BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 08:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Połamany wiatrak i obudowa chłodnicy
PostNapisane: 25 października 2006, 11:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6183
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Witam.

Jechałem sobie ostatnio autkiem i patrzę a w pewnym momencie zaświeciły mi się wszystkie kontrolki (silnik nie zgasł, ale kontrolki się zaświeciły).
Zaglądam pod maskę a tam mam wyłamane 3 śmigła od wiatraku visca, a 3 kolejne nadłamane w połowie, do tego obudowa w około wiatraka jest cała poszarpana, połamana...
Pytanie: Co się mogło stać, czy ktoś z Was miał już taki przypadek :?:

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Ostatnio edytowano 28 października 2006, 22:17 przez Pułkownik Zuber, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 12:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
silnik sie obruszył i wiatrka dotknął w obudowe - mocowanie silnika - poduszki.

Albo chłodnica sie gian.


Jak bedziesz jezdzil bez tych łopatek to rozwalisz visco - brak wyważenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 12:29 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
albo w obudowie mocowania wyskoczyły i się nasuneła na wentylator. też tak miałem . wymieniłem i jak zakładałem to patrzyłem żeby mocowanie na dole i na górze było super założone. teraz nie mam już z tym problemów

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 12:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Raz sie przejechałem z Zuberm jego isem po Otwocku - po jego jeździe spokojnie można podejrzewać wyrwanie poduszek silnika 8)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 13:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
1) przemieszczenie silnika na poduchach
2) przemieszczenie chłodnicy - mocowania dolne raczej obstawiac mozna
3) zluzowanie osłony chłodnicy
4) sprawdzic trzeba tez koło pasowe na pompie wody

biały-bmw napisał(a):
albo w obudowie mocowania wyskoczyły i się nasuneła na wentylator. też tak miałem . wymieniłem i jak zakładałem to patrzyłem żeby mocowanie na dole i na górze było super założone. teraz nie mam już z tym problemów


ja ostatnio przy wymianie chłodnicy załozyłem sobie plastikowe klamerki do gornego mocowania chłodnicy zamiast tych durnych wciskanych kołeczków, ktore są wg mnie beznadziejne.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 13:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6183
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Muszę jeszcze napisać że strasznie spadł mi poziom oleju...
Może to przypadek, ale tak jak poziom po 5000km ani drgnął tak teraz jest na minimum...

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 13:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Pułkownik Zuber napisał(a):
Muszę jeszcze napisać że strasznie spadł mi poziom oleju...


Michał to luknij , bo może masz rozbity samochód i dlatego jest wszystko połamane i wyciekł olej , a Ty nie zauważyłeś :mrgreen: :wink:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 13:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A jak wyglądają lampy i maska?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 13:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6183
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
To nie OT, tylko mechanika.
Działy Wam się pomyliły.
Ja mam problem a Wy sobie jaja robicie.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 13:43 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Napisałem Ci co mogłobyć , a z tym olejem to ostatnio nie katowałeś jej troche :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 13:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6183
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
biały-bmw napisał(a):
a z tym olejem to ostatnio nie katowałeś jej troche


Raczej nie.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
sprawdz pompe wody czy nie poszło ci łozysko na pompie i nie poluzowało sie przez to koło pasowe na pompie wody ,jesli te koło byłoby luźne to wtedy łopatki wiatraka dotykają chłodnicy i dlatego sie połamały.A to ze zaswieciły cie sie wszystkie kontrolki to pewnie koło pasowe teraz ma luz i jest luźny pasek od alternatora i nie ma ładowania dlatego sie swieci kontrolka.

Sprawdz pompe wody i koło pasowe

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 01:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
MIrek, juz PUłkownikowi to doradzałem na GG, sprawdzał i pasek napięty :wink: więc musimy szukac przyczyny gdzies indziej... :-k

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 01:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Frank napisał(a):
MIrek, juz PUłkownikowi to doradzałem na GG, sprawdzał i pasek napięty wic musimy szukac przyczyny gdzies indziej...



to z jakiego powodu złamały sie te łopatki wentylatora o chłodnice ,moze to cos z kołem pasowym wentylatora ,chyba ze się po prostu odkręciło wisko (wprawdzie zdarza sie to bardzo rzadko ,ale jednak jest to możliwe) :-k

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 07:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6183
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Labrador napisał(a):
to z jakiego powodu złamały sie te łopatki wentylatora o chłodnice


Myślę że one złamały się o osłonę, dokładnie o spód osłony chłodnicy (na dole jest ona wyszarpana, widać nawet dokładnie 4 miejsca po łopatkach wentylatora).
Byłem jeszcze raz wszystkie paski- wszystkie napięte...
Wentylator załącza się od razu po zapaleniu samochodu- czy to normalne, zawsze myślałem że to się załącza jak silnik jest gorący, np. w korkach.
A może to ma jakieś powiązanie z tym że mam bardzo mało płynu w chłodnicy?

Swoja drogą to ciekawe dlaczego mi się zapalały te kontrolki mimo braku luzów na kole pasowym.


P.S.
Jeśli ktoś z Was ma e36 i aparat cyfrowy to prosiłbym żeby pstryknął zdjęcia dolnych mocowań osłony chłodnicy, bo nie jestem pewien czy nic u mnie się tam nie u....łamało..



A tak w ogóle to dzięki za szczere próby pomocy, bo na forum BKP mój temat został kompletnie olany.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 07:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wiatrka jest na sprzęgle wiskotycznym. Jak jest zimno to visco jest jakby łozyskiem.

Wyobraźmy sobie ośkkę z łozyskiem i lekkim wiatrkaiem. kręć ośką ok nawet tysiąca obrotów... nie ma sznas na taki poślizg aby stał w miejscu, musi się kręcić, ale ręką go zatrzymasz.

Jak jest gorąco, to visco się załącza czyli tak jakby z łożyska robi się stałe połączenie i go ręką już nie zatrzymasz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 10:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Jak visco jest zupełnie zimne to przez pewien krotki czas ma prawo chodzic zasprzeglone ze wzgledu na gestosc tej oliwy w srodku.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL