BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 17:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 26 listopada 2014, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Witam, postaram się po krótce opisać dolegliwość mojej bumy. Wczoraj wieczorem wróciłem do domu, wszystko było w porządku, miała moc, równo chodziła i w ogóle. Dzisiaj rano zszedłem, żeby pojechać do pracy, odpaliłem ją, wycofałem i zgasła. Odpaliłem ją znowu i wyjechałem z parkingu, lecz gdy dodawałem gaz to obroty po prostu spadały, tak jakby nie było paliwa (bez dodawania gazu, albo z bardzo powolnym wciskaniem pedału normalnie chodziła, tylko przy gwałtownym 'kulała') Pojechałem zatankować i się sprawdzić ją, jak już się rozbujałem to szła, dobrze się zbierała rozpędziłem ją do 160km/h po czym zawróciłem i w trakcie powrotu do domu na wolnych obrotach znowu zaczęła kuleć. W końcu nie dało się nią ruszyć, sholowałem ją do garażu, teraz gdy odpala chodzi strasznie, nie trzyma w ogole obrotów. Kable są kiepskie, ale jest iskra na wszystkich, nie mam pojęcia co mogło się stać. A i dodam, że auto chodzi tylko na gazie - tak już kupiłem.

Przepraszam, za chaotyczny tekst, ale chciałem opisać jak to wszystko wyglądało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 26 listopada 2014, 22:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
To jak kable sa kiepskie, to moze zacznij od ich wymiany. Ciezko stawiac diagnozę i obstawiać coś innego, jak rzecz która jest zepsuta na pierwszy rzut oka.

Weź pod uwagę, że teraz jest zimno, jak odpalasz na gazie i parownik jest zimny (woda ma temp. otoczenia) to auto moze kuleć lub w ogole nie palić. Oprócz tego powodów może być masa. Zacznij od kabli i działania układu paliwowego - potem można myśleć dalej.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 26 listopada 2014, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Ale cały czas chodziła bardzo dobrze. Wtedy na ciepłym silniku nawet tak zaczęła kuleć. :/ Boję się tylko, że to wina zaworów czy coś równie drogiego w naprawie. Kable niby kiepskie, ale iskra jest.

Stało się to po prostu z dnia na dzień. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 26 listopada 2014, 23:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
A w nocy nie ma po otwarciu maski "dyskoteki"? Stało się to z dnia na dzień, bo wilgotność powietrza jest większa i kable mają większe przebicie.

Ciężko gdybać czy to zawory, czy może coś innego. Ja obstawiam układ elektryczny. Zawory powinno być słychać.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 26 listopada 2014, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Jutro postaram się wymienić kable i napiszę jak to wygląda.
A jak by było słychać takie zawory? Tłukły by się czy jak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 27 listopada 2014, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: zamość
Moje BMW: e36 1.8i sedan 94r.
Kod silnika: M43B18
zawory klekoczą bądz dzwonią sprawdz sondę lambda i jej kostkę moze byc w niej woda raz tak miałem i silnik kulał sprawdz gumę za przepływką bo lubi pękać i łapać lewe powietrze wszystko przepatrz może cos ci umkneło? pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 27 listopada 2014, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Kupiłem kable, ale okazały się, że nie pasują - nie wiem jak oni zamawiają... Jutro pojadę wymienić. Jeżeli to w czymś pomoże to mogę wrzucić filmik jak auto kręci. (nie odpalało, ponieważ zamarzł gaz, bo odpaliła i zgasła)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 29 listopada 2014, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Wymieniłem kopułkę i kable, wciąż to samo. Jeśli w czymś pomoże, to mogę wrzucić filmik z pracą silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 29 listopada 2014, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Podłączyłem na krótko inną pompkę i auto odpaliło normalnie na benzynie, chodziło na wszystkie cylindry, z tym ze gubiło obroty a ja musnąłem pedał gazu to leciały od razu pod trójkę. Może dlatego, ze dawno na benzynie nie jezdzila, albo ta pompka inne cisnienie generuje. A na gazie kuleje, ale odkręciłem pokrywe, gdzie powinien być filter od razu i co ujrzałem? Jego brak, ponadto rura i obudowa filtra powietrza są porozpieprzane i poklejone, może ciągnie gdzieś lewe powietrze, jak to powymieniam to dam znać czy się poprawiło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Dzisiaj od rana w niej grzebałem, jest lepiej, ale nadal nie to. Samochód w miare pracuje, ale obroty same mu falują, troche nie równa praca i strzały gazu. Gdy mu wciskam pedał gazu to albo strzeli gazem, albo chwile zakołysa się, jakby nie łapał na wszystkie gary i później w góre w miare obroty idą. Mam tutaj filmik jak aktualnie pracuje na biegu jałowym.

https://www.youtube.com/watch?v=C8XVA2S ... e=youtu.be

Jakiej sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 21:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Nie wierzę w to co czytam. Chłopaku, ogarnij się.

Na początek nie przełączaj pod żadnym pozorem na gaz, bo trzeba najpierw auto naprawić!

Odnośnie benzyny:
1. Przepływka na 99% uszkodzona od strzałów.
2. Sprawdź świece i w razie potrzeby wymień.
3. Sprawdź filtr paliwa i w razie potrzeby wymień.
4. Sprawdź szczelność dolotu psykając samostartem i w razie czego uszczelnij lub wymień.
5. Sprawdź pompkę paliwa i w razie potrzeby wymień.
6. Dolej dobrej benzyny do baku by było przynajmniej 15-20 litrów.

Jeśli zaś chodzi o gaz, to:
1. Załóż nowy filtr gazu.
2. Niech Ci gazownik sprawdzi, czy parownik się jeszcze do czegoś nadaje i czy instalacja jest szczelna.

Naucz się, że auto odpala się na benzynie i przełącza na gaz nie wcześniej jak się wskazówka temperatury oderwie od 0.
Jak będziesz odpalał na gazie, to zarżniesz parownik, a z paliwa w baku robi się zupa i zarżniesz pompę.
Jak będzie cholernie zimo, to odpalisz na gazie, przejedziesz trochę zgaśnie, a wtedy będziesz czekał do wiosny - tzn aż parownik odmarznie.
Jak będziesz jeździł z małą ilością benzyny, to zarżniesz pompę.

PS. Jak masz olej 15W40, to tez wymień.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 10:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 138
Lokalizacja: Suwałki
Moje BMW: E46 QP
Kod silnika: M52TUB28
W końcu m40... Sprawdź silniczek krokowy na bank brudny- wyczyść.
Świece wymień może pomóc - i wyreguluj gaz skoro ci strzela w kolektor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Pompkę paliwa kupiłem, dzisiaj sprawdzę jak to pracuje na PB. W zbiorniku było czerwone/mocno pomarańczowe paliwo, spuściłem wszystko i zaleje świeżego. Na allegro zamówiłem zegar do spr. kompresji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 12:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Czerwone paliwo? Olej opalowy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Benzyna, tylko zlana nie wiem z czego, bo w bańce jest takie bardzo mocno pomarańczowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 1.8i Nie chodzi na wszystkie cylindry
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E36
Dobra, mam jej dość, wystawie ją za kafla w całości lub na czesci. Wszystkim dziekuje za wypowiedzi i porady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL