BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 czerwca 2025, 20:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Bobby_Valentino napisał(a):
Wymieniać hydraulikę na nową i zarzynać ją od razu mineralem ? To jaki był sens w ogóle ją wymieniać.


A czy w roku 1993 mój wagen były olje fuul syntetyk 5w 0w a tym bardziej kiedy powstal silnik m40 czyli w 88. Watpie. Rzecz nie w tym że olej mineralny zaciera bo tak nie jest. I nie zapycha zwłaszcza w spesyfikacji SL czy starszej SJ. Posiada tyle samo środków myjących i wiążących zanieczyszczenia co taki synetyk. Trzeba tylko wymieniac częściej mineralny gdyż starzeje się szybciej i szybciej utlenia a to własnie powoduje robienie się nagarów i laków.
Też uwazałem iz M40 tylko 5W niestety chyba się myliłem i muszę z prostować swoje wypowiedzi na ten temat. Konstrukcja silnika M40 nie jest przeliczona na tak żadkie oleje w naszym klimacie proponuje zajrzeć do książki instrukcji obsługi i poczytac co tęgie głowy z bmw tam piszą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 09:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
A dam takie pytanie kiedy bardziej zabijam hydraulike i reszte klamotów wtedy kiedy leje 5W40 i wszystko się klepie aż dzwoni pod maską ? Czy wtedy kiedy leje 15W50 czy 15W40 i hydraulika trzyma ciśnienie i pracuje miękko bez stukania ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 09:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Gabriel napisał(a):
A czy w roku 1993 mój wagen były olje fuul syntetyk 5w 0w a tym bardziej kiedy powstal silnik m40 czyli w 88. Watpie.


A czy ktoś ci radził lać olej 5w0 do M40 :zdziwko: ? Tam się leje 10W40 który BMW lało do swoich samochodów od 1981r conajmniej.

Gabriel napisał(a):
Rzecz nie w tym że olej mineralny zaciera bo tak nie jest.


Oczywiście że nie zaciera bo to olej a nie pasta ścierna w płynie :) Gorzej smaruje przez co zużycie silnika jest szybsze.

Gabriel napisał(a):
Konstrukcja silnika M40 nie jest przeliczona na tak żadkie oleje w naszym klimacie proponuje zajrzeć do książki instrukcji obsługi i poczytac co tęgie głowy z bmw tam piszą.


Kolega Fryderyk ma nabite prawie 400tyś km i zawsze jeździł na 10W40, silnik cyka ale nie jakoś strasznie.

Gabriel napisał(a):
A dam takie pytanie kiedy bardziej zabijam hydraulike i reszte klamotów wtedy kiedy leje 5W40 i wszystko się klepie aż dzwoni pod maską ? Czy wtedy kiedy leje 15W50 czy 15W40 i hydraulika trzyma ciśnienie i pracuje miękko bez stukania ?


Pytanie z byt ogólne kolego.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 maja 2009, 09:39 przez MAJSU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 09:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
[/quote]Wymieniać hydraulikę na nową i zarzynać ją od razu mineralem ? To jaki był sens w ogóle ją wymieniać.[/quote]


mowi ze na polsyntetyk :hyhy: i ja mysle ze dorbze poniewaz hydraulika to nie wszystko wiec syntetyk to juz ryzyko :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Bobby_Valentino napisał(a):
A czy ktoś ci radził lać olej 5w0 do M40 ? Tam się leje 10W40 który BMW lało do swoich samochodów od 1981r conajmniej.


No niestety jest pełno na róznych stronach opini co strona to inna opinia az sie w głowie miesza :przestraszony: Jeden zrobił 200tys na 5W i jest super drugi na 10W a trzeci twierdzi ze leje 15W w lecie a na zime 10W i ma zrobione 256tys i cisza.

Ja nie twierdze w cale że 10w40 jest gorszy pod względem smarowania od 15W40 bo to nie prawda tylko ze ten 15W jest gesciejszy i faktycznie motorek pracuje ciszej. Dlatego aby trzeba Zalać Motula 6100 pólsyntetyka 15W50 i bedzie optymalnie chyba :)

Bobby_Valentino napisał(a):
Kolega Fryderyk ma nabite prawie 400tyś km i zawsze jeździł na 10W40, silnik cyka ale nie jakoś strasznie


To może ja wymagam za wiele od mojego M40 i tak tez powinno cykać :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 10:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Gabriel napisał(a):
No niestety jest pełno na róznych stronach opini co strona to inna opinia az sie w głowie miesza :przestraszony: Jeden zrobił 200tys na 5W i jest super drugi na 10W a trzeci twierdzi ze leje 15W w lecie a na zime 10W i ma zrobione 256tys i cisza.


Jeżeli ktoś jeździ sobie powoli swoim M40 nie piłuje go z pod świateł ani nie lata 190 po autostradzie to dobre 15W40 może wystarczyć na lato ale na zimę zmiana będzie konieczna.

Gabriel napisał(a):
Ja nie twierdze w cale że 10w40 jest gorszy pod względem smarowania od 15W40 bo to nie prawda tylko ze ten 15W jest gesciejszy i faktycznie motorek pracuje ciszej. Dlatego aby trzeba Zalać Motula 6100 pólsyntetyka 15W50 i bedzie optymalnie chyba :)


Motorek pracuje cicho właśnie dlatego że olej jest gęsty, tak samo jest jak lejesz do zarżniętego silnika moto-doktora żeby go wyciszyć przed sprzedażą :)


Gabriel napisał(a):
To może ja wymagam za wiele od mojego M40 i tak tez powinno cykać :/


Nakręć filmik jakiś dobry jak to cyka i wrzuć na jutuba, może rzeczywiście przesadzasz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Bobby_Valentino napisał(a):
Nakręć filmik jakiś dobry jak to cyka i wrzuć na jutuba, może rzeczywiście przesadzasz.


No własnie nigdy nie słyszałem zdrowego M40 jak to powinno być słychac i może dla tego przesadzam. Jeździłem Audi 80 1.8 tam tez hydraulika jest choć konstrukcja wałka i reszty inna. Dla mnie ten motor pracuje cicho. w porównaniu do mojego M40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 10:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ojeju o czym wy gadacie? m40 tak maja noi po co to walkowac tysiace razy :rotfl: czy mu wlejesz mineral czy jakis hyper syntetyk toi tak bedzie cykal tak ty czy bedziesz jadl czy nie toi tak bedziesz (nie powiem co pprr) :zdegustowany:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Dzięki Variant za wyłożenie kawy na ławe :D Tż mi sie tak wydaje sprawdziłęm na róznych gestościach oleju i w zalzności od gęstości jest ciszej lub głośniej. Po prostu chyba za dużo tam narobili tych klamotów w nim a na każdym łączeniu jakiś luz jest no i jak jest luz to cykadło jest tak sie mi zdaje. Cza było kupić M20B25 i nie było by tematu :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 11:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Gabriel napisał(a):
Cza było kupić M20B25 i nie było by tematu :hyhy:


Haha to byś się zdziwił :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Bobby_Valentino napisał(a):
Haha to byś się zdziwił
niby czym ? :/

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Haha to byś się zdziwił
niby czym ? :/


Klepaniem :cool:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
aha twierdzisz ze m40 i m50 niczym sie nie roznia pod wzgledem hasla ''klepanie'' ?

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
aha twierdzisz ze m40 i m50 niczym sie nie roznia pod wzgledem hasla ''klepanie'' ?


:niepewny: ? Push what ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
znaczy sie m20 pomyleczka mala :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
znaczy sie m20 pomyleczka mala :hyhy:


M20 to taki sam przypadek jak M40 90% klepie ciszej albo głośniej...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
bzdura R6 juz nie klepaly jak zwykle R4 :cisza:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
bzdura R6 juz nie klepaly jak zwykle R4 :cisza:



bla bla bla :spi:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:44 
variant napisał(a):
bzdura R6 juz nie klepaly jak zwykle R4 :cisza:


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

kolejny teoretyk internetowy.

Kolego, jeśli o czymś nie wiesz, to nie pisz w ogóle :) Potem ktoś to czyta i myśli, że tak jest :)

M20 cyka tak samo jak M40, ja bynajmniej nie odróżniam tego dźwięku. Słyszałem już nie jedno M20 głośniej cykające od mojego M40. Rozwiązania w głowicy są bardzo podobne.

variant napisał(a):
ojeju o czym wy gadacie? m40 tak maja noi po co to walkowac tysiace razy :rotfl: czy mu wlejesz mineral czy jakis hyper syntetyk toi tak bedzie cykal tak ty czy bedziesz jadl czy nie toi tak bedziesz (nie powiem co pprr) :zdegustowany:


:wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 12:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
masz chyba jakies problemy ze sluchem! dawaj jedziemy na gielde postawimy 2 losowo wybrane silniki m20 i m40 i zobaczymy :kwasny:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL