BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 16:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Tylne zawieszenie do 1.8is Czy musi byc M-technic ?
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 10:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Ostatnio tylne zawieszenie w moim e30 1.8is nie spisuje się najlepiej. Najbardziej drażni mnie to, że gdy ruszam, to coś piszczy wlasnie z tylnej czesci auta. Nie stałym piskiem, ale tak popiskuje, skomli, jakby jakaś guma o gumę się ocierała. Po przejechaniu kilku kilometrów ustaje. Ktoś może wie co to jest ?
W związku z tym chciałbym wymienić tylne zawieszenie. Czyli amorki, sprężyny i tyle, bo chyba nic więcej tam nie ma prawda ?

Jednak z tego co wiem, to w moim modelu jest zawieszenie M technic. Czy amorki do zwykłego 1.8 bedą pasowały do mojego modelu? Spotkałem się na allegro z opisami, amortyzatory pasują do aut bez zawieszenia M-Technic.
Na czym polega róznica?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 10:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Zawias Mtech (M podwozie sportowe) to obnizenie o 1,5-2cm i delikatnie twardsze amorki + grubsze stabilizatory. Zwykłe amory spokojnie pasuja do Mtecha ale nie bedzie juz tego prowadzenia (stabilnosci) co na M.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 11:06 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
nidhhog, jak piszczy to w pierwszej kolejności sprawdź gumy od górnego mocowania amortyzatora. Koszt niewielki, naklad pracy również.
Żeby nie było nieporozumień - chodzi o element nr 7:
Obrazek

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 11:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Wymieniałem to ostatnio, bo miałem pęknięte, koszt naprawdę symboliczny. Chyba 20zł ta część. S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe to fragment wycinka z mojego wina, co to w praktyce oznacza? Jakie to jest zawieszenie i jakich sprężyn itp. szukać, bo myślę nad powrotem do serii.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 11:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
maaaad, a jak sie za to zabrac ? Sciagac kolo i od dołu, czy od góry od bagażnika?

Nie wiem czy teraz nie bredze głupot, ale w sumie nie pamietam, czy da sie od góry w bagazniku sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 13:27 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
O ile dobrze pamiętam, odkręcasz 2 śtruby w kufrze, jedną na dole i wyjmujesz amortyzator, bez zdejmowania koła, bez lewarowania. Ja tak robiłem, tyle że w kanale :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 13:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
To jest mocowanie samego amorka. Podnosisz tył, odkrecasz amor na dole a u gory przez bagaznik dostajesz sie do mocowania i odkrecasz dwie nakretki mocowania (nr 11) i caly amor wychodzi na dol ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL