BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 09:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] proszę o informacje o silniku 2,8i
PostNapisane: 3 września 2006, 23:34 
witam chcialem sie cos dowiedziec o silniku do bmw e36 328i, 98 rok, spalanie, awaryjnosc, co sadzicie o tym silniku z gory dziekuje.


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 18:25 przez pozioma, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2006, 08:20 
Dzieki temu ze 328i ma aluminiowy blok jest fajne i bardzo dynamiczne auto :D
Spalanie:
Miasto:11,6l
Średnie: 8,5l
Cykl Pozamiejski:6,7l
Jest to auto raczej mało awaryjne, a za to jakie przyspieszenie, i moc :twisted:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2006, 00:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Również zgodzę się z przedmówcą co do parametrów silnika, zużycia itp. Awaryjnośc bardzo znikoma pod warunkiem stosowania odpowiedniego oleju i na czas, a także nie oszczędzania na marce wkładu filtra.
Spotkałem się bowiem z przypadkami rozpadywania sie wkładów w wyniku czego zatykane zostały najmniejsze kanały w magistrali olejowej. Mam tu na myśli doprowadzenie oleju do szklanek ale przede wszystkim głównego napinacza łańcucha. W wyniku słabego cisnienia dochodzącego na ten napinacz łańcuch ulega poluźnieniu i w tyłek dostaje prowadnica łańcucha która rozpada się na kawałki. Rozpoczyna sie wtedy proces mielenia drobnych odłamków przez łańcuch a nastepnie przez pompę olejową.
Rozbierałem trzy takie silniki i nawet z wtryskiwaczy ukrytych pod panewkami głównymi, a wtryskującymi olej do tłoka i na ścianki cylindra wyciągałem teflonowe wióry.

Kolejna sprawa to układ chłodzenia.
Dbaj o niego jak oka w głowie i nie doprowadzaj do przegrzewań silnika - zwłaszcza tych mocnych.
Nie bedę tu rozpisywał się dlaczego, ale jeżeli zauważysz, że silnik zaczyna zużywać spore ilości oleju to będzie znaczyło że do tego własnie doszło i nie koniecznie z Twojego powodu. Taki wzrost zużycia oleju może nastapić nawet po 10 tys, od momentu przegrzania.

To tyle.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2006, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: ToruĂą
spalanie mam troche wyższe, nie pamietam w którym roku, ale ten silnik zostal wyróżniony za silnik roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2006, 21:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
W 1996 roku, zresztą pochodne takie jak M54 w sumie ciągle gdzieś są nagradzane :)

Ważna sprawa to układ chłodzenia, co napisał robertbmw

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL