BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 08:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 71
Moje BMW: E̶3̶6̶ Civic + GSi
Kod silnika: M44B19 - było
Wrzucanie do tego auta M43, to najgłupszy pomysł - roboty tyle co przy swapie na is'a, a osiągi dalej właściwie takie same. Jak wymieniać silnik to na M42/M44. Tylko od razu mówię: niech Wam choć do głowy nie wpadnie robić składaka ze słupka M44 i osprzętu M42, bo to głupota koszmarna.

Albo remontujcie te M40, jak jest to pewny silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 13:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
bedi_24, Zapomniałeś o rozrządzie-pasek itp.

grynio, Z m40 nie było klimatronika-chyba, że ktoś dokładał.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 17:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
dobra.. zaczynamy rzeźbić w gównie haha..

Według Vinu silnik to M40.. Klimatronik seryjny a silnik jest defakto m43... Przestaje ogarniać haha..

W każdym razie gość ma silnik m40 więc w tym momencie odpada swap z m43 na m40 bo to już było by debilizmum maximum.. Na razie silnik poszedł do sprawdzenia i ogólnie chyba naprawy.. no ale jeśli byla by uszkodzona sama głowica to przy m43 na co polecacie swap ? M44 ? Chodzi mi o przypasowanie silnika przy którym jes mniej roboty jak juz baza jest m43.. czy m42 czy 44..


Swoją drogą objawy są takie:
Czasami brak ogrzewania
Ostatnio dym z wydechu (wcześniej nie widoczny)
Auto się nie grzeje (na początku po kupnie sie grzało ale bylo zapowietrzone i po wymianie płynu i odpowietrzeniu grzanie zanikło)
lekkie ubytki płynu chłodniczego..

Na moje to uszczelka pod glowicą ... Bo w głowicę nie celuje bo to raczej byloby ciężko zajechać.. Ale mechanik powiedział, że to nie koniecznie musi być to.. :szok: moze ja jestem debil ale co może powodować jeszcze takie objawy ?

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 18:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
w tym przypadku to tylko swap na m44 chociaz alternator bedzie pasował :)
m43 jest idioto odporne nie idzie go zajechac bynajmniej ja nie moglem :) jest twardy jak stal

po pierwsze jakie sa wężę ?? twarde czy miekkie jak flaki ??
czy jak odkrecisz korek od chlodnicy i dodajesz gazu to woda sie przelewa malym strumieniem u góry przy zbiorniczku wyrównawczym czy nie leci wcale albo sa przerwy ??

płyn czesto potrafi leciec z tylu glowicy tam jest ciezko dostepny kruciec i ze starosci sie rozpadada i tam zazwyczaj leci i nic nie widac

generalnie uszczelke zajechac w tym motorze to wyczyn :)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 19:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Miękkie własnie dlatego szukam też czegoś innego niż UPG..
Nie wiem jak jest bo nie sprawdzałem ale na zalanym płynie na max otworzyłem zbiornik wyrównawczy i odpaliłem auto.. Kiedyś mi któs mówił, że jak UPG to przy odpaleniu zrobi sie ciśnienie i rzygnie mi płynem chłodniczym co się nie stalo..
No ale to dymienie... skąd ? A naprawde nie fajnie to wygląda momentami..


No własnie powiedzialem kumplowi aby nie jechał do mechanika bo jak otworzy silnik to juz kaplica.. cyz bedzie chcial czy nie to uszczelka do wymiany tylko wpierw test CO2

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 19:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jezeli weże miekkie to czasami jak je dusisz to nie chychac jak syczy gdzies powietrze w okolicy korka w chlodnicy ??

obstawiam korek padniety w chlodnicy nie trzyma cisnienia i uklad nie pracuje na optymalnym cisnieniu i dlatego sa braki w ogrzewaniu itp a dymienie para z tłumnika o tej porze nic nie znaczy zrób test na obecnosc spalin tez duzo powie

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Powiem Ci, że jedynie słyszałem, ze coś mu syczy od tylu silnika .. chyba na wysokości elektrozaworu od ogrzewania ale to tyle.. Korka nie sluchałem, że tak to ujmę.. Jutro w pracy jak nas wiatr z powierzchni ziemi nie zmiecie to spróbuje zobaczyć


no test zrobi mam nadzieje jutro bo go od kilku dni na nigo wysyłam... no tylko to dymienie jest naprawdę gęstwe.. to nie jest, że para z wydechu tylko raczej dym - tak mi sie przynajmniej wydaje bo jak za nim jechałem to sie jeszcze chwile utrzymywało

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
zrob fote silnika i wrzuc na forum.bedzie wiadomo wkoncu jaki jest silnik

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 20:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
m43

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 20:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
test na obecność spalin

jak nic niepokojącego nie wykaże to wkręćcie w zbiorniczek specjalna pompkę i pompujcie, ewentualne nieszczelności będzie słychać i widać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 15:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Kolejny dzień.. Kolejne diagnozy i rozkminy..
Fura daje na niebiesko czyli na 100% pali olej.. ale dzisiaj będąc w pracy przechodziliśmy koło auta i zobaczyliśmy ciekawą rzecz.. Auto sie zsikało.. Na koniec pracy maska do gory i znalazlem przyczyne ubywającego płynu chłodniczego.. Cieknie od spodu zbiornika wyrównawczego.. - tam jest jakaś śruba do spuszczania ? Taka na jakiś wielki klucz pokroju ~30 ? Bo chyba tam cieknie płyn :P


A sam olej.. No według chwilowej rozmowy z mechanikiem wywnioskowaliśmy, że chyba uszczelniacze zaworowe albo coś tego typu i tak czy siak bedzie trzeba robić swap bo remont tego silnika bedzie nie opłacalny..

A testu nie udało sie zrobić.. kilka miejsc objechaliśmy i nigdzie nie mają sprzętu... zadupie :P

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 18:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Tam co jest ta sruba to jest to miejsce na czujnik poziomu plynu chlodniczego jak masz obc, moze tamtedy leciec, ale bardziej prawdopodobne ze cieknie z uszczelek zbiorniczka, zbiorniczek jest na wcisk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 19:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Przejdzie to tornado przez naszą okolice to spróbuje namierzyć. W kazdym razie leci gdzieś w dolnej części zbiorniczka.. Mi to wygląda na tą śrube wielką ale może faktycznie po prostu z tamtych okolic i dlatego to mokre wszystko jest :P

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 19:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jak sa stwardniałe uszczelniacze to auto tylko zakopci na zimnym silniku potem w czasie jazdy juz nie bedzie kopcic

jak kopci w czasie jazdy to pierscienie co by oznaczalo ze motor ma duuuuzo kilometrów nalotu :)
a cieknie na pewno zbiorniczek bo jest wciskany na oringi bardzo czesta awaria w bmw

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Dobra.. to poszukam na necie co i jak ze zbiorniczkiem i sie za to weźmiemy na dniach..
Ogólnie ciągne go do góry i wychodzi tak ? A tam jest oring który trzeba wymienic i po temacie ? Tak w skrócie ?


Auto dymi na zimnym.. I to chamsko.. po nagrzaniu im cieplej tym lepiej - jak sie nagrzeje to prawie w ogóle nie kopci.. wychodzi na to, że uszczelniacze zaworowe.. A to raczej droga robota bedzie i swap bedzie bardziej sensowny .. tak przynajmniej powiedział mechanik.

Dobra bo szukalem ale same z du :cenzura: tematy.. Do swapu z m43 na m44 czego potrzeba ? (ewe. m42) ?
Ogólnie wystarczy słupek, wiązka i komputer od IS czy kolektory itd tez inne ? Bo jak tak to przekroczy to kumpla budżet i szukamy m43 :( . No i jak możecie podać jaki tam ma być komputer.. Bo mam komputer z BMW w piwnicy ale na razie sie nie sprzedał a moze by mu przypasował :P

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 20:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
tu masz chlodnice
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05


same uszczelniacze to nie taki drogi interes bo koszt sztuki to 2 zl jest 8 sztuk tylko trzeba zwalic glowice
dochodzi planowanie i uszczelka jak motor ma dobre cicnienie to warto go zrobic ale nalezy sprawdzic cisnienie spręzania wtedy bedzie wiadomo czy robic czy nie

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 1 kwietnia 2015, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Spytam innego kumpla czy zrobi test kompresji.. Powinno być chyba jak znalazł kolega kilka dni temu 11 na cylinder, tak ?

1.8 ma tylko 8v ? :wstyd:

No i teraz i tak dochodzi robota UPG haha :P Ale za to jak znajdzie sie dobra a nie najdroższy mechanik to i tak powinno wyjść taniej/porównywalnie do swapu nawet na drugi m43 :P

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 2 kwietnia 2015, 07:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
tak wszystkie m40 i m43 miały jeden wałek i 8 zaworów te silniki są już antyczne :) m42 i m44 miały 2walki i 16 zaworów . Co do kupna innego m43 to głupota . Wyjdzie drożej niż naprawa tego a w używanym nie wiesz ile to wszystko podziała najłatwiej to zrobić to wszystko samemu to żadna filozofia ten silnik jest mega prosty

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 2 kwietnia 2015, 07:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Problem w braku sprzetu.. Z 1 kompletem grzechotek przeciez nie wyskocze.. Chetnie bym to ogarnal ale bez sprzetu moge pomarzyc..

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 2 kwietnia 2015, 09:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
bez przesady to nie jest jakiś alu blok jak w m52 itp że bez klucza dyno nie idzie głowicy dokrecic :) kilka podstawowych kluczy typu 10 13 15 17 :) śrubokręt i bit do odkręcenia głowicy i z powodzeniem można odkręcic samemu głowice nie potrzeba żadnych specjalnych kluczy rozrząd to prościzna kolektor ssacy tylko wystarczY odkręcic i odsunąć nie potrzeba wszystkiego ściągać

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL