BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 19:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no i auto jeździ....

z wlożeniem miski był tylko taki problem że 3 ostatnie śrubki nie chciały wejść ale poluzowałem wszystkie juz wkręcone tak żeby michą możnabyło ruszyć i weszły te ostatnie...

zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz: oring uszczelniający bagnet... wygląda na to że on mi cieknie teraz :P:P:P kupiłem juz nowy oryginalny (4zł !!!!) no i zastanawiam się jak go włożyć tak coby dobrze było, czy ktoś kto to robił wie jak? jak włozyć, jak dopchnąć to wszystko tak żeby szczelne było?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Ale jaja
PostNapisane: 6 października 2009, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Kolego, przecież pisałem ci żebyś to zrobił kiedy miska była na wierzchu, teraz to masz spory problem, zresztą sam wiesz ze dojście tam graniczy z cudem, ale to już twój problem - a nie mówiłem:)
Tak serio to jest to pewnie możliwe tylko musisz sobie załatwić lusterko na elastycznym ramieniu, są takie specjalne do spawania na kotłach ale nie wymagam od nikogo żeby je miał (a ja mam :P) i wtedy musisz wyjąć bagnet (znowu) i jakimś twardym ale nie za grubym i dobrze wygiętym, na kształt haka drucikiem musisz wygrzebać o-ring. Następnie smarujesz olejem tą komorę gdzie przychodzi o-ring i wkładasz na miejsce potem znów olej i wkładasz bagnet.

Daj znać jak już się uporasz.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 21:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ej no bez przesady :P oring wyjąc to jeden ruch ręką jak się ja umie dobrze wygiąć... (juz wyjmowałem go jak micha była na aucie). chciałem zapytać tylko o montaż ;)

tymniej dzięki :]

problem jest jednak inny: zrobiłem ze starym oringiem dokładnie tak jak mówiłeś. i efekt był taki ze przy próbie wetknięcia rury bagnetowej oring swię podwinął i wetknął do środka miski (!) na szczęście nie było w niej oleju i wyjąłem go przez dziurę czujnika poziomu oleju. drugą próbę zrobiłem odwrotnie - oring na bagnet nałożylem po czym wepchnąłem to na miejsce.

Teraz cieknie - jutro wjadę na kanał to zarknę czy cieknie spod bagnetu czy (o zgrozo!) spod miski ;(

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Chyba
PostNapisane: 7 października 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Nie jestem pewien, ale czy to nie wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Rzut zrobiony od tak w 5 minut więc bez polewki proszę.
I w ten rowek właśnie wchodzi o-ring, i jak go włożysz najpierw na bagnet to on wtedy zostaje gdzieś u góry bagnetu, dochodzi ciśnienie oleju i sobie leci.

Dlatego właśnie miska musi być opuszczona bo bagnet nachodzi prostopadle do otworu a tak lekko pod kątem i zawija o-ring, dlatego ci napisałem że najpierw bagnet dopiero potem montaż miski.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 13 listopada 2009, 11:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Witam ponownie... pozwolę sobie odświeżyć temat:

otóż... zbieram się do wymiany uszczelki pod miską :D:D problem jest taki że przekręciłem uszczelkę - dokręciłem ją na prawdę mocno i wychodzi na to że za mocno bo poci się na całej długości - mniej lub bardziej. Była to uszczelka Reinz metalowa z gumowym podwóinym paskiem uczelniającym więc jak się dobrze zastanowić to faktycznie jak się za mocno przypier... to może zacząć ciec. Oringi pod czujnikiem i bagnetem tym razem zmienię (:P)

Ale chcę zapytać kogoś kto juz to robił: jakiej użyć siły? W sam naprawiam mowa o 10Nm co wydaje mi się śmiesznie małą wartością.. ale może jednak tak trzeba?

Pzdr

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 23 marca 2010, 22:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
zrobię odkop własnego tematu....

Panowie, czy zadarzyła się komuś taka opcja w silniku m50 żeby przeciekał czujnik poziomu oleju? i nie mówię tu że cieknie spod jego uszczelki ale czy możliwe jest ze sam czujnik jest nieszczeny?

3dni temu po raz trzeci zmieniłem uszczelkę miski (tym razem technika na silikon) i efekt ten sam - cieknie w tym samym miejscu. niemożliwe jest zebym trzy razy złożył to nieszczelnie zwłaszcza ze silikon po prostu uszczelnia jak leci. spod bagnetu nie cieknie, miska nie pęknięta blok też... uszczelka czujnika olejowego była nowa przy pierwszej wymianie. czujnik nie jest uszkodzony mechanicznie z zewnątrz....

przemyśliwuję koncepcję wyjęcia czujnika i wklejenia również jego na silikon :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 23 marca 2010, 23:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Ale czekaj chwilę bo nie czaje do końca.
Z tego co piszesz to ciągle masz wyciek i nie wiesz skąd cieknie czy jak???
Bo jeśli wymieniłeś uszczelkę (3 razy :( keee??? ) i o-ring na bagnecie i dalej cieknie to masz jeszcze kilka opcji:

1. uszczelka przy podstawie filtra oleju (jest trochę roboty ale bez tragedii)
2. uszczelka pokrywy zaworowej (z tyłu od zapory ogniowej gdzie są te pół księżyce, uszczelka ma takie dwa języczki ustalające i czasem przy montażu lubi się jeden zawinąć i wtedy cieknie. (wymienić i będzie chadziać - łatwizna)
3. o-ring na wale od strony skrzyni (lipa na maxa, skrzynie do zrzucenia...kicha)
4. o-ring na wale od strony chłodnicy (bez tragedii, jest roboty ale łatwizna)
5. uszczelka pod czujnikiem oleju (widać od razu)
6. chyba najbardziej banalna - podkładka miedziana od korka zlewu oleju'

I teraz pytanie skąd.
Wytrzyj dobrze miche...do sucha... i wtedy odpal auto...zagrzać (najlepiej na kanale lub podnośniku) i czaić skąd leci.

Jak są inne opcje to niech ktoś dopisze.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 24 marca 2010, 22:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no to tak:

punkt 1 - oglądałem to baaardzo dokładnie i to nie to

punkty 2, 3, 4 i 6 - na pewno nie....

punkt piąty - uszczelka sama w sobie wątpię bo zmieniłem. pytałem czy zdarzyło się żeby ciekł sam czujnik (na otwór w swoim spodzie)


ale ale - nie zapeszam na razie aczkolwiek na razie przestało, micha sucha :D

tfu tfu ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 25 marca 2010, 18:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Sam czujnik może ciec. U mnie tak jest i dodatkowo przestał działać ostatnio, a cieknie już od ponad roku. Teraz nawet przy wymianie oleju jak mam zero w silniku i włączę zapłon to nie wyświetla za niskiego stanu oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 25 marca 2010, 18:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ah no widzisz.... ja jako pewnik przyjąłem ze czujnik sam z siebie nie pocieknie.... może to on :P

dzis auto postawilo ze 3 kropelki no ale to pikuś w porówaniu z tym co było ostatnio - plama 10cm średnicy. na razie będą kolejne obserwacje bo cieknie przy czujniku wiec moze to byc czujnik, uszczelka czujnika, bagnet i spod miski nad tym wszystkim ale w to juz nie chce wierzyc bo silikon na prawde porzadnie nakładałem ;) najwyzej wkleje czujnik też na silikon i sie zobaczy :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 27 marca 2010, 12:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
tigwelder - mówiłeś że to moze być uszczelka w podstawie filtra - w sumie to jedyne ogniwo które ma sznase cieknąć wiec mogłem po prostu niedokladnie oglądać. podpowiedz mi proszę o który element chodzi

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

no i jeśli ktoś to rozbierał to czy może się podzielić wiedzą tajemną jak to rozbierać?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 27 marca 2010, 14:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Nr. 11 :)

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 27 marca 2010, 17:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
a w ktorym miejscu ona jest zamontowana dokładnie? pomiędzy tym całym majdanem co jest na rysunku i blokiem silnika? po prostu ktore elementy muszę zdemontować żeby to wymienić?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 30 marca 2010, 20:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Dokładnie jest to między tą obudową a blokiem.
Rozbiórkę zaczynasz od:
- spuszczasz olej (wiesz jak)
odkręcasz:
- rurę od alternatora (do chłodzenia tą plastykowa)
- alternator (no niestety :( )
- wyjmujesz filtr oleju
- odpinasz wtyczkę od czujnika
- odkręcasz 2 wężyki od oleju (chyba 2, nie pamiętam)
- odkręcasz 4 albo 5 śrub od mocowania obudowy filtra do bloku

i to chyba tyle ale na 100% nie jestem pewnie, przy rozbieraniu będziesz widział co i jak.

Ale zanim cokolwiek zaczniesz odkręcać, wymyj silnik (na jakiejś myjni ) albo dobrze powycieraj go szmatą
bo może to nie stamtąd, Beemki to wredne su.. i potrafią człowieka wkur...

U kolesia wymieniliśmy wszystkie uszczelki poza uszczelką pod głowicą i dalej leciało, wkurzył się i olał to. Dolewał co jakiś czas i już. Jak mu padło sprzęgło to przy wymianie wyszło że ciekło z o-ringu na wale od strony skrzyni, śmialiśmy się z siebie chyba z 20 minut. Ale kto to mógł wiedzieć.

U Andreasa kolegi z niemiec też mu ciekło, też powymieniał prawie wszystkie uszczelki, co się okazało przy wymianie tej uszczelki od obudowy filtra...że leciało z czujnika od oleju (puszczało na gwincie) też przypadek że to odkrył.

Dlatego najpierw sprawdź i upewnij się czy to na pewno stamtąd, bo bez sensu jest wymieniać a efektu brak.

Jeszcze do głowy przychodzi mi jedna rzecz. Przy misce po lewej stronie (od strony kierowcy) są takie 2 śruby, które mają ciężkie dojście a jedna to już w ogóle (na pewno czaisz o której mówię) i możliwe że w tym miejscu masz wyciek.

Tak czy siak najpierw postaraj się zlokalizować wyciek, dopiero wtedy bierz się za wymianę (wiem że łatwiej powiedzieć niż zrobić ale inaczej są niepotrzebne koszta) ja ci na odległość na 100% nie pomogę bo tego nie widzę, jedynie mogę nakierować i to co wiem z własnego doświadczenia podpowiedzieć, reszta to już twoje zadanie.

Good luck!!!

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 30 marca 2010, 22:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
micha dokręcona jest ok - po zdjęciu pompy wspomagania dostęp do tych śrubek o których mówisz nie jest zły ;)

jesli nie cieknie spod czujnika poziomu i nie spod uszczelki to musi być stamtąd bo z tego pionu kapie na ziemię. poza tym zajrzałem te 2 dni temu od nowa w okolice obudowy filtra no i tam bagno świeżego oleju jest wiec to na pewno to. uszczelki dwie juz kupiłem - 34,50zł w ASO :]

bede to robił przy okazji wymiany kolektora ssącego wiec z dostępem nie bedzie źle ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 31 marca 2010, 06:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Skoro tak, to może i dobrze.
Daj znać jak poszło...aha i może jakąś fotorelacja do "zrób to sam" wiesz dla potomnych :)

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 31 marca 2010, 08:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
juz wczoraj zacząłem pisać takie "know how" ale pomyślałem że poczekam aż wymienie i to na górze :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 21:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
No i wymieniłem - ciec przestało :) W tej chwili mam miskę na silikon bez żadnej uszczelki i nowe uszczelki podstawy filtra. Opisy obydwu wymian w linkach poniżej. Teraz dla moich następców - Good luck!!!

viewtopic.php?f=25&t=73150

viewtopic.php?f=25&t=73141

pzdr

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] uszczelka miski olejowej m50b25
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 07:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
YES YES YES !!!!!

W końcu brak wycieków, a nie mówiłem!?

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL