BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 23:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Co sie stalo ?? Przegrzanie silnika
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 12:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Witam,chcialbym uslyszec co sie moglo stac, wiec wczoraj bylem u mechanika angielskiego :/ :/ :/ ktory wylewal wode z ukladu i jak wlal to nie odpowietrzyl mowilem mu zeby to zrobil!!! strasznie malo bylo wody , po kilku kilometrach jak wyjechalem od niego popatrzylem na wskaznik temp i byl max . stanalem na najblizszym mozliwym miejscu... wiedzialem co jest , kupilem wode i musialem sam odpowietrzac i wlewac wode,wlalem jej okolo 5 litrow :[ potem auto juz normalnie szlo ,problem pojawil sie kiedy auto bylo zimne.... kiedy odpalilem go cale auto zaczelo drzec ,jakies takie wstrzasy po aucie male przechodzily , silnik dziwnie chodzil , jakby nie rowno po czym po 20-30 sekundach normalnie zaczal chodzic ..... kiedy dojechalem do pracy zgasilem go i odpalilem ponownie bylo normalnie , a kiedy po pracy chcialem odpalic calkowicie wogole nawet nie krecil .... popchnelismy go kawalek i odpalil z kluczyka .... wiec kiedy jest zimny. dzisiaj jestem umowiony juz bo znalazlem poslskich mechanikow mam jechac do nich kolo 18 - ale chcialbym wiedziec co to moze byc. angielski mechanik powiedzial ze woda dostaje sie na cylinder i ze chodzi na 3 cylindy . auto nie kopci ..... wiec nie wiem ...


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2007, 13:18 przez krecikmlody, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Cos mi sie wydaje, ze beda teraz wydatki. Silnik przegrzany - silnik do remontu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Tak ale co dokladnie,wszystko do remontu ? bo ten angol mi powiedzial ze jakis komplet uszczelek moze kupic za 50 funtow + robocizna,nie wiem co polacy powiedza.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 12:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Ciezko powiedziec co dokladnie. U znajomego w garazu lezy silnik M52b28, ktory zagotowal na autostradzie. Zanim zostal zgaszony udalo sie go nawet troche schlodzic poprzez wlaczenie na maksa ogrzewania. Mimo to motor sie przytarl, byl pozniej remontowany ale niestety final byl taki, ze skonczylo sie calkowita wymiana bo juz nigdy pozniej nie chodzil jak fabryczny. Ja bym temu debilowi te uszczelki za 50 funtow wsadzil w buty i kazal naprawiac to co spierniczyl na swoj koszt !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
anglicy sa robnieci :/:/ nic nie umieja .... :[ a teraz mi prawdopodonie pajac silnik zepsul... mam nadzieje ze polacy pomoga. jak nie to pewnie calkowity remont w polsce lub nowy silnik ale nie wiem czy sie bedzie oplacalo ... prosze o wiecej wypowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
No to przyznam ze kapa straszna. A nie pojawił ci sie jeszcze słynny "biały dym" za plecami?:>
Sprawdz termostat! Mogło wysadzic tez WISKO. Powiem ci ze byłem w identycznej sytuacji co ty. Cos nie tak z odpowietrzaniem, pozniej sie dwa razy silnik zagrzał i pozamiatane:) Ale powiem ci ze silnik kupiłem za 1600zł :) :) Z wodą nie ma żartów. Jak pojdzie termostat, a tak prawdopodnie się już u Ciebie stało, to kazdy przejechany metr jest zabójczy dla autka :) ja przejechałem tak 12 KM :) głowica pękła i zegnaj 2000 PLN :) hihihi

Ale moze u Ciebie nie jest tak zle. Ale objawy masz podobne jak ja:) auto tak strasznei się trzesie, nierówne obrotki, biały dymek a potem juz tylko smród i usmiechnięta mina mechanika który cieszy sie na kolejny zarobek :)

Pozdrawiam

_________________
BMW+++BWM+++BMW+++BMW
+++BMW+++BMW+++BMW+++
________________
BaRTeK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 14:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Tak tylko proboblem byl w tym ze on zle wode wlal bo ja mialem wszystko ok w aucie,auto po wlaniu wody sie nie grzeje juz wiecej , ale cos sie stalo gdy sie przegzal i nie wiem co w tym jest problem, a termostat raczej nie ma nic wspolnego z drganiami podczas startu i ze nie chce palic. dymu jak mowie nie mam . ale chyba ( jezeli to mozliwe ubywa wody z zbiorniczku a zadnego wycieku nie ma )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 14:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Nikt zdalnie Ci wiecej nie powie... nie ma co filozofowac tylko trzeba rozebrac motor. Bylo malo "wody" -> powinien byc plyn!, silnik zagotowal.. Mogla strzelic glowica, mogly poleciec pierscienie... Piszesz, ze nie chcial silnik krecic! wiec zle zrobiles, ze zmusiles go do odpalenia.. mogles tym jeszcze pogorszyc sprawe bo widac cos go zblokowalo, a jak go zblokowalo to moze byc kapitalka.. swoja droga chyba nie oplacalna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Plyn byl tylko przed tym jak madry angol go wylal po czym mi powiedzial ze on plynu nie ma bo oni nie uzywaja plynu bo twierdza ze woda moze byc bo nie zamarza :[ dobra zobacze co powiedza ci polacy , ewentualnie nowy silnik ale zastanowie sie co bedzie .. moze 323ti i z tego by byly czesci . albo coupe 328 kupie ... niech sie ktos wypowie jak z kapitalka, jakie mniej wiecej koszty (w polsce) i czy silnik bedzie chodzil jak wczesniej ?



I dziwne mi sie wydaje ze auto ma moc taka jak mialo wczesniej i jezdzi normalnie tylko jest problem z zapalaniem auta....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Wiec tak : wrocilem od polakow mechanikow, i jak przyjechalem do nich to auto juz calkowicie nie chcialo odpalic. potem wykrecil swiece i okazalo sie ze woda idzie na cylinder i jak rozrusznikiem krecilem to wode wyrzucalo jak swiec nie bylo . wkrecilismy swiece i bez problemu odpalilo . poprostu cisniene pcha wode do cylindra.co sadzicie? czy to uszczelka pod glowica tak jak mi mechanik powiedzial ? powiedzial ze moze sie tego podjac ale nie jest na 100% pewny , bo nie widzi co jest w srodku , i ze moge sie na swoja odpowiedzialnos podjac tego , za okolo 170 funtow mi to zrobi a silnik z wymiana tutaj okolo 700 funtow,co sadzicie ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
wypowie sie ktos???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 20:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Ciezko sie wypowiedziec skoro sam mechanik, ktory ogladal auto nie jest w stanie stwierdzic w 100% usterki bez zrzucenia glowicy... Moze sie okazac, ze wymieni uszczelke, przeplanuje glowice i bedzie OK.. , a moze byc tak, ze jednak trzeba robic remont dolu silnika... bo np. pekl pierscien i zryl gladz cylindra.. niestety nie mamy wrozki na etacie :hyhy: ... Tak czy inaczej trzeba glowice zrzucic.. wiec niech ja mechanik zrzuci i wtedy podejmiecie decyzje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: warszawa
witam sluchaj u mnie jak glowica poleciala tylko nie w bmw ale ten efekt jest w kazdym aucie, to po odkreceniu korka oleju mialem kasze i to byl dowod ze poleciala glowica, sprawdz czy na bagnecie nie masz wiekszego stanu oleju niz powinienes miec i sprawdz korek oleju czy ni emasz tak zwanej kaszy pozdrawiam

_________________
garfild


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2007, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
kaszy tzn ? bo to ze woda jest w oleju to wiadome,jezeli pekla uszczelka to musi byc woda w oleju i jak wyciagam miarke z oleju to jest biala czyli olej z woda.... nie wiem...znalazlem silnik na ebayu za 400 funtow, moze mi ktos powie jeszcze jest drugi silnik czy pasuje silnik 1.9 ti on byl mlodszy . ja mam 1.8 ti. jest to samo oznaczenie 318ti ale jeden ma 1800ccm a drugi 1900ccm i chyba 4 konie wiecej . czy bedzie pasowalo wszystko do sibie jezeli taki silnik bedzie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
...coś nikt nie wspomniał o pęknięciu głowicy... a to mi sie najbardziej nasuwa przy przegrzaniu :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
dzisiaj rozkrecamy silnik , uszczelke kupilem, wiec jezeli to bedzie uszczelka to bede bardzo zadowolony jezeli nie to raczej silnik bedzie trzeba kupic :/


Czy to mleko w silniku ,(olej z woda) wedlug was wskazuja ewidetnie na prekniecie glowicy czy przy uszczelce tez tak jest ? no i tylko na 1 cylinder sie woda dostaje... , ogrzewanie jest , auto nie kopci jak juz pisalem ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 16:31 
nigdy wiecej nie dawaj auta do angoli czy pakoli! Oni nbie znaja sie nic a nic na mechanice!!! Mialem dokladnie to same objawy. Silnik raz mial zbyt duze obroty pozniej za male. Sciagnelem glowice i na szczescie to tylko uszczelka. Obecnie dalem glowice do planowanie i sprawdzam tez czy trzyma cisnienie(a to jest istotne bo nie wszyskie pekniecia zobeczysz golym okiem) jesli silnik byl na czerwonym to radze ci to zrobuc a bedziesz mial 100% ze glowica jest ok. taka zabawa kosztuje u mnie 55 pandow a uszcelka 27. Milej zabawy! pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 18:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
krecikmlody napisał(a):
Plyn byl tylko przed tym jak madry angol go wylal po czym mi powiedzial ze on plynu nie ma bo oni nie uzywaja plynu bo twierdza ze woda moze byc bo nie zamarza


Co oni tam maja za wode :szok: ??? :D No oby to byla tylko uszczelka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
w sensie ze nie zamarza bo oni nie maja takich niskich temp :] no oby


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL