BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Grzeje się ... pomocy!!! 524TD, 1990, automat.
PostNapisane: 17 października 2009, 17:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Witam.

Posiadam BMW 524 TD w automacie rocznik 1990. Mam problem tego typu, że płyn chłodniczy łapie za wysoką temeraturę i wyrzuca mi płyn (wodę) ze zbiorniczka. Nie da się jeździć. Opisze co po kolei robiłem i opisze obiawy. Może ktoś mi pomoże.

Wymieniłem głowice, wisko, pompe wody i pojemniczek z płynem. Po tym się polepszyło, ale i tak się grzało.
Wpadłem na pomysł i wyjąłem z korka z pojemniczka na płyn chłodniczy końcówkę z uszczelką (taki półśrodek, jak bym nie pilnował temperatury to by mi wywalio wodę, bo nie ma uszczelki). Wtedy miałem jeszcze wodę w układzie. Obiawy były takie, że po około 10 kilometrach wskazówka temperatury dochodziła do pierwszej godziny, a nastepnie wracała na jedenastą godzinę i tak stała, ewentualnie spadał troche niżej. Tak się zachowywał silnik jeżeli jechałem do 90 km/h (około 2.000 - 2.300 obrotów) (dalej nie próbowałem). Natomiast jak silnik wszedł na obroty wyższe tak powyżej 3.000 - 3.500 (przy mocnym przyśpieszaniu) temperatura rosła, jak zwolniłem spada i można było jechać dalej. Mechanik sprawdził jakimś testem, że w w wodzie w układzie chłodniczym nie ma dwutlenku węgla, dlatego nie podejmowałem decyzji o ponownym zdjęciu głowicy.

Przychodzi zima, zatem mechanik wylał mi wodę i zalał płyn, jakiś koncentart do -50 stopni C, powiedział, że taki płyn na wysoką temperature wrzenia około 120-130 stopni i nie będzie wtedy chyba się grzał. Po tej wymianie zaobserwowałem, że samochód ma wyższą temperaturę niż na wodzie. Często stoi na 12 godzienie, dochodzi do 13 i wraca na 12, czsami jednak spada do 11, ale zaraz wraca do 12 przy prędkości około 80 -90 km/h obroty około 2.000 - 2.300 . (to wszystko nadal bez uszczelki w korku od wlewu płynu)
Jednak teraz jest gorzej niż na wodzie, bo wyrzyca mi płyn ze zbiorniczka....

Jak był zamontowany korek na zbiorniczku z uszczelką, to dostwał takiej temeratury, że dochodziło do czerwonego i trzeba było się zatrzymać. Układ się zapowietrzał i wszystkie przewody była twarde.

Mechanik mi powiedział, że najprawdopodobniej może być gdzieś pękniety blok silnika.... czy to może być przyczyna.... Układ chłodniczy jest szczelny.

Proszę o sugestie....


Ostatnio edytowano 17 października 2009, 17:48 przez Maximus German, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
kurcze...??? zadnych sugestii?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
ponownie proszę poczytajcie i mi coś podpowiedzcie.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 15:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Rozumiem że wszystkie nowe części układu chłodzenia były nowe a nie "nowe stare" i markowe ? Korek w zbiorniczku wyrównawczym też wymieniałeś ? I czy samochód na 100% jest dobrze odpowietrzony ? Termostat wymieniany ? Próbowałeś jeździć bez niego ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
termostat, jes wymieniony, działa poprawnie, tak twierdzi mechanik. Mechanik także twierdzi, że jest dobrze odpowietrzony....
A czemu jeździć bez niego, co daje taka próba????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 17:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Maximus German napisał(a):
termostat, jes wymieniony, działa poprawnie, tak twierdzi mechanik. Mechanik także twierdzi, że jest dobrze odpowietrzony....
A czemu jeździć bez niego, co daje taka próba????


Mechanik często ma swoje teorie sprawdź to lepiej sam przy użyciu książki sam naprawiam.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
widze, ze nikt mi nie może pomóc?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
rozważam wyminę całego silnika.... co Wy a to?
Nie opłaca mi się ponownie zdejmowac głowicy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 12:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
po pierwsze zaloz nowy korek , uklad chlodzenia jest ukladem cisnieniowym i musi byc szczelny !!!!!!!!!!!
jezeli bylby pekniety blok w zbiorniczku powinny byc spaliny . Przy takich wachaniach temp sadze ze termostat jest uszkodzony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 14:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Maximus German napisał(a):
rozważam wyminę całego silnika.... co Wy a to?
Nie opłaca mi się ponownie zdejmowac głowicy...


Wymieniaj ! Mechanicy i handlarze części też muszą z czegoś żyć.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Korek jest nowy. Termostat dobry, działa prawidłowo.
Robiłem badanie na zawartość spalin i wyszło, że nie ma ich w układzie chłodzenia,ale wtedy silnik był zimny.
Chyba zrobię to badanie jeszcze raz, rozgrzeje silnik, pozwole musię zapowietrzyc i wtedy zbadam.
Nie wiem co robić. Nie mam zaufania do poprzedniego mechanika, że dobrze mi założył głowice. Niem czy zaryzykowac i zdjąc ja jeszcze raz czy kupic silnik (chodzi głównie o dodatkowe koszta)..
Co Wy na to???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Korek jest nowy. Termostat dobry, działa prawidłowo.
Robiłem badanie na zawartość spalin i wyszło, że nie ma ich w układzie chłodzenia,ale wtedy silnik był zimny.
Chyba zrobię to badanie jeszcze raz, rozgrzeje silnik, pozwole musię zapowietrzyc i wtedy zbadam.
Nie wiem co robić. Nie mam zaufania do poprzedniego mechanika, że dobrze mi założył głowice. Niem czy zaryzykowac i zdjąc ja jeszcze raz czy kupic silnik (chodzi głównie o dodatkowe koszta)..
Co Wy na to???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL