BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 01:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nowa kierownica - dodatkowa kostka
PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 10:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Witam serdecznie!

Rok budy: 1994
Rok silnika: 1996

Mam problem, mianowicie moja stara kierownica ma podłączenie na jednej kostce:

Obrazek

Moja nowa kierownica natomiast posiada dodatkową kostkę i z tego co wnioskuje, odpowiada ona za klakson. (brązowy, niebieski nie wiem):

Obrazek

Poza tym wewnątrz kierownicy wychodzi kabel brązowy z wtyczką:

Obrazek

Pytanie brzmi do czego to przylutować, żeby działał klakson?
Skręciłem kierownicą po założeniu i chrupnął jakiś plastik, coś tam czytałem, że bolce pod kierownicą jakoś trzeba przerobić to nic nie będzie tam zawadzać.

Obrazek

Szukałem w internecie coś na ten temat, ale nigdzie nie jest jasno opisane, a jeśli nawet jest, to zdjęcia są nieaktywne.


Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam.
Szerokości!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowa kierownica - dodatkowa kostka
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 13:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
ta dodatkowa kostka to klakson, musisz cos wykombinowac i przylutowac sie z wtyczka pod przewody ktore ida do tych blaszek stykajacych sie z kierownica. Druga sprawa, ten brazowy kabel wystajacy w drugiej kierownicy to tez kabel od klaksonu, przelacznik od niego (klakson) jest zespolony z poduszką powietrzna, jest tam z boku wsuwka na niego, natomiast ten niebieski jest przykrecony na stale do kierownicy jako masa i jak wcisniesz wtedy klakson to zamyka obwod.
Trzecia sprawa to to co ci chrupnelo to mogl byc plastik od odbijania kierunkowskazow, albo miales zle ustawiona tasme kierownicy. No i obowiazkowo trzeba bylo zdemontowac te blaszki stykowe z kolumny kierowniczej od starej kierownicy.


Zreszta zamiast sie bawic w konbinowanie, zobacz czy nie wystarczy przelozyc tasmy od poduszki i stykow od klaksonu ze starej kierownicy do nowej, bo to sie wszystko rozkreca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL