BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 20:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam. Wczoraj zaglądałem pod maskę swojej is'ki M42B18 i zauważyłem wyciek oleju. Objawy prawdopodobnie to falujace obroty i temperatura która raz jest normalnie, raz przekracza granice o grubość wskazówki, a czasami potrafi nawet się zagrzać ale nie do czerwonego pola tylko do tej drugiej kreski za środkiem. I po natychmiastowym włączeniu wentylacji na 4 biegu temperatura się normuje. W każdym razie pytanie dotyczy wymiany uszczelki pod głowicą.
Po 1: Proszę o radę kogoś kto robił coś takiego,
Po 2: Mam trochę pojęcia bo pracowałem w warsztacie
Po 3: Chodzi o to jak się za to zabrać, jak ustawić później rozrząd, jakimi momentami dokrecac.
Bardzo bym prosił aby ktoś wymienił mi w punktach co robić i jak robić. Pozdrawiam serdecznie ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 19:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Co do temp. to masz uszkodzoną wiskoze albo przycinający się termostat. Zacząłbym od tego. Falujące obroty to raczej nie jest objaw uszkodzonej upg. Sprawdziłbym wszystkie gumy od filtra powietrza do kolektora i cały układ odmy, podciśnienia.

Co do uszczelki pod głowicą to mniej więcej:
- visko i osłona out,
- paski out,
- zlanie płynu,
- węże od chłodnicy out,
- przepustnica, gumy kolektor dolotowy out,
- kolektor wydechowy out,
- pokrywa zaworów out,
- pokrywa rozrządu górna i dolna
- tutaj nie jestem pewien czy nie trzeba sciagać miski olejowej aby zdjac dolna pokrywe
- ustawienie rozrzadu na znaki (blokady)
- poluzowanie napinacza, zdjecie łańcucha
- odkręcasz szpilki głowicy
- masz głowice w rękach.

Głowica do planowania oczywiście przed założeniem, a do tego trzeba ją rozbroić - wałki rozrządu i szklanki out.

Przed założeniem uszczelki oczyszczamy blok matujac papierem 100.

Zakładamy uszczelke, głowice splanowaną i dokręcamy momentem podanym na opakowaniu uszczelki. Może się okazać, że będzie potrzebny klucz zegarowy by dokręcić o 45* albo 90*.

Mniej więcej tak to wygląda, zaopatrz się w blokady rozrządu i ogień.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 20:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
blokad nie trzeba poszukaj w google obrazki gdzie sa znaki. dwa wałki bez zmiennych faz sie bardzo prosto ustawia po ustawieniu koniecznie obróć recznie wałem czy mozna zrobic pełen obrót czy nic sie nie klinuje jak nie dokecałes nigdy glowicy to lepiej miec klucz albo popros kogos kto to robil ja takie glowice bez zadnego klucza dokrecam :]

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 22:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
bedi_24 napisał(a):
blokad nie trzeba poszukaj w google obrazki gdzie sa znaki. dwa wałki bez zmiennych faz sie bardzo prosto ustawia po ustawieniu koniecznie obróć recznie wałem czy mozna zrobic pełen obrót czy nic sie nie klinuje jak nie dokecałes nigdy glowicy to lepiej miec klucz albo popros kogos kto to robil ja takie glowice bez zadnego klucza dokrecam :]



Bez klucza mówisz... Hmm... I reklamacji nie ma? Pełna profeska :wstyd:

AAA jak chcesz mieć 100% pewności to najlepiej jeszcze nowe szpilki do głowicy dać, wydatek koło 50 zł ;)

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Dziękuję za tak liczne odpowiedzi. A jakie mogą być tego koszta oprócz uszczelki czyli około 100zl. Ale uszczelki pod kolektory trzeba wymieniać? Bo jestem bardzo wkurzony, bo odstawiłem autko do mechaniora który robił generalke silnika i o dziwo dół silnika złożył dobrze, bo nic się nie dzieje. Ale z tą głowicą zjebał sprawę i nie chce uznać reklamacji...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 14:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
A co konkretnie zjebał? Jaki konkretnie masz problem? Gdyby uszczelka walnęła to olej mieszałby się z wodą albo na odwrót, biała zasłona dymna, ubywająca woda itp. Jesli chodzi o temp to jak pisałem - termostat, złe odpowietrzenie, viskoza. Jakby cisnienie waliło w układ chłodzenia to po otwarciu korka zbiorniczka na zimnym silniku plyn by wtrzucało.

Zanim zmienisz uszczelke posprawdzaj wsio.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 15:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1103
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Wymień wisko. Temp wroci do normy. C do oleju,moze sie lac z kilku miejsc w is. Dobrze poszukac.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL