BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 09:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem ze wspomaganiem
PostNapisane: 13 września 2009, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: KNW
Heyka
mam mały problem...
Ostatnio zauważyłem ze cos dziwnego dzieje mi sie ze wspomaganiem...chodzi troszke ciężej to pierwsze a po drugie gdy skrecam kierownicą to kierownica nie "odbija' i koła nadal sa skrecone...na parkingu skrecam kierownica i jezdze w kółko...czym to jest spowodowane i w jaki w miare prosty sposob mozna to naprawic... poziom plynu ATF jest OK.
z góry dzięki za pomoc
BMW E36 Compact 97'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 17:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
poziom oleju jest ok. ale czy jest czysty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: KNW
podejrzewam ze nikt go nie zmienial od bardzo bardzo dawna... :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 18:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
to wymień go kolego i będzie git


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 18:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Mam identyczne objawy w Mini Cooperze. Niestety diagnoza mechaników (kilku) jest jedna - uszkodzona przekładnia.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 18:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Po pierwsze pompa siada a po drugie masz zabardzo dokrecona srube do usowania luzu na maglownicy. Wymien plyn i poluzoj te srube tak aby nie bylo luzow i napewno bedzie lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 18:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Acha i jeszcze jedno zobacz czy Ci cieknie z maglownicy jesli tak to magiel prawdopodobnie do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: KNW
ryszard55,
masz moze jakis ciekawy pomysl na wymiane ATF-u bo czytam na forum i naprawe sa rozne wersje...z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 10:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie najłatwiej jest odessać płyn ze zbiorniczka
zalać nowym
odpalić silnik i pokręcić kierą
powtórzyć to po raz drugi i koniec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 10:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Odkrec po prostu te dwie sruby przy pompie i spusc plyn, zakrec spowrotem ( nie sa potrzebne nowe podkladki uszczelniajace) , zalej nowy plyn i odpowietrza krecac kilka razy do konca kiera a przy koncu tak dociskajac i w droga strone. Dolej plynu na stan, zakrec korek i gotowe. A co do magla to nie sluchaj kogos kto Ci tu pisze , ze regulacja magla nic nie daje bo mi osobiscie dala chociaz mam dobry magiel ale niestety pompa juz pada. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: KNW
ryszard55, przed wymiana oleju prosiłbym Cie zebys mi pomogl przy wyborze płynu bo naprawde sa na forum rozne wersje...tak wedlug Ciebie... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 21:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba kupić olej ATF (Automatic Transmission Fluid) z oznaczeniem Dextron
lub DextronII
pojemność układu 1,2L


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL