BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 26 marca 2010, 21:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam

Sprawa wyglada następujaco auto mam od 16 tys km. Jak je kupiłem, odrazu wymieniłem olej na taki jak był lany u poprzedniego właściciela, czyli Castrol Magnatec 10w40 półsyntetyk. Auto jest z sekwencją LPG i kolega który ostatnio sobie kupił olej Motula specjalnie pod LPG chwali ten olej (chociaż ja nie wiem jak można chwalić olej ;D), z tym że jest to olej syntetyczny MOTUL Specific CNG/LPG 5w40. Moje auto licznikowo ma 198 tys i nie bierze ani grama oleju, jedyne co to sączy mi sie z pod obudowy łańcucha rozrządu i właśnie o to chodzi. Czy to dobry Olej do BMW? bo w artykule o olejach do BMW go nie ma albo przeoczyłem go. I druga sprawa czy moge go zalać? Jakiemogą być tego konsekwencje oprócz wzmocnienia sączenia sie z uszczelki łańcucha rozrządu? Czy pozostać przy półsyntetyku?

I drugie pytanie kolega poleca przed wymianą oleju wlać taki specyfik ENGINE FLUSH
VALVOLINE, któy niby oczyszcza silnik czy to dobry pomysł?

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 26 marca 2010, 22:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jesli oleju nie bierze to mozesz zmienic. Uszczelke wymien to przestanie cieknac. Plukanke mozesz zrobic ale ja bym sobie darowal. Kup syntetyk valvo, motula lub LM, inne zostaw w spokoju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 26 marca 2010, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Aby wymienić tą głupią uszczeleczke trzeba ściągać głowice, a to są już nie fajne koszta, A co do płukania tym preparatem i powrocie na pełen syntetyk to chyba masz racje jak chce wrócić to lepiej chyab nie płukać bo za abrdzo oczyści silnik i gdzieś indziej olej syntetyczny o mniejszej gestości gdzieś będzie ciekł ;)

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 26 marca 2010, 23:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
jak masz wyciek z takich miejsc to sobie daruj chyba ze uszczelke wymienisz to mozesz lac full-a 5w40,tak nie ryzykuj bo moze całkiem sie rozszczelnic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 27 marca 2010, 14:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
A castrol Edge 10w60 jest to syntetyk co o tym sądzicie? Chodzi mi o ten wyciek(sączenei się) z pod pokrywy rozrządu (dekla)

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 27 marca 2010, 15:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2040
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 Compact
Kod silnika: N42B18
Wiecko napisał(a):
A castrol Edge 10w60 jest to syntetyk co o tym sądzicie? Chodzi mi o ten wyciek(sączenei się) z pod pokrywy rozrządu (dekla)


zawsze mi sięwydawało że jak jest 10 na początku to jest półsyntetyk.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 27 marca 2010, 15:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
GaRRnek napisał(a):
Wiecko napisał(a):
A castrol Edge 10w60 jest to syntetyk co o tym sądzicie? Chodzi mi o ten wyciek(sączenei się) z pod pokrywy rozrządu (dekla)


zawsze mi sięwydawało że jak jest 10 na początku to jest półsyntetyk.


Ja tak samo myślałem ale na allegro piszą że to syntetyk jest

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 27 marca 2010, 19:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Wiecko napisał(a):
A castrol Edge 10w60 jest to syntetyk co o tym sądzicie? Chodzi mi o ten wyciek(sączenei się) z pod pokrywy rozrządu (dekla)


Castrol Edge 10w60 to pełen syntetyk... Zalecany jest do silników które często widzą obrotomierz na czerwonym polu :] Do zwykłej jazdy nie jest taki potrzebny
Zalej 5w40


Pozdrawiam

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 27 marca 2010, 19:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Castrol 10W60 to pełen syntetyk

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 27 marca 2010, 19:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ta samo valvoline VR1 10w60 tez jest syntetykiem :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 27 marca 2010, 19:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
Zazwyczaj oleje 10W60 są syntetykami, ale bardziej do samochodów, które biorą udział w jakichś wyścigach.
Jeżeli zmienisz tą uszczelkę to zalewaj syntetyk, a jeżeli nie to zostań przy półsyntetyku.
Z syntetyków polecam valviline maxlife, ostatnio go zalałem i i uważam za naprawdę dobry wybór. Polecam zresztą każdemu ten olej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 16 lipca 2010, 18:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
zaden olej nie jest w pelni syntetykiem z tego co wiem.
wszystkie produkowane sa z tej samej ropy ukradzionej irakijczykom przez USA ale wydobywanej z glebi ziemi.
posiadaja tylko domieszki srodkow syntetycznych w roznych proporcjach.

jesli jestem w bledzie prosze mnei nie zlinczowac


co do szczelnosci i nie szczelnosci na takim czy na innym oleju to mit.

jak masz nieszczelny silnik to i tak wycieknie no chyba ze dziure zatyka SYF , ktory zosatnei wyplukany przez skladniki czyszczace oleju.

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 16 lipca 2010, 21:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
starscream napisał(a):
wszystkie produkowane sa z tej samej ropy ukradzionej irakijczykom przez USA ale wydobywanej z glebi ziemi.posiadaja tylko domieszki srodkow syntetycznych w roznych proporcjach.


że wszystko powstaje na bazie ropy to tak

tyle, że syntetyki powstają w bardziej złożony sposób niż zwykła rafinacja ropy jak w przypadku mineralnych i na tym polega ich "syntetyczność"

jeżeli jestem w błędzie to również proszę o brak linczu :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Półsyntetyk na pełen syntetyk Castrol/Motul
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: aftermarket
Kod silnika: VG30
witam , Co prawda nie mam beemki lecz japończyka ale z doświadczenia moge tylko stwierdzić tyle...
W poprzednim aucie sprowadzonym z niemiec miałem problem z wyciekiem właśnie z powodu zmiany oleju z pół na pełny ,a raczej ten pół był HC czyli tak jakby prawie syntetyk i co ciekawe tej samej marki i tej same lepkości.
Zmieniłem z Shell Helix Plus 5w40 (był zalany w szwabach jeszcze ) na Shell Helix Ultra 5w40 . ten pierwszy jest dostepny tylko w niemcach i nawet ekspert w polskim przedstawicielstwie stwierdził ze to to samo co ten ultra ale niestety chyba nie bo silniczek po sprowadzeniu był suchutki i nie myty ,a po wymianie na ultra pociekły praktycznie wszystkie zimery. Raczej trzeba patrzeć na parametr TBN tak mi sie wydaje....
Niektóre półsyntetyki mają wiekszy TBN niż pełne syntetyki czyli wiekszą zawartość związków myjących itd. wtedy wydaje mi sie ze nie powinno byc problemów bo taki Shell Ultra ma TBN na poziomie 12,7 czyli dużo i nadaje sie raczej do nowych aut. Poza tym zaczęło dużo brać oleju na Ultra. Od tamtej pory miałem już wieczne problemy z wyciekami i nie dało nic przejscie spowrotem na pół. Teoretycznie gdym przeszedł na pełny syntetyk innej marki z TBN na poziomie 10 to nie powinno nic wyciekać ani brać oleju. Np niektóre 5w30 mają nawet TBN=7 jednak wtedy silnik zarasta nagarem i chyba takie oleje stosuje sie raczej w dieslach. Jednak na biorący olej silnik to może być dobra alternatywa jak również na przejście z pół syntetyka na syntetyk.Wydaje mi sie ze trzeba to robić stopniowo i nie lać wysokojakosciowych olei jak shell ultra , motul 100% synt, mobil 1 na sam początek bo one mają dużo środków myjących . Taki valvoline synpower ma TBN=10 i jest to na poziomie półsyntetyków ,a nawet mineralnych i powinno być OK ,nie rozpuści nagarów już istniejących....

Obecnie mam w innym już aucie 10w60 Castrola ale wydaje mi sie też że jest za gęsty na codzienne rozruchy . To olej na b.długie trasy czyli jak ktoś lata po trasach albo do sportu . Doprowadzenie tego oleju do normalnej temp. pracy wymaga długiego czasu ,a silnik na tym cierpi ,a zwłaszcza popychacze ,które mam również u siebie . Do popychaczy to taki 5w40 bo lepszą płynność w temp 40 stopni ,a uwieżcie mi rozgrzać olej do 100-120 stopni przy normalnej jeździe na odcinku do 20 km to niesamowity wyczyn (może sie myle....) .
Tak więc 10w60 po przejechaniu 5 km czy 10 jest nadal cholernie gęsty i słychać to po silniku jak szklanki stękają . Dopiero po porządnej jeździe w upały ale to na prawdę porządnej ~50 km but nonstoper ,silnik ciszej pracował czyli olej był prawidłowo rozgrzany . No ale kto tak zapieprza na codzień do pracy :) . Co ciekawe zajrzyjcie w dane tech. olei i nawet mineralne mają większą płynność w temp. 40 st. niż takie 10w60 ,a to o czymś świadczy . Tak teoretycznie na 10w60 w zimie na czesto odpalanym aucie stojącym na dworze , można wykończyć szybciej silnik niż na przęcietnym mineralu.

Castrol RS 10W-60 (dawniej Formula Racing)
gęstość 15 st.C: 0,852
temp. płynięcia: -57
lepkość w 100 st. C: 22,5
lepkość w 40 st. C: 154,5
TBN: 10,1

Valvoline SynPower 5W-40
gęstość 15 st.C: 0,854
temp. płynięcia: -45
lepkość w 100 st. C: 13,8
lepkość w 40 st. C: 84,0
TBN: 10,3

Jeżeli nie mam racji to nie lińczujcie również :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL