Cześć! Forum czytam od dawna, jednak doszedłem do ściany, której nie mogę przeskoczyć w moim projekcie. Opcja szukaj już nie wystarcza a mnie skończyły się pomysły. Mam nadzieje, że ktoś tutaj będzie w stanie mnie wspomóc. Ale do rzeczy.
Zrobiłem w moim E36 swap z m52b20 na m52tub28. Przerobiłem komputer (zostały usunięte sondy za katami, czujnik prędkości i ews). Instalację polutowałem opierając się na schematach oraz informacjach dostępnych w sieci. Poniżej wrzucę jak połączyłem piny. Silnik odpalił bez najmniejszych problemów. Pierwszego dnia trochę pracował na wolnych, odpowietrzyłem układ i wszystko było ok. Kolejnego dnia znowu był odpalany i wszystko działało jak należy. Nastąpiła pora na wyjazd z garażu. Przejechałem kawałek aby sprawdzić czy wszystko jest ok. Zrobiłem niecałe 2km. Ponieważ całość pracowała jak należy miałem zamiar przejechać coś więcej. Auto pracowało jeszcze jakiś czas na wolnych obrotach ponieważ chciałem się upewnić czy nic się nie rozszczelni no i dać czas na wypalenie bandaży termicznych aby się nie udusić w drodze. Wsiadam wyjeżdżam i nagle przestaje się wkręcać na obroty... Tak jakby chciał a nie mógł. Gaszę, odpalam i dalej to samo. Wróciłem do tematu po kilku dniach, odpalam ale bez zmian. Auto cały pali na dotyk. Sprawdziłem dolot, ciśnienie paliwa, wszystko ok. Próbowałem różnych rzeczy ale bez skutku. Raz jeszcze położyłem instalacje elektryczną, bo wcześniej był straszny makaron. Niestety nie pomogło. Ktoś tam w między czasie podpowiedział że czujnik wałka. Odpinałem na zmianę z czujnikiem położenia wału, przy odpięciu tego drugiego auto zgasło. Dałem na podmiankę ori sprawny ale auto już nie chciało odpalać, dałem ten sam co był ale również nic. Kręci i nic się nie dzieje. Teraz zaobserwowałem że komputer grzeje się nie mając nawet kluczyka w stacyjce, co wcześniej nie miało miejsca. Całkiem zgłupiałem... W między czasie wymieniłem bezpieczniki silnikowe, ostatni - piąty 30A i środkowy 20A były przepalone, ale w dalszym ciągu nic to nie zmieniło.
Piny połączyłem w ten sposób:
x6011 -> x20 3-18, 6-21, 7-stały plus, 10-12, 11-11
x6004 -> x20 1-25, 10-13, 11-23, 17-20, 22-14, 26-21, 32-17
Muszę wpiąć jeszcze w wiązkę gniazdo diagnostyczne żeby móc to podłączyć pod komputer. Może coś podpowie. Dysponuje tutaj ktoś takim schematem? Aha i ogólnie w czasie pracy silnika jak jeszcze chodził jak należy komputer w moim odczuciu dość mocno się grzał. Czy tak powinno być? Może coś w tej instalacji źle zrobiłem?
_________________ "if you dream it you can do it" RIDE ALL DAY AND NIGHT
|