BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 00:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 21:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Po pierwsze to nie było w e36 silnika o pojemności 2.3
Na rynek tajlandzki było produkowane e36 323i z silnikiem M52 o pojemności 2.4, pewnie czegoś takiego nigdy nie spotkamy więc można o tym zapomnieć.

M52 były M52B20, M52B25 i M52B28.

M52B25 jeździ lepiej niż M50B25, jest bardziej elastyczny, mniej pali i lepiej się zbiera ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 21:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
ale jak otowrzysz maske to nie rozpoznasz czy to 2.0 czy 2.5....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 10:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
no fakt silniki wyglądają identycznie niezależnie od pojemności, cały osprzęt wentylator, viskoza, kolektor dolotowy i wylotowy... hmmm ale po co otwierać maskę skoro można policzyć owady :?:
B20 ma troche owadów na atrapie i lampach
B25 ma więcej owadów na atrapie i lampach niż B20 oraz trochę na przedniej szybie
B28 ma mniej owadów na atrapie, lampach i przedniej szybie niż B20 i B25, ale za to ma całe chmary owadów na szybach bocznych :hyhy:

to chyba jedyna wiarygodna metoda :ok:

pozdrowionka
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 10:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tak z zewnątrz najprędzej to po kolorach wtrysków, ale gdzie jaki ma być to sami se szukajcie :P

Aha, w M52 B20 ma chyba też ciutkę inną przepływkę i puchę filtra.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 11:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
TomekB napisał(a):
Tak z zewnątrz najprędzej to po kolorach wtrysków, ale gdzie jaki ma być to sami se szukajcie

Po kolorach? Rozwin troche swoja wypowiedzi bo sam jestem ciekawy :]

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 14:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
no to w sumie nie da się poznać po wyglądzie,, a druga sprawa jak silnik jest w aucie mowa tu o m50b25 i mam okazje się nim przejechać to poznam po przyśpieszeniu od 0-100km co to za motor? czy 2.0 czy 2.5?? więc mniej więcej jakie powinno być te przyśpieszenie (w kaście e36 sedan)

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 14:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Jak będziesz miał możliwość przejażdżki to B20 na 2 biegu wyciągnie 80km/h, a B25 na 2 biegu pociągnie prawie do 100 km/h.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 20:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 578
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: bmw e34 520i
Kod silnika: m50b20
Z tego co wiem to te silniki 2.0 , 2.3 (2.5 na jednym vanosie) 2.5 (na dwóch wanosach) i 2.8 różnią się kolektorami ssącymi 2.0 ma bardziej proste rurki a w reszcie są bardziej zaokrąglone

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Jega87 napisał(a):
Z tego co wiem to te silniki 2.0 , 2.3 (2.5 na jednym vanosie) 2.5 (na dwóch wanosach) i 2.8 różnią się kolektorami ssącymi 2.0 ma bardziej proste rurki a w reszcie są bardziej zaokrąglone


no to malo wiesz kolego :wstyd: namieszales tylko...czytaj posty powyzej jest juz wytlumaczone, ze NIE ma pojemnosci 2.3, proste rurki dolotu byly w silnikach z zeliwnym blokiem czyli M50 a te bardziej zaokraglone jak to ujales sa w silnikach mlodszych konstrukcyjnie z aluminiowym blokiem czyli M52. Podwojny vanos wychodzil w e46 :] a roznica 323 miedzy 325 polega np na tym ze 325 ma podwojny uklad wydechowy i nie roznily sie iloscia vanosow...masakra :wstyd: finito :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 22:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Najpewniej będzie odszukać numery kadłuba i tak:

320 - M50B20 bez Vanos 206S1
320 - M50B20 z Vanos 206S2
320 - M52B20 pojedynczy Vanos 206S3

325 - M50B25 bez Vanos 256S1
325 - M50B25 z Vanos 256S2
323 - M52B25 pojedynczy Vanos 256S3

328 - M52B28 pojedynczy Vanos 286S1

Roczników produkcji juz mi sie nie chce pisać...
Analogicznie w R4.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: luboĂą wlkp.
Cenna Uwaga kolego , ja wiem ze po numeże silnika jestem w stanie odczytać pojemność gozej z modelem. W numerz silnika czeba znaleść ciąg liczb poczontek oznacza pojemność a za nim ilość cylindrów pacz na koniec NP.00000000(206)i oznaczenie od sterownika e2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL