BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 12:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
bawarczyk88i napisał(a):
Słuchaj ,nikt tu Ci nie chce na źle .
Po prostu żeby to auto doprowadzić do zadowalającego stanu, trzeba sporo kasy i pracy włożyć, i jest to po prostu nie opłacalne bo suma sumaru kupił byś coś lepszego za cenę włożoną w to auto , a blacha naprawiana to nie to samo co ori.zawsze po jakimś czasie wyjdzie to...
Co do twoich pytań;
Kontrolka oleju -zawór w obudowie filtra ,pompa oleju ,smok na pompie zatkany, zapchany filtr oleju ,stary olej.
Obroty- krokówka,świece,cewki ,fajki,kompresja i wiele innych rzeczy ...


Ja rozumiem, ale ja jestem w stanie 90% rzeczy sam naprawić i chcę się na nim uczyć. Potrzebuję tylko informacji aby określić zakres potencjalnych awarii i będę sobie dłubał.

Co do kontrolki oleju -
zawór w obudowie filtra - możliwe
pompa oleju - gdyby była uszkodzona to po tych 15 sekundach zawsze byłaby zgaszona kontrolka? Przecież zgodnie z fizyką olej rzadszy będzie powodował zmniejszenie ciśnienia więc jeśli pompa byłaby niesprawna to czy objawy nie powinny się nasilać wraz ze wzrostem temperatury oleju?
smok na pompie zatkany - ok
zapchany filtr oleju ,stary olej - wymieniałem filtr i olej 1k km temu. Robiłem też płukankę silnika liquy moly przy wymianie oleju.

Podsumowując kontrolkę oleju (żółtą - bo tylko ta się świeci) pozostają wg mnie 3 realistyczne problemy.
1. Podstawa filtra oleju - ponoć wada fabryczno - materiałowa.
2. Problem ze ssakiem/ pompą.
3. Szklanki nieszczelne i oddają cały olej do miski?

Plan jest taki, że jak zajadę na wieś to odkręcam filt oleju po kilkugodzinnym postoju i jeśli w filtrze nie będzie oleju to znak że podstawka nie trzyma i jest do wymiany.
Jeśli olej będzie się trzymał to sprawdzę ciśnienie oleju, jeśli ciśnienie będzie ok to trzeba zaglądać do środka i szukać przyczyny w ssaku. A jak tam dalej nic nie znajdę to pewnie trzeba się zastanowić czy warto to naprawiać.

Jeśli to podstawa filtra oleju to kupić taki zestaw?
https://allegro.pl/oferta/zawor-zwrotny ... SZEALw_wcB

Co do obrotów, tu nie mam praktycznie żadnego rozeznani. Zacznę od krokówki bo mogę to zrobić sam za darmo i jak to zrobię to dam znać co i jak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 14:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Przeczytałem temat od dechy do dechy. W tej sytuacji masz kilka wyjść i niestety wszystkie są kosztowne. Albo kupujesz drugiego compacta, dobrego kupisz za 3-5k pln i bawisz się sam w przekładanie tego 2.8 + oczywiście doprowadzenie go do porządku. Z Twoich wypowiedzi wynika, że masz M52TUB28 bo gdzieś tam wspominałeś o DIS-ie. Potem oczywiście zabawa w legalizację LPG lub wywalenie instalacji i sprzedaż tego auta.

Druga opcja to robienie blacharki w tym co masz co na moje będzie kosztowało ok. 4k pln. Potem wyjmujesz to LPG i sprzedajesz tę furę na legalu.

Trzecia opcja to robisz blacharkę na sztukę za 1500, wyjmujesz LPG i gonisz ten samochód.

Od razu Ci mówię, że zrobienie tego na tip top tak żeby była to fajna zabawka to na moje oko dobre 10 tys. zł przy założeniu, że mechanikę, zawias ogarniesz sam.

Ostatnia opcja, która przychodzi mi do głowy to po prostu wyjmij sobie ten silnik ze skrzynią i trzymaj go sobie. Może kiedyś trafisz jakieś uszkodzone E36/46 to sobie ogarniesz ten silnik i przełożysz. Resztę na szrot. Po pieniądzach nie płacz bo tutaj ludzie robią projekty w których te 5-8 tysięcy (wątpię, że dałeś za to więcej) to tylko pakiet startowy.

Mi wczoraj kolega płakał, że mu rozrząd w N47 strzelił w 5 letnim F20 z przebiegiem 100kkm z hakiem. Werdykt SWAP + nowy rozrząd + robota = 10 koła lekkim wujem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
Wiem, że to co włożyłem to wszystkiego nigdy nie odzyskam. I myślę właśnie tak jak mówisz, są ludzie co mają paroletnie auta i okazuje się, że tam gdzie dałeś za auto 50k znów trzeba dokładać i dokładać :)
Tu wkład jest dużo mniejszy.
Ja chcę pojeździć tym autem i przynajmniej mechanicznie go ogarnąć do perfekcji. Kwestia zrozumienia jego problemów. Myślę, że będzie się opłacało to zrobić tak do 2500 zł. I mówię tu tyko i wyłącznie i silniku i osprzęcie. Wtedy mam duże możliwości, bo mieć ogarnięty 2.8 to już można kombinować. Buda to raczej pikuś. Albo swap albo remont.

A możesz mi odpowiedzieć rad320i co według Ciebie powoduje następującą usterkę?
Samochód po odpaleniu chodzi super ale tak po minucie zaczyna się systematyczne zwalanie z obrotów co 10-15 sec. Tak jak by miał prawie zgasnąć. Dzieje się tak przez pare minut. Jak ruszę nie ma problemu z samochodem, tylko na gazie jałowym ma takie "szarpnięcia". To jest jego jedyna bolączka w sumie. Do pracy silnika podczas jazdy za bardzo nie mam się co czepiać, idzie jak głupi tylko na wyższych biegach (4,5) do 2500 obrotów jest dość toporny ale zakładam, że po prostu tym silnikiem nie jeździ się dynamicznie poniżej 2500 obrotów i tak ma być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 18:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Problem, który opisujesz na wolnych obrotach może powodować zarówno przepływomierz jak i walnięta cewka zapłonowa ale to w momencie gdy fura chodzi na benzynie, przynajmniej ja bym tak celował w pierwszej kolejności. Sprawdź jak samochód chodzi na benzynie, jeśli te problemy miną na benzynie to bardzo możliwe, że coś nie tak jest z Twoją instalacją. Sam brak jej legalizacji pachnie mi tu szybką przekładką tego LPG z innego samochodu. Wtedy obstawiał bym dawkowanie LPG, kiepskie wtryski LPG, wyjarane gniazda zaworowe, parownik nieprzystosowany do tak mocnego silnika jak 2.8. Ten silnik przeważnie dobrze ciągnie z dołu więc może poogladaj sobie na YT przyspieszenia innych 2.8 i zastanów się czy Twój ma taką charakterystykę pracy.

Pytanie klucz: na jakim paliwie odpalasz auto (benza czy gaz) i czy występują problemy z zapłonem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
Równie dobrze LPG mogło być w tym 2.8 ale po prostu jak swapujesz silnik to nie masz przecież tego w dowodzie, bo on nic nie legalizował przed sprzedażą.

Póki co chcę się skupić na pracy na benzynie. Jak będzie chodził tak jak trzeba to dopiero wtedy można szukać przyczyn w gazie. +

Byłem u gazownika, mówił że instalacja jest ok do tego silnika tylko, że wtryski będą za 30k km do regeneracji, bo są to niskiej klasy wtryski - ale sam to sobie zregeneruje. Z tego co czytałem to się zestaw naprawczy kupuje za grosze.

Odpalanie jest na benzynie, chyba, że jest ciepły to od razu przełącza się na gaz, bo ustawione są obroty 1000 na przełączenie, a przy zaplaniu na chwilę je przekracza, czyli można powiedzieć, że na gazie jest od razu na ciepłym.

Problemy z zapłonem? W 80% przypadków zapala idealnie, czasem jednak ma coś takiego jak by był lekko zadławiony i trzeba go kręcić z pół sekundy dłużej.
W najbliższych dniach zwrócę uwagę na zapalanie na zimnym i ciepłym na benzynie(wyłącze gaz) i jak się to ma do zapalania na ciepłym na gazie, raz może ostatnią minute jazdy bede robił na benzynie bo może gaz się niedopala?

A jak sprawdzić przepływomierz?
A jak cewkę? Bo cewki widzę po 100 zł są, a to sporo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 12:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
zrealowanydawidos napisał(a):
Równie dobrze LPG mogło być w tym 2.8 ale po prostu jak swapujesz silnik to nie masz przecież tego w dowodzie, bo on nic nie legalizował przed sprzedażą.

Póki co chcę się skupić na pracy na benzynie. Jak będzie chodził tak jak trzeba to dopiero wtedy można szukać przyczyn w gazie. +

Byłem u gazownika, mówił że instalacja jest ok do tego silnika tylko, że wtryski będą za 30k km do regeneracji, bo są to niskiej klasy wtryski - ale sam to sobie zregeneruje. Z tego co czytałem to się zestaw naprawczy kupuje za grosze.

Odpalanie jest na benzynie, chyba, że jest ciepły to od razu przełącza się na gaz, bo ustawione są obroty 1000 na przełączenie, a przy zaplaniu na chwilę je przekracza, czyli można powiedzieć, że na gazie jest od razu na ciepłym.

Problemy z zapłonem? W 80% przypadków zapala idealnie, czasem jednak ma coś takiego jak by był lekko zadławiony i trzeba go kręcić z pół sekundy dłużej.
W najbliższych dniach zwrócę uwagę na zapalanie na zimnym i ciepłym na benzynie(wyłącze gaz) i jak się to ma do zapalania na ciepłym na gazie, raz może ostatnią minute jazdy bede robił na benzynie bo może gaz się niedopala?

A jak sprawdzić przepływomierz?
A jak cewkę? Bo cewki widzę po 100 zł są, a to sporo.


Odepnij przepływkę. Jeśli silnik zacznie się dławić lub jakoś inaczej chodzić to znaczy, że przepływka jest ok. Jak praca silnika nie ulegnie zmianie to możliwe, że przepływomierz leży.

Cewki podobnie. Na odpalonym silniku odpinasz wtyczkę z cewki. Jeśli silnik zacznie nierówno chodzić, dławić się to cewka jest ok. Wpinasz wtyczkę z powrotem, a potem to samo z kolejną cewką.

Po dłuższym przemyśleniu jednak nie obstawiam tych cewek ale warto iść droga eliminacji co go boli.

To co może powodować zamulenie to nawet zapchany filtr powietrza albo filtr paliwa. Zmieniałeś wgl te filtry? Warto też wykręcić świece i sprawdzić ich stan. Świece mogą dać Ci wiele wskazówek gdzie szukać usterki. Jakiś tutorial co mówi zakopcona lub czysta czy tam żółta od dołu świeca znajdziesz w necie.

Masz oryginalny dolot i obudowę filtra powietrza czy jakiś stożek rodem z NFS tam jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
rad320i napisał(a):
Odepnij przepływkę. Jeśli silnik zacznie się dławić lub jakoś inaczej chodzić to znaczy, że przepływka jest ok. Jak praca silnika nie ulegnie zmianie to możliwe, że przepływomierz leży.

Cewki podobnie. Na odpalonym silniku odpinasz wtyczkę z cewki. Jeśli silnik zacznie nierówno chodzić, dławić się to cewka jest ok. Wpinasz wtyczkę z powrotem, a potem to samo z kolejną cewką.

Po dłuższym przemyśleniu jednak nie obstawiam tych cewek ale warto iść droga eliminacji co go boli.

To co może powodować zamulenie to nawet zapchany filtr powietrza albo filtr paliwa. Zmieniałeś wgl te filtry? Warto też wykręcić świece i sprawdzić ich stan. Świece mogą dać Ci wiele wskazówek gdzie szukać usterki. Jakiś tutorial co mówi zakopcona lub czysta czy tam żółta od dołu świeca znajdziesz w necie.

Masz oryginalny dolot i obudowę filtra powietrza czy jakiś stożek rodem z NFS tam jest?


Przepływke dziś przetestuję.
Cewki to pewnie by nierówno pracował też na wysokich obrotach, ale też sprawdzę - i teoretyzuję, bo w praktyce tego nie testowałem.
Filtr powietrza wydaje mi się być czysty. Do zakupie auta dokładnie go oczyściłem kompresorem. Jest to oryginalny filtr z 2.8.
Filtr paliwa nie był wymieniany ale przecież gdyby miało brakować paliwa to na pewno nie na niskich obrotach tylko na wysokich, gdzie zużycie paliwa jest wyższe.

Świecie kiedyś wykręcałem. Wydawały mi się lekko przykopcona, aczkolwiek kolega mówił, że nie jest źle. Porobie zdjęcia tych świec dziś lub jutro z rana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
To tak po odłączeniu wtyczki od przepływki nic się nie zmienia w pracy silnika. Jedynie w momencie wtykania i wyjmowania silnik przygasa przez chwilkę ale nie gaśnie.
Test był robiony na zimnym silniku.

Czyli pasowało by teraz kabel kupić diagnostyczny i popatrzeć, czy są "korekty" i jeśli są szukać problemu w przewodzie elektrycznym/ wtyczce?

Co do kontrolki oleju zauważyłem teraz, że ta kontrolka pali się te 15 sekund nawet w sytuacji gdy zapale samochód od razu po zgaszeniu. Czyli pewnie teoria z podstawą filtra oleju upada. Być może to niedomagający czujnik czy coś.

Jutro sprawdzę cewki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 21:18 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Wtrysków LPG to nie regeneruj tylko je wymień bo cholera wie co tam siedzi i ile juz tysiecy ma nalotu :P Ale akurat lpg to drugorzędna jak nie trzeciorzędna sprawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 21:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Jak silnik przygasa po odłączeniu przepływki to znaczy, że jest sprawna.
Ta kontrolka smarowania bardzo możliwe, że czujnik świruje.
Problemów ze smarowaniem raczej nie masz bo już dawno silnik by Ci kopyto pokazał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
Szczurek1986 napisał(a):
Wtrysków LPG to nie regeneruj tylko je wymień bo cholera wie co tam siedzi i ile juz tysiecy ma nalotu :P Ale akurat lpg to drugorzędna jak nie trzeciorzędna sprawa ;)


Zestaw naprawczy kosztuje 40 zł, co mi szkodzi sie pobawić :D
Wychodzę z założenia, że jak coś to wywalę i kupię nowe a jak zrobię sobie jedne to będę już mógł regeneracje to bede miał rozeznanie co i jak.

rad320i napisał(a):
Jak silnik przygasa po odłączeniu przepływki to znaczy, że jest sprawna.
Ta kontrolka smarowania bardzo możliwe, że czujnik świruje.
Problemów ze smarowaniem raczej nie masz bo już dawno silnik by Ci kopyto pokazał.


No problemów nie mam póki co , ale czy nie może być tak, że ta uszczelka podstawy zaworu jest całkowicie nieszczelna i ciśnienia od razu znika? Czy to niemożliwe, żeby po 20 sekundach cały olej zleciał, bo wydaje mi się, że to aż niemożliwe, jutro ze stoperem sprawdzę te czasy (świecenia na zimnym / na przed chwilą zgaszonym i porównam).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 17 kwietnia 2020, 09:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
Ja bym tu nie kombinował z uszczelkami tylko szedł drogą eliminacji tych najprostszych rzeczy. Z tymi wtryskami lpg też nie kombinuj tylko tą instalację po prostu zdemontuj bo bez legalizacji będzie zawsze z tym problem. Znajomy kiedyś też bujał się z autem bez legalizacji lpg i koniec końców zdemontował i sprzedał instalację osobno. Z tego co wiem to różni magicy kupują używane instalacje na aukcjach i lepiej na tym wyjdziesz niż pozbycie się tego auta w całości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 17 kwietnia 2020, 12:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Jezu weź sprzedaj tego rzecha przecież to ma więcej rzeczy niesprawnych jak sprawnych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 23:28 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Zdzira 850I napisał(a):
Jezu weź sprzedaj tego rzecha przecież to ma więcej rzeczy niesprawnych jak sprawnych



a tam pitolisz :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
rad320i napisał(a):
Ja bym tu nie kombinował z uszczelkami tylko szedł drogą eliminacji tych najprostszych rzeczy. Z tymi wtryskami lpg też nie kombinuj tylko tą instalację po prostu zdemontuj bo bez legalizacji będzie zawsze z tym problem. Znajomy kiedyś też bujał się z autem bez legalizacji lpg i koniec końców zdemontował i sprzedał instalację osobno. Z tego co wiem to różni magicy kupują używane instalacje na aukcjach i lepiej na tym wyjdziesz niż pozbycie się tego auta w całości.


Mam wrażenie, że i ty mnie opuszczasz :D

Przecież ta uszczelka to bardzo prosta rzecz.
Nie zamierzam tego auta teraz sprzedawać tylko zrozumieć jego bolączki.
Z jednej strony jest to w dość wytłuczone auto, a z drugiej strony można się na nim uczyć.

Ja się nie boje tych robót lub niepowodzeń musicie to zrozumieć. Będę systematycznie działał i wstawiał tu rezultaty tych działań. Jak będzie cieplej wezmę się za to bardziej i będę dłubał głębiej.

LPG póki co odstawmy na bok, bo tak jak szczurek pisał, to nie jest pierwszy plan.

Po "teście" cewek który polegał na odłączaniu i podłączaniu cewek podczas pracy silnika można było zauważyć, że po odłączeniu każdej cewki kultura pracy silnika znacznie się pogorszyła.
Oczywiście to nie wyklucza ich niedomagań.

Będę jutro sprawdzał cewki zapłonowe miernikiem mierząc opór.
Znalazłem taki filmik instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=HDuXpZM8MUg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 16:11 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
My po prostu próbujemy Ci oszczędzić wywalonego hajsu w błoto a przy tym zmarnowanego czasu i nerwów... Ty jesteś oporny i słuchać nie chcesz a wszyscy wiemy jak to sie skończy...

Dojdziesz do pewnego pułapu finansowego wkładu i stwierdzisz eee nie warto dalej ciągnąć tego tematu...

Skąd My to wiemy? ano stąd iż już multum takich projektów było i finał był zawsze taki sam...

Nikt Ci nie życzy źle ale leje zimną wodę na głowę byś zrozumiał...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 17:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Nie chodzi o banie się. Chodzi o to że wydasz w ujj siana i to nadal będzie gówno i żal tego hajsu jak masz nadmiar to zapraszam mam ładne amg :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 18:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
zrealowanydawidos napisał(a):
rad320i napisał(a):
Ja bym tu nie kombinował z uszczelkami tylko szedł drogą eliminacji tych najprostszych rzeczy. Z tymi wtryskami lpg też nie kombinuj tylko tą instalację po prostu zdemontuj bo bez legalizacji będzie zawsze z tym problem. Znajomy kiedyś też bujał się z autem bez legalizacji lpg i koniec końców zdemontował i sprzedał instalację osobno. Z tego co wiem to różni magicy kupują używane instalacje na aukcjach i lepiej na tym wyjdziesz niż pozbycie się tego auta w całości.


Mam wrażenie, że i ty mnie opuszczasz :D

Przecież ta uszczelka to bardzo prosta rzecz.
Nie zamierzam tego auta teraz sprzedawać tylko zrozumieć jego bolączki.
Z jednej strony jest to w dość wytłuczone auto, a z drugiej strony można się na nim uczyć.

Ja się nie boje tych robót lub niepowodzeń musicie to zrozumieć. Będę systematycznie działał i wstawiał tu rezultaty tych działań. Jak będzie cieplej wezmę się za to bardziej i będę dłubał głębiej.

LPG póki co odstawmy na bok, bo tak jak szczurek pisał, to nie jest pierwszy plan.

Po "teście" cewek który polegał na odłączaniu i podłączaniu cewek podczas pracy silnika można było zauważyć, że po odłączeniu każdej cewki kultura pracy silnika znacznie się pogorszyła.
Oczywiście to nie wyklucza ich niedomagań.

Będę jutro sprawdzał cewki zapłonowe miernikiem mierząc opór.
Znalazłem taki filmik instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=HDuXpZM8MUg



1. Cewki masz zdrowe.
2. Do sprawdzenia kompresja na wszystkich cylindrach.
3. Świece do rewizji - wiele powiedzą o mieszance i o tym co się dzieje z zapłonem.
4. Możesz mieć sekwencję starszej generacji gdzie falowanie obrotów było normą.
5. Sonda lambda może być z oryginalnego silnika w tym kompocie, a więc pewnie 1.9
6. Blacharka, która Cię czeka to 2500-3000 zł na surowo + malowanie za 3500-4500 zł, moim zdaniem 7000 komplet.
7. Jak to ma być coś co ma przypominać słynne 323Ti to trzeba by mu zrobić zewnętrzny M-pakiet za ten 1000.
8. Wnętrze, jakieś skóry itp. wg. alledrogo 1000.
9. Na pokładzie wciąż nielegalne lpg, przy pierwszej dokładniejszej kontroli lub przeglądzie leci dowód.
10. Jestem ciekaw jaki masz tam dyfer i półosie.
11. Czy przy swapie ktokolwiek zrobił z tyłu hamulce tarczowe i chociaż większe zaciski z przodu? Czy dalej z tyłu jest FSO Polonez (bębny)?

Na moje żeby to była fajna, ładna zabawka do zainwestowania jest 15 koła przy założeniu, że to co boli silnik to głupoty, które da się ogarnąć za 500 zł.
Za ten hajs wyciągasz względnie zadbane E46 Coupe z R6 pod maską.
Kompot zawsze w PL będzie miał słabą opinię, po prostu u nas ta buda się nie przyjęła i klasyka za 50 koła z tego nie ulepisz.
Mówi Ci to gość, który władował 20 tysięcy w samochód, który i tak dalej się #ebał i sprzedałem za ułamek tego co włożyłem w naprawy robiąć też 90% rzeczy sam bo mam bardzo fajny garaż z podnośnikiem i który ogarnął dwie E36 w sedanie na przysłowiowy sicher i który kupuje najlepsze części do 25 letniej bety wywołując zdziwienie Januszy w kolejce u mojego znajomego w sklepie moto. Chociaż niektórzy i tak mnie #ebią za to, że nie mam gleby i felg od Stara 200 i swapa i w ogóle, że mam szaraka i wuj.


### EDIT: Przyjrzałem się dokładnie zdjęciom. Buda nie jest jakaś strasznie pordzewiała ale błotniki do wymiany, progi do wymiany, w profile zamknięte jakiś kisiel trzeba wlać, ogniska rdzy w wyższych punktach do wyczyszczenia, summa summarum potem i tak malowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: M52B28TU
Szczurek1986 napisał(a):
My po prostu próbujemy Ci oszczędzić wywalonego hajsu w błoto a przy tym zmarnowanego czasu i nerwów... Ty jesteś oporny i słuchać nie chcesz a wszyscy wiemy jak to sie skończy...

Dojdziesz do pewnego pułapu finansowego wkładu i stwierdzisz eee nie warto dalej ciągnąć tego tematu...

Skąd My to wiemy? ano stąd iż już multum takich projektów było i finał był zawsze taki sam...

Nikt Ci nie życzy źle ale leje zimną wodę na głowę byś zrozumiał...


Gdyby zależało mi tylko na sprawnym aucie pojeździł bym nim trochę i nigdy więcej nie pchał się w żadnego swapa, ja po prostu chcę się na nim podszkolić. Nie planuję wywalać w niego grubej kasy. Póki co tylko robię testy i analizuję potencjalne wydatki. Wiem, ze łatwiej byłoby kupić sprawne auto, ale na ten moment po prostu uważam, że blacharka jest do ogarnięcia, a mechanika jest dla mnie niewiadomą, bo czasem koszt naprawy to 50 zł a czasem pare tysięcy. Jak zdiagnozuję usterkę to może się okazać, że za pare set złotych naprawię silnik i wtedy będę dopiero się zastanawiał.

Za ile ja mam go teraz sprzedać? Za 5k? I mam stracić 5k w pare miesięcy? Czy to będzie mądre? Teraz mi się nigdzie nie spieszy, ani z wydawaniem kasy w niego, ani ze sprzedażą, bo mam OC na rok. Co tu jest trudne do zrozumienia :D
legalizacja LPG to nie problem ludzie, to kwestia pieniędzy. To samo sprawność tej instalacji. Aczkolwiek przyznam, że wolał bym na ten moment kupić seryjne 2.8 e39 w benzynie założyć nowy gaz i dopiero wtedy cieszyć się pewnym autem. I tak pewnie zrobię ale w swoim czasie.

rad320i napisał(a):
1. Cewki masz zdrowe.
2. Do sprawdzenia kompresja na wszystkich cylindrach.
3. Świece do rewizji - wiele powiedzą o mieszance i o tym co się dzieje z zapłonem.
4. Możesz mieć sekwencję starszej generacji gdzie falowanie obrotów było normą.
5. Sonda lambda może być z oryginalnego silnika w tym kompocie, a więc pewnie 1.9
6. Blacharka, która Cię czeka to 2500-3000 zł na surowo + malowanie za 3500-4500 zł, moim zdaniem 7000 komplet.
7. Jak to ma być coś co ma przypominać słynne 323Ti to trzeba by mu zrobić zewnętrzny M-pakiet za ten 1000.
8. Wnętrze, jakieś skóry itp. wg. alledrogo 1000.
9. Na pokładzie wciąż nielegalne lpg, przy pierwszej dokładniejszej kontroli lub przeglądzie leci dowód.
10. Jestem ciekaw jaki masz tam dyfer i półosie.
11. Czy przy swapie ktokolwiek zrobił z tyłu hamulce tarczowe i chociaż większe zaciski z przodu? Czy dalej z tyłu jest FSO Polonez (bębny)?

Na moje żeby to była fajna, ładna zabawka do zainwestowania jest 15 koła przy założeniu, że to co boli silnik to głupoty, które da się ogarnąć za 500 zł.
Za ten hajs wyciągasz względnie zadbane E46 Coupe z R6 pod maską.
Kompot zawsze w PL będzie miał słabą opinię, po prostu u nas ta buda się nie przyjęła i klasyka za 50 koła z tego nie ulepisz.
Mówi Ci to gość, który władował 20 tysięcy w samochód, który i tak dalej się #ebał i sprzedałem za ułamek tego co włożyłem w naprawy robiąć też 90% rzeczy sam bo mam bardzo fajny garaż z podnośnikiem i który ogarnął dwie E36 w sedanie na przysłowiowy sicher i który kupuje najlepsze części do 25 letniej bety wywołując zdziwienie Januszy w kolejce u mojego znajomego w sklepie moto. Chociaż niektórzy i tak mnie #ebią za to, że nie mam gleby i felg od Stara 200 i swapa i w ogóle, że mam szaraka i wuj.


### EDIT: Przyjrzałem się dokładnie zdjęciom. Buda nie jest jakaś strasznie pordzewiała ale błotniki do wymiany, progi do wymiany, w profile zamknięte jakiś kisiel trzeba wlać, ogniska rdzy w wyższych punktach do wyczyszczenia, summa summarum potem i tak malowanie.


Ok, czyli teraz kompresja, świece, sonda lambda.

LPG i designem póki co w ogóle nie zawracam sobie głowy.

Dyfer i półosie? Nie wiem, ale znając życie mam pewnie od 1.9 aczkolwiek sprzedający pisał o zawieszeniu z 323ti.

Hamulce kompletne dostałem od gościa na przód od 2.8 e46, a na tył kupiłem nowe od 1.9.


Ostatnio edytowano 19 kwietnia 2020, 21:40 przez zrealowanydawidos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Legalizacja SWAPA + słaba buda
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 145
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Garaż: E90 LCI
zrealowanydawidos napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
My po prostu próbujemy Ci oszczędzić wywalonego hajsu w błoto a przy tym zmarnowanego czasu i nerwów... Ty jesteś oporny i słuchać nie chcesz a wszyscy wiemy jak to sie skończy...

Dojdziesz do pewnego pułapu finansowego wkładu i stwierdzisz eee nie warto dalej ciągnąć tego tematu...

Skąd My to wiemy? ano stąd iż już multum takich projektów było i finał był zawsze taki sam...

Nikt Ci nie życzy źle ale leje zimną wodę na głowę byś zrozumiał...


Gdyby zależało mi tylko na sprawnym aucie pojeździł bym nim trochę i nigdy więcej nie pchał się w żadnego swapa, ja po prostu chcę się na nim podszkolić. Nie planuję wywalać w niego grubej kasy. Póki co tylko robię testy i analizuję potencjalne wydatki. Wiem, ze łatwiej byłoby kupić sprawne auto, ale na ten moment po prostu uważam, że blacharka jest do ogarnięcia, a mechanika jest dla mnie niewiadomą, bo czasem koszt naprawy to 50 zł a czasem pare tysięcy. Jak zdiagnozuję usterkę to może się okazać, że za pare set złotych naprawię silnik i wtedy będę dopiero się zastanawiał.

Za ile ja mam go teraz sprzedać? Za 5k? I mam stracić 5k w pare miesięcy? Czy to będzie mądre? Teraz mi się nigdzie nie spieszy, ani z wydawaniem kasy w niego, ani ze sprzedażą, bo mam OC na rok. Co tu jest trudne do zrozumienia :D



E tam Szczuru Ci zazdrości bo sam miał kompota 316 i Żuk z Andorią go brał na dwójce :rotfl: :rotfl: Jak chcesz się bawić w mechanika to się baw i tyle. Kilka potencjalnych dróg rozsądku już masz :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL