BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2024, 21:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 15 stycznia 2016, 16:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 535iA 1996r
Kod silnika: M62B35
Dzisiaj dopadł mnie problem z odpaleniem silnika. Gdy odpali albo obroty utrzymują się na wysokości pierwszej kreski (w filmiku 0:42) czyli sporo za nisko, albo wskakują dość wysoko chwilę pofalują (w filmiku 0:53) i utrzymują się na takim poziomie. Jest to uciążliwe podczas jazdy bo wtedy zazwyczaj utrzymują się na poziomie około 1200 gdy dojeżdżam do skrzyżowania. Raz na jakiś czas uda się odpalić z prawidłowymi obrotami. Niżej filmik obrazujący problem:



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 15 stycznia 2016, 17:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 179
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: e36 Compact
Kod silnika: M42B18
Kiedyś miałem podobny problem, okazało się że był uszkodzony silniczek krokowy, po wymianie jak ręką odjął.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 15 stycznia 2016, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 535iA 1996r
Kod silnika: M62B35
Akurat silnik krokowy był pozmieniany na drugi z innego auta i było to samo. Popatrzę jeszcze czy przypadkiem przewód jakiś się nie przerwał przy wtyczce ale wątpię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 15 stycznia 2016, 18:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: okolica częstochowy
Moje BMW: e36 323 sedan
Kod silnika: m52b25
może komputer coś podpowie

_________________
Klasyk jest jak pies, któregoś dnia zdechnie (


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 15 stycznia 2016, 21:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Układ dolotowy szczelny?,może zasysa lewego powietrza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 16 stycznia 2016, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 535iA 1996r
Kod silnika: M62B35
Dolot sprawdzony, nic nigdzie nie ciągnie. Po odpięciu czujnika przepustnicy jest delikatna zmiana w pracy silnika, przy odpięciu przepływki to samo. Jednak przy odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu zero reakcji. Czy tak ma być czy jednak silnik powinien jakoś reagować na jego odłączenie? Czujnik sprawdzony na oscyloskopie i daje prawidłowe sygnały.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 16 stycznia 2016, 19:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 179
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: e36 Compact
Kod silnika: M42B18
Przy odłączeniu czujnika nie będzie reakcji przy odpalonym silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 16 stycznia 2016, 20:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Po podmianie krokówki odpinales aku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 16 stycznia 2016, 20:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Pod kompem coś widać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 16 stycznia 2016, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 535iA 1996r
Kod silnika: M62B35
Pod kompa jadę się podłączyć dopiero we wtorek. Mechanik mówił że jak zmieniał krokowego to odłączał aku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 16 stycznia 2016, 21:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Jak miałem e36 to podczas mrozów scisnęlo mi linke od gazu i też były jaja z obrotami, zostawały na 1300-1500 a wystarczyło lekko tknac palcem przy przepustnicy linke (tak jakby chciało się ją odciągnąć) i obroty wracały na swoje miejsce. Problem rozwiązałem oczywiście luzując tą linke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 16 stycznia 2016, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 535iA 1996r
Kod silnika: M62B35
O lince też pomyślałem ale gdyby była naciągnięta to by przy zimnym silniku obroty nie trzymały się tak nisko, ale była regulowana i jest luźno. Dzisiaj jeździłem trochę i zauważyłem że przy wysprzęglaniu obroty nie schodzą do tyc 1,2tyś od razu tylko trzymają stałą wartość 1-2 sekundy. Nie występuje to gdy przed wysprzęgleniem zdejmę wcześniej o te 1-2 sekund nogę z gazu.

Dodatkowo zauważyłem też że jak jadę na biegu i puszczę nogę z gazu to paliwo przez jakiś czas jest dalej podawane i ekonomizer nie spada do 0. Sterownik załapuje że noga jest zdjęta z gazu po 2 sekundach i wtedy zamyka wtryski i ekonomizer spada do 0.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 5 lutego 2016, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 535iA 1996r
Kod silnika: M62B35
Nie wiem czy nie dostanę ochrzanu za pisanie post pod postem, ale chce podbić temat przy okazji.

Samochód był podpinany pod kompa. Pierwsze co się rzuciło w oczy to to, że sonda lambda cały czas trzyma wartość 0,4 niezależnie czy pracuje na wolnych czy się przygazuje.
Druga sprawa co się rzuciła w oczy to to, że napięcie czujnika masowego powietrza ma bardzo małe wartości. Przy wychylaniu klapki waha się między 0V a 0,5V, a raczej powinno się mieścić między 0 a 5V.
Temperatura powietrza zasysanego pokazywało 9 stopni przy temperaturze na zewnątrz około 9 stopni więc w miarę ok.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej pokazywał 98 stopni więc ok.
Czujnik położenia przepustnicy też zmieniał swoją wartość.

Sonda lambda wymieniona została już na oryginalną Boscha i widać delikatną poprawę, lecz jednak obroty zachowują się czasami strasznie dziwnie. Potrafią zawiesić się na 1,5k i tak dziwnie falować tak jak by coś się zawiesiło gdzieś tam. Czasami ustabilizują się na 1k i tak trzymają na luzie.

Dzisiaj poprawiłem luty na płytce w przepływce i sprawdziłem napięcia wychodzące na złączu przepływki. Przy wychylaniu klapki napięcie ładnie się zmieniało między 0 a 5V.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Obroty raz za wysokie raz za niskie
PostNapisane: 10 lutego 2016, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 535iA 1996r
Kod silnika: M62B35
Ok, sytuacja została ogarnięta. Powodem tych dziwnych obrotów był silnik krokowy, wymieniłem na inny i jak ręką odjął. Sonda lambda działa jak należy.
Dziwnie zachowuje się jeszcze przepływka. W systemie Mega Macs PC napięcie na przepływce w stanie jałowym pokazuje 0,1V przy zmianie obrotów napięcie te nieznacznie wzrasta. Korzystał ktoś z tego systemu i wie jakie powinny być prawidłowe wskazania napięcia przepływki w nim?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL