BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 17:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
DaRo25 napisał(a):
manieksw napisał(a):
Moze lepiej jak by osoby które miały zmieniać na syntetyka napisały czy operacja sie udała i jakie są efekty

NO TO SIE WYPOWIEM . NAJPIERW BYL 15W potem zmiana na 10w a 2tys km temu zmiana na 5 w LIQUI cykanie (przy rozruchu ) zniklo , nie cieknie nie poci i nie slysze zadnych pukow i stukow na panewkach czy wale -stan oleju nie zmienny czyli pierscionki tez go nie puszczaja . a czasem przycisne ostro wiec te 2 tys km na 5w40 przetestowane w ciezkich warunkach


No wiec jak widac w pewnych sytuacjach wymiana oleju na syntetyk moze przyniesc efekty...co prawda u mnie cyka nie tylko przy rozruchu i nie tylko na zimnym silniku, ale jakas szansa zawsze jest, chociazby na to ze troche ucichnie :/ ile masz tyś na liczniku ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
DaRo25, ile masz zrobione km na liczniku ? tak wogole to mamy bardzo podobne bety :) nawet ten sam kolor :)

PS: przepraszam za dwa posty, pomyleczka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 22:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
manieksw napisał(a):
DaRo25, ile masz zrobione km na liczniku ? tak wogole to mamy bardzo podobne bety nawet ten sam kolor

o km to jak z kobieta .. o wiek sie nie pyta ;) nie ma sensu mowic bo i tak nie uwierzysz -mi samemu bylo ciezko. skoro ci cyka nie tylko przy rozruchu to napewno swoje masz juz przejechane .. probuj ceramizer moze on cos zdziala

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
DaRo25 napisał(a):
manieksw napisał(a):
DaRo25, ile masz zrobione km na liczniku ? tak wogole to mamy bardzo podobne bety nawet ten sam kolor

o km to jak z kobieta .. o wiek sie nie pyta ;) nie ma sensu mowic bo i tak nie uwierzysz -mi samemu bylo ciezko. skoro ci cyka nie tylko przy rozruchu to napewno swoje masz juz przejechane .. probuj ceramizer moze on cos zdziala


jak pisałem, na poprzednim oleju shela wlałem ceramizer LM i do tego jakis specjalny do popychaczy i nie pomogło...myślę ze jak ma coś pomoc to tylko syntetyk, jak na syntetyku byla by poprawa to myślę ze po dodaniu ceramizera mogło by być jeszcze lepiej, sam ceramizer niczego nie zdziała. Moze jedynie przy samych początkach cykania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 15:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Może i ja spróbuję :) Teraz mam zalany 10W60 Castrol Edge pełny syntetyk i jest całkiem przyzwoicie, ale przepłukać go nie zaszkodzi.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
bieniu napisał(a):
Może i ja spróbuję :) Teraz mam zalany 10W60 Castrol Edge pełny syntetyk i jest całkiem przyzwoicie, ale przepłukać go nie zaszkodzi.

A stukały ci popychacze za nim wlałeś 10W ? hmmm tak apropo mówią ze 10W nie jest najlepszy dla e36 i popychaczy i zęby lać 5W40 full syntetyka.


Ostatnio edytowano 10 czerwca 2010, 19:42 przez manieksw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 19:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
manieksw napisał(a):
mówią ze 10W nie jest najlepszy dla e35 i popychaczy i zęby lać 5W40 full syntetyka

na przykladzie zalozyciela tematu szklanki wyciszyly sie po przejsciu z 10W na 5W, po prostu hydroregulatory widocznie sa czule na plynnosc oleju.
No i przede wszystkim na jakosc, a najwyzsza maja syntetyki czyli przewaznie 0W, 5W choc 10W60 castrol edge jest wyjatkiem wsrod 10W i tez jest syntetykiem, pelnym syntetykiem (10W nazywa sie olejem na bazie olejow syntetycznych czy jakos tak)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 10 czerwca 2010, 20:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Nie stukały, ale wcześniej podobnoć był zalany 5W30 i po zmianie na 10W60 jakoś tak przyjemniej chodził, może dlatego, że był świeży. Na starym oleju łykał olej, a na 10W60 raczej niewielkie ilości. Chociaż auto jest z włoch więc znając ich zwyczaje to niewiadomo kiedy w nim ktoś zmieniał olej i co tak naprawde wlał, tak, że ubytki mogły być poprostu ze zużytego oleju. Zalałem 10W60, na podstawie danych ze strony castrola. Zalecany był bodajże 0W40, ale stwierdziłem, że za żadki. Dobry był właśnie 10W60, a dopuszczalny chyba 5W30.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 10:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Jak kupilem auto rok temu, niewiadomo co bylo wlane, prawdopodobnie castrol 10w40.
Wlalem Valvoline 10w40 maxlive. Przejezdzil rowno rok i zapalila sie zolta kreska.
Pod koniec zimy zanim sie zagrzal zaczal klekotac. Po zimie ten problem zniknal
Aktualnie na blacie ~244000 km.
Teraz gdy nadszedl czas zmiany wlalem:

srodek do plukania Liqui molly, zalalem olej ELF 5w40 LDX i dodalem ceramizer.

Jak narazie przejechalem 150km.

Na starym oleju silnik sie troche pocil, dociagnalem sruby i ok.

Silnik nie cieknie, nie dymi, nic nie stuka, pracuje ciszej, zwlaszcza rozrzad. Jak narazie jestem zadowolony :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Hrynio napisał(a):
Jak kupilem auto rok temu, niewiadomo co bylo wlane, prawdopodobnie castrol 10w40.
Wlalem Valvoline 10w40 maxlive. Przejezdzil rowno rok i zapalila sie zolta kreska.
Pod koniec zimy zanim sie zagrzal zaczal klekotac. Po zimie ten problem zniknal
Aktualnie na blacie ~244000 km.
Teraz gdy nadszedl czas zmiany wlalem:

srodek do plukania Liqui molly, zalalem olej ELF 5w40 LDX i dodalem ceramizer.

Jak narazie przejechalem 150km.

Na starym oleju silnik sie troche pocil, dociagnalem sruby i ok.

Silnik nie cieknie, nie dymi, nic nie stuka, pracuje ciszej, zwlaszcza rozrzad. Jak narazie jestem zadowolony :)


zrobie to samo, u mnie znowu odmienilo mu sie cos i jak wczoraj w poludnie przestal klekotac tak do dzis nie klekota, ale to pewnei chwilowe... bo juz tak mialem i lada dzien znowu zacznie sie koncert :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 22:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
nie wiem jaki olej wybierzesz ale napewno wez 5w -tez mialem obawy co do pocenia lub stuku ale nic podobnego . dzis po wizycie u experta od elektroniki ( autoryzowany serwis komputerowy -hamownia ,ust.kompa -wroclaw) okazalo sie ze mam tylko sonde do wymiany , przeczyscic przeplywke i przegonic wtryski bo ostatnio zdarzylo sie ze na rezerwie jechalem -gosciu magik -poobstawial autko sprzetem dookola pogrzebal w kompie okolo 2 h i po wyjechaniu nie ten samochod :D co nie oznacza ze wczesniej byla tragedia . osobiscie polecam takie ''odswierzenie" i pozadne ustawienie kompa -koszt spory ale warto

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 22:24 
DaRo25 napisał(a):
dzis po wizycie u experta od elektroniki ( autoryzowany serwis komputerowy -hamownia ,ust.kompa -wroclaw) okazalo sie ze mam tylko sonde do wymiany , przeczyscic przeplywke i przegonic wtryski bo ostatnio zdarzylo sie ze na rezerwie jechalem -gosciu magik -poobstawial autko sprzetem dookola pogrzebal w kompie okolo 2 h i po wyjechaniu nie ten samochod co nie oznacza ze wczesniej byla tragedia . osobiscie polecam takie ''odswierzenie" i pozadne ustawienie kompa -koszt spory ale warto


A co to ma do tematu?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 01:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Zakov napisał(a):
DaRo25 napisał(a):
dzis po wizycie u experta od elektroniki ( autoryzowany serwis komputerowy -hamownia ,ust.kompa -wroclaw) okazalo sie ze mam tylko sonde do wymiany , przeczyscic przeplywke i przegonic wtryski bo ostatnio zdarzylo sie ze na rezerwie jechalem -gosciu magik -poobstawial autko sprzetem dookola pogrzebal w kompie okolo 2 h i po wyjechaniu nie ten samochod co nie oznacza ze wczesniej byla tragedia . osobiscie polecam takie ''odswierzenie" i pozadne ustawienie kompa -koszt spory ale warto


A co to ma do tematu?


a to ze i to pomaga naszym bunia bo jakbys nie wiedzial to temat ''uciszylem szklanki'' tez jest po to by swojego rodzaju sposobem pomoc . a nie chcialem zakladac nowego tematu -bo nie ma potrzeby-wiec wtracilem dwa slowa od siebie tu.

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 05:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Daro, jaki jest koszt takiej operacjii?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 11:27 
DaRo25 napisał(a):
Zakov napisał(a):
DaRo25 napisał(a):
dzis po wizycie u experta od elektroniki ( autoryzowany serwis komputerowy -hamownia ,ust.kompa -wroclaw) okazalo sie ze mam tylko sonde do wymiany , przeczyscic przeplywke i przegonic wtryski bo ostatnio zdarzylo sie ze na rezerwie jechalem -gosciu magik -poobstawial autko sprzetem dookola pogrzebal w kompie okolo 2 h i po wyjechaniu nie ten samochod co nie oznacza ze wczesniej byla tragedia . osobiscie polecam takie ''odswierzenie" i pozadne ustawienie kompa -koszt spory ale warto


A co to ma do tematu?


a to ze i to pomaga naszym bunia bo jakbys nie wiedzial to temat ''uciszylem szklanki'' tez jest po to by swojego rodzaju sposobem pomoc . a nie chcialem zakladac nowego tematu -bo nie ma potrzeby-wiec wtracilem dwa slowa od siebie tu.


To weź mi sprecyzuj, bo czegoś tu nie czaje. Co znaczy wg. Ciebie "przegonić wtryski" i co ma to dać wg. "magika"? Co rozumiesz pod pojęciem "ustawienie kompa", tudzież "odświeżenie"? Jakiś chiptuning? Zmiana ECU może, czy coś?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 01:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Zakov napisał(a):
To weź mi sprecyzuj, bo czegoś tu nie czaje. Co znaczy wg. Ciebie "przegonić wtryski" i co ma to dać wg. "magika"? Co rozumiesz pod pojęciem "ustawienie kompa", tudzież "odświeżenie"? Jakiś chiptuning? Zmiana ECU może, czy coś?


kazdy kto ma stycznosc z mechanika to rozumie w/w pojecia (ujete prostymi slowami) skoro ty masz z tym problem to moze slownik wyrarow bliskoznacznych ci w tym pomoze
a jak nie wiesz co da ''przegonienie '' -wyczyszczenie wtryskow ktore tez moga sie zabrudzic(ciagnac syf ze zbiornika jak jezdzi sie na rezerwie) to mechanikiem nie zostaniesz .
nie pisalem nic o chip tuningu -nie wiem z kad to wyczytales .. moje BMW ma jezdzic o wlasnych silach najlepiej jak sie da.
a co do ''ustawiania-odswierzania kompa'' to moge podac ci numer do tego co mi to robil i on ci wyjasni wszystko skoro juz tak bardzo chcesz wiedziec co jak i z czym.
a jak nie jestes zainteresowany to nie czepiaj sie bo nie po to jest to forum kolego.

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 01:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
ukanio328i napisał(a):
Daro, jaki jest koszt takiej operacjii?

tam gdzie ja to robilem -250zl .

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 01:56 
DaRo25 napisał(a):
Zakov napisał(a):
To weź mi sprecyzuj, bo czegoś tu nie czaje. Co znaczy wg. Ciebie "przegonić wtryski" i co ma to dać wg. "magika"? Co rozumiesz pod pojęciem "ustawienie kompa", tudzież "odświeżenie"? Jakiś chiptuning? Zmiana ECU może, czy coś?


kazdy kto ma stycznosc z mechanika to rozumie w/w pojecia (ujete prostymi slowami) skoro ty masz z tym problem to moze slownik wyrarow bliskoznacznych ci w tym pomoze
a jak nie wiesz co da ''przegonienie '' -wyczyszczenie wtryskow ktore tez moga sie zabrudzic(ciagnac syf ze zbiornika jak jezdzi sie na rezerwie) to mechanikiem nie zostaniesz .
nie pisalem nic o chip tuningu -nie wiem z kad to wyczytales .. moje BMW ma jezdzic o wlasnych silach najlepiej jak sie da.
a co do ''ustawiania-odswierzania kompa'' to moge podac ci numer do tego co mi to robil i on ci wyjasni wszystko skoro juz tak bardzo chcesz wiedziec co jak i z czym.
a jak nie jestes zainteresowany to nie czepiaj sie bo nie po to jest to forum kolego.


Absolutnie nie mam takich intencji, aby się czepiać. Nie zrozum mnie źle, nie chce być złośliwy. Po prostu nie wierze w takie metody jak "przeganianie wtrysków" itp. A z kolei jakieś "ustawianie kompa", brzmi dla mnie jak kompletna bzdura. Ale ja się faktycznie na tym nie znam, więc wybacz dociekliwość.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 14:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
No jedni wierza drudzy nie -ok. ja dolalem plynu do czyszczenia wtryskiwaczy pojevhalem 100km najlepiej jak sie da i napewno cos pomoglo -po cos to jest. a co do ustawiania kompa to sam dokladnie nie sprecyzuje co on robil ale na koncu powiedzial ze pousuwal kilka bledow wyregulowal co sie dalo (sam jezdzil sprawdzal) i porobil wykresy na kompie takze widzialem co jest nie tak . dal mi kilka wskazowek co zmienic by lepiej sie zbierala bunia .. tego samego dnia dokonalem modernizacji i czuje roznice . wiec np dla mnie taka wizyta raz do roku jest tylko na plus. ale kazdy ma swoje zdanie .

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 20:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Drezdenko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
A jakich ci udzielił wskazówek jeszcze?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL