BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 16:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
thomason, Dokładnie tak. Wiedzę z internetu, od znajomych czerpię i jakoś to muszę teraz udźwignąć :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 16:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
LPS505 napisał(a):
Roboty jest ogrom... Sądzę, że poświęcę miesiąc wakacji robiąc codziennie przy samochodzie. Liczy się jakość, chcę się cieszyć e36ką naprawdę bez korozji. Jakbyście mieli pytania, to śmiało piszcie :)




To jest prawidłowe podejście :super: :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 13 sierpnia 2019, 09:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Ozorków/Łódź
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=167722&start=0
Czekam na efekty, mnie pewnie za parę lat czeka to samo. Odnośnie koloru, bierz tylko i wyłącznie atlantis blue. Nie ma piękniejszego koloru w e36 i to jak się zmienia w ciągu dnia jest po prostu nie do podrobienia. Mówię to jako były :rozpacz: właściciel e36 coupe w tym kolorze. Nie będzie osoby która się nie odwróci, gwarantuję :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 18 sierpnia 2019, 14:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Mocowania wózka po wyczyszczeniu:
Obrazek
Obrazek

Znalazłem 2 pęknięcia:
Obrazek
Obrazek

Po wspawaniu wzmocnień. Przed spawaniem powierzchnie zostały pokryte podkładem spawalniczym Forch L208, by zapobiec korozji w miejscu niedostępnym dla konserwacji.
Obrazek
Obrazek

Po przetopieniu pod wpływem temperatury podkład przyjmuje formę podobną do cyny.
Obrazek

No i to, co mnie zaskoczyło i nie lada problem sprawiło...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Korozja pojawiła się m.in. z środka. Podejrzewam, że tylne szyby musiałby być nieszczelne i woda zatrzymała się w miejscu mocowania tylnych pasów bezpieczeństwa. Jest tam otwór, którym woda swobodnie spłynęła do zamkniętego profilu... Na łączeniu blach, zgrzewach jest korozja, więc by to porządnie zrobić musiałem element blacharski zdemontować po zgrzewach. Jest to bardzo istotny element, gdyż jest tam mocowany wahacz, dlatego istotna jest wysoka precyzja i jakość ponownego montażu. Sądzę, że nie sprawi to problemu.
Poza tym już zamówiłem wzmocnienia tych miejsc z Race Army, więc mocowania przeżyją jeszcze ten samochód :D
Plan działania: Demontaż, piaskowanie, konserwacja, montaż, wspawanie wzmocnień, konserwacja.

Zdjęcia progu, który rok temu robiłem:
Obrazek
Obrazek
Jak widać nałożenie epoksydu od wewnątrz po spawaniu to istotny krok konserwacji progu.


Wszystko przy tym samochodzie spawane Kemppi'm Miarcmig 170 znajomego(oprócz progu ze zdjęć). Świetnie się tym spawa!


Ostatnio edytowano 25 sierpnia 2019, 13:35 przez LPS505, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 18 sierpnia 2019, 14:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Miał być miesiąc roboty... Jak do zimy wyjedzie, to będę zaskoczony :rotfl: ale nie wymiękam, nie pójdę na skróty i zrobię to raz, a dobrze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 24 sierpnia 2019, 09:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jak widać bez piaskarki byłaby to katorga. Piaskowane przy pomocy piaskarki syfonowej Geko 76 l. Kompresor wypożyczyłem na czas piaskowania: Walter GK 420( Wydajność efektywna l/min: 340, 100 l zbiornik). Konieczne było utrzymanie 6-8,5 bar, szło to naprawdę całkiem sprawnie wbrew opiniom ludzi na innych forach.


Wzmocnienia tylnego wahacza wleczonego(mocowanie przy progu) i dorobione "koszyczki" od RaceArmy.

Obrazek
Obrazek


Po piaskowaniu od razu spryskałem wszystko Fertanem. Dziś go zetrę dokładnie mokrą ścierką/gąbką, wysuszę opalarką i po usunięciu resztek piachu syto potraktuję podwozie epoksydem EPOXY PRIMER z serii Novol for Classic Car.


Ostatnio edytowano 25 sierpnia 2019, 13:20 przez LPS505, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 24 sierpnia 2019, 10:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Wow! Ale roboty!

Podziwiam i po raz kolejny powtórzę- w takich starych wozach jak e36 stan budy to priorytet, ale patrząc po zakamarkach to pewnie każda jest w stanie "do roboty", kwestia tylko, czy właściciel wszystko już znalazł... ;)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 24 sierpnia 2019, 11:02 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Krisu_K13TL napisał(a):
w takich starych wozach jak e36 stan budy to priorytet, ale patrząc po zakamarkach to pewnie każda jest w stanie "do roboty", kwestia tylko, czy właściciel wszystko już znalazł...

Święta prawda.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 24 sierpnia 2019, 15:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
To jest właśnie jedna z przyczyn, które mnie skłoniły do tej roboty. Uważam, że to prawie niemożliwe, by znaleźć e36 w coupe, bez rdzy, w ludzkich pieniądzach i Europie.

Dużo jest takich na których niczego nie widać, a gdy pogrzebiemy to... ta sama bajka.

Poza tym sentyment do tego samochodu i pasja napędzają całość ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 25 sierpnia 2019, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 84
Lokalizacja: Radziejów/Piaseczno
Moje BMW: e36, e91, e92
Kod silnika: M52b28 N46b20 N43b20
Nie widać zdjęć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 27 sierpnia 2019, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Mówiłeś o zmianie koloru i Atlantis Metallic. Moim zdaniem kozacki wybór.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto chyba nawet z tego forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 27 sierpnia 2019, 19:02 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Faktycznie, niegłupio to wygląda na tym konkretnym egzemplarzu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 2 września 2019, 19:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 499
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 2x E36, E39
Kod silnika: M52
naprawde podziwiam podejscie do tematu blacharki, bede dokladnie sledzil, sporo ciekawych rzeczy mozna bedzie sie dowiedziec, bardzo ciekawy temat sie tu zrobil. Kto by pomyslal ze po takich pracach przy tym aucie ktore podziwialem w galerii poprzednich wlascicieli i bylem pod wrazeniem, zrobi sie z tego jeszcze wiecej :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 3 września 2019, 22:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
AdaS_BMW, Dzięki za dobre słowa :)

thomason, kurde, no chyba wybór padł. Estorilblau. BRAWET i KU84 mnie pewnie dopadną za to :rotfl: Atlantis jest piękny, ale dla mojego gustu trochę zbyt zuchwały. Estoril za każdym razem na żywo robił na mnie wrażenie. Jest bardziej stonowany, pasujący do jednak już wiekowego wozu, a mimo to ciekawy jest.

A co do samochodu... Kurde, dużo roboty, bardzo dużo :D Mam nadzieję, że w tym tygodniu zamknę temat podwozia w temacie blacharki.
Obrazek
Obrazek

Tak wygląda element po zastosowaniu Fertanu. Czarna powierzchnia, którą trzeba solidnie wytrzeć szmatką/gąbką z wodą. Następnie przy pomocy sprężarki zdmuchnąłem wodę i porządnie opalarką wygrzałem, by pozbyć się resztek wody(bodajże 250*C ustawiłem). Zrobiłem to ze wszystkimi wypiaskowanymi elementami przed nałożeniem epoksydu.
Obrazek
Jak widać w środku podkład jest szary, nie kremowy. To dlatego, bo miejscowo, gdzie jakiś detal poprawiłem po nałożeniu epoksydu z pędzla, lub dla pewności w zakamarkach dałem kolejną warstwę epoksydu w sprayu(Novol Under 395). Wygodny, ale gorzej chroniący niż dwuskładnikowy, który stosuję ogólnie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widać precyzja jest mega istotna, by to miało sens. Wszędzie, gdzie mam 100% pewność, że usunąłem korozję lub jej nie ma stosuję podkład epoksydowy, gdzie mam wątpliwości leci Fertan i dopiero epoksyd. W profilach zamkniętych do których mam wgląd/ dostęp robię tak samo. Kolejnym krokiem będzie środek w rodzaju "fluidola". Fluidol użyję też tam, gdzie nie mam wglądu. Dokładnie wydmucham wszelki syf i wtedy "fluidol". Jaki to dokładnie będzie środek, to napiszę jak go zakupię ;) Na pewno godne uwagi są produkty Mike Sanders, ale też swoje kosztują.

Jutro wspawam wzmocnienia, które jednak nieco przerobię oraz m.in. tym tematem się zajmę:
Obrazek
Sam ciekaw jestem efektów mojej roboty :piwo:


Ostatnio edytowano 3 września 2019, 23:16 przez LPS505, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 3 września 2019, 22:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Poza tym chciałbym polecić Wam kanał na YT: The Samba Garage. Masę informacji, rad od tego Pana otrzymałem :)
Co do wyboru Fertana i takiego rodzaju konserwacji, to wybrałem ją przy pomocy wyżej wymienionego Pana i jednego z Doradców Technicznych NfCC. Pan z Novola podczas ponad 10 minutowej rozmowie telefonicznej dogłębnie wyjaśnił mi temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 3 września 2019, 23:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Ostro z robota idziesz

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 4 września 2019, 11:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
Mozna postawic do ciebie e36???

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 4 września 2019, 13:51 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
HansiO napisał(a):
Mozna postawic do ciebie e36???

Ja też się zgłaszam na przegląd samochodu :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 5 września 2019, 08:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
ThePatrickyo napisał(a):
HansiO napisał(a):
Mozna postawic do ciebie e36???

Ja też się zgłaszam na przegląd samochodu :rotfl:


Hehe póki co nie wyrabiam z tym, co mam, ale w przyszłości pewnie pomógłbym z czymś ;)


Tak wygląda podkład spawalniczy L208 po nałożeniu. Dość cienko, na obu powierzchniach. Polecam przetrzeć bezpośrednio w miejscach spawania po przyłapaniu, bo jednak utrudnia spawanie.
Obrazek

Mój sposób na to, by wszędzie dokładnie przylegało wzmocnienie:
Obrazek

Teraz, to mocowania 3 wojnę światową przetrwają :hyhy: :hyhy: :hyhy:
Obrazek
Obrazek
:wstyd: :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: LPS505 -> E36 2.8 coupe, Arktissilber
PostNapisane: 5 września 2019, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 71
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
LPS505 napisał(a):
thomason, kurde, no chyba wybór padł. Estorilblau. BRAWET i KU84 mnie pewnie dopadną za to :rotfl: Atlantis jest piękny, ale dla mojego gustu trochę zbyt zuchwały. Estoril za każdym razem na żywo robił na mnie wrażenie. Jest bardziej stonowany, pasujący do jednak już wiekowego wozu, a mimo to ciekawy jest.

Ee, lipa panie. Mi Estroil w ogóle nie leży na e36, taki pastelowy i cukierkowy jednocześnie. No i ile było e36 w Estoril, a ile w Atlantis. Kwestia gustu.

Robota ekstra, ale spawy wyglądają obrzydliwie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL