BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 10:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 23:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
pawelos666, a Motul X-clean, albo X-cess?

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2015, 23:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
ELF evolution 900nf 5W40 w moim lepiej się spisywał od totala 9000 5W40. Nie mlaskały na nim popychacze na rozgrzanym silniku przy przegazówkach i schodzeniu z obrotów.
Tylko ten elf nie ma aprobat BMW jeśli komuś na tym zależy(exellium chyba kiedyś miało bmw 98), ale tak jak wspomniałem to w moim akurat elf lepiej przechodził próby od totala. Może dlatego, że silnik to niestety klekot tylko przeczyła by temu lepsza i bardziej cicha praca na Lazerwayach mających daleko dalsze aprobaty.
Elf to nie jest dobry na krótkie odcinki w chłodne dni. Trzeba po prostu silnik dobrze rozgrzać żeby mieć przyjemność z jazdy!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2015, 04:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
NF a SXR to dwa roznie pracujace oleje.

Excellium LDX zastapil ten SXR.

Roznica polega na tym:

http://www4.total.fr/nordic/auto_lubs/E ... 40_ENG.pdf NF ma niskie lepkosci

http://www.total.pt/pt/content/NT00017EC2.pdf SXR ma lepkosci jak w Totalu energy 9000 5w40

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2015, 07:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Właśnie z tej przyczyny wybrałem NF. Przeglądałem te pdf-y bo je mam i kilka innych dotyczących elfa i totala.
Dla mnie znów pierwszym wyznacznikiem branym pod uwagę jest Norma VW 502.00 i MB 229.3. Gdy olej je spełnia to patrzę dopiero dalej co on warta i jakie ma parametry techniczne.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2015, 08:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Dokladnie jesli nie ma LL01 BMW to chociaz MB zeby byla..., jednak dla mniej doswiadczonych uzytkownikow polecam jednak trzymać się norm BMW. Wiadomo, że wtedy BMW taki olej bierze na test i dopuszcza lub nie... :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2015, 17:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
pawelos666, Jest jeszcze jedna kwestia, Millers Trident i Millers Trident Longlife, różnica w cenie bardzo znikoma, a w cyferkach już spora możesz to jakoś objaśnić dla ludzi mniej siedzących w temacie?
http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... -5W401.pdf

http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... -5W401.pdf

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2015, 17:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
no raczej ten longlife jest olejem do nowszych silnikow (chodzi o te <TBN dla DPF) i nie polecalbym takiego oleju do zagazowanego m52 bo lpg obniza TBN. w Twoim przypadku silnik nie odczuje zadnej roznicy miedzy nimi, chyba ze bedziesz krecil silnik przegrzewal na lpg,. to wtedy mozna tego longlife, jego wyzsza lepkosc nie zaszkodzi, moze byc troszke glosniejszy silnik na nim. silnik na zwyklym tridencie na malych dystansach niedogrzewany bedzie mial lzej i moze lekko mniej palic, jezeli bedzie tak eksploatowane, a tak to nie dopatrzysz sie niczego nawet jakbys rozebral silnik :) moze kieruj sie tym jak jezdzisz czy sa to male dystanse pare km czy raczej odpalasz i robisz wiecej km tzn przynajmniej 10-15. lepkosc zwyklego tridenta tutaj wystarczy z pewnoscią. jezeli jest gaz to raczej bralbym coś co ma wysokie TBN by siarka nie obnizala.

Kod:
"Skrócenie czasu pomiędzy wymianami to nie tylko efekt wyższych temperatur i zużywania detergentów. Olej jest zaprogramowany na utrzymywanie zasadowego środowiska w silniku, co ma ograniczać korozję. Zasadowość oleju jest opisywana pojęciem całkowitej liczby zasadowej TBN. Związki kryjące się pod tym pojęciem mają za zadanie m.in. niwelować odczyn kwasowy produktów spalania, które wytrącają się w trakcie pracy silnika. Przy spalaniu gazu, pojawia się więcej substancji kwasowych, które szczególnie mocno obciążają olej i prowadzą do szybszego wyczerpywania się składników jakościowych. Przyczyną jest wysoka zawartość siarki w gazie LPG. Normy dla benzyn i ON przewidują, iż zawartość siarki w paliwie nie może przekraczać 10 PPM. Przy LPG zawartość siarki jest ustalona na 50 PPM, więc aż pięciokrotnie więcej niż w benzynie bezołowiowej. Siarka przedostaje się do komory tłokowo-korbowej, łączy się z parami wodnymi tworząc kwas siarkawy i siarkowy. Kwasy te mogą być unieszkodliwiane przez olej, ale pod warunkiem, iż olej nie będzie miał wyczerpanych składników pakietu dodatków. Z tym zjawiskiem możemy walczyć jedną bronią – częstszą wymianą oleju.

Aby zabezpieczyć silnik przed nadmiernym zużyciem powinniśmy stosować oleje syntetyczne najwyższej jakości np. Castrol EDGE 5W-30. Jeśli posiadamy auto, które ze względu na wiek i wyeksploatowanie nie może korzystać z dobrodziejstw olejów syntetycznych powinniśmy wybrać olej półsyntetyczny, np. Castrol Magnatec 10W-40 lub mineralny, np. Castrol GTX High Mileage 15W-40. W starszych autach szczególnie odpowiednim olejem będzie wspomniany Castrol GTX High Mileage, który poza specjalnym pakietem uszlachetniaczy ma rozszerzony zestaw dodatków zasadowej liczby całkowitej TBN, dzięki czemu zasadowość oleju wyczerpuje się wolniej."


o tych olejach Castrola proszę nie traktuj dosłownie chodziło mi tylko o wyższą liczbę TBN, dzięki czemu olej się nie siarczy tak jak oleje LL-04, które przy LPG musiałbyś wymieniać częściej. Już po paru tys km na LPG TBN spada o polowe! Oleje ktore mają niskie TBN czyli low saps i mid saps mają dodatki bezpopiołowe takie jak syntetyczny molibden.

Stosuj Millersa zgodnie z katalogiem.
Jeszcze wroce do tego Amsoila bo pare osob stosuje.
Ja swoje auto jakis czas temu mialem zalewane Amsoilem AFL ale to w starej formulacji, bez DPFa podobną mocną bazę ma Amsoil EFM full saps. Nowa formulacja AFL jest skopana w niskich temp, kiedy następuje największe zużycie silnika i turbo więc nie polecam.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2015, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Pawel! napisał(a):
pawelos666, Jest jeszcze jedna kwestia, Millers Trident i Millers Trident Longlife, różnica w cenie bardzo znikoma, a w cyferkach już spora możesz to jakoś objaśnić dla ludzi mniej siedzących w temacie?
http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... -5W401.pdf

http://www.millersoils.pl/wp-content/up ... -5W401.pdf



W skrócie jak mi wyjaśnił Piotr Dziektarz, kosztem ochrony silnika chroniony jest dpf. Jak go nie masz to stosuj ten pierwszy.

"Oleje o starszej specyfikacji (np. API SG/CD) mogą mieć większą liczbę TBN, niż nowoczesne oleje (np. API SM/CF). Dzieje się tak z kilku powodów. Starsze oleje, musiały częściowo zabezpieczać silnik przed paliwem słabej jakości. Dodatkowo, nie musiały zapewniać niskiej emisji spalin. Nowoczesne oleje, zwłaszcza 5w30 LOW SAPS mają niższą zawartość niektórych składników, co wpływa na obniżenie emisji spalin, ale jednocześnie obniża też wartość TBN." http://www.millersoils.pl/faq/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 23 marca 2015, 00:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19
Witam dolacze się do tematu mam M43 1.9 po wymianie uszczelki pod glowica i po planowaniou głowicy wraz z docieraniem zaworow, silnik bardzo cyka, dźwięk wydobywa się z pod czapki.
Wczesniej olej byl lany Motula x-cess 5w40. Silnik pracował bardzo dobrze i cicho.
Co w tym wypadku zrobic. Dac rzadszy olej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 23 marca 2015, 00:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sprobuj 0w40 wg katalogu np motula tak zeby dolna lepkosc byla z 70 a po zagrzaniu 13,5 powinien sie uspokoic

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 9 kwietnia 2015, 09:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 431
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: m43b16
cześć, wczoraj miałem dziwny przypadek, nigdy nie było u mnie słychać cykania popychaczy chyba ze w zimę podczas odpalania przy -15 i to przez dosłownie 2-3 sek, ale wczoraj miałem dziwny przypadek, po przejechaniu 30km zgasiłem silnik na dosłownie 2 minuty ale gdy go odpaliłem to słychać było te charakterystyczne cykanie i to naprawdę głośno, zgasiłem silnik i znów odpaliłem i tak trzy razy aż w końcu ucichło, przejechałem 150km i jak do tej pory cisza. Co mogło być przyczyna, żadna kontrolka mi się nie zapaliła ani na chwile. Olej to valvoline 10w40 przejechałem na nim 6tys km, auto ma 330tys km. Nie chcę tworzyć nowego tematu wiec pisze tutaj. Macie jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 9 kwietnia 2015, 15:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Witam , Panowie wypowie sie ktos doswiadczony na temat oleju valvoline syn power 5w3- badz 5w40 z norma LL01 ?? , chce go zalac do 320d 150 ps z przejsciem z polsyntetyka :kwasny: ktorego teraz posiadam tez valvo ale max life 10w40 , prosilbym o opinie tych ktorzy mieli podobnie pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 9 kwietnia 2015, 16:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
valvoline 5w30 synpower mozesz, ale zamiast niego zastosuj np lany fabrycznie do vw tdi olej fuchs c3 gt1 pro xtl 5w30 cena podobna, a olej jeszcze lepszy i super umyje po 10w40, wg katalogu bedzie. ewentualnie przejdz sobie na 0w40 fuchs ll-01 pao- iv, jesli nie masz dpf i normy euro 4. 0w40 jest mniej plynny od 0 do 40 stopni, niz 5w30, a bardziej plynny w temp grubo ponizej zera. bardzo cicho na tym pracuje. zastosuj plukanke np millers engine flush

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 kwietnia 2015, 09:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Street, co zalałeś w końcu? Ja jeżdzę na top tecu 4100 własnie z gazem ale jak widzę cenę oraz dobre opinie na temat tego shella to zastanawiam się czy nie zaryzykować i nie wlać go przy następnej wymianie bo to prawie 2x niższa cena.

P.S zagazowałeś swoje auto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 10 kwietnia 2015, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
kup sobie karton totala z francji 5w40 energy 9000 5Lx3 jak masz m52, tam to sie sprawdza idealnie przy starszej wersji m52. stosujemy od poczatku ten olej i kilkudziesieciu takich od poczatku produkcji tego oleju w wersji energy. sa pakowane po 3 i swieze (nie starsze niz miesiac). na dwie wymiany bedzie. najlepiej na tym wyjdziesz, a olej moze stac 3 lata zamkniety jak swiezy... w gazie i tak musisz wyrzucic olej po 10 tys km, a opowiadanie bajek ze na LL04 +LPG mozna jezdzic wiecej to wiesz... merkaptany, zwiazki siarki, tiole, H2S, COS etc. caly ten syf jest w gazie i idą do oleju i tego nie zmienisz dluzszą jazda na oleju LM nieoszukujmy sie sporo drozszym, a nadal sredniej jakosci

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 11 kwietnia 2015, 20:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
U mnie ten olej to do 2.4 v6 165km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 12 kwietnia 2015, 05:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tam musi byc 5w30 lub 0w30 nie wiem po co tam z shellem kombinujesz
pozatym dla vw group silniki zalewane sa fuchsem
http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/Pd ... b1cef041eb
i jak masz gaz to sobie odrazu z tego silnika wrzuc bkr6ekub bo sie nie sprawdza i stwarza problemy

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
W M52B20 mam zalany 5W50 Valvoline i lata dobrze ale czy sluzy on silnikowi czy lepiej zmienic na cos innego? Przebieg 300k

_________________
Moj Touring AvusBlau:
viewtopic.php?f=6&t=155943


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 10:39 
Ja niedawno przeszedłem z Millersa XF Longlife 5W30 na 5W40 i mam wrażenie, że silnik ciutkę ciszej pracuje. Ale wiadomo jak to po zmianie oleju... :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 10:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
moze przeszedles z xf na ee? :) nano wiesz... w sumie jak miales 5w30 i bylo ok to lejac 0w40 bedziesz mial w niskiej temp 0-40oC lepkosc wyzsza niz miales. mozesz smialo xf 0w40 ll-01 bdb :ok: jezeli mowimy o starszych BMW, jezeli o N52 to ja bym nie stosowal takich olejow tylo 0w30, 5w30, tam sie leje niskie lepkosci i ewentualnie LL-01FE. Wg mnie z millersa EE 5w30 tam by bylo mozna dac, tego nano

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL