BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 21:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
wyjmij termostat wloz go do garnka zagotuj garnek i zoabacz czy sie otworzy jak nie to termostat :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 07:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
pisałeś że dochodzi do 3/4 skali
czy idzie dalej ?
czy się zatrzymuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 65
Lokalizacja: Borucino
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
Najdalej doszło mi do połowy między 110 stopni a czerwonym polem, potem zbijałem temperaturę przez włączenie ogrzewania na max.
W obawie przed uszkodzeniem silnika nie próbowałem sprawdzać do ilu dojdzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 19:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
jeżeli nie dymi na biało i nie ubywa płynu to na Twoim miejscu zajrzałbym jednak do pompy
pozostała tylko ona i warto zobaczyć
różne cuda dzieją się z wirnikiem niby strumień jest a wydatek może być słaby


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 65
Lokalizacja: Borucino
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
No i wymieniłem pompę wody ale żadnej poprawy.

Przy wymianie oleju zauważyłem po spuszczeniu starego a przed wlaniem nowego piankę a'la cappuccino na bagnecie. Uszczelka pod głowicą do wymiany?

_________________
Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=XtMciUdWJr4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 5 maja 2010, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e36
witam,
W niedziele porządnie zagrzałem silnik w e36 1991r. Okazało się że nie było cieczy.. Wczoraj zalałem wodą, odpowietrzyłem dobrze i teraz temperatura jest w normie. Boję się tylko że może być coś z głowicą lub uszczelka ;/ Jak mogę to rozpoznać?
Czy jeśli poszła uszczelka to temperatura rośnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 6 maja 2010, 12:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Jurek Killer napisał(a):
No i wymieniłem pompę wody ale żadnej poprawy.

Przy wymianie oleju zauważyłem po spuszczeniu starego a przed wlaniem nowego piankę a'la cappuccino na bagnecie. Uszczelka pod głowicą do wymiany?
Jezeli nie masz klimy, to może sie tak grzac do 3/4 miedzy 110 a czerwonym. Samo visko nie zawsze utzyma wskazówke w pionie i na postoju lub w podobnych warunkach bedzie sie wychylać. Wiatraki elektr. od klimy sa wtedy uzywane do wspomagania chlodzenia silnika (mają dwa biegi w e36). Po tym co piszesz ja bym spal spokojnie chyba, że zapali sie czerwona lampka, wtedy to na bank coś niedomaga.

didulek000 napisał(a):
witam,
W niedziele porządnie zagrzałem silnik w e36 1991r. Okazało się że nie było cieczy.. Wczoraj zalałem wodą, odpowietrzyłem dobrze i teraz temperatura jest w normie. Boję się tylko że może być coś z głowicą lub uszczelka ;/ Jak mogę to rozpoznać?
Czy jeśli poszła uszczelka to temperatura rośnie?

tak temp może rosnąc ale nie musi. Reszte objawów masz napisaną powyżej ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 1 lipca 2010, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 17
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e36
to ja też się podłącze do tematu mam e 36 1,8
olej świeżutki, wisko sprawne, strumień w chłodnicy jest (znaczy nie pompa), płyn nigdy mi się nie zagotował, termostat nowy... ale się grzeje :zalamany: tyle że nie na postoju tylko jak przekracza jakieś 3 tys obrotów... już nie mam pojecia o co chodzi :( jeżdżę wolniutko wszystko mnie wyprzedza i szlag mnie trafia :wsciekly: może ktoś ma jakiś pomysł? no bo nie wiem jeszcze moż chłodnice wymienić ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 1 lipca 2010, 13:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Cytuj:
Jezeli nie masz klimy, to może sie tak grzac do 3/4 miedzy 110 a czerwonym. Samo visko nie zawsze utzyma wskazówke w pionie i na postoju lub w podobnych warunkach bedzie sie wychylać. Wiatraki elektr. od klimy sa wtedy uzywane do wspomagania chlodzenia silnika (mają dwa biegi w e36). Po tym co piszesz ja bym spal spokojnie chyba, że zapali sie czerwona lampka, wtedy to na bank coś niedomaga.


Kolego jak zapali się czerwona lampka to już będzie za późno...I proszę Cię nie mów koledze żeby spał spokojnie bo na bank coś ma uszkodzone
Wskazówka ma stać na środku i koniec i kropka, nawet niewielkie wychyły w prawo świadczą o jakiejś usterce układu chłodzenia.
Potem ludzie płaczą że głowica pęknięta...

Kolego Jurek Killer
Jasny osad na bagnecie jest głównym objawem uszkodzonej uszczelki bądź pękniętej głowicy (czego nie życzę)


Pozdrawiam

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 2 lipca 2010, 11:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 136
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36
jumalu napisał(a):
to ja też się podłącze do tematu mam e 36 1,8
olej świeżutki, wisko sprawne, strumień w chłodnicy jest (znaczy nie pompa), płyn nigdy mi się nie zagotował, termostat nowy... ale się grzeje :zalamany: tyle że nie na postoju tylko jak przekracza jakieś 3 tys obrotów... już nie mam pojecia o co chodzi :( jeżdżę wolniutko wszystko mnie wyprzedza i szlag mnie trafia :wsciekly: może ktoś ma jakiś pomysł? no bo nie wiem jeszcze moż chłodnice wymienić ???


Kolego, a z tą pompą warto się upewnić jeszcze. Sprawdź czy strumień jest silniejszy jak pociagniesz za linke gazu, bo na luzie bedzie tylko delikatnie wyplywac. A po dodaniu gazu zacznie pojawiac sie wyrazny strumien. Niekoniecznie cala pompa musi odrazu nie dzialac, moze tylko lopatka poszla i dlatego przy wiekszych predkosciach nie wyrabia.

Termostat i nowy moze byc niesprawny. Ale pytanie czy jak zaczyna ci sie grzac, to co jest z chlodnica? Warto sie zatrzymac i sprawdzic czy jest cala ciepla i waz od termostatu (cieply/zimny i bedziesz wiedzial czy sie otwiera).

Kwestia czy uklad nie jest zapowietrzony. Rozgrzej, podjedz na jakas gorke, zeby przod byl wyzej i odkrec powoli srube na chlodnicy.

Ostatecznie mozna sie zainteresowac ta chlodnica, zanim wymienisz moze warto przeplukac jesli nie jest w zlym stanie.

_________________
Stowarzyszenie Moto Sport Gliwice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 2 lipca 2010, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 17
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e36
jak dodaję gazu strumien w chłodnicy tryska żwawo :) jeszcze teraz czytałem że są termostaty 88 i92 stopnie może powinienem sprawdzić ten 88? a jak mam się wogól,e dowiedzieć jaki ja mam??? a chłodnica jest cała ciepła układ nie jest zapowietrzony bo też sprawdzałem płyn w chłodnicy też nie ginie jeszcze opcja tego węża przy termostacie ... idę zrobię rundkę i dam znać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 2 lipca 2010, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 17
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e36
jeszcze raz srawdziłem strumień w chłodnicy przy dodaniu gazu znacznie sięzwiększa, jak się temperatura ruszy powyżej normy to wąz przy termostacie jest gorący bardzo i twardy jak... ;) wąz z drugiej strony zachowuje się tak samo jak temperatura jest w normie obydwa można ścisnąć później twardnieją...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 12 lipca 2010, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 65
Lokalizacja: Borucino
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
U mnie pewnie będzie visco. Potwierdził to wstęnie znajomy mechanik i udowodnił, że stare (właściwie niedawno kupione) visco nie działa. Ale zastanawiam się czy kupować nowe czy lepiej stare załączyć na stałe? I jak to skutecznie zrobić? Może ktoś z kolegów doradzi?

_________________
Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=XtMciUdWJr4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 12 lipca 2010, 14:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
jak na stałe złączysz to szukaj już chłodnicy bo jak się visco urwie to nic z niej nie zostanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 12 lipca 2010, 15:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
andrzej520 napisał(a):
jak na stałe złączysz to szukaj już chłodnicy bo jak się visco urwie to nic z niej nie zostanie


Ciekawe mnie sie urwalo i chlodnica jest cala :) Ale nie polecam jednak takiego rozwiazania.

Jurek Killer napisał(a):
U mnie pewnie będzie visco. Potwierdził to wstęnie znajomy mechanik i udowodnił, że stare (właściwie niedawno kupione) visco nie działa. Ale zastanawiam się czy kupować nowe czy lepiej stare załączyć na stałe? I jak to skutecznie zrobić? Może ktoś z kolegów doradzi?


Ja jezdzilem dosyc dlugo bez viska nawet w takie upaly i sam elektryczny wentylator (od klimy) byl wstanie utrzymac wskazowke w pionie i nie zauwazylem zeby mi sie wychylila. Tak ze visko sobie wymien (nie polecam najtanszych podrobek bo przy wiekszych obrotach bija i wiatraki sie lamia) ale nie bylbym na 100% pewny ze to jest wlasnie przyczyna.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 65
Lokalizacja: Borucino
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
Wymieniłem visco na używane razem z wentylatorem bo było u mnie śmigło jakieś dziwnie małe, jakby od 1.6. Jak na razie wszystko gra ale zobaczymy co będzie dalej.

_________________
Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=XtMciUdWJr4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przegrzanie silnika m52b20
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 22:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
jumalu ale sprawdzałeś na zimnym jak się przelewa? Możesz mieć jeszcze zasyfioną chłodnice i przepływ może być słaby. U siebie na cpn-ie widziałem takie coś do przeczyszczania chłodnic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL