BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: pawel934 -->> BMW E36 do zabawy, swap str 4, MX-5 str5
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 17:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 396
Lokalizacja: Warszawa WN
Moje BMW: E30, E36, E87
Kod silnika: m20b25
Cześć,

Długo się do tego zbierałem i w końcu postanowiłem założyć ten temat :)

Jest to dla mnie kontynuacja po E30 - klik

E30 oczywiście zostaje w domu (ma u nas dożywocie), jednak było to nasze wspólne auto z ojcem, a ja teraz robię powoli coś dla siebie.

Historia auta jest taka: przed zimą 2012 mój ojciec zaczął szukać jakiegoś RWD do upalania po śniegu, bo E30 było mu szkoda. W końcu trafiła się ładna E36 325i coupe z 92 roku (czyli żeliwny blok, m50b25, brak vanosa). Była klima, szyber, szpera (od nowości), kierownica MT2 (też od nowości). Auto okazało się dobrą okazją - oryginalny lakier, jedyne ślady korozji to na przednich błotnikach (dzisiaj jest już to zrobione).

Jednak w zeszłym roku, po długich namowach z mojej strony, udało mi się odkupić auto od ojca i powoli sobie nad nim pracuję :hurra:

Na wstępie chcę przeprosić za niską jakość wielu zdjęć - ale niestety starając się złożyć takie fotostory jestem zdany na zdjęcia, które już mam - a te są w 90% zrobione telefonem :( Ale jak mam robić temat auta, to od początku do końca ;)

Tak wyglądało auto dzień po zakupie, 2012 (już na WN ;) )

Obrazek

Obrazek

Auto zostało kupione pierwotnie z myślą o pojeżdżawkach po białym, więc tak też musiało się stać ;) Pierwszym "modem" były nowe Conti TS 850 i można było jeździć :) Auto było kilka razy w Ułężu na śnieżnym upalaniu.

Obrazek

Tak to już jest, że zdjęcia robi się głównie wtedy, jak jest coś nie tak ;)

Obrazek

Obrazek

Poza Ułężem auto zrobiło setki kilometrów po mieście w śnieżne noce, stało zawsze najbliżej drzwi, czekając na śnieg ;) :

Obrazek

Obrazek

Bez czujników też da się zaparkować ;) :

Obrazek

Potem przyszły roztopy, E30 zimuje, a jeździć zawsze się chce, padł więc pomysł szutrowego KJS - tata pożyczył mi auto do startu. Trochę było tremy, bo do tej pory zawsze były imprezy torowe, a nie typu KJS.

Obrazek

Tutaj widać pokiereszowaną maskę i świeżo wklejoną szybę - pamiątka z incydentu, który miał miejsce dwa dni wcześniej.. Niedomknięta maska otworzyła mi się przy ponad 100 km/h ;)

Obrazek

Po imprezie:

Obrazek

Wyniku żadnego nie było, bo był to debiut zarówno mój jak i pilota, złapaliśmy dwie taryfy (pomylenie trasy). Jednak na odcinkach, których trasę przejechałem poprawnie, nie było tak źle - zdarzało mi się dojeżdżać na 3-4 miejscu generalki (czyli np. przed Subaru Imprezą). Zawsze to trochę treningu i nowych doświadczeń :)

W ciągu pierwszej zimy jedynymi modyfikacjami były pasy szelkowe Sandtler oraz kubeł Bimarco Futura - w auto mieliśmy nie pakować pieniędzy, ale w seryjnych fotelach i pasach latało się po całym wnętrzu nawet na śniegu ;)

Zima minęła, jeszcze kilka jakieś śnieżne Ułęże były (fotek brak) i przyszło lato.

Teoretycznie miał to być czas rozstania z E36, ale trafił się taki egzemplarz, że ciężko było się z nim rozstać..

Na lato wleciał więc styling 68 (przepraszam za jakość, ale to jedyna fotka na tych kołach, jaką mam)

Obrazek

I tak autko trochę sobie pojeździło rekreacyjnie - a to działka, a to inny powód. Bardzo fajnie się nią jeździło, a jednocześnie była bardziej przyjazna na ulicy od E30 (w której bardzo słabo widać, bo są kubły z "uszami").

Jakoś w lecie odkupiłem od ojca to auto. Niedługo po odkupieniu zapisałem się na trackday BMW autoklub w Lublinie :)

Szybka decyzja: jak się bawić, to na całego. Kupiłem felgi Hartge 17" i komplet slicków Dunlopa 235/610R17 (te felgi to wzór Hartge robiony przez Ronala, nie te 17" 3 tlg rzecz jasna ;) )

Obrazek

Znowu wybaczcie jakość zdjęć - innych nie mam. Fotka z toru w Lublinie. Udało się zająć 2 miejsce - seryjną 325 na slicku udało mi się objechać kilka szybszych aut, w tym M5 E60 i (z tego jestem najbardziej zadowolony) E30 z klatką i s50b32 pod maską.

Obrazek

Te wszystkie auta objechane (widać też moją 325):

Obrazek

Obrazek
foto: Prezes

Po Lublinie zakochałem się w tym aucie na dobre :) Mimo słabych osiągów (w porównaniu z E30) i sporej masy, w aucie rzeczywiście czuć, że tylne zawieszenie jest dużo bardziej zaawansowane, niż w starszym modelu. Fakt, nie jest tak przyjemnie nerwowe jak E30, ale pozwala pojechać naprawdę szybko na torze.

Dlatego zdecydowałem o dalszych modyfikacjach auta. W międzyczasie zrobiła się już jesień, w wakacje niestety nie miałem czasu na zajmowanie się E36 (Formula Student mi go zabrała). Postanowiłem zacząć od zawieszenia - długo zastanawiałem się pomiędzy ISC racing a AST. Finalnie postanowiłem nie wydawać tyle pieniędzy na AST (z tego co pamiętam to cena ponad 8 tys, w porównaniu z 3600 za ISC). ISC też ma wystarczającą dla mnie ilość regulacji - wysokość niezależnie od napięcia sprężyny, tłumienie odbicia i dobicia. Zamiast domyślnej twardości sprężyn (8 przód, 6 tył, jeśli dobrze pamiętam) zdecydowałem się na konfigurację 10/10 - na torze powinna sprawdzić się lepiej ;) Jestem z mojego wyboru bardzo zadowolony, ale o tym później.

Zawieszenie przyszło chyba w listopadzie.

Obrazek

(Foto poglądowe z internetu, bo nie mam fotki zawieszenia "luzem". W E36 oczywiście wygląda to trochę inaczej, bo nie ma z tyłu McPhersona)

Zdecydowałem się poczekać z wymianą i zostawić na razie seryjny zawias, żeby jeszcze była okazja pojeździć po szutrach ;)

Wystartowałem więc w Rally Mazowieckie Szutry :)

Obrazek

Niestety, trochę się przeliczyłem z moimi zimówkami z bieżnikiem 2-3mm (tyle zostało z Conti z zeszłego sezonu).. Na trasie miejscami była masa błota i miałem kłopoty z jazdą (tzn. auto się zakopywało), nie mówiąc o jeździe na czas.. Niektórzy zawodnicy, zakładając szutrówki, zrobili bardzo dobry interes :D

Kilka fotek z imprezy znalezionych w internecie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
(widać, co zostało z zawiasu z tyłu)

Obrazek

Po imprezie:

Obrazek

Obrazek

Zima za pasem, Conti do niczego się już nie nadawały, więc wleciały zimowe nalewki Profila. Niestety, nie dane im było za dużo pojeździć po śniegu (taka była zima). Ale dzień po założeniu pojechałem na RallySprint ZBM Staniewicka (szutrowa próba sportowa), którą udało się WYGRAĆ! :)

Tutaj będzie mała luka w fotkach (miałem przez ten czas telefon, z którego fotki gdzieś się zapodziały).

Po zimie przyszedł czas na kilka modów:

Na pierwszy ogień poszło wspomniane zawieszenie ISC racing ;) (na fotkach już po kilkuset kilometrach i jednym trackdayu, dlatego trochę przybrudzone).

Obrazek

Obrazek

Tyle koło opada po podniesieniu:

Obrazek

Zaraz po założeniu zawieszenia przyszedł czas na test - trackday w Ułężu. Lawet jeszcze była w serwisie, więc postanowiłem pojechać na kołach. Założyłem stalowe 16" które zostały mi po 118d, a na nie Bridgestony, które zostały mi po Golfie (tylko na dojazd - w bagażniku slicki).

100 m (dosłownie) przed wjazdem na lotnisko okazało się, że nie ma ładowania (pierwsza usterka auta odkąd je mamy, a zrobiło już z 6-8 tys km upalania). Okazało się dość późno (dopiero po objawach, bo nie było też kontrolki..;) ). Zawracamy szukać pomocy w warsztatach. Jest niedziela, ciężko o ręce do pracy, nikt nie chce pomóc - jeździmy tak od drzwi do drzwi, oddalając się juz 25 km w stronę Warszawy.

W końcu, udało się - na szrocie mają alternator do E36. Kupujemy więc i zmieniamy przy sami przy ulicy :)

Obrazek

Chwila prawdy... działa! "Trochę" spóźnieni wracamy do Ułęża.

Kolejna niespodzianka.. pakowałem się w pośpiechu w nocy i okazało się, że jedna z opon w kołach na zmianę jest przebita i na slickach nie pojeżdżę...

Obrazek

Więc wyjąłem zbędny balast z samochodu i jeździłem na tym, na czym przyjechałem. Mimo, że opony drogowe, to auto jeździ bajecznie - z zawieszenia jestem bardzo zadowolony! Trochę się pobawiłem z kątem pochylenia przodu i twardością (bo na początku auto było lekko podsterowne), po kilku korektach auto prowadzi się naprawdę świetnie. Żal wracać, ale nadchodzi 15 - koniec imprezy, a wraz z nim podpora wału rozsypuje się tak, że okulary w schowku za drążkiem zmiany biegów przy przyspieszaniu podskakują kilka cm do góry ;)

Obrazek

Wnioski z imprezy: wszystko chodzi pięknie, tylko hamulce kompletnie nie dają rady. Trzeba zmienić ;) Szybka decyzja - swap hamulców na takie z E46 330i. Jak wiadomo, minimalna felga, która wejdzie na ten zacisk, to 17" Dlatego też, zakupiłem coś, na czym auto będzie stało na co dzień, zamiast tych stalówek - dzięki, DanyU ;)

Obrazek

Przed następną imprezą plan na:

-hamulec od 330i
-poliuretany wszędzie
-jakieś drobne, mechaniczne sprawy (np. podpora wału)
-usunięcie szyberdachu, wywalenie tego, czego jeszcze ze środka nie zdążyłem wywalić (przygotowanie pod klatkę)
-przesunięcie odcinki na 7100
-kierownica zamszowa
-szpilki do kół

Poliuretany:

Obrazek

Obrazek

Szyber:

Obrazek


Kierownica:

Obrazek
(chwilowo nie ma nawet deski, bo auto jest gotowe pod klatkę, ale niestety tak mi się poprzesuwało, że wleci pewnie dopiero w wakacje)

Jeszcze jedna fotka wnętrza (pasy dla pasażera już są w garażu, a fotel jest w drodze):

Obrazek

Hamulec :D

Obrazek

Szpilki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na powyższej fotce widać też opony, które wleciały na felgi od DanyU i będą służyły na mokrą nawierzchnię - kupiłem nowe Profile, mieszanka ze slicków Avon (twarda przód, średnia tył). Jestem z nich mega zadowolony - nie wiedziałem, że coś może tak kleić w deszczu :D

To by było na tyle, w kolejnym poście dodam najświeższą historię - lany poniedziałek w Ułężu :)

Mam nadzieję, że zbytnio Was nie zanudziłem.

Pozdrawiam,
Paweł

_________________
BMW 130i MPakiet - żonowóz
BMW E30 325i kiedyś na tor - dzisiaj klasyk
BMW E36 coupe M54B30 na tor
BMW E36 cabrio 320i - świeży zakup
+ torowe MX-5 ND2 2019


Ostatnio edytowano 17 października 2021, 14:40 przez pawel934, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 18:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Wzorowa galeria :hurra: :hurra: Temat świetnie się czyta, niemal jednym tchem :ok: Zapowiada się bardzo ciekawy projekt, toteż będę śledzić na biężąco :cwaniak:

To czerwone Audi też Wasze? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 18:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 396
Lokalizacja: Warszawa WN
Moje BMW: E30, E36, E87
Kod silnika: m20b25
igor b. napisał(a):
Wzorowa galeria :hurra: :hurra: Temat świetnie się czyta, niemal jednym tchem :ok: Zapowiada się bardzo ciekawy projekt, toteż będę śledzić na biężąco :cwaniak:

To czerwone Audi też Wasze? :hyhy:


Dzięki, miło słyszeć :)

Tak, to A7 mojej mamy :)

_________________
BMW 130i MPakiet - żonowóz
BMW E30 325i kiedyś na tor - dzisiaj klasyk
BMW E36 coupe M54B30 na tor
BMW E36 cabrio 320i - świeży zakup
+ torowe MX-5 ND2 2019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 18:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Fajnie :) Jakie mają odsadzenie te Motorsporty? Nie ociera o nadkole ten slick?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 18:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 396
Lokalizacja: Warszawa WN
Moje BMW: E30, E36, E87
Kod silnika: m20b25
Dwa dni temu wziąłem udział w imprezie "Lany poniedziałek na torze" - znowu Ułęż ;)

Pierwsza fotka z podróży (nie bijcie, ale zmieniłem 130i na Passerati - wolałem pakować czas i pieniądze w E36, niż w dupowóz. A do tego chciałem mieć auto, które da radę pociągnąć E36. Ale 130i dalej jest w rodzinie i jeździ nią moja mama, więc jest pod moim czujnym okiem :) ).

Obrazek

Wziąłem ze sobą dwa komplety kół: Motorsporty z Profilami na deszcz oraz Hartge z gładkimi Dunlopami 235/610R17 w miękkiej mieszance. Takie opony są za miękkie na Ułęż i plan był taki, że na miejscu odbiorę od znajomego kupione wcześniej slicki w mieszance twardej, a na miejscu je założymy na Hartge i takie twarde opony spokojnie starczą na dwie imprezy na Ułężu. Zaraz po zajechaniu na miejsce słychać było wielki huk, a krzyk "o do licha" kolegi obsługującego wulkanizację nie zwiastował niczego dobrego...

Strzeliła złączka w kompresorze, który zasilał montażownicę do opon.. Zostałem trochę na lodzie, nie miałem opon na te warunki, a auto już czeka na dwa nowe kółka:

Obrazek

W końcu, dzięki pożyczonemu od kogoś kompresorowi, udaje się odpalić wulkanizację. Jednak przede mną był w kolejce jeszcze jeden komplet, więc cały czas czekam - inni już jeżdżą, a ja cały czas nie mam na czym :/ W końcu nadchodzi moja kolej :hurra: Nie cieszyłem się długo, bo twarde slicki okazały się tak twarde, że nie da się ich założyć na felgi.. Trzeba jechać na wulkanizację stacjonarną. Oczywiście nie ma na to czasu (ani możliwości, bo jest lany poniedziałek - dzień wolny).

W końcu stwierdziłem, że jak już tu jestem, to trudno - poświęcę moje Dunlopy.

Po ok. 10 okrążeniach 2 Dunlopy powiedziały papa, trzeba było na coś zmienić.. W międzyczasie wulkanizacja już działała, kolega handlujący oponami wygrzebał mi 2 średnie Dunlopy w trochę innym rozmiarze (205/620R17), przełożył na Motorsporty i dzięki temu mogłem dalej jeździć :D

W końcu pozostałe dwa Dunlopy wyzionęły ducha, ale w ostatnim kółku udało mi się wykręcić best lapa (mierzyłem czas tylko na kilku kółkach).

Ten czas zrobiłem na takiej oponie :D

Obrazek

Mój czas: 3:07. Dla porównania (z rankingu Ułęża): Evo IX 400 KM na slicku: 3.08, Porsche 911 997: 3:11, inne BMW E36 325: 3:18. A tego samego dnia był ten Lotus:

Obrazek

który zrobił 3:15 :D

Teraz trochę fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uwaga: te zdjęcia w ruchu mojego auta (i Lotusa), które nie są podpisane, znalazłem u kolegi Luk w galerii Google. Nie wiem, jak mam inaczej podpisać autora :(

Dokonałem po imprezie pewnych oponiarskich zakupów:

slick gładki Marangoni 225/605R17, mieszanka twarda - w sam raz na Ułęż
slick gładki Dunlop 205/620R17, mieszanka średnia - w sam raz na Kielce

Pozdrawiam! :)
Paweł

EDIT: Jeszcze trzy fotki auta znalazłem :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
BMW 130i MPakiet - żonowóz
BMW E30 325i kiedyś na tor - dzisiaj klasyk
BMW E36 coupe M54B30 na tor
BMW E36 cabrio 320i - świeży zakup
+ torowe MX-5 ND2 2019


Ostatnio edytowano 23 kwietnia 2014, 22:35 przez pawel934, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 18:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
pawel934 napisał(a):
slick gładki Dunlop 205/620R17, mieszanka średnia - w sam raz na Kielce

Nie do końca się zgodzę :] BF Goodrich na mieszance A10 jest najlepszy, obecnie odpowiednikiem jest Michelin SA20 ;) Wyścigowe opony przegrywają z rajdowymi na Kielcach - sprawdzone przeze mnie :) Sęk w tym, że na Kielcach jest dosyć dużo piachu (mowa o kartingu) i tylko rajdowa daje sobie radę. Owszem, w lesie można pokusić się o pełnego slicka, ale w przypadku gdy próba na SuperOES-ie składa się zarazem z kartingu i lasu, to ludziska wybierają rajdówki :]

Gratuluję pokonania w czasówce Evo, w sumie nie wiem jak można przegrać z 325i... Prawda jest taka, że są slicki i "slicki"... :/

pawel934 napisał(a):
Ten czas zrobiłem na takiej oponie

Fakt, Ułęż niemiłosiernie zjada opony, dlatego jak tam jadę, to zazwyczaj w sezonie zimowym ;)


Ostatnio edytowano 23 kwietnia 2014, 18:41 przez Igor_B, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 18:35 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jak już napisano wyżej - bardzo fajnie czyta się Twoje tematy, gratuluję umiejętności i powodzenia w dalszym łojeniu Evo, Lotusów itp :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 18:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Kolejny po Keneta świetny temat, coraz bardziej chodzi mi po glowie, żeby moje kombi przekształcić na taki rennwagen :D

Możesz mi napisać jaki +/- koszt takich slicków na Ułęż?

Śmigałeś na tym isc po mieście? Beton przeokrutny, czy da się jakoś jeździć?

Robiłeś coś ze stabilizatorami, czy sam gwint wystarczył?

PS. jaki silnik w paseratti? Mój ojciec ma takiego i na trasy jest to naprawdę genialne auto ;)

Pozdr.
Krzysiek

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 19:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
k13thelegend napisał(a):
Śmigałeś na tym isc po mieście? Beton przeokrutny, czy da się jakoś jeździć?

Ogólnie jak wiadomo, slick nie jest homologowany (aczkolwiek są wyjątki). Dużo zależy też od mieszanki, twarda dłużej się nagrzewa, ale mniej "schodzi". Jeśli chodzi o jazdę miejską, to nie widzę tutaj alternatywy... W chooy głośne, do tego 90% jest bez homologacji, już lepiej jest kupić Toyo R888 ;) Cena slicków to mniej więcej 1500-2000zł w zależności od sprzedawcy, Toyo nowe ok. 2500zł ;)

PS. Mam nadzieję, że autor tematu się nie obrazi, że odpowiadam za niego :hyhy: :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 19:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
k13thelegend napisał(a):
Śmigałeś na tym isc po mieście? Beton przeokrutny, czy da się jakoś jeździć?


igor b., trochę się nie zrozumieliśmy, pytałem o zawias, o slicki pytałem tylko o cenę +/- za szt. jak to wychodzi... ;)

Nawet mi do głowy nie przyszło, żeby na slicku latać po mieście, ale znam jednego takiego, który uskuteczniał takie zabawy, nawet ma galerię na sporcie :D

Pozdr.
Krzysiek

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 20:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Świetna galerie, niezła zajawka, gratuluję wyników i życze dalszych sukcesów, będę zaglądał na 100% ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 20:14 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Aleś panie ją pobrudził :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 20:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
fajna zabawka :ok:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 20:25 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Świetna galeria :ok: Tak blisko mam do tego Ułęża, a tak rzadko tam bywam :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 20:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
k13thelegend napisał(a):
igor b., trochę się nie zrozumieliśmy, pytałem o zawias, o slicki pytałem tylko o cenę +/- za szt. jak to wychodzi...

Mój błąd :ok: Ja na co dzień mam do czynienia z KW V3 i wszystko byłoby OK, gdyby nie ciągła i nieprzerwana awaria prawego amorka... W KW masz możliwość ustawienia kąta odbicia i dobicia, wysokość też można pod siebie ustawić, co do jazdy po mieście, to ustawiasz sobie odpowiednią miękkość i chodzi bardziej komfortowo, niż na seryjnym ;) Mowa tutaj o Evo, aczkolwiek w E36 myślę, że jest podobnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 20:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 396
Lokalizacja: Warszawa WN
Moje BMW: E30, E36, E87
Kod silnika: m20b25
Dzięki Panowie za miłe słowa! :)

igor b. napisał(a):
pawel934 napisał(a):
slick gładki Dunlop 205/620R17, mieszanka średnia - w sam raz na Kielce

Nie do końca się zgodzę :] BF Goodrich na mieszance A10 jest najlepszy, obecnie odpowiednikiem jest Michelin SA20 ;) Wyścigowe opony przegrywają z rajdowymi na Kielcach - sprawdzone przeze mnie :) Sęk w tym, że na Kielcach jest dosyć dużo piachu (mowa o kartingu) i tylko rajdowa daje sobie radę. Owszem, w lesie można pokusić się o pełnego slicka, ale w przypadku gdy próba na SuperOES-ie składa się zarazem z kartingu i lasu, to ludziska wybierają rajdówki :]

Gratuluję pokonania w czasówce Evo, w sumie nie wiem jak można przegrać z 325i... Prawda jest taka, że są slicki i "slicki"... :/

pawel934 napisał(a):
Ten czas zrobiłem na takiej oponie

Fakt, Ułęż niemiłosiernie zjada opony, dlatego jak tam jadę, to zazwyczaj w sezonie zimowym ;)


Z tymi oponami może źle się wyraziłem.. Nie twierdzę, że to najlepsze co istnieje na Kielce, tylko że z mojej (na razie skromnej) kolekcji opon do E36 to sprawdzi się najlepiej na Kielcach. A z tymi BF Goodrichami bardzo możliwe, do E30 mamy jeden komplet takich i na Kielcach rzeczywiście jest super! :)

Opon generalnie mamy aż nadto (a wśród tych kół nie ma jeszcze nowo zakupionych slicków i Profili do E36 ;) ):

Obrazek



k13thelegend napisał(a):
Kolejny po Keneta świetny temat, coraz bardziej chodzi mi po glowie, żeby moje kombi przekształcić na taki rennwagen :D

Możesz mi napisać jaki +/- koszt takich slicków na Ułęż?

Śmigałeś na tym isc po mieście? Beton przeokrutny, czy da się jakoś jeździć?

Robiłeś coś ze stabilizatorami, czy sam gwint wystarczył?

PS. jaki silnik w paseratti? Mój ojciec ma takiego i na trasy jest to naprawdę genialne auto ;)

Pozdr.
Krzysiek


To może po kolei:

Właśnie temat Keneta mnie zainspirował do założenia mojego :D Długo się zbierałem, bo trochę mi zajęło uporządkowanie zdjęć i wrzucenie ich na serwer.. A Keneta miałem okazję poznać w lany poniedziałek w Ułężu, bardzo fajny ten jego compact! :)

Po mieście zdarzyło mi się już wieczorkiem przejechać :) Spokojnie można jeździć - jest bardzo sztywno, ale o dziwo jednak coś tam wybiera. Zanim wrzuciłem poliuretany, było naprawdę spoko. Teraz jest oczywiście trochę gorzej, ale nadal da się jeździć. Zależy oczywiście, co masz na myśli - żeby się przejechać dla przyjemności jest super, ale jakbym miał taki zawias w aucie do jazdy po kilka godzin dziennie, w trasę, z rodziną itp, to chyba jednak wolałbym coś mniej radykalnego.. Ale na pierwszym trackdayu po założeniu zawiasu byłem na kołach, więc razem z dojazdem, kręceniem po okolicy w poszukiwaniu alternatora i jazdach po torze, zrobiłem jednego dnia ok. 400 km i spokojnie dałem radę :) Ba, jeszcze mi było mało! Ale ja młody jestem ;) Jednak wszystkie te jazdy były z moim ojcem, a jemu też było mało :)

Na razie stabilizatory są seryjne. Na gwincie auto przechyla się nieznacznie (dużo mniej, niż E30 z utwardzonym pod tor B8, springami KW i stabilizatorami H&R). No ale trochę jeszcze się przechyla, więc pewnie kiedyś wlecą staby H&R, ale to raczej jako taka wisienka na torcie - na razie aż tak ich nie brakuje.

W Passerati jest 2.0 TDI 170 KM - ale już ten późniejszy, z Common Rail (czyli to zupełnie inny, bardzo udany silnik, a nie słynny kibel 2.0 TDI PD). Jestem umówiony na piątek na remap do Mastersa - powinno być coś koło 210 KM i 420 Nm. Generalnie szukałem Mondeo, które prowadzi się bardzo fajnie (Ford to takie BMW dla ubogich - najbardziej sportowe w swojej klasie). A tylko Pasek i Mondeo wchodziło w grę, bo tylko te dwa auta z klasy średniej mają uciąg 1800 kg (a takie mam DMC lawety). Ale trafił się przypadkowo taki Pasek (kupiłem od pierwszego, prywatnego właściciela, który jeździł do ASO od nowości do dzisiaj na przeglądy co 15 tys, więc przebieg (90 tys!) był w pełni udokumentowany, a auto było jak nowe (mama jak wsiadła to myślała że ją wkręcam, i że to nówka).

Pozdrawiam,
Paweł

_________________
BMW 130i MPakiet - żonowóz
BMW E30 325i kiedyś na tor - dzisiaj klasyk
BMW E36 coupe M54B30 na tor
BMW E36 cabrio 320i - świeży zakup
+ torowe MX-5 ND2 2019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 20:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
pawel934 napisał(a):
Na razie stabilizatory są seryjne.

pawel934 napisał(a):
na razie aż tak ich nie brakuje.

Z własnego doświadczenia powiem, że jest dużaaa różnica przy seryjnym zawiasie, mniejszy efekt już jest przy gwincie, także Twoje podejście jest trafne :) Ja to z niecierpliwością czekam na relację z zakładania klatki, o ile taka sytuacja będzie miała miejsce :ok:

PS. Jaki kierunek studiujesz? Straasznie dużo piszesz, oczywiście na plus!! :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 21:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 396
Lokalizacja: Warszawa WN
Moje BMW: E30, E36, E87
Kod silnika: m20b25
Klatka wleci, jak najbardziej! :) Miała już być po zimie, ale jakoś wszystko tak mi się poprzedłużało, że nie ma jej do tej pory. A teraz nie chcę tracić sezonu, więc auto pojedzie na montaż klatki najprawdopodobniej w lipcu, kiedy i tak nie będzie mnie w PL i auto i tak stałoby nieużywane. A wnętrze chyba sam pomaluję w sierpniu.

Studiuję na SiMRze (wydział Samochodów i Maszyn Roboczych) na Polibudzie kierunek Mechanika i Budowa Maszyn ;)

_________________
BMW 130i MPakiet - żonowóz
BMW E30 325i kiedyś na tor - dzisiaj klasyk
BMW E36 coupe M54B30 na tor
BMW E36 cabrio 320i - świeży zakup
+ torowe MX-5 ND2 2019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 21:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
pawel934 napisał(a):
Studiuję na SiMRze (wydział Samochodów i Maszyn Roboczych) na Polibudzie kierunek Mechanika i Budowa Maszyn

Fajnie, że studia związane z pasją :ok:

PS. Widziałem w temacie E30-ki, że 3 maja wybierasz się z tatą na Kielce - a może tak 26-ego kwietnia przyjedziecie na SuperOES? Oglądałem filmiki z jazdy E30-ki i naprawdę dajesz radę! Przy dobrej pogodzie powinieneś objechać połowę Evek :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pawel934 -->> BMW E36 coupe do zabawy, fotostory
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 21:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 396
Lokalizacja: Warszawa WN
Moje BMW: E30, E36, E87
Kod silnika: m20b25
Bardzo bym chciał, ale będzie ciężko.. 26 akurat mam urodziny i nie chcę już dziewczyny denerwować kolejnym weekendem poza domem, w dodatku w taki dzień ;)

Dzięki za miłe słowa! :) Nie wiem, z kiedy oglądałeś filmiki, ale generalnie od czasu Kielc raczej sporo się nauczyłem :) Bo w zeszłym sezonie w Kielcach chyba raz tylko byłem i wtedy miałem awarię, więc jechałem 130i.. Jeszcze dwa sezony temu plątałem się gdzieś koło 20 miejsca generalki Classicauto, a w zeszłym już w okolicach pierwszej piątki (na 120 aut) - przepracowana zima zaprocentowała :)

Teraz na Classicauto (2 maja trening, 3 maja zawody) jedziemy na dwa auta - ja E36 a ojciec E30, więc w końcu będzie można porównać te dwa samochody w podobnych warunkach :)

P.S. W relacji z Ułęża zapomniałem opisać sytuacji z drogi powrotnej. Na obwodnicy Garwolina było troszkę za szybko i złapaliśmy "miota nim, jak szatan" (jak ktoś nie wie, o co chodzi - klik z przyczepą. I to całkiem mocno, bo w Passacie już trzeba było kontry zakładać, a ESP działało na całego :D Niezapomniane przeżycie (nie polecam). Na szczęście, skończyło się bez szwanku :)

_________________
BMW 130i MPakiet - żonowóz
BMW E30 325i kiedyś na tor - dzisiaj klasyk
BMW E36 coupe M54B30 na tor
BMW E36 cabrio 320i - świeży zakup
+ torowe MX-5 ND2 2019


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL