BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 00:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] M50b25 Problemy z obrotami, kopceniem
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 63&start=0
Witam, pewnie ktoś się spotkał już z takim problem z obrotami. Kupiłem auto, było wszystko ok, chociaż kilka osób powiedziało, że trzyma ciut za wysokie obroty. Na obrotomierzu było ok 700-800 więc olałem sprawę, jeździłem autem i nie zgłębiałem praktyki.
Nadszedł czas gdzie, wydmuchało wąż od wody, wstawiłem do mechanika wymienił, mówił, że coś pokręcił z obrotami bo wydawały mu się zbyt niskie. Mówię, dobra spoko. Niestety tego samego dnia zdiagnozowałem efekt wężyka. Pęknięta głowica. Więcej w moim garażu o tym. Teraz głowica wymieniona, wszystko gra śmiga aż miło. Prawie wszystko...

Problem od wymiany głowicy, termostatu, wiskozy, elektrozaworu vanosa był taki, że samochód po zapaleniu na "ssaniu" trzymał obroty koło 800-900, czyli ok. W miarę szybko się nagrzewa w te mrozy trzyma temp, itp. Problem się robił gdy silnik się nagrzewał. Obroty zamiast spaść, to rosły, 1000-1100, a gdy było 90c wskakiwały na 1300-1400. Jakoś tak jezdzilem, ale w mieście przez to spalanie wyszło 18l, postanowiłem dziś zadziałać. I tak: przy przepustnicy ( nie wiem jak powinno być oryginalnie) była jakaś nakrętka na śrubce, kręciłem ją obroty raz spadły, raz rosły. ustawiłem na ucho najniższe jakie mi się udało tam wyregulować, ale na obrotomierzu było cały czas koło 1000rpm. Za dużo... Zgasiłem auto, odsunałem przepustnice i palcami dotknąłem tej nakrętki... Odpadła sama. I sprawa wygląda teraz tak. Obroty jak ręką odjął, zimny silnik 800, ciepły tak na oko 600-650. Z tym, że..
Auto trochę przygasa po dojeździe do świateł, obroty falują, trochę szarpię ale po chwili się ustawiają na normalne. Nie za kazdym razem tak falują ale często. W escorcie miałem taki efekt jak odłączyłem przepływke :P i takie pytanie co to może być??

Dodaje obrazek nieszczęsnej przepustnicy:
Obrazek
Obrazek

Teraz pytanie co tam powinno być oryginalnie? Jakaś śruba? Nakrętka czy zupełnie co innego. Druga kwestia, że przy zakupię miałem jakieś gówno podłączone którego nigdy nie widziałem:
Obrazek
Obrazek

Magik który składał głowice mówił, tłumaczył, że w Niemczech i niektórych miastach jest zakaz poruszania aut które niespełniają jakiś tam norm spalin euro3,4 czy coś. I że to niby pomagało obejść to. Nie zakładał mi tego po złożeniu silnika, ale dziś jak regulowałem te obroty i dodawałem gazu, slyszałem tak jakby był nieszczelny dolot i powietrze gdzieś było zasysane, ale to nie przy dolocie gdzieś tu:
Obrazek

Druga sprawa. Auto odrazu po zapaleniu nie kopci wcale. Ani na szaro biało, niebiesko ni jak. Po prostu pracuje. Nagrzeje się zaczyna kopcić na biało-siwo.. Nie jest to dym zalewania cylindrów wodą bo to już było miesiąc temu :P i było zupełnie inaczej. Mocniej cisnę gaz za mną chmurą. Każdy mówi, że to niby para z wydechu itp, ale jakoś nie daje mi to spokoju. Problem ustąpił gdy przegoniłem ją autostradą. Nie kopciła nic. Tak samo jak wdepnę gaz do odcięcia to przez chwile jak sie wkręca pokopci a później już nic... Dodam, że nawet jak ją zagrzeje i zgasze to wydechu nadal się kopci. Układ szczelny, wody nie ubywa, po wymianie głowicy jak mechanik zalał, musiałem dolać koło 200ml, ale już trzyma poziom. Oleju też nie ubywa. Może zbyt bogata mieszanka paliwa? Sonda? Przepływka.

Samochód pracuję w miarę równo, moc jest też chyba jaka być powinna, auto bez LPG.
Filmik ze zbierania na 5biegu z pedałem w podłodze. Więcej by poszła ale letnie opony były jeszcze ;)
chyba idzie jak każda inna 2.5l

_________________
Albo grubo albo wcale


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50b25 Problemy z obrotami, kopceniem
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
broty miales dobre 700-800. ta srubą ustaw przepustnice tak aby tylko sie nie blokowała i byla cała zamknieta.po tym jak ustawisz to skasuj adaptacje silnika.
dolot musisz miec całkowicie szczelny!.a to ustrojstwo na zdjęciach podaje lewe powietrze do silnika podczas nagrzewania żeby były mniejsze zanieczyszczenia.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50b25 Problemy z obrotami, kopceniem
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 00:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 63&start=0
Wróbel91 napisał(a):
broty miales dobre 700-800. ta srubą ustaw przepustnice tak aby tylko sie nie blokowała i byla cała zamknieta.po tym jak ustawisz to skasuj adaptacje silnika.
dolot musisz miec całkowicie szczelny!.


jak tą śruba kręcić jak ona ani głowki ani nic nie ma? i co znaczy skasować adaptacje silnika?
Dolot jako dolot jest szczelny, ale gdzieś zasysa to powietrze...
Jutro nagram filmik i wrzucę. Dzięki za info odnośnie tych piekielnych rurek.

_________________
Albo grubo albo wcale


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50b25 Problemy z obrotami, kopceniem
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 00:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
przecież nią właśnie zmieniałeś sobie obroty??,to kręciłeś ta śruba i już nie możesz?

adaptacje skasujesz podłączeniem pod komputer przez INPA.
Można też odłączyć akumulator na jakiś czas i tez powinny sie skasować adaptacje.
jeśli ssa ci powietrze gdzieś z dolotu to nie moze być szczelny.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50b25 Problemy z obrotami, kopceniem
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 00:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 63&start=0
Właśnie nie nią, tylko na nią, była nakręcona jakaś nakrętka która ledwo co się trzymała. Odpadła sama jak dotknąłem palcem, i obroty spadły. Ok będę kombinował. Dzięki

_________________
Albo grubo albo wcale


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50b25 Problemy z obrotami, kopceniem
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 00:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
więc moze mechanik śruby nie ruszał.ty też jej nie ruszaj tylko teraz skasuj adaptacje

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50b25 Problemy z obrotami, kopceniem
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 63&start=0
A usterka wygląda tak:


_________________
Albo grubo albo wcale


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL