BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 16:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] M40 Ciężko odpala
PostNapisane: 4 listopada 2009, 17:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Witam! Odchodze już od zmysłów :-x
Silnik rano strasznie ciężko pali (dusi, dławi), natomiast po ok 7 godzinach stania na parkingu pod szkołą jest jeszcze gorzej. Zostało zmierzone ciśnienie i jest po 1 MPa na każdym z cylindrów. Wymienione filtry, przewody WN, świece, pompa paliwa, sonda lambda, czyszczony krokowiec, podmieniana przepływka, sprawdzony cały dolot i wylot - wszystko szczelne a silnik nie chodzi! Wygląda to mniej-więcej tak: rano odpalam i silnik łapie i gaśnie i tak po ok. 3-5 prób aż zacznie wchodzić na obroty ponad 1 tys rpm i jesli wtedy nie dodam mu gazu i nie będę go trzymał na obrotach to silnik zgaśnie i już strasznie ciężko go odpalić (jedynie na zaciąg). Ostatnio podczas nie udanego odpalania wykreciłem świece i wszystkie były zalane. Jesli jednak uda mi się go już odpalić, trzymac na obrotach to po ok 20 sekundach do minuty silnik zaczyna normanie pracować, z tym, że przy dodaniu gazu, gdy jest na wolnych obrotach jest mała dziura. Paza tym strasznie duzo pali benzyny. Moim jedynym pomysłem jest czujnik temperatury i będę to sprawdzał w weekend. Natomiast diagnostyka komputerowa nic nie wykazała. Na LPG samochód zachowuje się w miare normalnie i nie ma problemów. Prosze o jakies porady co jeszcze sprawdzić/wymienic, moze ktoś już miał podobny problem u udało mu się go rozwiązać. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 21:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
czujnik temperatury sprawdz ten niebieski.podstawa to podłaczyc pod kompa i kody zczytac!!!I przy okazji w parametry zeczywiste mozesz zajzec czy aby wszystko chodzi jak nalezy.

Ale zacznij od czujnika temperatury bo on odpowiada za wzbogacenie mieszanki kiedy silnik jest zimny tzn daje sygnal do sterownika silnika a ten z kolei na podstawie parametrow jakie otrzymuje dostosowuje sklad mieszanki do warunkow pracy motorka.
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 15:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Dzisiaj zerkne i mam nadzieje, ze uda mi się rozwiązac problem. Jesli jeszcze ktoś ma jakieś pomysły to czekam ... :)

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 07:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Wczoraj troszke pogrzebałem i tak: czujnik temp. ma za wysoką rezystancje, wiec zaniża temp. przez to komp podaje większą dawke paliwa, nastepnie wymieniłem czujnik Halla (położenia wału) oraz wyregulowałem czujnik połozenie przepustnicy i co ... silnik odpalił od strzała
Na wolnych pracuje wzorowo lecz przy dodaniu gazu jest lekkie dławienie, na zimnym nawet zalewa. Mam nadzieje, że po wymienie czujnika temp. wszystko wruci do normy.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL