BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 24
Lokalizacja: Stróża
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40b16
ja jednak mysle ze to wina tej instalacji gazowej a konkretnie tego zwezenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 15:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Cytuj:
tez myslalem ze moze to byc spowodowane zwezeniem bo jest taowe jestem w tym troche zielony wiec mozecie mi powiedziec jak odlaczyc instalke zeby to sprawdzic i xczy jesli to wina zwezenia to czy mozna to jakos,,naprawic'' aha podlaczylem go niedawno pod kompa i bledow nie wykazalo jedynie blad sady lambda ale ten kolo u ktorego to robilem powiedzial ze to norma na gazie


Najlepiej jak byś dopadł kogoś z taki samym silnikiem bez gazu i jeżeli nie masz o tym większego pojęcia to podjedźcie do jakiegoś mechaniora żeby na próbę przełożył od niego co trzeba - prawdopodobnie puszkę filtra powietrza(często zaślepiają trochę wlot powietrza do niej), i gumę przepływki idącą do przepustnicy bo prawdopodobnie tam jest wstawiony mikser.
Mechanik z resztą będzie wiedział co robić.
To jest dużo tansza opcja niż rozrząd i myślę, że warto sprawdzić to najpierw. Później jak dozbierasz hajcu to zmień instalkę na sekwencję, być może w 1000zł się zmieścisz a problemów nie będzie:)
Powodzenia!

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 24
Lokalizacja: Stróża
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40b16
wlasnie o to kolego chodzi ze wlot jest zaslepiony i zweza sie ponad polowe i tu wlasnie widze caly ten problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 16:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Cytuj:
wlasnie o to kolego chodzi ze wlot jest zaslepiony i zweza sie ponad polowe i tu wlasnie widze caly ten problem


No i mi się wydaje, że tu leży pies pogrzebany;) Jak auto ma się wkręcać i jechać bez powietrza? Gaziarz spartolił robotę, pewnie po to, żeby na wolnych nie falował i nie gasł, ot takie lepienie jednego kosztem drugiego - przerabiałem taką lepiankę w poprzednim aucie - toyocie Carinie z gazem II generacji... Koszmar... teraz tylko BMW i tylko sekwencja :ok:

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 24
Lokalizacja: Stróża
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40b16
Marky napisał(a):
Cytuj:
wlasnie o to kolego chodzi ze wlot jest zaslepiony i zweza sie ponad polowe i tu wlasnie widze caly ten problem


No i mi się wydaje, że tu leży pies pogrzebany;) Jak auto ma się wkręcać i jechać bez powietrza? Gaziarz spartolił robotę, pewnie po to, żeby na wolnych nie falował i nie gasł, ot takie lepienie jednego kosztem drugiego - przerabiałem taką lepiankę w poprzednim aucie - toyocie Carinie z gazem II generacji... Koszmar... teraz tylko BMW i tylko sekwencja :ok:

DA SIE Z TYM COS ZROBIC CZY JEDYNE WYJSCIE TO USUNAC BADZ ZMIENIC NA SEKWENCJE INSTALKE GAZOWA???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 20:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Po pierwsze sprawdź, czy faktycznie to jest wina zwężonego dolotu. Jeżeli okaże się że tak to wtedy jedź do kumatego gaziarza i nich spróbuje zrobić z tym porządek, ewentualnie pomyśl również o włożeniu BLOS'a, być może załatwi to sprawę:) A jak masz kasę to zmieńdolot na oryginalny i załóż sekwencję(to jest najlepsze rozwiązanie -no i spalanie w mieście nie powinno wtedy przekroczyć 11l LPG bez strat na mocy)

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 246
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 qp
Kod silnika: M52B20
Jak wszystko podreperujesz powinno być tak
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 03:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 61
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: [E36] 318IS
Super fotka!! Ma ktos taka od ISki albo czegos jeszcze wiekszego na 220 albo i wiecej? :D
Pusciles noge z gazu, ze pokazuje 0L/100km?
Ale Wam dobrze... pokazuje L/100km... u mnie pokazuje ile mil sie przejezdza na jednym galonie benzoli. Poroniona miara :zly:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 14 stycznia 2010, 08:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 24
Lokalizacja: Stróża
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40b16
addicted napisał(a):
Jak wszystko podreperujesz powinno być tak
Obrazek

bardzo bym tak chcial teraz tylko zbierac hajs no i brac sie za bumke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 18:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 246
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 qp
Kod silnika: M52B20
eclipse05 napisał(a):
Super fotka!! Ma ktos taka od ISki albo czegos jeszcze wiekszego na 220 albo i wiecej? :D
Pusciles noge z gazu, ze pokazuje 0L/100km?
Ale Wam dobrze... pokazuje L/100km... u mnie pokazuje ile mil sie przejezdza na jednym galonie benzoli. Poroniona miara :zly:



Fotka na puszczonym gazie, akurat jakiś pan w daewoo wzią sie za wyprzedzanie przedemną :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 21:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 808
Lokalizacja: ŁDZ
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42
addicted napisał(a):
Jak wszystko podreperujesz powinno być tak
Obrazek


Jak widać na fotce m40b16 też potrafi się bujnąć :super:

_________________
"Czytaj, ucz się, bez tego jesteś słaby, dziś masz wiedzę albo jesteś sterowany..."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 61
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: [E36] 318IS
a mnie tylko zastanawia spalanie wg ekonomizera :) Raz swoja jechalem 220kph ale bylem zbyt zajety by sie przygladac na ekonomizer :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 22:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 47
Posty: 142
Lokalizacja: slask
Moje BMW: BMW e91
Garaż: Bylo:
e30 coupe 1.8
e34 2.0 m20
e36 coupe 1.8 is limited motorsport
e34 2.0 m50
e36 sedan 1.6 m43
e39 touring 2.0 m52
e46 1.8 n42
e91 2.0 d m47
jezeli chodzi o teoja max.to napewno jest to od walka rozrzadu,popychzczy i dzwigienek czyli komplet.ten sam problem mial moj kolega tylko ze w 1.8 m40 ale to ta sama budowa.naj zmien motor bo szkoda pchac kasy na nowy walek.

_________________
morek78


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 23:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
proponował bym sprawdzić gazówke kolega miał m43b16 i na gazie max 140km/h jechała...

zrób sobie taki test:
zakręć gaz w butli(dla bezpieczeństwa) wyrzuć mikser i jak masz klapke antywybuchową podłącz to razem tak jak jest w czystej benzynie, zrób reset komputera przełącz na PB i ogień. Wtedy będziesz wiedział czy to przez zwężke w dolocie a jak nie to prawdopodobnie będzie wałek....

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 10:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 24
Lokalizacja: Stróża
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40b16
Lukezz napisał(a):
proponował bym sprawdzić gazówke kolega miał m43b16 i na gazie max 140km/h jechała...

zrób sobie taki test:
zakręć gaz w butli(dla bezpieczeństwa) wyrzuć mikser i jak masz klapke antywybuchową podłącz to razem tak jak jest w czystej benzynie, zrób reset komputera przełącz na PB i ogień. Wtedy będziesz wiedział czy to przez zwężke w dolocie a jak nie to prawdopodobnie będzie wałek....

oka kolego powiedz mi jak reste kompa zrobic ? bo nie wiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 11:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 125
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e60 520d 07r
Kod silnika: M47D20
oczywiscie tak jak widac na fotkach u jednego z kolegow 200 tym silniczkiem da sie ;) niestety moze byc problem z wałkiem, miałem podobnie w swoim iS ktoś go tak eskploatował ze u mnie sie rozsypał i tez osiagów wielkich nie bylo, ale zawziecie szukalem z czegos rozbitego i sie udalo teraz kolejny wlasciciel cieszy sie fajnym coupe.

_________________
... BMW e36 318i 91 rok
... BMW e36 318i 95 rok
... BMW e36 318 iS 93 rok
... BMW e36 318i 97 rok
... BMW e39 523i 96 rok
... BMW e39 523i 96 rok LPG
... BMW e39 520D 01 rok
...BMW e60 520D 07 rok
-----------------
www.bmwchelm.pl >>> ZAPRASZAM <<<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316 niska v-max
PostNapisane: 17 stycznia 2010, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 26
Lokalizacja: Józefów
Moje BMW: e39, e61, e87, e36
Kod silnika: M62TUB44
Miałem ten sam przypadek w M40B16 bez instalacji LPG, kręcił się na 4,5 tyś v-max 145, wymieniłem wałek i dźwigienki i teraz w jeździe dokręca się do odcięcia i jak się rozbuja to jedzie 200, tylko pytanie czy dla Ciebie się to opłaca, ja zdecydowałem się na to ze względu na stan silnika który poza rozrządem był praktycznie nie zużyty, całość naprawy ( części + robocizna ) wyniosła mnie 750zł więc praktycznie tyle co drugi silnik, tyle ze wiem co mam i mam pewność że jeszcze długo pojeździ :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL