BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 04:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] CIEKNIE Z CHŁODNICY PRZY ODPALENIU SILNIKA
PostNapisane: 30 września 2009, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Tczew
Witam. Mam problem,który chciałabym sama rozwiązać z Waszą pomocą,zanim oddam auto do mechanika. Mam BMW E34 520i 12V. Jakiś czas temu podczas jazdy zagotowała się woda w chłodnicy i wyskoczył wąż. Do domu mieliśmy jakieś 15 km i jazda była nieciekawa,bo postoje co kilkaset metrów,aby temp znowu nie poszła na max no i żeby dolać wodę do chłodnicy. Może to coś ma wspólnego...bo kilka dni przed tym zdarzeniem wymienialiśmy dźwigienkę zaworową(pękły już dwie przy wysokich obrotach i jeździe na autostradzie prawie 190 km/h). Ojciec mówił,żeby nie wymieniać oleju po wymianie tychże dźwigienek bo może pójdzie uszczelka pod głowicą. Tak zrobiliśmy i coś poszło,ale co? Każdy postawił diagnozę,że jak gotowała się woda to uszczelka na bank,ale czy tak musi być? A nie mógł pójść termostat albo pompa wody? Czy na podstawie nalotu na korku można stwierdzić czy to uszczelka? Zaznaczę,że korek jest czysty,w chłodnicy nie pływają oka oleju. Dolałam wody do chłodnicy,zostawiłam na noc i dzień później poziom był taki jak na początku,czyli spadł do min. Pęknięta chłodnica chyba nie,bo dziś sprawdzam i ubyło tylko troszkę. Odpaliłam silnik i czekam,po kilkunastu minutach zaczęło lecieć pod chłodnicą i to dość mocno. A dokładnie w miejscu gdzie jest zbiornik z płynem chłodzącym(pod spodem).


Ostatnio edytowano 1 października 2009, 06:35 przez aleniz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 18:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
przyczyną zagotowania się płynu mógł być zarówno termostat jak i pompa
jeżeli w płynie nie ma oleju i w misce olejowej płynu to można mieć nadzieję że uszczelka jest OK
musisz zlikwidować wyciek i dopiero wtedy można coś stwierdzić
jeżeli cieknie spod zbiorniczka to radziłbym wymienić całą chłodnicę bo próba wymiany zbiorniczka często kończy się nowym wyciekiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 19:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
Jeżeli raz ci ubywa z chłodnicy, a drugi raz nie, to całkiem prawdopodobne, że to pompa wody.

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
wykrec pompe az tak durzo roboty niema i zobaczysz moze wirnnik byl plastikowy i pekł
a termostat też latwo sprawdzic wyjac, do dara z woda i zagotowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 07:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Tczew
Ok,dzięki bardzo za potwierdzenie że raczej to nie uszczelka,a tylko pompa lub termostat(leci tylko przy odpalonym silniku,czyli jak pompa zaczyna pracować).Sprawdzę dzisiaj tą pompę i termostat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL