BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 00:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 17:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
To musze jutro sprawdzić, nie próbowałem jeździć na plastikowym jeszcze...

Czyli jeśli bedzie jeździł normalni na plastikowym to rozumiem że nie mam immo ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 17:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Cytuj:
Czyli jeśli bedzie jeździł normalni na plastikowym to rozumiem że nie mam immo


zgadza sie, ale te dodatkowe 2 metalowe tez nie maja. bo troche moze bys trudno tym plastikiem odpalic, ale tak jak pisal ktos wczesniej jak masz ten pierscien wokol stacyjki to masz immo bo w realoem tak jest on opisany jako immo o-ring.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 17:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
to ja pisałem o tym kołnieżu przy stacyjce wcześniej =) mam to u siebie także zobaczymy jutro co powie samochód jak zaaplikuje mu inny key


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 17:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
ANDREW E36 napisał(a):
to ja pisałem o tym kołnieżu


to pytasz a wiesz ;) ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 17:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
bo rorafalki mi namieszał z tą diodą =)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 18:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
ANDREW E36 napisał(a):
rorafalki mi namieszał z tą diodą

bo on lubi diody i wies tuning ;);)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 07:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
GP-T1000 napisał(a):
ANDREW E36 napisał(a):
rorafalki mi namieszał z tą diodą

bo on lubi diody i wies tuning ;);)


lubi tez inne rzeczy, ale nie lubi mądrali :P

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 17:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
no i dzisiaj jeżdziłem naormalnie na zapasowym kluczyku ... =/


A ty rorafalki masz kluczyki zapasowe ?? odpala ci na nich normalnie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 18:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja mam kołnież przy stacyjce i zapasowym kluczykiem odpale... no i jak wkońcu jest z tym imobilajzerem bo jedno drugie wyklucza :kwasny:

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 18:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
hehe a to dobre, musze sprawdzic moje, a to by zaprzeczalo teori ze po 95 wszystkie mialy bo ja mam 96. sproboje.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2007, 20:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
szczerze to też powoli się gubie w teorii...

centralka ews powinna być za schowkiem pasażera

jak bede zmieniał mikro to sie postaram poszukać centralki...

to na jakiej zasadzie działa ten imobilajzer ?? gdzieś musi być przecierz kość od immo ...




NIE OGARNIAM JUŻ TRZEBA W ASO ZAPYTAĆ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 07:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
moje autko jest z '93, mam tylko dwa normalne kluczyki (tylko ze światełkiem) i wiem, że mam immo bo mam diodę i uruchamiam go poprzez mocniejsze przekręcenie kluczyka :P

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Michalin
Imo działa w skrócie tak:
W kluczyku jest transporeder a wstacyjce antena to to czarne kółko jak wkłada się kluczyk.
Sygnał zamyka się przez stacyjkę moduł EWS (Electronic Vehicle Immobilization System czarne-szare takie pudełeczko ) i przez sterownik silnika.
Jeśli te 3-y warunki są spełnione i sygnał się zamknie to silnik zagada.(Podanie napięcia na rozrusznik)
Dlatego przy swapach silników najlepiej brać pastylke z kluczyka+moduł EWS+sterownik silnika(komp)
Imo montowane było od 1994r tylko nie wiem od jakiego miesiąca wcześniej miałem 318 z 94r XI i imo było zamontowane.
Kluczyki mają transpordery i je właśnie dopisuje się do sterownika jest też określona ilość do dopisania i więcej nie można.Bateria w kluczyku nie służy w żadnym wypadku do imo.Potrzebna jest do sterowania zamkiem centr., zapalaniem oświetlenia wew. odwierania klapy w kombi, domykania szyb w opcji komfort.
Jeden z zapasowych kluczyków służy np. jak oddajemy auto do servisu
to wtedy mechanik może odpalić auto ,ale np nie może odtworzyć schowka tym kluczykiem., by tam nie zaglądać.
Programowanie kluczyka to co napisano np. w instrukcji obsługi auta służy do wprogramowania funkcji zamka,domykania szyb itp.
Dopisywanie klucza by samochód zapalił to już inna historia......i nie każdy to robi dlatego jak ktoś dorabia kluczyk do auta to najlepiej jak spyta od razu czy gość dopisuje klucze do EWS-a
:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 11:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
ramazan widz że znasz sie na rzeczy, to jeszcze mi powiedz jak sprawdzić czy na 100% mam immo czy nie ??

Dodam, że mam "kołnież" przy stacyjce i takie dwa kluczyki (na obydwu odpala j jeździ normalnie)


Obrazek

[ Dodano: 7 Listopad 2007, 20:54 ]
To jak w końcu sprawdzić czy jest immo czy nie =p

Pogubiłem się :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Michalin
Tak masz imo jest to EWS 1 z kluczykiem który otwiera tylko central zamek choc kiedyś widziałem taki kluczyk jak twój z imo jednak bez centralnego zamka poprostu imo było ,ale nie było otwierania zamka (auto nie miało cenral zamka).Kolega jeszcze mi tu podpowiadał że spotkał kluczyk taki jak twój ale bez rzadnej funkcji i bez imo, mi wydaje się że była to po prostu włoska podróbka kluczyka który ktoś miał dorobiony do e30 i wyglądał jak ten z e36.(Oryginalne klucze BMW nawet w punktach które je dorabiają są zawsze droższe od włoskich podróbek)
W Słomczynie facet dorabia oryginały lecz ich nie dopisuje.
Ma dobre ceny.
Kluczyki w pózniejszych latach produkcji miały w sobie EWS 2 i więcej funkcji i były większe.
Posiadały np. standartowo uruchomienie zamka , zapalanie oświetlenia wew. auta , owieranie tylnej klapy w kombi w opcji komfort po przytrzymaniu zamknięcia central zamka przez dłuższą chwilę domknąc mozna było szyby elektryczne i szyber elektryczny.spotkałem się też z ciekawą funkcją podgrzewania wkładki zamka poprzez przytrzymanie klamki ku górze przez kilka sekund.
Wpisz swój VIN ostatnie 7-em znaków w RealOEM i tam ci wszystko się wyświetli, choc nie mozna ufac do końca ja spotkałem się juz z kilkoma pomykami.
Pozdr. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Ale mi na obydwa kluczyki wszystko działa, i centralny i odpala normalnie auto...

W kluczyku jednym i drugim powinna być kość od immo jak je otworze nie ?? dobrze myśle ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Cytuj:
Ale mi na obydwa kluczyki wszystko działa, i centralny i odpala normalnie auto...


ramazan, pisal ze ten drugi to jest klucz serwisowy do odpalenia auta, otwarcia go bez mozliwosci otwarcia schowka :) wiec sproboj otworzyc schowek ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 07:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
a ja przy kazdym kluczyku(2 sztuki) mam plastikowy brelok a w aucie pod kierownica mrugająca diode do której przykładam ten gadżet,po 3 sekundach odzbrajam i można odpalić,bez wykonania tej czynności nie dochodzi prąd ,dodam że jest to fabrycznie zamontowane przez bmw, czy jest to odciecie zapłonu ?czy moge sie mylić

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 08:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Michalin
ANDREW E36 oba kluczyki jakie przedstawiłeś na foto to normalne kluczyki do codziennego użytku.Orginalnie przy kupnie nowego auta powinno by ich 4-y razem z platikowym w którym równierz jest transporder i można odpalic samochód śmieszne ale prawdziwe.
:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: kolobrzeg
ramazan napisał(a):
ANDREW E36 oba kluczyki jakie przedstawiłeś na foto to normalne kluczyki do codziennego użytku.Orginalnie przy kupnie nowego auta powinno by ich 4-y razem z platikowym w którym równierz jest transporder i można odpalic samochód śmieszne ale prawdziwe.
:D


Czyli jezeli mam stacyjke z kolnierzem i auto od 95r to mam imo? W drodze wyjasnienia ten kolnierz w stacyjce wyglada tak ? Lepszych zdjec nie mam.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL