BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 00:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmiana dyfra - zmiana przełożenia
PostNapisane: 15 listopada 2010, 16:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Witam

Otóż w moim 318i m43 1997r przy mocniejszym dodaniu gazu słychacj jak sobie dyfer śpiewa ;) Więc zastanawiam sie nad wymiana go ze wzgledy na to żeby było cieszej bo już takjeżże od 1,5 roku i znudził mi sie ten odgłos ;) Obecnie mam przełozenie 3,38, a mam tanio do kupienia dyfer 3,45 od 2,0 z 1992 roku, z podobnych tematów wyczytałem że przyspieszenie wzrośnie, v max zmaleje, splania wzrośnie, niby nie odczówalnie, kto mi powie przyblizone liczby tego zabiegu? v max, przyspieszenie, spalanie? kiedys widzięłm taka matematyczną formułe/równanie jak to poobliczać z tymi obrotami wału, ale nie moge tego znaleźć.

Pozdrawiam

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana dyfra - zmiana przełożenia
PostNapisane: 15 listopada 2010, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
3.38 obrotu wału na jeden obrót kół i 3,45 obrotu wału na jeden obrót kół taka jest różnica między tymi dyferencjałami. Co do V-max i przyspieszenia to dobrze mówisz ale różnica jest tak minimalna że tego nie odczujesz no może do setki będziesz miał z 0,1 / 0,2s szybciej. Co do V-max to 318i nie dojdzie Ci na ostatnim biegu do odcinki a jeżeli by tak było to różnica byłaby może z 3 - 4 km/h. 318i seryjnie ma 3.45 a i jeszcze nie zakładaj dyfra który ma spory luz tzn masz przed sobą dyferek złap za flanszę do której przykręca się wał i kręć nią powoli lewo prawo, flanasze boczne powinny się odrazu przekręcić a nie z opóźnieniem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana dyfra - zmiana przełożenia
PostNapisane: 15 listopada 2010, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: K-lin
Moje BMW: e36 325i qp
Kod silnika: M50B25nv
czy ja wiem czy przyspspieszenie wzrośnie, pewnie w fotel bedzie lepiej wbijać ale od 0-100 to nie wiem czy bedzie różnica ... tez kiedys myslałem o zmiane przełożenia ale doszedłem do wniosku ze to bez sensu, skrócone biegi bedą powodowały ze czesciej trzeba bedzie maglowac gałka, i tak jak wczesniej na jedynce ciągnołeś przypuścmy do 60 to teraz do 50, na dwójce z 90 na 80 itp itd...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana dyfra - zmiana przełożenia
PostNapisane: 15 listopada 2010, 18:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Aha dobrze wiedzieć sprawdze dyfer tego kolegi czy może kupić jakiś uciaszcz do dyfra? Bo z moim oprócz hałasu jest wszystko OK, oryginalnie jest 3,38 w 318i z 1997 roku w M40 do 1993 roku były 3,45

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana dyfra - zmiana przełożenia
PostNapisane: 15 listopada 2010, 19:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
No może, myślałem że 3,38 występowały tylko w m44b19.
bula1000 różnica między tymi dyframi jest na prawde bardzo mała że ciężko ją zauważyć.
Wiecko zakładaj 3,45


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana dyfra - zmiana przełożenia
PostNapisane: 17 listopada 2010, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: race4fun.pl
Różnica miedzy 3,38 a 3,45 jest to 2,02 % :) Czyli 2% więcej momentu obrotowego przekazywanego do tylnych kół, innymi słowy silnik będzie potrzebował 2% mniej wysiłku żeby uzyskać takie samo przyspieszenie auta jak wcześniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana dyfra - zmiana przełożenia
PostNapisane: 17 listopada 2010, 23:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 146
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M54B30
ja zmieniałem dyfer z przełożeniem 3.45 na 3.38 i nie byłem wstanie wyczuc różnicy :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL