martyman napisał(a):
Może zbytnio się rozpisuję i nie każdemu chce się to czytać, więc napiszę krótko i zwięźle.
1. Czy pompa oleju w M30 ma dwa zawory ze sprężynami (jak twierdzi mechanik), czy jeden (jak twierdzi RealOEM)?
2. W jaki sposób fachowo zdiagnozować wydajność wyjętej pompy oleju i gdzie ewentualnie w okolicach Warszawy mogę coś takiego zrobić?
Jeśli kontrolka ciśnienia nie zapala się na stałe a mruga na wolnych, to sprawdź czy wolne obroty są stabilne i takie jak powinny być.
Zdarza się, że wolne obroty są zbyt niskie i falują a wtedy pompa też nie poda wystarczającego ciśnienia - naprawa wolnych obrotów rozwiązuje sprawę.
Jeśli po ingerencji mechanika w pompę oleju ciśnienie nie wychodzi poza 2,5 bara, to znaczy że pogrzebał w zaworze zwrotnym i zawór otwiera się już przy tym ciśnieniu - do poprawki.