BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 23:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 7 października 2011, 07:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 513
Lokalizacja: Reda / Trondheim
Moje BMW: M5 e39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=129566
wąż wymienilem znow na nowy (wzmacniany) i juz sie nie rozrywa. Termostat wymieniony na nowy, pompa wody dziala. Uklad zostal sprawdzony na zawartosc co2 i nic nie wykrylo ;/ Natomiast dalej panuje mega cisnienie w ukladzie i woda sie grzeje. Juz nie wiem co robic :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 7 października 2011, 07:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
pomiar kompresji na każdym garze teraz. bo jesli jest odpowietrzony i pompa działa a nadal się grzeje i łapie ciśnienie to pachnie [przedmuchem do ukł chłodzenia.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 7 października 2011, 13:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
jakby był przedmuch, to co2 by to wykryło.... masz nie drożną chłodnicę, albo popsuty korek!!!! korek upuszcza cisnienie przy 2.0 bar... jak jest uszkodzony, to cisnienie wzrasta,i puszcza najsłabsze ogniwo, w tym przypadku był to wąż ... sprawdz korek chłodnicy!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 7 października 2011, 13:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 513
Lokalizacja: Reda / Trondheim
Moje BMW: M5 e39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=129566
BETE3R napisał(a):
jakby był przedmuch, to co2 by to wykryło.... masz nie drożną chłodnicę, albo popsuty korek!!!! korek upuszcza cisnienie przy 2.0 bar... jak jest uszkodzony, to cisnienie wzrasta,i puszcza najsłabsze ogniwo, w tym przypadku był to wąż ... sprawdz korek chłodnicy!!!

tzn korek od zbiorniczka wyrownawczego?

a chlodnica jest drozna, sprawdzalem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 7 października 2011, 14:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
Sidor napisał(a):
BETE3R napisał(a):
jakby był przedmuch, to co2 by to wykryło.... masz nie drożną chłodnicę, albo popsuty korek!!!! korek upuszcza cisnienie przy 2.0 bar... jak jest uszkodzony, to cisnienie wzrasta,i puszcza najsłabsze ogniwo, w tym przypadku był to wąż ... sprawdz korek chłodnicy!!!

tzn korek od zbiorniczka wyrownawczego?

a chlodnica jest drozna, sprawdzalem...



dokładnie ten korek. Ty masz pewnie oznakowany "200" czyli 2 bary

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05

nr 8. 2.0 bar. Jak korek jest uszkodzony, to cisnienie będzie rosło, a tak upuszcza je przy 2 barach

Mój sposób na sprawdzenie korka, i czy nie ma gdzieś przecieków. Nalałem wody do chłodnicy deminarelizowanej, zakręciłęm korek, odkreciłem odpowietrznik wkręciłem tam wąż od pompki napompowałem cisnienie 2 bar, i korek upuścił powietrze do 1.5 bara, przyda się pompka z ciśnieniomierzem. Nastepnie aby sprawdzić czy nie spieprza gdzieś płyn napompowałem 1.5 bar, zostawiłem na 15 min, jak cisnienie było takie samo to wszystko szczelne, jak spadło do 0 to znaczy że gdzieś jest przeciek w układzie chłodzenia. Ja tak juz zdiagnozowałem 4 bmw, w 1 byłą chłodnica dziurawa w 1 waż się poluzował i puszczał a w 2 pozostałych okazał się korek, który nie odpuszczał ciśniena... w zwiazku z tym cisnienie rosło, do momentu, aż nie puścił którys gumowy wąż... albo do momentu kiedy chłodnicy nie rozsadzi...ale to sporadyczne przypadki

tylko pamietaj ze po takiej operacji trzeba na nowo odpowietrzac układ


Ostatnio edytowano 7 października 2011, 14:16 przez Niejawny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 7 października 2011, 14:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 513
Lokalizacja: Reda / Trondheim
Moje BMW: M5 e39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=129566
BETE3R napisał(a):
Sidor napisał(a):
BETE3R napisał(a):
jakby był przedmuch, to co2 by to wykryło.... masz nie drożną chłodnicę, albo popsuty korek!!!! korek upuszcza cisnienie przy 2.0 bar... jak jest uszkodzony, to cisnienie wzrasta,i puszcza najsłabsze ogniwo, w tym przypadku był to wąż ... sprawdz korek chłodnicy!!!

tzn korek od zbiorniczka wyrownawczego?

a chlodnica jest drozna, sprawdzalem...



dokładnie ten korek. Ty masz pewnie oznakowany "200" czyli 2 bary

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05

nr 8. 2.0 bar. Jak korek jest uszkodzony, to cisnienie będzie rosło, a tak upuszcza je przy 2 barach


dokladnie, tak jak mowisz ( 200 ). Nowy korek zamowiony. Mam nadzieje ze to bedzie to, bo koncza mi sie pomysly :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 uszczelka pod glowica?
PostNapisane: 7 października 2011, 14:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
jak dojdzie nowy korek, przetestuj czy pomogło, i daj znać!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL