BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 10:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Krzyżak przy przekładni kierowniczej e36
PostNapisane: 9 lipca 2011, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam
Opisze szybko problem otóż ruszając energicznie kierownicą na postoju dochodza stuki (czuć je na budzi auta) kupiłem nową używaną maglownice niby 100% sprawną i nowe drążki za jakiś czas bede ja zakładał zastanawia mnie jedną dziś jakoś ledwo wcisnełme ręke złapąłem za ten krzyżak i ciągnać go do góry i w słyszałem też lekki stukot czy to jest jakis objaw uszkodzonego krzyzaka? Czy to był stuk z maglownicy? Czy da sie jakos to sprawdzić? P.S. przy 100 km/h można lekko poruszać kierą a auto jedzie proso, ponadto myszkuje na koleinach wiec wywnioskowąłem zę to maglownica i ją zakupiłem dobrze zrobiłem? Drażki mają 2 lata zostały wymeinione bo stukało ale stukanie nie ustało są firmy febi z tego co mechanik mówił teraz kupuje lemfordery

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krzyżak przy przekładni kierowniczej e36
PostNapisane: 11 lipca 2011, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Byłem dziś na szarpakach, z przodu nie wykrył nic zadnego stukania a chyba z 10 min siedział i bawił sie tą maszyną, powiedział zę jest lekki luz na maglu z lewej strony, jak pokazałme mu kręcąc kierownicą energicznie o jakie stuki mi chodzi jeszcze raz wszedł pod auto i powiedział że magiel ma lekki luz w sobie, drążki są OK, dlatego wymienie magiel ale i tak wstawie nowe drążki lemfordera za 300zł już komplet można kupić, a z tyłu mówi ze dwie tuleje pływajace są mocno zmęczone (chyba powiedział wyrwane) to juz większy wydatek noi tego sam nie zrobie tylko u mechanika, to by wyjaśniało czemu auto pływa na koleinach, ale o dziwo z przodu mówi zę jest bardoz dobrze a tył tylkoo 2 tuleje w sumie ejstem zadowolony jeśli to tylko to, ale magiel i drażki i tak wymienie dla świętego spokoju ;) tylko nie wiem co z tym krzyżakiem czy też go wymieniać? Bo nie wiem czy gorszego nie kupie i jak go wogóle sprawdzić

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krzyżak przy przekładni kierowniczej e36
PostNapisane: 11 lipca 2011, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Mialem E36 i wyrwan jedna tuleje z tylu .
Nosilo w koleinach a na lodzie nie szlo jechac wiecej jak 50km/h.
Zacznij od tulei.
Po wymianie i tak bedziesz robil zbieznosc to wypnij drazki od zwrotnic i sprawdz czy chodza z oporem. Jak tak to zostaw.
Stukanie moze sie przenosic z magla na krzyzak.
A stukanie magla na wylaczonym silniku to normalka i jezeli jest od strony kierowcy to swiadczy o wyrobionej listwie.
Zacznij od tulei i sprawdz drazki.
Magiel zostaw na koniec.
Ustaw geometrie i sprawdz.
Jak dalej bedzie cos nie tak to zregeneruj magiel bo watpie w lepszy stan innego uzywanego.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Krzyżak przy przekładni kierowniczej e36
PostNapisane: 11 lipca 2011, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Może sie pośpieszyłem, ale magiel już kupiłem niby z niemca 1998 rok niby 150 tys przebiegu ;) 1,6 wygląda ładnie ceiawke jak z wnętrznościami dałem tlyko 160zł za neigo to nie wiem czy napewno jest tak pięknie no chyba że komuś nie zależało na sprzedaży, drążki wymienie dla świetego spokoju i tuleje pływajaće potem geometria zawieszenia i dam znać czy jest git, a jest wogóle jakiś sposób na sprawdzenie tego krzyżaka? Np jak wyjme magiel to krzyzak będe miał na wierzchu to moge go też zdjąć ale da sie go jakos sprawdzić czy ma luz?

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL