BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 12:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem po swapie
PostNapisane: 4 października 2015, 10:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Witam wszystkich serdecznie , od razu na wstępie zaznaczam że szukałem informacji na ten temat i nigdzie nie mogę znaleźć nic co mogłoby chociaż troche naprowadzić na rozwiązanie problemu. Otóż , po swapie z m44b19 na m50b25 vanos silnik bez ews tak samo jak i w budzie również nie ma ews silnik kręci , iskra jest , pompa paliwa nie podaje paliwa. Po spięciu pompy na krótko paliwo dochodzi do listwy ,ale wtryski paliwa nie podają. Wszystko podłączone jak nleży i tu nasuwa sie moje pytanie, czy trzeba pozmieniać piny w kostce od silnika ? Nigdzie nie moge znaleźć schematów jakie piny powinny być podmienione aby to hulało , chyba że problem może leżeć gdzie indziej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 problem po swapie
PostNapisane: 4 października 2015, 17:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
A na kompie co pokazuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 problem po swapie
PostNapisane: 4 października 2015, 19:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Sprawdz napięcie na wtryskiwaczach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem po swapie
PostNapisane: 4 października 2015, 20:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 112
Lokalizacja: Chotomów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: m52b28
nie wiem jak to jest w m44 ale chyba we wtyczce x20 tej okrągłej trzeba zamienić piny do pompy paliwa. A nie pomyliłeś przewodów paliwowych zasilania z powrotem?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem po swapie
PostNapisane: 4 października 2015, 21:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Z tego co wiem to silniki m44 były produkowane od roku 96 więc na 100% musi mieć ews.Jeżeli masz napięcie na wtryskach to szukaj modułu ews za schowkiem pasażera i po prostu go wypnij i po sprawie skoro nowy silnik nie ma ews-u to odpali.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem po swapie
PostNapisane: 4 października 2015, 21:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 418
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57X
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152614
szulik4 napisał(a):
nie wiem jak to jest w m44 ale chyba we wtyczce x20 tej okrągłej trzeba zamienić piny do pompy paliwa. A nie pomyliłeś przewodów paliwowych zasilania z powrotem?

dokładnie to bym też sprawdził :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem po swapie
PostNapisane: 5 października 2015, 05:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Dodam że po wypięciu modułu ews należy zmostkować 2 grube kable od rozrusznika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem po swapie
PostNapisane: 6 października 2015, 16:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Nie ma ews na 100% , kiedyś był m42 ktoś wrzucił m44 buda jest bez ews , dawca silnika też był bez ews wiec wina leży w czym innym.

Przewody nie są pomylone , coś blokuje pompę i wtryski , bo po spięciu pompy na krótko paliwo do listwy dochodzi ale wtryski nie podają. Możliwe , że immobilizer?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem po swapie
PostNapisane: 6 października 2015, 21:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
pankot napisał(a):
Możliwe , że immobilizer?

Immobilizer to właśnie jest ews kolego.To nie tylko osobny moduł ale i wsad w sterowniku silnika.Jeśli masz kompa z czerwoną naklejką jest bez ews-u,jeśli ze srebrną jest z ews-em.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem po swapie
PostNapisane: 12 października 2015, 12:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
m44 raczej ma ews żadnych pinow nigdzie nie trzeba zrobić tylko jeżeli sterownik silnika nie ma ews to tak jak wyzej koledzy mówili, albo uciąć po prostu zielony kabelek przy module ews i będzie smigac ; p

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL