BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 00:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Od siebie mogę powiedzieć, że od czasu gdy wymieniłem napinacz rozrządu w ASO to jak ręką odjął. Nie cyka już z dobre pół roku.. no i przy okazji regeneracja vanosów u Lea :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 22 stycznia 2015, 00:05 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Napinacz rozrządu? Rozumiem, że chodzi o elementy nr 9-12 na rysunku?
http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... n_lower_p/

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 31 stycznia 2015, 11:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Dokładnie o te, 9-12.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 lutego 2015, 14:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
Panowie, coś ktoś wie o olejach Sort? W Kielcach są osoby, które sprzedają ich 10W40 syntetyk jako cudo, które deklasuje wszystkie inne oleje. Będę wdzięczny za jakieś trafne wnioski:

http://www.sortoil.com/produkty/

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 00:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
pawelos666 napisał(a):
total 9000 energy.

Sprawdziłem tego zachwalanego Totala, i wg mnie coś jest nie tak z tym olejem, po wymianie na Total auto zaczęło brać olej, poprzednio miałem wlany Millers Trident 5w40 i nie ubywało(pobór 100ml na 12tys. km pomijam). Na Totalu zrobione 5 tys. km i dolałem już 400ml :wstyd: , poza tym silnik pracuje głośniej, jakby bardziej twardo.
Dodam że auto to E46 328i zdrowy egzemplarz który wypluł na hamowni 200KM i 280Nm.
Przejadę jeszcze z 2tys. km i zlewam ten syf i wracam do Millers'a, ew. spróbuje Motul X-cess.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 07:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jezeli masz lpg i krecisz wysoko to kazdy olej bedzie bralo. masz 6 cylindrow i taki pobor moze byc spowodowany przez sama jazde. u mnie nie bierze totala w 7 autach mamy zalany. jedno z nich ma 27 lat i jest krecone do 7 tys.
glosno pracuje bo lepkosc w 40 oC to okolo 90 a w 100 - 14,8, musi sie nagrzac. olej jest bdb i sprawdzony od poczatku produkcji. inaczej silniki bylyby zarzniete juz kilka razy
Co do millersa 5w40 tridenta to on ma lepkosci jak castrol 0w40 wiec pracuje ciszej
Lepkość kinematyczna przy 100C: 12,79 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40C: 77,7 cSt
nie ma co porownywac
auto na pewno nie zaczelo brac oleju od totala i wiekszej lepkosci... to Ci moge powiedziec odrazu. dodam ze po przejazdach tras kilka razy 1000km oleju w zdrowym silniku m52, nie ubywa, moc na hamowni ma sie nijak do poboru oleju i na to nawet nie patrz. przy poborze 1L na 10000km czy ponad powinno juz cos byc widac na swiecach (szary popiol po spaleniu, jesli troszke widac to silnik pali olej) jezeli auto wciaga np 1,5L czy 2L to juz bardzo mocno widac.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
mozesz zmienic na lepszy olej, ale nie schodź nizej z lepkoscią, byc moze krecisz wysoko silnik..., pamietaj ze 9000 jest energy i bez, roznia sie lepkoscią, ja stosuje w tanszych autach czy autach z sama benzynką total "energy" 9000 5w40 sprawdza sie doskonale przy wymianach co okolo 10 tys km. polecam obejrzec sobie swiece nim wine zwalisz na olej (obstawiam uszczelniacze i zapopielone lekko swiece). ten 1L biora m52 na 10 tys km ktore maja ponad okolo 350 tys lub ponad, w ktorych nic nie bylo robione jeszcze

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 15:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Pawel! napisał(a):
pawelos666 napisał(a):
total 9000 energy.

Sprawdziłem tego zachwalanego Totala, i wg mnie coś jest nie tak z tym olejem, po wymianie na Total auto zaczęło brać olej


Też miałem podobną sytuacje, jeżdziłem na castrolu, brał 500 ml/15kkm. Zalałem totala, kontrolka oleju zaswieciła mi sie na żółto po 2kkm, kultura pracy taka sobie. Samochód (E46 M54B22) eksploatowany cały czas tak samo, Lpg nie ma. Zalałem spowrotem castrola.
Natomiast E36 1,8i pracuje znacznie lepiej na totalu, ale tez ubywa szybciej niż na innych olejach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 17:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
pawelos666, do mojego M54 zalałem też Totala 9000 Energy, w sumie nie mam porównania z innymi. Niedługo zamierzam zagazować auto. Co byś wlał do auta z gazem?

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 17:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
trzeba patrzec jeszcze lepkosc w -35 oprocz lepkosci w 40oC to ma wplyw jeszcze na spalanie oleju, total ma niska lepkosc w niskich, ponizej 40 porownujac inne oleje 5w40. olej w benzyniaku zanim zlapie 40oC to troche trwa... pije go zanim sie wszystko nagrzeje i olej. na pewno nie kiedy zlapie temp roboczą :rotfl: bo wtedy jego lepkosc wynosi prawie 15. przy katowaniu zarznalby silnik jak byloby tak jak piszecie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 17:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
pawelos666 napisał(a):
przy katowaniu zarznalby silnik jak byloby tak jak piszecie

No tak przecież my sobie wymyślamy. :zawstydzony: :wstyd:

pawelos666 napisał(a):
Co do millersa 5w40 tridenta to on ma lepkosci jak castrol 0w40 wiec pracuje ciszej
Lepkość kinematyczna przy 100C: 12,79 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40C: 77,7 cSt


pawelos666 napisał(a):
glosno pracuje bo lepkosc w 40 oC to okolo 90 a w 100 - 14,8, musi sie nagrzac.


To jaka lepkość jest lepsza w 40stopniach: 77,7 cSt czy 90 ?
A jaka w 100stopniach: 12,79 cSt czy 14,8?

Świece nie dawno wymieniałem, mam stare to zrobię fotki, choć nie wydaje mi się żebyś zauważył na nich spalanie oleju, skoro ubywało mi na 12tys. km 100ml oleju Millers. ( Czasem jeżdże dynamicznie, ale tylko wtedy gdy silnik jest dobrze rozgrzany po ok. 10km. choć "pion" łapie po 2km, auto jest z lpg)

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Ostatnio edytowano 19 marca 2015, 18:00 przez Pawel!, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 17:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
pawelos666, ponawiam pytanie. Co byś wlał do auta z gazem?

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 18:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nie kombinowac tylko wlewac zgodnie z katalogiem. m52 we serii przezyje Ci bude.
przy m54 do gazu najlepiej jakiegos 5w40 zalezy jak auto jezdzi...raczej nic z wieksza lepkoscią bym nie wlewal. przy gazie przenika do oleju siarka z gazu i nie tylko siarka. szkoda jest placic bardzo duzo za olej. coś w sredniej cenie i czestrze wymiany. ewentualnie wlalbym fuchsa 0w40 jak auto byloby zdrowe i mialo zrobione uszczelniacze, albo millersa 0w40. wczesniej musialbym sprawdzic silnik np na totalu 9000 energy czy cos bierze... trzeba pamietac jedna rzecz oleje 0w40 maja wieksza lepkosc w temp 20oC niz 5w30... te oleje 0w40 sa genialne bo maja lepkosc w 40 okolo 70, a przy goracym silniku ponad 13..., zas przy -30 w dol zachowuja sie lepiej niz 5w30 (sa bardziej plynne)

osobiscie robie tak ze jak jest diesel i nie chce duzo placic to leje zgodnie z katalogiem 5w30 fuchsa technologia xtl pro c3 gt1 jest plynny jak woda w 20oC i dociera najszybciej, w dodatnich temp jest lepiej plynny niz 0w40 fuchs i do diesla starcza jego lepkosc w 100oC (stosuje go VW), jezeli mam chec zaplacic wiecej to millers 5w30 wg katalogu ten EE.
jezeli mam podkreconego diesla nie mam dpf itd, to wlewam 0w40 fuchsa (w 100oC ma lepkosc 13,2) lub millersa 0w40 xf. jak benzynka to 0w40 fuchs LL-01 on ma juz PAO IV i jest tanszy niz millers xf 0w40. dobry jest jeszcze EE 5w40 millersa, ale w niskich temp ponizej zera przy duzym mrozie nie bedzie tak dobry.
z lepkoscia nie mozna przesadzic bo silnik niby moze palic do 7-10% wiecej na roznych lepkosciach, ale zanim sie nagrzewa to na malych dystansach roznica moze byc wieksza. do starych m52 wystarczy w zupelnosci valvoline lub total jak vanosow nie ma. ochrona bedzie ok, nie bac sie o to czystosc w silniku tez bedzie ok.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 18:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Street, weź pod uwagę jeszcze Shell Helix Ultra 5W40 (LL01). Jest tani (~92zł/4L), to takie HC/technologia GTL). Ma dobre parametry:
lepkość kinetyczna w 100°C 13,1cSt
lepkość kinetyczna w 40°C 79,1cSt;
temperatura płynięcia -45°C
Liczba zasadowa TBN - 11,7
Noack - 6,8% (Total np. jest jeszcze tańszy ale noack/odparowanie ma na sporo gorszym poziomie)
HTHS - 3,7


Ja do E39 m54b22 w sobote wleje tego Shella (przez ostatnie 12kkm był Amsoil 5W40 full saps ale wylatuje bo kosztuje 220zł/5L i nie widzi mi się w jednym miesiącu wydawać tysiaka na olej i dwa filtry do dwóch M54...)

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 18:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
no shell jest dobry robilem testy shell i total w niskich temp -20 -30 swietnie plynne są. do takich wymian co 10 tys km z gazem starczy. masz racje amsoil 5w40 to jest dobre jak nie ma gazu i ktos naprawde robi duzo km... i wariuje :) to mozna przeciagnac wymiane.

zeby potwierdzic ze ten shell jest naprawde taki plynny zapodam filmik z yt jakies rosyjskie kultowe nagranie:
https://www.youtube.com/watch?v=JIuZXaIiaKE

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 marca 2015, 18:51 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 18:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
No ja nie mam lpg ani w 330i ani w 520i ale Amsoil to drogi olej. U siebie w 330i w kwietniu robie płukankę i zmieniam po raz kolejny na Amsoila - nie chcę kombinować poza tym apetyt na olej się fajnie ustabilizował. W E39 przetestujemy Shella bo to dobry olej a i tak zmiany co 10kkm max 12.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 18:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zeby bylo bardziej autentycznie ze shell 5w40 jest taki plynny pokaze porownanie w niskiej temp do fuchsa 5w40
https://www.youtube.com/watch?v=j1TVqzK-a7U

ale tego rozlewanego w innych krajach i przyjezdza w beczkach do nas. ktorego w polsce akurat przy 5w40 mozna kupic z polskim kodem kreskowym rozlewaja go u nas. nie polecam tego nie ma nic wspolnego z fuchsem z niemieckim kodem kreskowym czyli z: 0w30 supersyn, 0w40 supersyn czy fuchsem 5w30 pro gt1 c3

jego cena jest smiesznie niska... nie polecam, ten olej robia do calkiem innej klasy aut... mocno sie rozni skladem od ich naprawde konkretnych olejow...taka plynnosc przy 5w40 dla mnie to porazka, bo 5w30 c3 pro gt1 LL04 (jest jak woda wraz z tym 0w40 LL01) i jest zalewany do VW tdi. bardzo go polecam oraz 0w30 z aprobatą BMW LL01 FE...dla silnikow benzynowych BMW N... ogolnie te oleje fuchsa sa bardzo dobra alternatywa dla millersa

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 19:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Ja jak sprowadzałem swoje e46 330iT m54b30 to w Niemczech zalali 2 razy Shella 5W30. Co ciekawe przez ok 2tys km nie zniknęło nic. Następnie zmieniłem na Millersa Trident 5W40.


Przy ostatniej wymianie również zalałem Tridenta. Na dystansie 14tys km dolałem w sumie jakieś 1,0l oleju.


Następnym razem chce spróbować albo Valvo VR1 5w50( samochód garażowany wieć mogę sobie pozwolić) albo właśnie tego Shella 5w30, no chyba ze zostanę przy sprawdzonym Tridencie.

Jeżdżę na PB.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 19:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na ~15kkm pobor w tym silniku 1L to malo
http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... T-5W40.pdf
ten trident ma jedna wade w niskich temp jest gorszy niz 0w40 chodzi glosniej, a powyzej zera chodzi ciszej i ma nizsza lepkosc.
ja bym Ci polecal jeszcze fuchsa 0w40 LL01, podobne lepkosci do tego co masz, jeszcze ciszej bedzie chodzil do tego na mrozie bedzie bardziej plynny. no i cena podobna

FUCHS
CCS w -35°C: 5180 mPas
Gestość w 15°C [g/ml]: 0,842
Temperatura zapłonu [°C]: 234
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 74,4
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 13,2
Wskaźnik lepkości: 181

MILLERS
Ciężar właściwy przy 15 0C: 0,857
Lepkość kinematyczna przy 100 0C: 12,79 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 0C: 77,7 cSt
Indeks lepkości: 165
Temperatura krzepnięcia: < -30 0C
Temperatura zapłonu: > 200 0C
Lepkość niskotemperaturowa przy -30 0C: 6,600 cP max

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 marca 2015, 19:36 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 19:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
pawelos666 napisał(a):
osobiscie robie tak ze jak jest diesel i nie chce duzo placic to leje zgodnie z katalogiem 5w30 fuchsa technologia xtl pro c3 gt1


Właśnie o tym myślę do silnika z gazem. Podobno fajnie redukuje siarczany i cena 130 zł. za 4 litry jest do przeżycia.
Wlał bym Liqui Moly Top tec 4100, ale nie doczytałem dokładnie jak sprawuje się z gazem.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL