BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 12:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 2,5TDS dziwny dzwiek silnika
PostNapisane: 21 marca 2010, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E36 325 2,5TDS 97r
Kod silnika: M51
Witam

Załączam adres, na którym nagrałem bardzo przerażający (jak dla mnie) dźwięk mojego TDS. Co najlepsze zaczął dopiero tak od dzisiaj, dzień wcześniej nie było żadnego dziwnego dźwięku. Ostatnio było robione :

- nastawnik pompy, przepływomierz, wlałem olej 10W40 (nie wiem co było lane wcześniej w Niemczech), filtry

Do zrobienia pozostało : cieknący z gniazda wtrysk 1 oraz pocący się wtrysk sterujący ; dwumas + sprzęgło (wibracje i ślizganie przy dużych obrotach)

Patrzałem w komorze silnika i nic na pierwszy rzut oka nie lata, nie obija się wydając tak brzydki metaliczny dźwięk

posluchajcie sami :

http://www.youtube.com/watch?v=LsbYdlm3QlM

http://www.youtube.com/watch?v=SuggoU53wO8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2,5TDS dziwny dzwiek silnika
PostNapisane: 22 marca 2010, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E36 325 2,5TDS 97r
Kod silnika: M51
To jednak nie łancuch rozrzadu, pojechałem na kanał i ogłos stukania był większy na dole oraz podczas właczania swiateł i elektryki więc postanowiłem zdjąc pasek klinowy od osprzętu i jak ręką odjął. Miałem dwa typy ale szybko wpadłem na :

Koło pasowe dwumasowe wału korbowego (tłumik drgań)

można ręką wykonywać ruchu wzdłuż kadłubu silnka (tak jest wydymane, tzn. duże luzy)

pytanie do Was, czy lepiej kupić z alledrogo za 220zł takie koło czy można zamontować jakieś zwykłe koło?

dzieki za porady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL