BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 5 sierpnia 2019, 01:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Witam ! Po sporej przerwie czas na aktualności. Szału nie ma, niestety czasu na składanie nie jest za wiele :(
Nawiązując do wydarzeń z ostatniego postu to pora powiedzieć, że silnik jest już wyczyszczony i przygotowany do składania.
Wszystko w środku wyropowane, a nadgorliwy nagar usunięty mechanicznie szczoteczkami do zębów i wyciorami :zabawa:
Po całym zabiegu wszystko wypłukane naftą pod ciśnieniem zwłaszcza wszystkie kanały olejowe :cwaniak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety nie mam fotek efektów bo wyleciało mi totalnie z głowy. Wszystko od razu owinąłem szczelnie w strecz.

Taki kwiatek... Rozrząd już czeka nowy na montaż. To znacznie wpłynęło na obsunięcie ze składaniem silnika. Czekam jeszcze na nowy zaworek podstawy filtra oleju i parę uszczelek :zalamany:

Obrazek

Między czasie wspawane zostały wzmocnienia na wahacze i belkę. Zawias i reszta fantów poszła do piasku :cool:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie wszystkie elementy poszły w czarny proszek do Wad-Car'u. Oczywiście pomijając koło pasowe, które ma elementy gumowe i nie było by możliwe je wygrzać w piecu. Na to też poradziłem :cwaniak:

Obrazek

Kółko grubo wysmarowane app-rstop, następnie epoksyd i kolor. Śrubę centralną, żeby usunąć nalot korozji wytrawiłem w kwasie fosforowym i postąpiłem analogicznie jak z kołem :cool:

W oczekiwaniu na zawias przystąpiłem do końcowych pracy nad karoserią. Wypiaskowałem i pousuwałem naloty rdzy w miejscach które nie były dostępne przy zamontowanym zawiasie np. gniazdo sprężyny. Na wszystko poszła gruba warstwa app r-stop, epoksydu i finalnie konserwacja. W miejscach gdzie konserwacja jest narażona na zbijanie przez kamienie nałożyłem gumę. Kierowałem się głownie estetyka wykonania nie zapominając o skuteczności ochrony podwozia, więc wszystko cieszy oko :D Tylne nadkola również przygotowałem pod wypychanie. Zobaczymy czy lakier wytrzyma :rotfl: Przewiduję po 2cm na stronę :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciach trochę się wszystko świeci, foto robione na gorąco. Po 24h wszystko było już matowe i nic się nie lepi. Szerokim łukiem omijałem "żyjące" konserwacje. Warto wspomnieć, ze wszystkie profile zamknięte zapisikane środkami wypierającymi wodę :hyhy:

W komorze silnika nawarstwiło się sporo kurzu, więc wszystko zostało wymyte. Komora gotowa na przyjęcie winowajcy całego ambarasu :D
Podczas pracy zauważyłem, że osłona termiczna na grodzi jest zniszczona od wielokrotnego wkładania i wyciągania silników. Zamówiłem złotą samoprzylepną mate termiczną. Niestety jeszcze nie jest zamontowana :(

Obrazek

Przed myciem przebiłem się kablem wysokiego napięcia z bagażnika :rotfl:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zawias i fanty odebrane. Mała zapowiedź :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trzeba robić adapter :cwaniak:

Obrazek

Szybkie oględziny zacisków i równie szybka decyzja. Nowe tłoczki. Na następny dzień odebrałem przesyłkę z paczkomatu i oto efekty :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszystko nowiutkie, nawet odpowietrzniki :rotfl: Złożone na smarze silikonowym. Tylko zakładać i zalewać Motulem rbf 660 :P

Segregowanie śrubek i rożnych elementów zawiasu, hamulcy itp itd

Obrazek

Poogarniałem trochę wiązki. Zmieniłem starą wiązkę na nową do zestawu Top-Hifi. Przymiarki subwoofera i wzmacniacza, mało ciekawe rzeczy :P
Udało mi się jednak wywalić stary pedał gazu na linkę i zaadoptować nowy elektryczny do środowiska e36 :rotfl:

Obrazek

Obrazek

Efekt mnie całkowicie powalił :szok: Już wiem, że chcę takie w silniku :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ponowne sortowanie :zabawa:

Obrazek

Obecnie czekam na części. Niebawem montaż sworzni i łożysk w zawias :cool:

Stay in progress :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 5 sierpnia 2019, 06:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Good job :ok:

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 5 sierpnia 2019, 07:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szacunek - świetnie działasz :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 5 sierpnia 2019, 10:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ojjj będzie cieszyć oko :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 5 sierpnia 2019, 15:54 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Dobra robota :ok:
MrMazi napisał(a):
Czekam jeszcze na nowy zaworek podstawy filtra oleju i parę uszczelek

A to idzie ten zawór dokupić osobno czy jakieś patenty?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 5 sierpnia 2019, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Dzięki za miłe słowa :super:
maaaad napisał(a):
A to idzie ten zawór dokupić osobno czy jakieś patenty?

Ebay albo aledrogo :P Trzeba szukać pod hasłem zawór zwrotny m54 m52 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 5 sierpnia 2019, 20:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Dzięki za cynk :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 6 sierpnia 2019, 10:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 387
Moje BMW: e34 M5:)
Kod silnika: M50B25
maaaad napisał(a):
Dzięki za cynk :ok:

Panowie-zaworek zwrotny nie zdaje niestety egzaminu-wiem bo go kupiłem...kupiłem tez 2 postawe i go zalozylem. Olej ucieka z podstawy mimo wszystko. Dziś kupiłem nową podstawe za...900zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 11 sierpnia 2019, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
krupek Wymieniałeś już z konieczności? Ten zaworek, nie trzymał Ci ciśnienia? U mnie widać wyżłobienia, ale trzymał w mare ciśnienie, kontrolki się nie świeciły, nie klepał też przy odpalaniu. Miałem to wymieniać profilaktycznie, ale po Twojej wypowiedzi zacząłem się zastanawiać. Może lepiej nie ruszać oryginału :niepewny:

Sworznie i łożyska wprasowane, niebawem relacja z montażu i pchania błotników :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 15:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
MrMazi, Świetnie działasz :)

Ile kosztowało Cię ocynkowanie śrub i innych drobnych elementów?

Co do zaworka, to póki wyżłobienia nie są zbyt głębokie, to nie ucieka. Gdy wyżłobienie wychodzi poza miejsce przylegania plastikowego "grzybka", to olej będzie uciekał. Zapewne istniejące wyżłobienia będą przyspieszać proces niszczenia, bo tam "łopatki" będą się klinować.
Moim zdaniem customowa konstrukcja może zapobiec temu. Nie wiem w jakiej jakości jest wykonany ten z portali aukcyjnych, ale jeśli to ktoś dobrze zaprojektował, to problem będzie na pewno usunięty na zawsze.
Ja kupiłem używaną podstawę i jest ok, ale planuję samemu wykonać ten zawór na cnc. Wtedy będę pewien, że jest ok :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 18 sierpnia 2019, 23:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Dzięki !

LPS505 Chętnie bym CI powiedział ile taka przyjemność, ale ogarniał mi to znajomy i nie wziął ode mnie za to nic :wstyd:

Skoro tak mówisz to może zostawię na razie oryginał, nie będę nic kombinował. Przy małym 'upgradzie' silnika za rok pomyślę o nowej podstawie :cwaniak:

Niestety prace idą jak krew z nosa, między czasie muszę pisać magisterkę :mur:

Co jakiś czas mimo wszystko się trzeba dotlenić i oto efekty :rotfl:

Wymieniłem folie termiczną. Poprzednia się porozrywała przy poprzednim swapie :dobani:
Obrazek

Z racji, że tylne piasty były w świetnym stanie bez wżerów i bicia trochę je odświeżyłem :) Co prawda tego nie widać, ale diabeł tkwi w szczegółach :hyhy:

Obrazek

Poskładałem na gotowo zwrotnice z piastami i wahacze przód ;)

Obrazek

Obrazek

Rozklepałem tarcze kotwiczną pod tylne tarcze. Seryjna tarcza 272mm lita elegancko siadała w wywinięte krawędzie niestety wentylowane 294mm już nie. Ważne dla mnie jest jej zachowanie i funkcjonowanie seryjnego ręcznego. Adapter też będę dorabiał tak, żeby wyciąć jej jak najmniej. Problem z długością przewodów rozwiąże w ten sposób, że przenituje ucho na tarczy kotwicznej w inne miejsce i dam dłuższe miedziane przewody. :)
Tarcze jeszcze muszę poddać ręcznej obróbce, żeby ładnie wyglądały :rotfl:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 01:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Kolejna aktualizacja :)

Na poważnie podjąłem się kwestii silnika. Skompletowałem wszystkie części, pomyłem poczyściłem itp. Mianowicie na poniższym zdjęciu umyte i cieszące oko gotowe do montaży elementy rozrządu :yeah:

Obrazek

Pięknie widoczne zjawisko rozciągania łancucha w M54. Przebieg 220k km :no:

Obrazek

Syfiasta komora rozrządu przed i po

Obrazek

Obrazek

Po paru dniach bicia się z myślami postanowiłem, że jednak obecne panewki zakończa swoją warte. Trzymały wymiar, czopy wału bez rys. Składałem wszystko na oleju montażowym.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiem, że pompę oleju już rozbierałem i była relacja, ale stwierdziłem, że w całym silniku zamontuje oringi z vitonu. Zatem pompa znów trafiła na stół :lol:

Obrazek

Ze stołu prosto na silnik. Nowy łańcuch, co ciekawe stary tez był mocno wyjechany i wisiał na kołach zębatych. Ten natomiast wymagał lekkiej gimnastyki i koordynacji lewa prawa dłoń. Tym sposobem wyjaśniło się co tak lekko popukiwało z przodu silnika

Obrazek

Ten widok lubię. Jak widać smok i osłona wyczyszczone + nowy oring na smoku.

Obrazek

Składanie i ustawianie rozrządu poszły gładko. Finalnie prezentuje się to tak

Obrazek

Segregacja, liczenie i opisywanie śrubek, blaszek, nakrętek itp. Istne męki Tantala.

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Drobne elementy poszły do ocynku, dekle i elementy silnika + parę innych rzeczy do malowania proszkowego. Zimno w garażu, coś dla zabicia wolnego czasu pogrzebałem w piwnicy. Taki efekt - zeszlifowany próg na przepustnicy. Szczerze mówiąc nie wiem czy to coś daje, zobaczymy :haha:

Obrazek

Elementy wróciły z malowania, a ja jak zawsze mega zadowolony z efektów. Do zestawu jest jeszcze miska olejowa w czarnym proszku :P

Obrazek

Mała zapowiedź planowanej felgi :hm:

Obrazek
Obrazek

Popracowałem wreszcie troszkę przy karoserii. Zamontowana belka pod silnik i zawias przedni za wyjątkiem stabów H&R. Na miejsce puszki na akumulator wpadła stacja. Trochę czyszczenia.
Mam takie pytanie jest sens ładować poli w łącznik kolumny kierowniczej czy zostawiac gume?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zapewne pamiętacie odboje i dzwignie maski z poprzednich fot podczas segregacji. Na dzień dzisiejszy prezentuje się tak :cwaniak:

Obrazek

CDN.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 08:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to mi się podoba :super: :ok: :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 09:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
genialna robota :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 10:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
6+ dostajesz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 10:41 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Ładnie idziesz z tematem, samochód będzie jak nowy :cool:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 13:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kurde jak to wszystko złożysz do kupy będzie mega fun :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 16:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Fajnie działasz z tematem.
Dekielki masz ori do tych felg?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 17:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
:serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Dzięki, dzięki na motywacyjne słowa! :super:
adix1532 Tak, dekle ori. Mam do tego też ori kapsle. Ogólnie temat ciężki i spisałem go na straty, ale przypadkiem się trafił komplet :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL