BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 17:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spore problemy e36 m50b20
PostNapisane: 8 stycznia 2020, 22:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e30 e36
Kod silnika: m20b25 m50b20
Witam.Posiadam od 4 miesięcy e36 sedan z silnikiem M50B20.Ostatnio mam z nią same problemy a mianowicie:
e36 zaczeła się grzać podczas jazdy,wskazówka zaczynała iść w prawo gdy ją przeganiałem problem ustępował a wskazówka wracała na środek ale póżniej nawet mocniejsze przyciśniecie auta nic nie dało i auto się co chwile gotowało problem zostawiłem na dwa miesiące bo byłem w delegacji,tydzien temu wróciłem i od razu kupiłem i zamontowałem nowy termostat,chłodnice i pompe wody.Po wymianie odpowietrzyłem układ(z nawiewu leciało gorące powietrze),a wieczorem pojechałem się przejechać wskazówka poleciała lekko w prawo po 25minutach jazdy zjechałem od razu na pobocze i zgasiłem silnik,otworzyłem maskę a tam puściło przez korek wyrównawczy cały płyn ze zbiorniczka,po odkręceniu lekko odpowietrznika sikał zagrzanym płynem,wczoraj wróciłem po auto i dojechałem do domu bez problemu nie przegrzał się ani nic i czy to możliwe,że:
1.Zalałem za dużo płynu?
2.Problem z visco? gdyż na zimnym silniku nie da się nim zakręcić,ma bardzo duży opór gdy zakręce łopatką to kręci się do następnej łopatki
Test na co2 w układzie pokazał,że wszystko jest ok.

Kolejny problem to dziwna praca silnika którą słychać po wydechu(filmik zamieszczam niżej)
https://megawrzuta.pl/download/8b9c0d19 ... 07fae.html

Dziwnie pokazuje ilość paliwa w baku,po odpaleniu pokazuje,że jest 15l podczas jazdy spada ta wartość praktycznie do zera,dodam,że w baku jest mało paliwa ale dlaczego tak się dzieje i pokazuje,aż 15l po czym bardzo powoli spada do do rzeczywistej ilośći paliwa?

I tutaj ostatnia sprawa,kupiłem szerokie listwy bo auto ma zwykłe pewnie ktoś zamienił bo to M-pakiet z vinu,patrząc tylko na stan zewnętrzny popełniłem błąd gdyż listwy przyszły w tragicznym stanie,prowadnice spinek dosłownie pękają i nie da się ich zamontować do drzwi i tu pytanie czy ktoś poleci jakiś sposób aby zamontować je na stałe? trochę szkoda ich wyrzucać bo zapłaciłem ponad 300zł (te do błotników były w super stanie i weszły bez problemu)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spore problemy e36 m50b20
PostNapisane: 9 stycznia 2020, 07:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Przód do góry i jeszcze raz odpowietrz układ,,, pierwsze obroty visko ciężko się obraca później już normalnie a po złapaniu temp ma zblokowac się do wychodzenia... Co do listew też takie kupiłem zjedzone przez rdzę dlatego spinki miałem założone od zwykłych listew i listwy do spinek przyklejone klejem do szyb...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spore problemy e36 m50b20
PostNapisane: 9 stycznia 2020, 08:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Przód do góry to mit. Nic to nie daje.
Ja robię to tak ze zalewam plyn. Potem rozgrzewam. Jak już nic więcej nie wchodzi, jadę sie przejechać i kontroluje temp silnika i nawiewow. Kilka kolometrow i zaglądam do chlodnicy i wrazie potrzeby dolewam. Czasem trzeba dolac, czasem nie, czasem wskazowka pójdzie te kilka mm w lewo od pionu (dolac plynu). I czuc po nawiewach w trakcie jazdy ze nie wieje żarem tylko cieplym, to nadal kontrolowac i dolac w razie potrzeby. Kilkanascie min i auto odpowietrzone jak trzeba.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spore problemy e36 m50b20
PostNapisane: 9 stycznia 2020, 08:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wymień to zatarte wisco, zaraz kolejna pompa padnie od niego.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spore problemy e36 m50b20
PostNapisane: 11 stycznia 2020, 02:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e30 e36
Kod silnika: m20b25 m50b20
Cześć.Od razu chciałem podziękować za porady z odpowietrzeniem i listwami.Co do przegrzewania się Bawarki jest już lepiej,ostatnio pojechałem na 15 minut aby zagrzać auto do temp. roboczej i wróciłem pod dom(nie chciałem ryzykować zagotowania się auta na ulicy) i 30 minut auto stało na włączonym silniku.Temperatura była cały czas w pionie i tylko w jednym momencie wychyliła się lekko parę mm w prawo ale po przy gazowaniu i puszczeniu ciepłego nawiewu wróciło wszystko do normy.Mam nadzieję,że podczas jazdy jest większy przepływ powietrza przez chłodnicę i się nie zagotuje.Co mnie martwi to visco które kręci się tak samo na obrotach jałowych jak i po dodaniu gazu,Maniek wspomniał,że jest zatarte i własnie nwm czy podejmować się wymiany gdyż u znajomego który posiada e36 i e39 też chodzi ciężko na zimnym silniku ale kręci się bardzo szybko na jałowych jak i wyższych obrotach.I jeszcze jedna rzecz która mi nie daje spokoju zawsze po popuszczeniu śruby odpowietrznika uchodzi ciśnienie czy taka operacja przed każdą jazdą jest bezpieczna czy w ten sposób zapowietrzam układ? Dzięki jeszcze raz za porady i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Spore problemy e36 m50b20
PostNapisane: 13 stycznia 2020, 10:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kazik79 napisał(a):
Cześć.Od razu chciałem podziękować za porady z odpowietrzeniem i listwami.Co do przegrzewania się Bawarki jest już lepiej,ostatnio pojechałem na 15 minut aby zagrzać auto do temp. roboczej i wróciłem pod dom(nie chciałem ryzykować zagotowania się auta na ulicy) i 30 minut auto stało na włączonym silniku.Temperatura była cały czas w pionie i tylko w jednym momencie wychyliła się lekko parę mm w prawo ale po przy gazowaniu i puszczeniu ciepłego nawiewu wróciło wszystko do normy.Mam nadzieję,że podczas jazdy jest większy przepływ powietrza przez chłodnicę i się nie zagotuje.Co mnie martwi to visco które kręci się tak samo na obrotach jałowych jak i po dodaniu gazu,Maniek wspomniał,że jest zatarte i własnie nwm czy podejmować się wymiany gdyż u znajomego który posiada e36 i e39 też chodzi ciężko na zimnym silniku ale kręci się bardzo szybko na jałowych jak i wyższych obrotach.I jeszcze jedna rzecz która mi nie daje spokoju zawsze po popuszczeniu śruby odpowietrznika uchodzi ciśnienie czy taka operacja przed każdą jazdą jest bezpieczna czy w ten sposób zapowietrzam układ? Dzięki jeszcze raz za porady i pozdrawiam!


Na wyłączonym zimnym silniku visco powinno ciężko chodzić. Jeżeli przy aktualnych temperaturach jakie mamy na zewnątrz silnik się grzeje to znaczy że dalej jest coś nie tak.

Możesz zrobić taki test, przejedź się, nagrzej silnik a później zostaw go na jakieś 10min żeby się tam dobrze pod maską zagrzało. Nie włączaj ogrzewania żeby silnik złapał jakaś konkretną temperaturę. Bierzesz gazetę - nie za grubą :) składasz na pół, otwierasz maskę i powoli starasz się zablokować łopatki visco - jeżeli zatrzymasz je bez większego oporu to znaczy że już nie działa. Na nagrzanym silniku powinno poszatkować Ci gazetę a nowe Visco to i łapę :D

Śruba odpowietrznika jak sama nazwa wskazuje służy do odpowietrzania silnika a nie jego zapowietrzania :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL