BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2024, 01:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2006, 08:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
KotSylwester napisał(a):
Części doszły dzisiaj, wymieniam jutro.

OGROMNE DZIĘKI DLA STONESA!!!!!!
BARDZO DOBRE CENY!!!!
STONES, GRATULUJĘ DOSTAWCÓW!!!!
:14:



I ja dziekuje za spore zamowienie. Mam nadzieje ze dlugo kable Ci posluza, ale jak widziales na plastikowej obudowie to oryginal BMW.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2006, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
stones1 napisał(a):
I ja dziekuje za spore zamowienie. Mam nadzieje ze dlugo kable Ci posluza, ale jak widziales na plastikowej obudowie to oryginal BMW.


Mam pytanie jaki koszt jest takich kabli do M30 bo rozumiem że są to oryginały?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2006, 23:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wymieniłem kable i świece, kopułka i palec - ładne ale przeczyściełem. Stare kable w marnym stanie , nawet optycznie.

Kręci kręci i nie odpala, dopiero po czwartym kręceniu odpala, ale już od razu równiutko pracuje.

Co to może być????

MASA? Przekaźniki?

Wydawało nam się z kolegą że tuż przed odpaleniem zacykało coś w rejonie głowicy... i wtedy odaliła.... jakby zawory zacykały przed odpaleniem (niemożliwe raczej)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2006, 23:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
hmm z tego co wiadomo to autko ostatnie lata wiecej stalo niz jezdzilo.obstawialbym w tym przypadku padajaca pompe paliwowa ktory byc moze sie wiesza lub podaje zbyt niskie cisnienie...

co do cykania to cykaja pewnie wtryski...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 08:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
a ja wciaz upieram sie przy cewce. NIe odpala wcale, a jak juz odpali to chodzi rowno wiec kopulka jest ok, a nie odpala bo cewka nie daje napiecia.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 08:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
To spróbuję podmienić cewkę od kogoś najpierw. Ale podobno cewka by się grzała... nie?
A skolko nowa cewka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 09:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie wiem czy by sie grzala.. wiesz mechanikiem to ja nie jestem, nie chce Ci wcisnac cewki , ktora byc moze nie pomoze, dlatego sprawdz najpierw. Nowa, Boscha kosztuje 106 zl.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 12:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kocie- pompe paliwa i cisnienie paliwa sprawdzic musisz. A czy przy drugim rozruchu próbowales wciskac gaz do połowy? Ja w M30 3.0 tak miałem w instrukcji - ze jesli nie załapie za pierwszym razem, zeby wcisnąc gaz do połowy. spróbuj.

P.S. Mierzyłes kompresje na cylindrach, tak z ciekawości...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 12:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
tak z ciekawosci sa w tym silniku jakiesz czujniki?albo złacze diagnostyczne?nie bijcie :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2006, 19:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Złącze jest. czujniki są.

Miernika ciśnienia - nie mam:(


Zaraz ide posprawdzać masę i przeczyścić złączki wszystkie i pomioerzyć prącie, tzn prąda..


Byłem w MCars - Marcin ma chwile od poniedziałku - popatrzył na szybko, zdjął wtyczki kazał kręcić... i nic na razie nie wiadomo.


Kompresji nie mierzyłem, ale jak bagnet się wyciągnie to prawie gaśnie;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 10:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ten z prawej (TBC sensor czy coś) jest plutowany (kostka):

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 10:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Acha: Tuż przed odpaleniem słychać serię cyknięć, chyba cykają wtryski przez może 0,2sek i odpala....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 13:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hmm no jezdziłem M30 4 lata i nie pamietam takich cyknieć..ale moze w starszej wersji tak ma byc? :zdziwko:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 21:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
Ja w swoim M30 nie słyszę żadnych cyknięć przed odpaleniem natomiast w czasie odpalania słychać taki metaliczny dżwięk a ty u siebie Radek też coś takiego zaobserwowałeś bo między naszymi motorami jest tylko 2 lata różnicy.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2006, 21:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Metaliczny dźwięk jest. To podobno normalne.

Wiadomości z dzisiaj:

Wymieniłem filtr paliwa, poprawiłem masę aku- błotnik i dodałem nawet drugą, wtyk do sensora TBC (czy jakoś tak) na foto pierwszy z prawej z szarym kabelkiem miał wątpliwe połączenie z kostką (lutowane coś) więc zrobiłem to na nowo po swojemu.


Odapaliła. Potem znowu odpaliła i znowu... i znowu... Ale po odpięciu tego czujnika też odpaliła, to myśleliśmy że zwarcie było na nim....i pojeździliśmy i na ciepłym pod domem raz odpaliła od razu raz nie, potem znowu odpaliła i znowu nie (męczyliśmy ją z Zuberem). Zjechałem do garażu i już nie odlaiła po trzykrotnym kręceniu.

Natomiat wydaję mi się że ona odpala jak przestaję kręcić (czasem jak kręcę), tzn odpuszczam kluczyk i zaskakuje... może to stacyjka? Ale czy wtedy zgasłaby podczas jazdy??

Sam już nie wiem.

Paliwo sika, bo odpiąłem przewód paliwowy z listwy.
Sam już nie wiem :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2006, 22:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Może tu jest problem?

Obrazek


Kabelek nr 20 od kompa jest odcięty i jest na nim wyłącznik.
Wydaję mi się że jak go włączę po stacyjce na chwilkę lub również podczas kręcenia to lepiej odpala. Ale jak nie wyłączę lub włączę podczas jazdy to gaśnie.

Przypominam że podczas kręcenia, tuż przed odpaleniem zawsze słychać serię cyknięć wtrysków...

Wg Haynesa pin 20 idzie do RELAY 1 , czyli przekaźnik, ale nie mam pojęcia który...


Ma ktoś pomysł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2006, 08:47 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Kocie jesli istnieje możliwosc podpiecia sie pod kompa to zrób to pewnie cos wyjdzie.To wyglada na jakis czujnkik tylko jaki?U mnie padł czujnki połozenia wału auto nie chciało zapalac i 2 razy zgasło wczasie jazdy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2006, 09:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Właśnie też przychodzi mi do głowy ten czujnik... ciekawe gdzie jest...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2006, 11:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kolejne niusy. Doszedłem w schemacie elektrycznym do 635csi z 1986 do czego prowadzi PIN nr20. jest to FUEL PUMP RELAY, czyli przekažnik pompy paliwowej, opisany w schemacie jako RELAY SHOWN WITH RESISTOR ACROSS COIL, RESISTOR ACROS COIL IS FOR NOISE SUPPRESSION i znajduje się przy skrzynce z bezpiecznikami. Wg schematu dalej idzie do MAIN RELAY, START RELAY,ENERGIZED IN START. Ciekawe że paliwo sie pokazuje, sika z przeowdu.



Przypominam że do wczoraj guzik na pinie byl na off.

Chyba to walniete ECU.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2006, 08:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Problemem była wtyczka kompa :43: .

Lekko zużyta i na dołkach się luzowała, podczas kręcenia, załapywała kontakt. :21:

MCars się sprawdził.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL