BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 13:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 2 kwietnia 2020, 13:19 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
Mielzky napisał(a):
Kolego, wstaw zdjęcia, bo zaraz się okaże że nie ma takiej tragedii, progi to są groszowe sprawy, sam to przerabiałem u siebie, pytanie jak reszta podłogi wygląda, a z zewnątrz to jak jest tragedia to po 100 200 złotych kupujesz całe zdrowe elementy, potem licz sobie po 300 400 za lakierowanie jednego elementu i może się okaże że wcale nie wyjdzie tak źle w całości. A zawsze będziesz miał już to zrobione, kupić zdrowe e36 to też loteria, a tak przynajmniej będziesz wiedział co masz.
Ale warunek jest taki że faktycznie buda sama w sobie musi być prosta i wypadałoby, żeby nie była wcześniej po dużych przejściach, żeby to miało sens.
Takie jest moje zdanie przynajmniej

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Nigdy porządna blacharka nie jest groszową sprawą :oczami:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 8 kwietnia 2020, 13:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36/e39
Bardzo lubię takie nic nie wnoszące odpowiedzi, byleby odpowiedzieć komuś inaczej :super:
A ile moi drodzy panowie zapłacicie za nowe poszycie progów, wycięcie i wstawienie nowych? 2 tysiące? Wydaje mi się że nie, bo o tym pisałem.
Porządna blacharka musi kosztować i tu się zgodzę- ale dalej nie widzimy zdjęć tego auta a wszyscy doradzają tylko kupno innej budy, gdzie kolega wyda pieniądze na nową budę i dalej nie będzie 100% pewności że rudy nigdzie nie siedzi.
Nie lepiej wydać 2, 3, 4 tysiące w zależności od stopnia napraw i mieć pewność że auto przeżyje kolejne 20 lat?
Lepiej kupić kolejną budę i modlić się żeby nam kiedyś śrubokręt w podłogę nie wszedł? :hurra: :hurra:

_________________
Jest:
E36 Cabrio m50b20v
E39 Sedan m57d30 Automatic

Było:
E36 Cabrio m50b25v Automatic
E36 Sedan m50b20nv
E46 Touring m47d20
E90 Sedan n47d20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 8 kwietnia 2020, 13:29 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
Szukaj zdrowej kasty z wbitym gazem, bo szkoda $ na reanimacje tego trupa.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 8 kwietnia 2020, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
Trochę mnie nie było, jutro z rana wstawię wszystkie zdjęcia. Teraz opisze jakie problemy z silnikiem się napotkałem. Niestety ale i silnik nie jest w idealnym stanie, ale chce ustalić czy to coś poważnego.

Odnośnie blacharki, to progi są do roboty na pewno.
Podłoga nie wygląda na złą. Jutro zrobię test śrubokręta.
Co do lakierowania myślę, że jeśli uznam, że warto, to jestem w stanie odmalować całe auto sam. Kwestia dokupienia kilku elementów.
Mamy z tatem kupować migomat to będę próbował zrobić progi i na pewno pomoże mi to w naprawie blacharki.

Co do silnika, po jakimś miesiącu od zakupu już poznałem nieco jego bolączki:
-zregenerowałem disę - membrana była uszkodzona
- układ dolotowy po zakupie auta był słabo poskręcany opaskami, prawdopodobnie z celu lepszej prezentacji auta podczas zakupu, bo wiadomo więcej powietrza to na wysokich obrotach lepiej szedł.
-wymiana chłodnicy na dużą oraz przepłukanie układu chłodniczego oraz zalanie płynem prestone.
-wymiana tarcz na duże.
- wymiana silniczka od spryskiwaczy

Samochód po odpaleniu na zimnym ma przez 15 sekund zapaloną kontrolkę smarowania. Po tym czasie gaśnie i już nie zapala się, aż do ponownego uruchomienia silnika.
Auto po zapaleniu albo nie pracuje zbyt równo - nie chodzi o falowanie obrotami, po prostu coś nie pracuje komfortowo, może to te smarowanie - to przechodzi po paru minutach pracy i występuje tylko na jałowych obrotach.
Czasem pracuje na zimnym w ten sposób, że pracuje równo ale co 10-15 sekund spada z obrotów na jałowym gazie i prawie gaśnie po czym znów sobie pracuje normalnie 10-15 sekund.

Są to takie jego 2 niepokojące problemy.

Poziom oleju trzyma się stabilnie. Na 1000 km bierze może z 100-200 ml max. Ciężko mi powiedzieć dokładnie i czy w ogóle bierze, za mało przejechałem, na pewno są to śladowe ilości.

Chciałbym dostać się do silnika krokowego w celu oczyszczenia. Przepustnica wygląda na bardzo czystą. Niestety przy próbie wyjęcia silnika krokowego coś mi się nie dał wyjąć. Jeśli ktoś może mi z tym pomóc, chciałbym zacząć naprawy od sprawdzenia całego układu dolotowego. Ja tam przy okazji regeneracji disy dużo rzeczy wyjąłem, kwestia własnie pojęcia jak ten silnik krokowy jest przymocowany, czy po prostu mam ciągnąć i on wyskoczy, nie chciałem robić na siłę.

Trzeci problem to raz działający raz nie abs + kontrola trakcji. Pewnie gdzieś coś nie łączy. Gdzie szukać problemu z łączeniem? Bądź jaki element wymienić?

Dodam, że samochód pracuje na gazie, instalacja jest w średnim stanie silnik ma z 10% mniej mocy, więc nie ma tragedii, jest w planach o ile zdecyduję się na inwestycję w auto - regeneracja bądź wymiana wtrysków. Być może z powodu niedopalającego się gazu potem przy odpaleniu na zimnym silniku są problemy i to nie jest wina silnika?

Co do pracy silnika, to na obrotach powyżej 1000 pracuje bardzo równo nie ma skoków mocy, aczkolwiek wydaje mi się, że nie czuje się komfortowo przyspieszając poniżej 2500 obrotów, dlatego raczej do tych obrotów wchodzę delikatnie.

Mierzyłem mu osiągu, 0-100 8 sec - przypominam buda Compact w przypadku dwóch osób i łącznej masie ~~~150 kg, myślałem, że będzie to max 7 sekund, więc być może coś nie do końca idzie jak trzeba, albo ja sam nie umiem tego zrobić, trochę miele jak ruszam, a mam póki co opony 185/55.

Jutro z rana będę to wyślę wszystkie zdjęcia od dołu jak i wszystkich miejsc naocznie nieidealnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 8 kwietnia 2020, 22:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
tak szczerze mówiąc to żeś wlazł w niezłe bagno...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 11:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Sam to auto kupowałeś :rotfl:
Weś to oddaj, może być i na złom...


Ostatnio edytowano 9 kwietnia 2020, 12:18 przez bawarczyk88i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 12:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Sprzedaj ten syf żal hajsu czasu i nerwowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 13:37 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
Ale trup, sprzedaj to bo jeszcze stworzysz zagrożenie w ruchu tym złomem :ok: tak to jest jak się szuka 2.8 za grosze :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 16:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
Zdjęcia i próbowałem nagrać jak silnik pracuje przy okazji jak załatwiałem dziś swoje sprawy, ale te nagrania silnika niestety sa bardzo słabe, telefonem nie za bardzo to wyszło.

https://drive.google.com/open?id=1rvkkn ... 8SuuKwO-H9

Cena nie była niepokojąco niska, po prostu nie znałem się na samochodach i dałem się wyruchać w dupę na sucho :)

Zawsze można nim pojeździć i sprzedać ze stratą paru tys zł, cóż, ludzie kupują samochody za 150zł nowe z salonu i po 200k km mają trupy, więc żyjemy dalej, wiadomo ze szkoda pieniędzy, łącznie wpakowałem do tej pory w samochód ok 10k, to nie mało, wydaje mi się, że za te pieniądze mógłbym mieć coś w dużo lepszym stanie, gdybym kupował mądrzej.
Zawsze nawet tą przygodę uważam, za cenną.

Zgodnie uważacie, że w te auto po prostu nie warto wkładać pieniędzy, tylko pojeździć sobie trochę i sprzedać jak się trafi równie mądry kupiec co ja sam? :D

Jest ktoś z mazowieckiego? Chodzi mi o to, czy ktoś z was ma sprawny 100% sprawny 2.8/3.0 R6? Ciekaw jestem jak taki silnik pracuje, chciałbym go posłuchać na zimno, ciepło etc? :)
Jak wirus minie chętnie wybrał bym się gdzieś z celem zobaczenia jak to wszystko ma pracować poprawnie, na co patrzeć szukając nowego auta etc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 17:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Weź to po upalaj ile wejdzie aż zdechnie :)


Takie autko na gotowo abyś zrobił to bedzie jakieś 30-50 koła :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
Szczurek1986 napisał(a):
Weź to po upalaj ile wejdzie aż zdechnie :)


Takie autko na gotowo abyś zrobił to bedzie jakieś 30-50 koła :]


I ile czasu i męki :)

Na ten moment najchętniej kupił bym super zdrowa budę która ma np uszkodzony silnik.
Kupić silnik z jakiegoś wypadkowego auta w czystej benzynie.
Wyjąć silnik i cały osprzęt zrobić od razu przegląd całego silnika, wymienić wszystko co trzeba, zastanowić się czy nie będę podnosił mocy, słyszałem, że fajnie wychodzi wsadzenie do 2.8 wału i korby od 3.0 i na tym bym zakończył tuning. To z mapą ma niby dać te 230 KM, co mi wystarczy.

Potem zanim wsadzę silnik przegląd budy, konserwacja wszystkiego, i świeże odmalowanie całego auta.
Potem zamontowanie silnika instalacja LPG i 10 lat spokoju z budą i silnikiem.

Koszt to pewnie z 25k? Z tym, że wszystko oprócz LPG zrobię sam - jak wyjdzie tak wyjdzie - być może z pomocą znajomych.
Zapytacie czemu taka kręta droga zamiast po prostu kupić auto co 5 lat za 15k? Ano temu bo jestem programistą, szukam hobby niezwiązanego z komputerami, i chciałbym mieć fajne BMW w starym stylu, podłubać w silnikach. Myślę, że taka znajomość e36/e39 od a do z pozwoliła by mi zająć sie produkcją takich igiełek w wolnym czasie, co bardzo mnie kręci. Uświadomiłem to sobie jak wykonałem te wszystkie prace przy nim jak go kupiłem.

Oglądałem dużo starych odrestaurowanych aut. Tak odszykowane e36 za 10 lat to będzie można za 100k zł sprzedawać.

Tego dziada zostawić na upalarke i daily póki nie ma nic lepszego. Myślę, że ten jeszcze spokojnie pojeździ z 50k KM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 18:53 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
ale jakie ty prace wykonales.. progi chcesz spawac majac pewnie spawarke pierwszy raz w zyciu? swapy silnikow?
produkcja igielek? kupujac takie padło?
zastanawiam sie czmeu tego nie oddasz, czyzby na umowie w celu zaoszczedzenia w US na umowie groszze wpisane?

auto trup, silnikowo, karoseryjnie.

za 10 lat e36 za 100k, no nie weim.
dla mnie pomysl poroniony, bo sie po prostu nie znasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
kai napisał(a):
ale jakie ty prace wykonales.. progi chcesz spawac majac pewnie spawarke pierwszy raz w zyciu? swapy silnikow?
produkcja igielek? kupujac takie padło?
zastanawiam sie czmeu tego nie oddasz, czyzby na umowie w celu zaoszczedzenia w US na umowie groszze wpisane?

auto trup, silnikowo, karoseryjnie.

za 10 lat e36 za 100k, no nie weim.
dla mnie pomysl poroniony, bo sie po prostu nie znasz


Ja ze wsi jestem kolego, spawałem dużo, różnego rodzaje elementy. A próg to co? Kawał żelaza do wspawania, oszlifowania i zabezpieczenia. Silniki? Bardziej złożone od komputerów nie są, a jak są chęci to umiejętności są kwestią czasu, szczególnie w dobie internetu :)

Oddać nie mogę, bo na umowie wpisane 800. Zrobiłem głupotę, ale świat się nie zawalił :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 21:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
zapał minie... pomysł zginie :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 9 kwietnia 2020, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
Wiesz mnie bardzo to po prostu ciekawi, tak jak małe dziecko jest czegoś ciekawe, wtedy się najlepiej skupia i uczy :)

Być może minie jeśli na horyzont wejdzie coś lepszego, ale jako że już sobie szykuje garaż i podnośnik pneumatyczny to pewnie coś podziałam. Najwyżej garaż zostanie na samo zmienianie oleju :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 10 kwietnia 2020, 08:30 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
zrealowanydawidos napisał(a):
Tak odszykowane e36 za 10 lat to będzie można za 100k zł sprzedawać.


chcesz to Ci sprzedam ori e30 w super stanie w promocji za 1/4 tych 100k :D :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 10 kwietnia 2020, 09:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
zrealowanydawidos racja że takie projekty są fajne i nietuzinkowe, ale na start trzeba mieć w miarę zdrową budę by bylo co ratować. A z tego co piszesz to w twoim przypadku jest tragedia bo względem blacharki i mechaniki a w praniu wyjdzie jeszcze sporo więcej. Zaczynasz tak naprawdę od zera...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
Tak ale komu pierwszy projekt wychodzi idealnie? Na ten moment samochód wcale nie jest w tragicznym stanie mechanicznym. Chciałem tu wszystko opisać i dostać jakieś wskazówki co może być przyczyną jakiejś opisanej przeze mnie dolegliwości. A większość osob po prostu obrzuca gnojem i dobranoc :) Konstruktywna pomoc ograniczała się do tego, żeby wywalić auto na złom :d

Jak się znacie na tych autach to pomozcie. Te auto jest wartosci miesięcznej wyplaty, nie róbmy z tego wielkiego problemu tylko radość :) Dla mnie jazda tym BMW to wielkie szczęście, i cieszę się że go kupiłem i wcale nie uważam żeby był jakimś szrotem bo poza tym że pracuje lekko nierówno na jałowym gazie przez chwilkę to niekoniecznie oznacza że to już złom. To samo z ta kontrolka ciśnienia oleju która świeci się 15 sec. Z ta nierówna praca słyszałem, że może to być rozgrzewanie katalizatora które obciąża silnik przez co na jałowym lekko nierówno chodzi? Jest to możliwe? A jeśli nie to jakie są możliwości? Silnik krokowy?

A jeśli chodzi o kontrolkę ciśnienia która pali się przez 15 sec od uruchomienia to przyczyną może być zawór zwrotny filtra oleju? Czy bardziej prawdopodobne są szklanki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
KU84 napisał(a):
zrealowanydawidos napisał(a):
Tak odszykowane e36 za 10 lat to będzie można za 100k zł sprzedawać.


chcesz to Ci sprzedam ori e30 w super stanie w promocji za 1/4 tych 100k :D :rotfl:


Nie chcę E30. Podoba mi się tylko E36 compact jako małe auto i E39 sedan jako rodzinne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 11:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Słuchaj ,nikt tu Ci nie chce na źle .
Po prostu żeby to auto doprowadzić do zadowalającego stanu, trzeba sporo kasy i pracy włożyć, i jest to po prostu nie opłacalne bo suma sumaru kupił byś coś lepszego za cenę włożoną w to auto , a blacha naprawiana to nie to samo co ori.zawsze po jakimś czasie wyjdzie to...
Co do twoich pytań;
Kontrolka oleju -zawór w obudowie filtra ,pompa oleju ,smok na pompie zatkany, zapchany filtr oleju ,stary olej.
Obroty- krokówka,świece,cewki ,fajki,kompresja i wiele innych rzeczy ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL