BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 00:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36, e65
Kod silnika: N62b44,M52b25 m60b44
Witam, zaczne od tego że jestem nowy na forum i dlatego też proszę o wyrozumiałość
wszystkich czytających.Zaczynając od początku:Byłem w posiadaniu bmw e36 318i niestety był to M40 do tego zagazowany.Niestety kultura pracy tego silnika przynajmniej w moim przypadku nie była zadowalająca.Problemy duszenie się,problemy z obrotami.Dlugo walczyłem zeby doprowadzić ten silnik do stanu uzytecznego(nowa przeplywka ,krokowy,czujniki temp itp
itd...)Lecz ta walka doprowadzała mnie i moja kieszeń do skraju wytrzymalości.Aż niestety
nie wytrzymyała uszczelka pod głowica więc padła decyzja o SWAPie na m52b25.Cała przekładka poszła bardzo gładko.Silnik pochodził z e39 97r.Ale tutaj zaczął się problem,Silnik rownież dusi się ma problemy z wkrecaniem się na obroty(wyglada jakby go zalewało paliwem,ktorego nienadaża przepalać) i dopiero powyzej 5 tys dostaje ,,kopa"równając prace.Komputer diagnostyczny pokazywał błąd 1.czujnika wałka rozrządu(fakt kable przy wtyczce byly przepalone i zwierały),2.czujnik stuku i 3.Linie CAN.Wymianiłem czujnik wałka niestety kupiłem zamininik który okazał się być totalna pomyłką i błąd niezniknął.Wiec zakupiłem orginał Siemensa ,załozyłem go i tym samym pozbyłem sie błędu,lecz silnik dalej niezmienił
swojej pracy i problem ustąpił tylko na pare minut.Teraz Komputer pokazuje mi jedynie błąd
pt ,,LINIA CAN"Troche czytałem na ten temat ale nie dowiedziałem się nic o tym jak
zdiagnozowac poprawnie moj przypadek.Zwiedziłem pare warsztatów,w ktorych bezradnie
rozłożyli ręce snując rozmaite teorie przeliczajac je na duże kwoty.Narazie wykłuczyć
mozna:Pompe paliwa(podmieniana z 2 auta),przeplywomierz,regulator ciśnienia na
listwie(również podmieniany),cisnienie na na garach (14,7 : 14,5 : 14:3 : 13,9 : 14,5 :
14,4) świece nowe.Jednym jeszcze podejrzeniem niesprawnosci jest fakt ze ECU pochodzi z 728 bo nie moglem zalozyc z e39(EWS3).....Tu już niestety wiedza moja się kończy.....Cóż wszystkie drogi prowadzą dow Was i to w WAS moja nadzieja z góry dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, 01:12 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
shadev16, poniewaz jestes nowy i poprosiles o wyrozumialosc to bede wyrozumialy i poprawilem ci nazwe tematu a nie wyladowal on w koszu. W przyszlosci pamietaj o poprawnym tytulowaniu tematow. Zasady sa opisane w kazdym dziale jezeli w takowym istnieja.

Witamy na forum. :ok:

Co do bledu w twoim aucie, to podaj dokladny komunikat bledu wraz z jego numerem. Z tego co piszesz to jest jakis problem z szyna CAN... szyna CAN to cos jakby taka siec ktora laczy wszystkie sterowniki (moduly) w aucie a wiec DME - sterownik silnika, LCM - sterownik swiatel, ZKV -modul komfortu, AGS - sterownik skrzyni automatycznej (jezeli masz), IKHA - klimatronic... itp. itd.

Natomiast czy taki blad moze miec wplyw na prace silnika... nie wiem..

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36, e65
Kod silnika: N62b44,M52b25 m60b44
Użyłem komputera diagnostycznego st-6000,który niestety nie pokazuje kodu błędu tylko określa go nazwa w moim przypadku ,,Linia Can"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40
Ja mam M40 ponad 400000 najechane i lata..., mam tez M52 i tez lata...., sprawdz moze dobrze tą gume gruba za przeplywką, czasem jak sie ja ruszy, a robiles swapa to peka i robia sie dziury, przez co moze lapal lewe powietrze i... efekt bedzie wlasnie taki jak lekkie duszenie, mozliwe ze ponad 5 tys obrotow rowna sie mniej wiecej poziom podawanego paliwa z lewym powietrzem i zaczyna normalnie latac. Taka moja teoria. Z ciekawosci, ile dales za czujnik siemensa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 9 kwietnia 2011, 20:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
nie moglem zalozyc z e39(EWS3)


Mogłem, a nawet powinienem ;) To żadna sztuka, trzeba było mieć kluczyk, EWS i ECU
lub sam EWS i ECU.

Błąd linii CAN niema wpływu na pracę silnika.

Jest dużo możliwości naprawy Twojego auta. Sprawdzał ktoś rozrząd?? Miałem przypadki źle założonego koła pasowego na wale przez co samochód miał muła.
Skąd jesteś??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 14:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Zamontowałeś ten silnik a sprawdziłeś go przed kupnem ? Jak on pracował? Równo czy nie?
Kupno serducha w ciemno to zły pomysł. Ale to Twoja $

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36, e65
Kod silnika: N62b44,M52b25 m60b44
Niestety fakt dałem z tym d...bo nie sprawdzilem go bo był wyjęty.Sprawdziłem kompresje na garach a reszte brakujacego osprzętu dokupiłem ze sprawnego auta.Co do rozrządu nie był ruszany od nowosci.Wyglada bd dobrze.Lecz podpowiedz mi kolego czy przy przestawionym rozrzadzie nie powinien zle pracowac w calym zakresie obrotow a nie jedynie do 5tys


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36, e65
Kod silnika: N62b44,M52b25 m60b44
Auto po raz kolejny dzis diagnozowanem,innym kompem błędy:
Linia Can ECG Transmition
Ograncz.Sondy Lambda x2 lecz tylko po strzale w wydech
Czujnik stuku x2
Dodatkowo podmieniałem ze sprawnego auta z tym samym silnikiem nastepujace czesci(mozna juz je praktycznie wykluczyc)
-Wszelkie błedne podłaczenia
-Lewe powietrze oraz podcisnienia Gume przeplywki itp
-Komputer ECU Załozony od Ori E36 323 czyli taki Jaki powinien byc fabrycznie moj
-Przeplywomierz
-Pompa Paliwa
-Czujnik połozenia wałka rozrzadu
-Czujnik połozenia wału korbowego
-Czujnik Temp. w bloku silnika (i tu cos dziwne Komp diagnostyczny pokazywał temp 109*C,lecz wskazówka temp była w pionie a sam płyn chłodniczy nie był w stanie wrzenia,po wykreceniu czujnika z bloku nie poleciała duza ilość płynu chłodnicz. tylko 3 kropelki)Czujnik załozyłem nowy niestety komputer dalej pokazuje temp powyzej 100*C
I Najgorsze auto pali ok 27 Litrów na 100 km(Przy czym mocą dorównuje Fiacie Pandzie w gazie)

KOLEDZY NAPRAWDE APELUJE O POMOC WŁOŻYŁEM DUŻO PRACY SERCA I PIENIEDZY ZEBY TEN EGZEMPLARZ NIE PRZYNIÓSŁ WSTYDU ZACNEJ MARCE.Nie chce go oddawać na żyletki :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 17:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Skoro zrobiłeś diag i wyszło Ci to co wyszło to w czym problem?
Jaki to był program ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 19:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
marcingaw napisał(a):
Skoro zrobiłeś diag i wyszło Ci to co wyszło to w czym problem?


Tu właśnie wychodzi że odczytanie błędów nie rozwiązuje problemu.
Diagnostyka komputerowa w brew pozorom nie jest banałem, trzeba posiadać sporo wiedzy teoretycznej i praktycznej.

W czym problem?? A no w tym że te błędy jednoznacznie nie wskazują na przyczynę usterki.

marcingaw napisał(a):
Jaki to był program ??


W tym przypadku to też niema znaczenia.
Może to być Inpa, Dis czy testery typu KTS, Texa, CDIF itd. ;)

shadev16 napisał(a):
Co do rozrządu nie był ruszany od nowosci.Wyglada bd dobrze


A zdejmowałeś pokrywę zaworów, sprawdzałeś ustawienie wału i wzajemne wałków??
marcingaw napisał(a):
Czujnik załozyłem nowy niestety komputer dalej pokazuje temp powyzej 100*C

Jeszcze wiele żeczy może Cię zaskoczyć,ale akurat to jest prawidłowa temperatura.
Dlatego też BMW nie zalewa się wodą, ponieważ ta już dawno by wrzała.

shadev16 napisał(a):
Czujnik stuku x2


Odepnij wtyk pod kolektorem ssącym, przejedź się bez tych czujników.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Chotomów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: m52b28
a ile kolego masz sond lambda?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Warsztaty nie mają pomysłow jak to naprawić M52 Swap:(
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 11:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36, e65
Kod silnika: N62b44,M52b25 m60b44
2 Sondy w kolektorach po 1 na kolektor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL