BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 21 listopada 2010, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
witam mam pytanko do tych ktorzy mieli cos wspolnego ze szpera a wiec przechodze do sedna cieknie mi z miejsca gdzie most laczy sie z walem i jest skrecany na 4 sroby i tam mi leci olej pytanie jest takie jakim mometem jest skrecona ta sroba na srodku mostu na tym wlasnie laczeniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 21 listopada 2010, 23:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Nie dużym... Ja dokręcałem na wyczucie, i nie zapomnij zabić blaszki zabezpieczającej przed samoistnym odkręceniem się nakrętki... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 22 listopada 2010, 18:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
podobno na wyczucie nie wolno bo mozna bardzo latwo rozwalic szpere dlatego potrzebuje kogos ktos zna momet jakim sie to dokreca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 22 listopada 2010, 18:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
ale jak teraz cieknie i jest skrecony wlasciwym momentem to musisz go najpierw uszczelnic (oring ,uszczelka) na nowa i wtedy skrecaj odpowiednim momentem

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 22 listopada 2010, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
wlasnie cieknie ze sroby bo sie poluzowala i chce ja dokrecic najprawdopodobniej puscilo zabespieczenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 24 listopada 2010, 16:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
witam nikt niewie jakim mometem na byc dokrecona szpera ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 24 listopada 2010, 17:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
ja pare razy to rozkręcałem i skręcałem ale zawsze na wyczucie i było git.pamiętaj o oringu między wałem a dyferkiem.jak go nie będzie to smar wyleci z przegubu na wale i sie rozsypie.pewnie na 10 autek ma to tylko ze 6 autek a potem piszą że sie sypnoł przegub na wale :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 24 listopada 2010, 18:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
ale mi chodzi o laczenie walu z mostem a przeguby mam oki tylko jak jest to laczenie z walem leci mi z tej zroby miechanik mi powiedzial ze najprawdopodobniej poluzowala sie ta wlasnie zroba i ze ja trzeba dokrecic z odpowiednim mometem bo jak dokrece za mocno to moze sie rozleciec most


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 24 listopada 2010, 22:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
ale ja pisze o przegubie miedzy wałem a dyferkiem.apropo to zmień mechaniora :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 25 listopada 2010, 16:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
ale mi kolego nie leci z oringa tylko centralnie z tej zroby a mechanior jeden z lepszych w katowicach tylko robi bety wiec raczej wie co gada tak mi sie przynajmniej wydaje:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 25 listopada 2010, 16:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
może to Ci coś pomoże http://www.bmw-m.net/techdata/torq/bmw_torq.pdf

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 25 listopada 2010, 17:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
peki napisał(a):
ale mi kolego nie leci z oringa tylko centralnie z tej zroby a mechanior jeden z lepszych w katowicach tylko robi bety wiec raczej wie co gada tak mi sie przynajmniej wydaje:)

To Ci się źle wydaje, przy nawet całkowicie odkręconej nakrętce, oraz zabezpieczenia, z dyferencjału nie ma prawa wycieknąć ani kropla oleju :zabawa: NO CHYBA ZE WYCIĄGNIESZ PLANSZE, KTÓRA DO OKOŁA USZCZELNIA ORING


ZMIEŃ ORING :] i nie rób problemu :]

Na koniec, skoro twój mechanior super magik od BMW jest taki dobry i wspaniały to po co wogule ten temat??? :wstyd:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 25 listopada 2010, 17:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
dlatego pisze bo jest drogi i niemam zamiaru mu placic za dokrecenie srobki 150 zl i wole se to sam zrobic tylko z glowa bo chyba poto jest to forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 25 listopada 2010, 18:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
W manualu bentleya wszystko znajdziesz.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] dokrecene szpery
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 16:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
witam ponownie wiec zabralem sie za dokrecenie tego i co sie okazalo ze to jest dokrecone a olej dalej cieknie wymienilem elemet zabezpieczajacy i skrecilem i dalej leci jaka moze byc przyczyna tego?dodam ze oring mam dobry bo leci z flaszy olej mam 75w140 taki jak polecali tu na forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL