BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 23 kwietnia 2020, 16:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Elegancka robota :ok:
Też chętnie dowiem się czegoś o gwincie HSD.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 24 kwietnia 2020, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Dziękuję za dobre słowa! :padam:
Krisu_K13TL, maaaad Dokładnie jest to HSD DualTech. Sam jestem ciekaw jak będzie się ten zawias sprawdzał. Można powiedzieć, że postanowiłem trochę zaryzykować przy zakupie opierając się tylko na kilku dobrych opiniach z anglojęzycznych for. Dobre opinie zbiera też na driftworks. Na wyspach to dosyć popularny zestaw i latają na tym w drifcie. Ponoć dobrze wybiera nierówności i ma dobry stosunek jakości do ceny. Dokopałem się do informacji, że to wyrób z dalekiej azji :D
Lagi ciężkie i solidne, stalowe, zabezpieczone ocynkiem, ładne spawy i ogólnie wizualnie wygląda jak na produkt z wysokiej półki. Brak standardowych uchwytów na przewody jak np. w tanim MTS,TaT. Pełna regulacja wysokości i napięcia wstępnego na 4 kołach, 14 stopniowa regulacja tłumienia na obu osiach. w zestawie osłony i możliwość dobrania twardości sprężyn. Przód camberplates na unibolu :hyhy:
Z mojej strony mogę powiedzieć, że jak za taką kwotę jestem zadowolony. Co pokażą jazdy testowe to się okaże :D Mocno na początku rozważałem KW V3, ale myślę, że to HSD + staby HR 28mm/21mm to lepszy setup :oczami:

Krisu_K13TL Nie mam pojęcia, kiedy premiera :P Trzyma mnie parę spraw i składanie tylko w weekendy. Widzę, że jesteś z Krk. Powiedz mi znasz kogoś kto ogarnia profi wydechy z kwasówki w tym rejonie ? :P

Wracając do meritum sprawy...

Obrazek

Obrazek

Doszła paczka:
-przewód sprzęgła w oplocie HEL
-reperaturka wysprzęglika (profilaktycznie)
-zestaw do regeneracji zacisków z nowymi tłoczkami (nieplanowana zmiana zacisków na tyle)
-poduszki skrzyni begów
-gumy mocowania wydechu
-czujnik sprzęgła (będzie podjęta próba aktywowania tempomatu w multifunkcji + procedura startu :cwaniak: )
-kółko od pompy wspomy (niestety ori poległo na polu bitwy)
-osłony do maglownicy
-nowy zbiorniczek wyrównawczy (istotna była czysta biel :rotfl: )
-nowa nagrzewnica Nissens (profilaktycznie)
-czujnik temperatury cieczy z M50 (istotna sprawa, wskazówka ma działać tak jak powinna, a nie pokazywać w kosmos :cisza: )

Jutro akcja felgi, może uda się jakieś zdjęcie zrobić jak się prezentują w pełnej krasie. W planach na przyszły tydzień- maglownica do regeneracji (3 obroty)

Pozdrawiam! :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 25 kwietnia 2020, 07:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
MrMazi napisał(a):

Krisu_K13TL Nie mam pojęcia, kiedy premiera :P Trzyma mnie parę spraw i składanie tylko w weekendy. Widzę, że jesteś z Krk. Powiedz mi znasz kogoś kto ogarnia profi wydechy z kwasówki w tym rejonie ? :P


Znam, także pisz na pw. co dokładnie potrzebujesz ;)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 2 maja 2020, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Mała aktualizacja.
Maglownica wróciła z regeneracji. Konieczna była wymiana listwy, stara listwa była masakrycznie wybita w pozycji jazdy na wprost.

Obrazek

Tutaj już zamontowana na samochodzie z nowymi drążkami i osłonami.

Obrazek

Zregenerowany wysprzęglik i nowy przewód sprzęgła w oplocie prosto z piekła :rotfl:

Obrazek

Właściwy czujnik temperatury cieczy 2pin z M50. Wtyczka przerobiona pod wiązkę m54

Obrazek

Czysta łapa skrzyni z nowymi poduchami. Wszedł mały zgrzyt którego się nie spodziewałem. Silnik jest cofnięty o ok. 2 cm w stronę grodzi. Ramię wybieraka z R4 tego nie ogarnia, więc muszę nabyć ramię z R6. Wał napędowy udało się jeszcze lekko cofnąć na wieloklinie.

Obrazek

Z perspektywy kanału wygląda to tak. Samochód jeszcze w powietrzu, ale dziś skończyłem wszystkie przygotowania do posadzenia go na kołach.

Obrazek

Poliuretan na tylnych łącznikach.

Obrazek

Przez ostatnie dni walczyłem głownie z przewodami hamulcowymi (temat niezamknięty - nie jestem usatysfakcjonowany estetyka ułożenia przewodów) oraz przerabiałem układ paliwowy pod nowy silnik. Paliwo jest, więc powoli można zacząć brać się za elektrykę i próbować wreszcie odpalić :)

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 2 maja 2020, 23:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jak to wszystko zdrowo wygląda :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 4 maja 2020, 22:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 1915
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36, E84
Kod silnika: M43B16, N47D20C
Garaż: .

Instagram:
https://instagram.com/atlantic_sharky/

E36 Compact 316i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151599

X1 E84 sDrive20d
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173074
Ładnie idziesz do przodu :)

PS. Póki masz auto w górze to zmień położenie tylnej tulejki regulacyjnej gwintu z dołu na górę :P Mocno to ułatwi przyszłe regulacje i ponoć właśnie powinna być na górze :)

_________________
Zapraszam! :)
IG: AtlanticSharky
BMW E36 Compact Individual | Atlantis Metallic, M pakiet, Black MHW, BBS RS845, Gwint etc.
BMW X1 E84 sDrive20d | In progress...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 12 maja 2020, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Siwy5172 słuszna uwaga, już przełożone, ale regulacja wysokości to temat do przemyślenia :P

E36 wreszcie po bardzo długim czasie stanęło na własnych kołach

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ogólnie nie jestem zadowolony. Felgi odebrałem (kozacka robota) i przymierzyłem do samochodu... Okazało się ze przednie felgi mają et13 i taką konstrukcje rotora, że zacisk od e46 nie siada. Musiałem dać na próbę dystans 15mm. To nie jest to czego oczekiwałem. Coś tam pomierzyłem i uda się zejść do dystansu 13mm bez kolizji zacisk-felga. W tylne nadkole można tico wrzucić. Regulacja skręcona na max, oczywiście na pewno siądzie jeszcze o 1cm może dwa. Będę kombinował z wyjęciem nakrętki kontrującej, albo całkiem usunę regulacje.

Felgi myślę, że stylistycznie dobrze siadły. Docelowo kapsle miałem oddawać do chromowania natryskowego, ale raczej dam je w kolor nadwozia i do tego znaczek ori rial czarny napis na srebrnym tle.

Pod wpływem frustracji zamówiłem dolot...

Obrazek

Dedykowany rozmiar pod m54b30.

Przerobiłem układ paliwowy pod filtr z regulatorem.
Nic konkretnego poza tym nie zdziałałem. Mam zaciski na tył już pomalowane i do zmontowania na nowym tłoczku, pompa wspomy już gotowa do montażu i coś tam na krótko polutowałem wiązkę. W weekend zalewam paliwem i pale fure :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 12 maja 2020, 20:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nono spory progres :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 12 maja 2020, 22:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 25
Posty: 195
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
MrMazi napisał(a):
Nic konkretnego poza tym nie zdziałałem.

Żartujesz sobie? Ja jak się przebieram idąc do garażu, to już głośno wzdycham :D Ładnie działasz, widać ciągły postęp :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 9 sierpnia 2020, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Tempo prac niestety spadło, ale cały czas idzie w prawidłowym kierunku.
Aktualnie działam, przy dorabianiu i doginaniu przewodów hamulcowych pod samochodem i na wahaczach. Równolegle układ paliwa pod samochodem na gotowo.

https://www.youtube.com/watch?v=D0T63cJAT8w

W linku filmik z testowego pierwszego odpalenia.

Ssący i wiązka silnika już ściągnięta, muszę poukładać kable. wprowadzić w wiązkę tempomat, klimę, czujnik wstecznego, czujniki sprzęgła itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 9 sierpnia 2020, 19:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Ale widać radochę jak zagadał! :D :ok:

Bardzo dobra robota!

Szkoda, że jest obsuwa, bo się zastanawiam nad gwintem hsd i myślałem, że poczytam jakieś wrażenia już, ale trudno, kibicuje dalej. ;)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 24 października 2021, 17:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b29
Garaż: test 123
123
Hej, jak idzie compact? Jeździ już? Nie myślałeś o sprzedaży? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 25 października 2021, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Siemanko, prace posuwają się żółwim tempem. Aktualnie niestety tylko co drugą sobotę mogę coś podziałać przy kompocie, a tez jest co robić przy drugim wozidle :wstyd:
Niebawem pojawi się jakaś fotorelacja z postępów :cool:

Jest taki plan w odwodzie, ale musze wyleczyć wszystkie wady wieku dziecięcego i trochę się nim nacieszyć :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 26 października 2021, 06:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Dobry projekt :D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 29 stycznia 2023, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Witam witam, jest parę aktualizacji :hyhy:

Kompot jeszcze nie jeździ, ale odpala i wreszcie jakoś brzmi :D
Temat wydechu zamknięty. Miał być Y-pipe i dopasowany końcowy, ale po rozmowach z Grześkiem z GTP zdecydowaliśmy pójść jedyną rozsądną ścieżką, czyli albo grubo albo wcale. H-pipe i dwururka do samego końca na customowym tłumiku :D
Pacjent przygotowany do drogi ...
Obrazek

Efekty wyprawy.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dokupiłem parę niezbędnych gratów... Zegary VDO i czujniki, rozpórkę tył, kratki i plastiki itp.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Komora silnika posprzątana, wiązka silnika ułożona na swoim miejscu.

Obrazek

Jest też decyzja co do wnętrza. Sufit idzie w czarną alcantare (materiały już kupione czekają na cieplejsze dni). Fotele manualne z e92 w pół skórze z pompowanymi boczkami i grzaniem.
Foty z przymiarki:

Obrazek

Obrazek

Kolejny etap to spięcie finalnie tylnego układu hamulcowego :D


Ostatnio edytowano 30 stycznia 2023, 19:02 przez MrMazi, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 29 stycznia 2023, 20:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Fajny postęp :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 30 stycznia 2023, 10:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
fajny powrót :ok: Grześ ładnie wyspawał :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 5 lutego 2023, 11:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Jak dopasowałeś fotele z E92? kiedyś robiłem pomiar szyny są chyba zbyt wąsko w stosunku do E36/E46

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MrMazi --> e36 Compact 330Ti in progress
PostNapisane: 5 lutego 2023, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 330ti; e92 335i
Kod silnika: m54b30; n54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168397
Mateusz118 napisał(a):
Jak dopasowałeś fotele z E92? kiedyś robiłem pomiar szyny są chyba zbyt wąsko w stosunku do E36/E46


Tak, masz rację. Szyny są wąsko w stosunku do rozstawu w e36. Są też inne rozstawy otworów, więc w tylnej części szyny trzeba zrobić fasolki.
Generalnie rozstaw nie jest problemem. Dla mnie większe wyzwanie stanowiła podłoga bo nie jest płaska.
Próbowałem kilku platform do foteli sportowych i wychodziło to słabo (nie polecam, strata czasu) fotel był zdecydowanie za wysoko. Poza tym zdecydowałem się na stołki manualne, żeby - raz zejść z masa, dwa posadzić je jak najniżej się da.

Najprostszym, ale nie do końca profi rozwiązaniem jest porostu dorobienie na zewnętrznej szynie od strony progu łap do mocowania pod oryginalne gniazda.
Gruby płaskownik ze stali konstrukcyjnej, płaszczyznę regulujesz na kwadratowych podkładkach i skręcasz. Później trzeba wyciągnąć i obspawać dobrze :)
Powstały w ten sposób wspornik nie jest duży, więc nie powinno to wpłynąć na bezpieczeństwo.
Poniżej fotka z różnicą w otworach:
Obrazek

W takich sportach jeżdżę na co dzień w e92 i dla mnie to jedyny rozsądny ekonomicznie wybór jeśli chodzi o pozycje i trzymanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL