BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 00:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Szarpanie na pierwszym biegu
PostNapisane: 18 października 2009, 16:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Olsztyn
Witam :)
Jest to mój pierwszy post na tym forum, także chciałbym przeprosić za wszelkie ewentualne błędy w temacie. Szukałem odpowiedzi na moje pytanie, ale jej nie znalazłem. Jeżeli już taki wątek jest na forum, to przepraszam i byłbym wdzięczny za nakierowanie mnie na niego :]

Mój BMW e36 316 - silnik 1600, rok produkcji 20.12.1995 szarpie (tylko) na pierwszym biegu. Obroty skaczą od 1000 do 1600 z okresem około 0,5 - 1 sekundy. Wygląda to tak, jakby ktoś wciskał gaz do oporu i puszczał z powrotem. Ruszenie lub wjazd pod wzniesienie to już tragedia. Oscylacje są bardzo gwałtowne, wciśniecie pedału gazu jeszcze bardziej to uwydatnia. Ma się takie uczucie, jakby komputer zamykał dopływ paliwa i otwierał na przemian - czym ma samochód ciężej tym gorsze szarpanie.

Z góry dzięki za pomoc. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Troche dziwne ze dzieje sie to tylko na pierwszym biegu, za stabilne oboty w w/w zakresie odpowiada silnik krokowy, sprawdz go

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
A nie ślizga ci się sprzęgło przypadkiem ?

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 17:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Olsztyn
To sprawa silnika, nie sprzęgła. Sprzęgło jest ok. Tak jak pisałem w pierwszym poście, to się dzieje tylko na jedynce i w każdym zakresie obrotów. Dodam gazu to jest np.3000obr ale nadal to samo, tylko wahnięcia obrotów są jeszcze większe.

Davids3, co robi ten silnik krokowy i czemu na żadnym innym biegu tego nie robi?
Wygląda to tak jakby zadziałał układ zabezpieczający przed przekroczeniem maksymalnych obrotów silnika. Na luzie silniczek pracuje równiutko.

Pomaga jak wjeżdżam pod wzniesienie na pół-sprzęgle ale przecież nie mogę bo je spalę. Fajnie to wygląda na nieutwardzonym wjeździe na posesję (pod górę), co 2 metry jest zerwane podłoże, jakbym ruszał ze zrywu. Z boku wygląda to tak, jakby ktoś się dopiero uczył jeździć, czyli żenująco :)

P.S. Jak jadę po prostej drodze wahnięcia są mniejsze, bo samochód się toczy siłą kinetyczną, przy wjeździe pod górę, jak już mówiłem opory są większe i dlatego różnica obrotów jest większa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 17:59 
sprawdź układ dolotowy,miałem taki sam przypadek okazało się ze dolot jest nieszczelny


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 18:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
z tego co opisałeś to jednak nie silnik krokowy, może jedz pod kompa i wtedy pokaże (albo i nie) :)

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 18:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
jestem prawie pewny, że guma która idzie do lub od przepływomierza jest nieszczelna, sparciała. sprawdź to na tych załamaniach i sklej taśmą i zobacz cy sie poprawi. jak tak to wymień ten element. działo się tak u mojego brata i u kilku uczestników tego forum.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 18:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Olsztyn
Kochani jesteście the best! :super: Dzięki takim ludziom, jak wy chce się żyć. Wyszedłem, obejrzałem gumę - wyglądała idealnie!!! Ale rozchyliłem fałdy, a tam pękniecie. Prowizorycznie naprawiłem, odpaliłem wóz i podjazd pod górę i jest wszystko ok!!!!!

Dzięki wielkie!! Co mam zrobić, żeby się odwdzięczyć ? :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 18:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
Cytuj:
Dzięki wielkie!! Co mam zrobić, żeby się odwdzięczyć ? :]


Klikaj chłopakom pomógł :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL