BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Filips -> E36 coupe 320i Moreagruen
PostNapisane: 28 października 2022, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: E46 330xi/E36 316i
Kod silnika: M54B30/M43B16
Cześć!
Prawdopodobnie możecie kojarzyć mnie z poprzedniego tematu E46 touringa lub e36 sedana.
Kolejny raz wracam z czymś nowym. Pierwotnym planem po sprzedaży touringa był zakup E39, później zrodził się pomysł na E91 lub e87. Zupełnie przypadkowo trafiłem na ogłoszenie bohatera tego tematu. Samochód wystawiony kilka godzin wcześniej, szybki telefon, stoi 5 km dalej od miejsca zamieszkania ale właściciel był w delegacji... Po chwili dostałem sms z adresem żebym pojechał obejrzeć, jak się spodoba umówimy się na drugie oględziny po jego powrocie.
Wizualnie z 3 metrów całkiem niezłe auto, z bliska jest trochę gorzej ale do gruza jeszcze jej brakuje. Jazda testowa, sprzęgło, łożysko oporowe i skrzynia martwe, reszta bez większych zastrzeżeń. Krótkie negocjacje i wracałem nią do domu. Kupiłem ją oczami i sercem jak pierwszy raz pojechałem ją obejrzeć, zadowolony z ceny i ilości fantów które te auto posiada. Przez pierwsze 2 tygodnie zrobiłem nią zadowolony ponad tysiąc kilometrów.
Termin u mechanika zaklepany po zakupie, w dniu oddania straciła kompletnie moc, której i tak było niezbyt wiele, podejrzewałem jakiś czujnik lub przepływkę. Podnieśliśmy auto na podnośniku, pierwsze wrażenie - jest ok. Rewelacji nie ma ale mogło być gorzej, progi względnie ok, bez dziur, trójkąty zaczyna łapać, wózek jakoś się trzyma, silnik suchy. Oprócz wspomnianej skrzyni zdecydowaliśmy po oględzinach, że wymieniamy poduszki silnika, skrzyni, łącznik elastyczny wału, łączniki i gumy staba przód i tył, wszystkie oleje, uszczelniacz półosi. Skrzynia którą zakupiłem okazała się trefna - podobno miała krzywy wałek. Skrzynia która pierwotnie siedziała w samochodzie okazała się zdrutowana razem z rozrusznikiem i było ryzyko, że trzeba będzie zrzucać silnik żeby ją odkręcić ale się udało. Dodatkowo uszczelniony wydech i nowa końcówka oraz short shifter Odesa CNC. Kupiłem drugą skrzynie, auto poskładane ale mocy dalej brak. Po omacku wymienili czujnik wałka, niestety zamiennik ale nie było pewności. Moc wróciła, tylko do poziomu wyjściowego. Auto zabrałem, trochę rozczarowany, pojechałem na przegląd który przeszła bez większych zastrzeżeń. Bonusowo rozleciał się podnośnik szyby kierowcy, umarł centralny i okazało się, że wiązka klapy jest pogryziona przez myszy :rotfl:
Wiązka naprawiona, okazało się jeszcze, że przecieka prawa lampa z tyłu do wnęki akumulatora. Uszczelnione, sama wnęka do wyczyszczenia i zakonserwowania. Podnośnik szyby zamówiony, na centralny nie mam siły. Co do braku pełnej mocy miałem ponownie zawieźć auto do warsztatu w którym była, pomimo zapewnień jak bardzo znają się na e36 (sam właściciel ma 3 sztuki) zdecydowałem się na samodzielne szukanie usterki.
Po odbiorze samochód zaczął słabo odpalać, słychać nieszczelność w dolocie ale tylko pod obciążeniem, psikanie na wolnych plakiem nie przyniosło żadnych rezultatów, odpinanie przepływki nic nie zmienia, odma sprawna. Poza tym chodzi równo, nie dławi się, zapłon nie wypada. Jutro jadę podpiąć Inpe i zobaczymy co dalej. Nastawiam się na nowy czujnik wału i uszczelnienie dolotu ale zobaczymy.

Koniec opowieści, czas na suche fakty:

320i z m pakiem po vin, w środku sporty w kolorze nadwozia, klimatronik manualny i tyle z wypasu. A i jeszcze pierdzące głośniki :dobani:
Gwint tuning art, Rondle 0058 17x8,5 et13, z tyłu regulowane wahacze FTWL, gówniana kierownica Slide - do wywalenia w najbliższym czasie. Świeże heble, przewody w stalowym oplocie, miedziaki również świeże.

W planie przywrócenie tego do normalnego stanu techniczno - wizualnego. Póki co ilość funduszy jakie pochłonął ten wóz przyprawia mnie o zawroty głowy i powoli zaczynam mieć go dosyć - priorytetowym tematem jest sedan.

Kilka zdjęć tego nieszczęścia na kołach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL