BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 06:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wyjęty termostat a dalej się przegrzewa
PostNapisane: 6 listopada 2015, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e36
Kod silnika: m44
Witam,
Mam spory porblem z moim E36 M44B19 z lpg. Gdy jechałem dość spokojnie nagle skoczyła temperatura i spod maski zaczął lecieć dym. Winny okazał się króciec wodny z tyłu silnika, który był doszczętnie pokruszony. Założyłem nowy zalałem płynem i przy próbie odpowietrzania okazało się, że termostat się nie otwiera(wąż dolny był zimny), postanowiłem zdemontować termostat i zobaczyć jak auto zachowuje się bez niego. Przez parę dni było w miare ok. węże oba były ciepłe, ale jedno mnie dziwiło, że temp utrzymywała się zawsze w okolicach pionu nawet na trasie(ale trasa była dość krótka). Dzisiaj wracałem do domu i temp wskoczyła wyraźnie ponad pion, natychmiast zgasiłem, otworzyłem maskę, nic się nie działo. Poza jednym szczegółem wąż górny chłodnicy był bardzo gorący, a dolny zaledwie letni. W przypadku braku termostatu oba węże powinny mieć podobną temperaturę prawda? Co może być przyczyną takiego przegrzewania? Dodam, że strumień w zbiorniczku zachowuje się prawidłowo, płynu nie ubywa.
Podejrzewam może zapchanie kanałów wodnych w głowicy/bloku np. resztami felernego krócca, czy taka teoria ma racje bytu?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam jeśli podobny temat się pojawił, ale przeszukałem solidnie forum i nic nie znalazłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjęty termostat a dalej się przegrzewa
PostNapisane: 6 listopada 2015, 23:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 366
Lokalizacja: ...::: PL :::...
Moje BMW: BMW 330d
Kod silnika: m57
Pompa wody.

_________________
"Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć przesąd, może dlatego. że idiota z dyplomem to taki sam idiota, jak przedtem – tylko z pretensjami."
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjęty termostat a dalej się przegrzewa
PostNapisane: 7 listopada 2015, 01:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Zrób test na zawartość spalin w układzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjęty termostat a dalej się przegrzewa
PostNapisane: 7 listopada 2015, 07:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Dobrze odpowietrzyłeś? Masz strumień w zbiorniczku przy gazowaniu? Pewnie nie... Przy odpowietrzaniu dałeś ogrzewanie na maxa?

Silnik bez termostatu wcale nie będzie działać dobrze. Może nadal się przegrzewać w określonych warunkach. Visco sprawne?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjęty termostat a dalej się przegrzewa
PostNapisane: 8 listopada 2015, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e36
Kod silnika: m44
Co do odpowietrzenia, to odpowietrzony był dobrze strumień zachowywał się prawidłowo. Wisko nie posiadam, mam elektryczny wentylator, który jest w pełni sprawny.

Pompa wody była zmieniana na nowa ok 2 miesiące temu. Jednak niestety skusiłem się na wyrób firmy hart. Dlatego wczoraj zmieniłem pompę na poprzednią(ori w niezłym stanie). Dodatkowo znajomy poradził mi przepłukać chłodnicę, zrobiłem to zalałem płyn, odpowietrzyłem, sprawdziłem czy chłodnica się nagrzewa równomiernie. Przejechałem się i jak na razie wszystko wygląda w porządku. Na trasie temperatura wyraźnie spada.

Co do testu spalin, muszę go przeprowadzić ponieważ coraz bardziej prawdopodobne wydaje mi się uszkodzenie upg.
Dzięki za pomoc, będę informował jak dalej rozwinął się ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL