BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 22:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 13:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Dokładnie OLO dobrze mówi. Nie każdy półsyntetyk jest równy innemu półsyntetykowi. Zdarza się tak że niektóre oleje 15w mają wiecej dodatków płuczących i zabezpieczających niż nie jeden niby syntetyk 5w który jest olejem hydrokarkowanym ale i tak większość ludzi kieruje się tym 5w 10w 15w co nie zawsze się sprawdza w jakości. 5w40 oznacza lepkość w zimnej i ciepłej temp ale nie odczytamy z tego jakie są dodatki uszlachetniające ten olej. 10w60 mysle że jest dość dobrym olejem i nawet jeśli jest półsyntetykiem to nie wiele mu pewnie brakuje do syntetyka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 14:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
^OLO^ napisał(a):
jak chcesz 10W60 i DOBRY olej to wlewaj Castrol EDGE Sport, to jedyny syntetyk na rynku z 10W60


Co ty za brednie piszesz człowieku. W Castrolu pracujesz czy co ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 15:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Castrol najbardziej reklamowany i podrabiany olej,ja osobiscie polecam LM,Valvoline lub Motul :ok:

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 15:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Bobby_Valentino napisał(a):
^OLO^ napisał(a):
jak chcesz 10W60 i DOBRY olej to wlewaj Castrol EDGE Sport, to jedyny syntetyk na rynku z 10W60


Co ty za brednie piszesz człowieku. W Castrolu pracujesz czy co ?


Znasz jakiś inny PEŁNY syntetyk 10W60 ?

_________________
Pozdrawiam

^OLO^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 15:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
jacekmury1 napisał(a):
Castrol najbardziej reklamowany i podrabiany olej,ja osobiscie polecam LM,Valvoline lub Motul :ok:


Każdy poleca innego producenta, myślę jednak że to tak samo jak ze sprzętem, każdy produkuje "szajs" na którym najwięcej zarabia bo to wszyscy kupują, oraz modele lub typy które są dla niego "marketingiem" na którego jakość bardzo uważa i tak właśnie jest z serią EDGE bo to ich wizytówka.
Koledzy CZYTAJMY specyfikacje olejów które lejemy do naszych aut, wtedy będzie wiadomo co lepsze a co szajsem jest, nie patrzcie tylko na klasę lepkości, niejednokrotnie ważniejsza jest klasa JAKOŚCI (API, ACEA).

_________________
Pozdrawiam

^OLO^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 16:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
kosz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 18:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
^OLO^ napisał(a):
Znasz jakiś inny PEŁNY syntetyk 10W60 ?


W przeciwieństwie do Ciebie tak...

Agip RACING SAE 10W-60

Millers Oils Motorsport CFS 10W60

PLATINUM RALLY SPORT SL/CF 10W/60


Poszukaj sobie jeszcze inne odkryjesz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 18:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
^OLO^ napisał(a):
dzidzia24 napisał(a):
motul 300V COMPETITION 15w-50

oszalałeś ? nie lej takich glutów


Mógłby kolega rozwinąć co jest nie tak z tym olejem? Stosuje go od dobrych 7 tysięcy kilometrów i silnik nadal zdrowy. Dodam że ten przebieg jest prawie w całości na odcince. Bo rozumiem, że skoro są to gluty to mam niebywałe szczęście że kompresja wciąż w normie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 19:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Inur napisał(a):
^OLO^ napisał(a):
dzidzia24 napisał(a):
motul 300V COMPETITION 15w-50

oszalałeś ? nie lej takich glutów


Mógłby kolega rozwinąć co jest nie tak z tym olejem? Stosuje go od dobrych 7 tysięcy kilometrów i silnik nadal zdrowy. Dodam że ten przebieg jest prawie w całości na odcince. Bo rozumiem, że skoro są to gluty to mam niebywałe szczęście że kompresja wciąż w normie.


skocz na stronę 12tą i poczytaj

_________________
Pozdrawiam

^OLO^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 19:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Bobby_Valentino napisał(a):

W przeciwieństwie do Ciebie tak...

Agip RACING SAE 10W-60

Millers Oils Motorsport CFS 10W60

PLATINUM RALLY SPORT SL/CF 10W/60


Poszukaj sobie jeszcze inne odkryjesz.


OK, masz rację, zwracam honor :)
co nie znaczy, że i tak uważam go za bardzo dobry olej i tyle

_________________
Pozdrawiam

^OLO^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 4 lipca 2010, 19:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Troszkę łaziłem i szukałem info i znalazłem taką ciekawą tabelkę

oznaczenia ACEA KLIK

oznaczenia API KLIK

może przyda się do porównań :)

_________________
Pozdrawiam

^OLO^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 5 lipca 2010, 13:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
dzidzia24 napisał(a):
Jaki olej wybrać(jazda w większości dynamiczna)?
myślę nad tymi dwoma-motul 300V COMPETITION 15w-50
-valvoline vr1 5w50
który z nich lepszy?

wybierz valvo 5W50, 15W wydaje mi sie zagesty do innej jazdy niz torowa (szczegolnie w zimie), choc jezeli ten motul 15W jest syntetykiem to jest na pewno wysokiej jakosci. Ale do jazdy na codzien 5W50 zdecydowanie wystarczy!!!!!! 5W50 valvoline, liqui moly lub mobil1...
10W60 tez nie powinienes zrobic krzywdy silniczkowi pomimo ze to polsyntetyk, jest to olej wyczynowy, lalem go do M20 i bylo ok, tyle ze tam nie ma hydroregulatorow

Inur napisał(a):
Mógłby kolega rozwinąć co jest nie tak z tym olejem? Stosuje go od dobrych 7 tysięcy kilometrów i silnik nadal zdrowy. Dodam że ten przebieg jest prawie w całości na odcince. Bo rozumiem, że skoro są to gluty to mam niebywałe szczęście że kompresja wciąż w normie.

Inur, lejesz go do S50 czy M60??
wiesz, jezdzisz bardzo ostro, wiec 15W to dobry pomysl, jak sam to napisales, ale do dynamicznej jazdy po drogach publicznych chyba nie jest potrzebny taki olej (w ruchu ulicznym nie sprawdza sie zawsze to co w samochodach wyczynowych np bardzo mocne sprzeglo spiekowe 4-ramienne)
A tu link dla tych ktorzy moze mysla ze 15W50 motul to mienral czy jakies g
http://www.driftshop.pl/shop/index.php? ... 50-2-litry
A tu 20W syntetyk valvo
http://valvoline.com/products/consumer- ... otor-oil/9
"Recommended for race engines only"

Najlepiej lac po prostu cos z listy olejow zalecacnych przez BMW i juz.

^OLO^, edytuj posty, nie pisz jednego pod drugim ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lipca 2010, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: RADOM
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40b18
witam ja powróce do początkowego tematu forum czyli uciszania szklanek
moje autko bmw e36 1.8 m40, przebieg: 235000, olej wcześniejszy lotos półsyntetyk 10w40
silnik w mojej buni strasznie klekotał jak stary diesel, zdecydowałem sie na zabieg który wykonał kolega TRIBUL, zrobiłem płukanie silnika wymienilem filtr i zalalem olej elf ldx 5w40 (syntetyk!!!) i stwierdzilem że poczekam kilka dni czy nie pojawią się jakies wycieki, pojawiły sie lało sie jak krew z nosa za każdym razem gdzy sie zatrzymywałem zostawała plama wielkości dłoni, myslałem że to już koniec,jeździłem tak 2 dni poczym sprawdziłem pokrywe filtra oleju wydawało sie wszystko ok ale tak na wszelki wypadek odkręciłem i poprawiłem ja jeszcze raz, potem umyłem silnik żeby zdjagnozowac miejsce wycieku, nastepnego dnia okazalo sie że wyciek znikł nie wiem może to rzeczywiście wina źle dokręconej pokrywy filtra, stan oleju na bagnecie 1mm poniżej max, jest tylko delikatne pocenie z pod obudowy filtra na łączeniu z blokiem silnika, ale nie powoduje to zostawiania plam pod autem:)
A teraz najważniejsza sprawa efekt : po zabiegu 2 tygodnie klekotania praktycznie nie slychac, nie ma wycieków oprócz delikatnego pocenia i to bez użycia ceramizera chociaż takowy zakupiłem tylko czekałem czy nie pojawią sie wycieki, ale napewno z niego skorzystam napewno nie zaszkodzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lipca 2010, 10:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
kokosradom napisał(a):
A teraz najważniejsza sprawa efekt : po zabiegu 2 tygodnie klekotania praktycznie nie slychac,


czyli to o czym cały czas nawijamy, DOBRY olej czyni cuda :)

_________________
Pozdrawiam

^OLO^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lipca 2010, 18:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Mam nastukane prawie 300 tys cos tam klekocze ale nie za głośno myślicie że warto ryzykować z zabiegiem ??
aktualnie zalany jest Mobil Super 2000 X1 10W-40

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lipca 2010, 19:23 
ukanio328i napisał(a):
5w40 oznacza lepkość w zimnej i ciepłej temp

Jaką lepkość w "zimnej temperaturze"???

^OLO^ napisał(a):
każdy produkuje "szajs" na którym najwięcej zarabia bo to wszyscy kupują, oraz modele lub typy które są dla niego "marketingiem" na którego jakość bardzo uważa i tak właśnie jest z serią EDGE bo to ich wizytówka.

Też tak sądzę.

Inur napisał(a):
Stosuje go od dobrych 7 tysięcy kilometrów i silnik nadal zdrowy.

Nalej smalcu do silnika, to może też 7 tyś. przejedzie...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lipca 2010, 19:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Kostek napisał(a):
warto ryzykować z zabiegiem ??

jak czytales temat to powinines wiedziec ze to zadne ryzyko, bardziej profilaktyka.
Zawsze warto zrobic plukanke ktora myje silnik a nic zlego nie robi- nie po to produkuje ja tak swietna firma jak liqui moly.
A syntetyk 5W bedzie na pewno lepszy od polsyntetyka 10W40. Poza tym jesli lac mobil to mobil1
Pozdro

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lipca 2010, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: STALOWA WOLA
ja powtorze jeszcze raz... jezdzilem na polsyntetyku i jezdze dalej. Duzo osob mowi tutaj lej syntetyk i nic sie nie boj, ale chlopaki otrzasnijcie sie jesli ktos ma stare uszczelki i spocony silnik to przeciez jak zaleje syntetyk to bedzie tragedia, bedzie cieklo jak stara lajba, to oczywiste jak 1+1=2, moga sie bawic w syntetyki ci co maja stosunkowo male przebiegi, nowe uszczelki i silniki w dobrym stanie itd. Pozatym znow powtorze jeszcze raz, jesli popychacze stukaja ostro to trzeba je wymienic ! nie pomoga oleje i inne cuda... to wywalanie pieniedzy. Zgodze sie ze moze to pomoc czasami jesli slychac pierwsze oznaki ale nie jak juz klepia ostro.
Kolejna sprawa to moze okazac sie tak jak u mnie inna przyczyna i dobry mechanik za nim zacznie wymiane popychaczy zobaczy co jest grane. moj doradzil zmienic najpierw uszczelke i poczekac. Pomoglo ! prawdopodobnie cisnienie w silniku przez sparciala uszczelke nie bylo takie jak trzeba i popychacze nie pracowaly jak nalezy.
U mnie klepaly juz tak glosno ze czasami nie moglem juz wytrzymac tak mnie to wkurzalo, klepalo i na ciepllym i na zimnym, czasem mniej, czasem bardziej, roznie...po wymianie uszczelki zamilkly, pozatym auto jakby lepiej sie zbiera.
I jeszcze jedna sprawa stukanie z silnika to nie zawsze musza byc szklanki ! tym bardziej warto otworzyc silnik zmienic uszczelke za 80 zl ktora pewnie u wiekszosci jest juz sparciala ogladnac walki itd. wymiana to oczywisciez racji kosztow ostatecznosc chyba ze ktos ma dobre uzywki, ale nie piszcie po 20 stron o olejach i nie pokazuje wykresow bo to do niczego nie prowadzi. Zasada jest taka ze kazdy powie ze dobry olej jest ten na ktorym jezdzi :) albo pisza ci co wogole nie maja stukania i nie mieli a pisza ze olej (jakis tam), maja i im nie stuka i jest napewno super, albo tez ktos kto ma silnik w super stanie pisze wszystkim lej syntetyk bo ja zalalem i nic sie nie dzieje...tylko ze jak ktos ma 350 tys i zapocony caly silnik to mysliscie ze jak mu doradzicie syntetyk to mu nie pocieknie ? :) powodzenia...zamiast wklejac opisy olejow i linki do skladow i wykresow, pomyslcie na zdrowy rozum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lipca 2010, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Sierpc
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU
ja przy przebiegu 200k (nie wiem ile naprawde) zalalem pełen syntetyk, wczesnej dolewalem okolo 1.5 litra co 10k... no wiec teraz zrobiłem na syntetyku okolo 3k i nie wizielo nic doslownie 0 wg bagnetu, wyciekow tez nie widac, tyle odemnie na ten temat pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 6 lipca 2010, 21:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
manieksw napisał(a):
...tylko ze jak ktos ma 350 tys i zapocony caly silnik to mysliscie ze jak mu doradzicie syntetyk to mu nie pocieknie ? :)


nic takiego nigdy nie pisalem i nie napisze, jak ktos ma "sparcialy" silnik to nalezy wymienic uszczelki i dupy nie zawracac, a doradzanie "wszystkowiedzacych mechanikow" zeby zalac gestym to bedzie mniej leciec to juz chyba najwiekszy debilizm jaki mozna wymyslec, ale zawsze lepiej lac DOBRY olej zamiast glutów, jak zacznie leciec to przynajmniej widzisz co musisz wymienic, a jak nie masz na to kasy to trza se kosiarke kupic a nie BMW :P

_________________
Pozdrawiam

^OLO^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL