została zrobiona od nowa, łącznie ze sprawdzeniem głowicy.
Ale jest to nadal pełna seria ! 0,9 bara aktualnie i turbineczka z naszej oferty , gt35 63 dupka .

Generalnie cel był taki aby to było przejemnie szybkie auto, o wiele mocniejsze niż m3 , na miasto, doładowanie miało być możliwie jak najszybciej ale wystarczyć miało mocy aż do końca.
Całośc miała opierać sie o bezpieczenstwo żywota całości, bezpieczne doładowanie, bezpieczne strojenie.
Podziękowania dla składu pomagającego , Tomasza (hulia) , Patryka (spawacza generalnego) oraz dla właściciela za testy na replice gt35 i przyjemności za zabicie nudy w soboty ;)
Całość została zrobiona u mnie , przy słabych warunkach i zapleczu, na mrozie ! i trwało to 10 weekendów :) dobra uznajmy - tak naprawde 15 dni w całości ze strojeniem przezemnie. samochod latał juz od początku wiosny ale
Łukasz lamik podłaczył deta z mojej prośby na FuelImplant parę dni temu gdyż moje strojenie to sam wiecie :P mi starczy :P
i oficjalnie zmierzony został samochod na 430 koni 0,9 bara na seryjnych wałkach , pb98 , dobrze co?




Doładowanie jest już od 2500+ , pełne 0,9 bara dopiero przy ok 3800 (czytaj dalej)
samochod nie urywa trakcji za dużo na 3 biegu :) tylko poprostu odlatuje ! Bardzo przyjemnie śmiga ! Wątpię czy które kolwiek m3 seryjne da rady :)
Turbo nie wpada w laga , wypadło idealnie (63ar robi swoje) ,zapewne zakres turbiny powyżej pewnego doładowania spada (zbyt ciasny wydech) ale to w zupełności wystarczy - silnik nie zakuty.

Cel osiągnięty.
pozdrawiam k64


a teraz konkrety i fotorelacja:


Silnik:

Bazą jest silnik ze stage 1 na kompresorze na początku robiony u Korony dawno temu , pozniej poprawiany na strockera u Michała z Poznania a teraz wpadł w moje ręce,

bo wlascicielowi mało :P


wszystko od nowa , zamiast kompresora wpada GT30/35 z 63ar na wydechu - jeśli ktoś chętny zapraszam ! jest to chyba idealne turbo dla bmw 2,5 2,8 !.



MOC:
Przed zmianami: stage1 kompresor: 290KM ...
Po zmianach: przy 0,9 bara poki co 430 koni i mega gorąco pod maską.

MOTOROWNIA itd:


-blok m50b25 (żeliwny) po ponownym planowaniu.
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2800cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
- na cylindrach po 11+-
- świece IK22 (2 stopnie zimniejsze) IRIDIUM

Turbina:


Replika GT35 (garretta) ar 63 ~ potencjał do 450+ - napewno
Bez chłodzenia wodą.
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR/ 63 5 bolt
przód (ssanie 61/83)
tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm
wydech wylot: 58mm


Układ dolotowy:

- intercooler z rdzeniem 700x220x65mm z wyjściami 60mm
- 2,5 cala od turbiny poprzez IC i do przepustnicy. nierdzewka + samco.
- ssanie turbo z 4cali na 2,5cala przejscie. (samco)
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere, separator oleju wyspawany z nierdzewki.
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- blow off mikro ( performance.k64.pl )
- kolektor ssacy seryjny
- przepustnica seryjna

Dodatki:
- zakute przewody smarowania turbo
- trónik nowy, przerobiony pod czujniki oleju / zasilanie turbo
- nowe uszczelku tu i tam - lało wszędzie ! :)
- przerobiona pokrywa klawiatury pod listwe wtryskowa i odmę. , pomalowana proszkowo,
- spływ oleju z turbiny w misce olejowej.
- przerobiona łapa silnika pod gt35.
- przeciążenia urywające mocowanie wózka podczas strojenia gratis



Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy żeliwny , turbo na dole , T3/T4 ,
- zawór WG 38mm replika tiala ( performance.k64.pl ) + scrimmer pipe pod auto .
- przelot : 2,5cala
- tłumik końcowy przelotowy , mugen jakiś tam :)
- flansza wydechowa turbiny zamknietą na wg który mógł by tam być umieszczony.


Układ wtryskowy:
- wtryski 412cc - mercedes 0280156072 czarne / przerobiona listwa wtryskowa. (podziękowania dla noname)
- regulator na listwie 3,5bar / seryjny.
- nowe przewody paliwowe, filtr paliwa .


Elektronika:
- ECUMASTER DET 3 z wbudowanym mapem.
- czujniki EGT , BOOST.
- temperatura i ciśnienie oleju z alarmem
- brak sondy lambda - odłączona od sterownika.
- konwersja na map sensor + fuel implant
- przepływka w komorze , podłączona, nie wpięta w dolot.

Układ chłodzenia:
- seria, m50b25.

Układ napędowy / silnik (stage 1)
- koło jednomas + docisk z M57, przerobiona tarcza M57
- szpera S3.15


Zawieszenie: (stage 1)
- sprężyny Weitec, Bilstein B8, stabilizatory m-technik, tuleje wachaczy M3, rozpórka kielichów.



samochód ofijalnie teraz opisuję bo sprawdził sie poprostu i jest wynik , Grześ jest mega zadowolony, wziol udzial pierszy raz w cwiartce
w kamieniu slaskim i zrobil 12,8 na oponach 245/17 8 lat starych?

graty do zbudowania takiego samochodu można dostac u nas ...


Obrazek




dobra dosyc reklamy



pozdrawiam k64
www.k64.pl




foto:





Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
bmw turbo m50 3.0 stage 2 ! 1700c i e85 ! chodzi !
////brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E36 Turbo dla Grzesia / stage 2 . -430KM 0,9 bar by k64
PostNapisane: 11 lipca 2013, 18:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
bmw turbo m50 3.0 stage 2 ! 1700c i e85 ! chodzi !
////brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E36 Turbo dla Grzesia / stage 2 . -430KM 0,9 bar by k64
PostNapisane: 11 lipca 2013, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
bmw turbo m50 3.0 stage 2 ! 1700c i e85 ! chodzi !
////brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E36 Turbo dla Grzesia / stage 2 . -430KM 0,9 bar by k64
PostNapisane: 11 lipca 2013, 18:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
i filmik z przed 2 miesiecy ?
http://www.youtube.com/watch?v=IYifKYz0 ... -5Yde1iJ0A[/url]
http://www.youtube.com/watch?v=3qm0Sue4 ... -5Yde1iJ0A[/url]



Obrazek

Obrazek
osoby 3cie na zdjeciach nie są przypadkiem :lol: :lol: :lol: leszek zawsze musi miec pozy :P

Obrazek

rekord i świeża fotka ! :) mina bezcenna
Obrazek

Obrazek

tak na takiej gałce która przepolerowała dużo już zaworów można klepać 12stki :lol:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek



p.s. jak kto pyta ile to kosztuje to PW , generalnie prosta zasada , do 10tys czesci, a robocizna to wiadomo ;) mozna samemu.
jest to obecnie najmocniejsze bmw m50 seryjne czyli bez zakucia na smiesznym doladowaniu w Kraju.


pozdrawiam k64.

_________________
bmw turbo m50 3.0 stage 2 ! 1700c i e85 ! chodzi !
////brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E36 Turbo dla Grzesia / stage 2 . -430KM 0,9 bar by k64
PostNapisane: 11 lipca 2013, 18:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Fajnie lata, tylko ta turbo dziura :P
Szkoda, że odpuściłeś obecny sezon, 10s było na wyciągnięcie ręki. Ale... Nie dziś to jutro ;)
k64 napisał(a):
do 10tys czesci, a robocizna to wiadomo ;) mozna samemu.

Szanowni eksperci z bmw sport zaraz wmówią Ci, że się nie znasz bo minimum 30tys :rotfl:
Trochę zabawnie widzieć kropka w kropkę identyczny temat na którymś forum z rzędu :P

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E36 Turbo dla Grzesia / stage 2 . -430KM 0,9 bar by k64
PostNapisane: 12 lipca 2013, 14:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Ogólnie szacun, że ogarniacie takie rzeczy w foliaku :)) Fajny projekt, moc zacna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL